KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

  • 27 October 2021
  • 2331 reacties
  • 134110 keer bekeken
KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

Toon eerste bericht

2331 reacties

Wel zijn deze grotere issues die jullie aangedragen hebben natuurlijk direct doorgezet naar de ontwikkelaars. Zodra we dan ook meer informatie of nieuws hebben dan laten we het direct weten.

Bij deze!

Een rollback van de software is te forceren door een fabrieksreset van het modem uit te voeren: de vorige firmware staat nu als preferred. 

Ook hier meerdere reboots per dag van de box 12.. en ik zit op glasvezel, net via hard reset (knopje op modem) getracht vorige firmware weer naar voren te halen.. maar helaas nieuwe firmware blijft er in staan, doe ik iets verkeerds met resetten of... 

Ik heb ook nog de nieuwste firmware er op staan nà de fabrieks-reset als glasvezelklant, maar ik had ook geen problemen, dus van mij mag het zo blijven.

 

 

Reputatie 7

Een rollback van de software is te forceren door een fabrieksreset van het modem uit te voeren: de vorige firmware staat nu als preferred. 

Is dat echt zo?

Lijkt goed te werken hier aangaande de roll-back:
- factory-reset gedaan
- dat ging erg snel (hooguit 5 minuutjes)
- wifi stond standaard weer aan
- superwifi eerst aangekoppeld, complete wifinetwerk leek stabiel
- superwifi afgekoppeld (uit gezet), wifi van experiabox leek warempel stabiel (wat ie eerder op mijn laptop nooit eerder had)
- wifi experiabox uitgezet, superwifi weer aangesloten
- lijkt allemaal óók stabiel.

Ik kan dus nu zelfs overwegen om één superwifi-punt de deur uit te doen, en die wifi door de experiabox over te laten nemen. Maar k denk nu eerst even pas op de plaats, en kijken of alleen superwifi stabiel blijft

ps. ik heb vdsl
ps. firmwareversie is nog steeds (wat ik lees): SGEJ10000448. Ook is ogenschijnlijk de lay-out niet veranderd. Toch wel vreemd, omdat ik had verwacht dat alles helemaal in oude staat hersteld zou worden. Dat is dus hier niet het geval

ps3. inloggen met 192.168.2.151 gaat nu helemaal niet meer, werd ook niet doorverwezen naar 192.168.2.254

Ps4. ik moest wel weer het wachtwoord gebruiken wat achterop de experiabox staat

Reputatie 3
Badge +1

Probleem alleen is dat wij daar niets mee op schieten en met haperende modems blijven zitten.
die rollback is een must, en op zeer korte termijn, bijvoorbeeld Vrijdag op Zaterdag nacht.

Vandaag 2x verlies van verbinding gehad

1x midden in een Teams meeting met een potentiële nieuwe klant.

1x tijdens het troubleshooten van een issue bij een bestaande klant.

Dit kost me met een beetje pech klanten en reputatie, want als je je eigen verbinding al niet op orde hebt…
 

Heb je zakelijke verbinding of consument?

Reputatie 4
Badge +2

wat maakt dat in deze tijden van thuiswerken uit? 

Reputatie 4
Badge +2

Na de factory reset komt SGEJ10000448 gewoon weer terug.

Modem heeft een hard reset gehad dus via de resetknop tot het devce uit gaat, power lampje is conform handleiding rood geweest.

Hij is duidelijk opnieuw voorzien van Firmware, get duurde langer als een normale reset

Wederom dezelfde versie. 

Jullie beheren met Motive?

Die lijkt duidelijk gewoon de firmware versie te selecteren die het device had.

Reputatie 7
Badge +24

Dit kost me met een beetje pech klanten en reputatie, want als je je eigen verbinding al niet op orde hebt…

Heb je zakelijke verbinding of consument?

wat maakt dat in deze tijden van thuiswerken uit? 

Wat heeft thuiswerken met het antwoord op deze vraag te maken?

Ook al werken er nu veel mensen thuis, daar verandert voor KPN denk ik niks aan. Particuliere verbindingen worden daardoor niet opeens zakelijke verbindingen.

Reputatie 7
Badge +24

Na de factory reset komt SGEJ10000448 gewoon weer terug.

...

Die lijkt duidelijk gewoon de firmware versie te selecteren die het device had.

Dat zegt @Tonnie250 in zijn reactie ook. Desalniettemin werkt het nu wel goed als ik het zo lees.

Reputatie 4
Badge +2

Dit kost me met een beetje pech klanten en reputatie, want als je je eigen verbinding al niet op orde hebt…

Heb je zakelijke verbinding of consument?

wat maakt dat in deze tijden van thuiswerken uit? 

Wat heeft thuiswerken met het antwoord op deze vraag te maken?

Ook al werken er nu veel mensen thuis, daar verandert voor KPN denk ik niks aan. 

het geeft wel een ander gebruikspatroon van de lijnen. en dus ook een ander beleid.

Reputatie 4
Badge +2

Na de factory reset komt SGEJ10000448 gewoon weer terug.

...

Die lijkt duidelijk gewoon de firmware versie te selecteren die het device had.

Dat zegt @Tonnie250 in zijn reactie ook. Desalniettemin werkt het nu wel goed als ik het zo lees.

De firmware is hetzelfde dus dezelfde problemen blijven. het werkt dus niet goed. 

Reputatie 7
Badge +24

het geeft wel een ander gebruikspatroon van de lijnen. en dus ook een ander beleid.

Nee, dat denk ik niet. Het draait bij KPN om geld verdienen. Als mensen een hogere betrouwbaarheid willen en betere support, dan nemen ze maar een duurder zakelijk abonnement.

KPN gaat denk ik nu niet vanwege dat vele thuiswerken een betere betrouwbaarheid/support bieden bij de particuliere aansluitingen dan dat ze eerder deden.

Reputatie 4
Badge +2

zou je het on topic willen houden?

Reputatie 7

Nee, dat denk ik niet. Het draait bij KPN om geld verdienen. Als mensen een hogere betrouwbaarheid willen en betere support, dan nemen ze maar een duurder zakelijk abonnement.

Persoonlijk vind ik dat niet meer passen bij het jaartal waarin we leven.

We weten allemaal dat ook voor particuliere Internetaansluitingen geldt dat de up-time hoog, heel hoog zou moeten zijn. Dat is ook zeer eenvoudig te realiseren als KPN zou inzien dat het verbeteren van de laatste schakel (de Experia/KPN Box) daarvoor benodigd is.

Reputatie 4
Badge +2

Wel zijn deze grotere issues die jullie aangedragen hebben natuurlijk direct doorgezet naar de ontwikkelaars. Zodra we dan ook meer informatie of nieuws hebben dan laten we het direct weten.

Bij deze!

Een rollback van de software is te forceren door een fabrieksreset van het modem uit te voeren: de vorige firmware staat nu als preferred. 

Hebben jullie dat ook getest? Ik heb dat modem 3x een fabrieksreset gegeven en ik blijf die SGEJ10000448 firmware krijgen. 

Ik heb 1 keer een reset gegeven,dat vind ik genoeg en wacht wel een reactie van KPN af.

 

Mensen, stabiliteit is -na de experiabox naar de fabrieksinstellingen gezet te hebben, de zogenoemde rollback- bij mij echt toegenomen, is te zien ook wanneer ik de thuis-app gebruik, of wanneer ik inlog op de experiabox. Heb nu ook totaal geen reboots meer.

Zijn er meerderen die -ondanks dat de experiabox doet vermoeden dat er geen firmware-verandering zou hebben plaatsgevonden- deze toename in stabiliteit ook ervaren?

Reputatie 3
Badge

Mensen, stabiliteit is -na de experiabox naar de fabrieksinstellingen gezet te hebben, de zogenoemde rollback- bij mij echt toegenomen, is te zien ook wanneer ik de thuis-app gebruik, of wanneer ik inlog op de experiabox. Heb nu ook totaal geen reboots meer.

Zijn er meerderen die -ondanks dat de experiabox doet vermoeden dat er geen firmware-verandering zou hebben plaatsgevonden- deze toename in stabiliteit ook ervaren?

Moet zeggen ook al zijn er veel problemen, bij mij is alles in 1x wel goed gegaan zonder uitval herstarten ed. (heb de wifi wel uitgezet op de box om dat ik mijn eigen mesh systeem gebruik.

Maar gelukkig is de Box12 dus bij mij wel stabiel (op glasvezel)

Mensen, stabiliteit is -na de experiabox naar de fabrieksinstellingen gezet te hebben, de zogenoemde rollback- bij mij echt toegenomen, is te zien ook wanneer ik de thuis-app gebruik, of wanneer ik inlog op de experiabox. Heb nu ook totaal geen reboots meer.

Zijn er meerderen die -ondanks dat de experiabox doet vermoeden dat er geen firmware-verandering zou hebben plaatsgevonden- deze toename in stabiliteit ook ervaren?

Moet zeggen ook al zijn er veel problemen, bij mij is alles in 1x wel goed gegaan zonder uitval herstarten ed. (heb de wifi wel uitgezet op de box om dat ik mijn eigen mesh systeem gebruik.

Maar gelukkig is de Box12 dus bij mij wel stabiel (op glasvezel)

Helaas heb ik ook last van internet uitval. 

Glasvezel, ook wifi uitgezet vanwege m'n eigen mesh systeem. Tv kastjes zijn wel direct aangesloten op de kpn router.

Tv doet het ook niet tijdens uitval. Ik zit nu op 5g, omdat het internet weer is uitgevallen. Heel irritant. 

Reputatie 4
Badge +2

Mensen, stabiliteit is -na de experiabox naar de fabrieksinstellingen gezet te hebben, de zogenoemde rollback- bij mij echt toegenomen, is te zien ook wanneer ik de thuis-app gebruik, of wanneer ik inlog op de experiabox. Heb nu ook totaal geen reboots meer.

Zijn er meerderen die -ondanks dat de experiabox doet vermoeden dat er geen firmware-verandering zou hebben plaatsgevonden- deze toename in stabiliteit ook ervaren?

Nee en is nog te vroeg om dat te kunnen zeggen

Reputatie 7

Mensen, stabiliteit is -na de experiabox naar de fabrieksinstellingen gezet te hebben, de zogenoemde rollback- bij mij echt toegenomen, is te zien ook wanneer ik de thuis-app gebruik, of wanneer ik inlog op de experiabox. Heb nu ook totaal geen reboots meer.

Zijn er meerderen die -ondanks dat de experiabox doet vermoeden dat er geen firmware-verandering zou hebben plaatsgevonden- deze toename in stabiliteit ook ervaren?

Nee en is nog te vroeg om dat te kunnen zeggen

@Francoix, Had jij ook een screenshot gemaakt van het scherm met de firmware versie van voor de "rollback"?

Zo ja, wat stond er toen bij "Datapump Version"?

Reputatie 4
Badge +2

A2pv6L046x.d27k1

Dezelfde dus

Reputatie 7

A2pv6L046x.d27k1

Dezelfde dus

Dan hoeven we daar ook niet verder naar te kijken.

Ik ben wel benieuwd of jouw verbinding ook weer in de lucht blijft vandaag.

Ik hoop ook dat een moderator van KPN ( @Shyrin_, @Erik_ ) duidelijk kan verschaffen of er nu wel of niet een rollback plaats zou moeten vinden bij een factory reset.

Reputatie 4
Badge +2

Nee hij heeft er vanmorgen ook weer uitgelegen, zo een 7 uur na de factory reset.

De laatste dagen valt te pas en onpas mijn vaste verbinding van internet uit. Dus de tv geeft aan geen ethernet. Hetzelfde is bij de radio het geval. Heb pas een nieuwe modem gekregen de KPN Box 12. Gelezen dat het aan firmware ligt?? Klopt dat en wanneer komt dan de oplossing? 

Reageer