KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

  • 27 October 2021
  • 2331 reacties
  • 134316 keer bekeken
KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

Toon eerste bericht

2331 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hallo, heb box 12 met 528, 2 sw1 en 2 sw2 punten. Advies van de helpdesk was om 1 sw2 bekabeld naast de box 12 te laten staan en de rest draadloos aan te sluiten. Gaf minder problemen dan bekabeld….(?) ik kan ze wel allemaal met een kabel aansluiten. Het werkt, de box12 is primair. Ben vergeten te vragen of de sw2 die nu naast de box 12 staat op een andere plek kan zetten ook met een cat kabel en of alles bekabeld toch niet beter is.  Graag reactie wat wijs is.

 

Je zou de sw2 naast het mocem ergens anders kunnen neer zetten, en  bedraad aansluiten is eigenlijk altijd beter.

Reputatie 5
Badge +3

Vanacht hebben wij ook de 528 update gehad, maar helaas is mijn telefoon nog steeds verbonden met wifi 5. 

Vanacht hebben wij ook de 528 update gehad, maar helaas is mijn telefoon nog steeds verbonden met wifi 5. 

Kan jouw telefoon wifi6 ax aan dan?

Staat in jouw modem ook wel wifi6 ax aan op beide banden?

Met de vorige firmware kon het modem ook al wifi6 ax aan, dus met de update heeft het niets te maken.

 

Reputatie 5
Badge +3

Ja mijn telefoon kan ax aan en ax staat aan op beide banden, mijn telefoon heeft verbinding met een sw2 punt. Daarom was ik erg benieuwd naar de update en dan de wifi ax te kunnen gebruiken.

Ja mijn telefoon kan ax aan en ax staat aan op beide banden, mijn telefoon heeft verbinding met een sw2 punt. Daarom was ik erg benieuwd naar de update en dan de wifi ax te kunnen gebruiken.

Dat verandert de zaak @Basdekruijf , het gaat dus niet om het modem maar om de zwarte ronde versterkers, dat kon ik niet uit je vraag opmaken.

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Basdekruijf , zijn de SW2 punten al een keer opnieuw gestart na de update van de Box 12?

Reputatie 5
Badge +3

@JanD dat was ik vergeten er bij te melden idd.

 

@RBxx nee nog niet een hele goeie heb ik zelf niet aan gedacht 🙈

 

Update: na opnieuw opstarten nog geen wifi6

Reputatie 3
Badge

@JanD dat was ik vergeten er bij te melden idd.

 

@RBxx nee nog niet een hele goeie heb ik zelf niet aan gedacht 🙈

 

Update: na opnieuw opstarten nog geen ax.

wat voor telefoon heb je?

Ik had zojuist m’n eerste disconnect weer te pakken helaas:

01.07.2022 10:47:26 Error PPPOE
Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.
Reputatie 3
Badge +2

De 528 is op onze box 12 geïnstalleerd. Alleen de smarthome apparatuur die verbinden van 2,4 ghz maken geen verbinding. De router al verschillende malen uit en aan gezet. Geen enkele problemen ervaren in de 516 firmware. 

Reputatie 3
Badge +2

De 528 is op onze box 12 geïnstalleerd. Alleen de smarthome apparatuur die verbinden van 2,4 ghz maken geen verbinding. De router al verschillende malen uit en aan gezet. Geen enkele problemen ervaren in de 516 firmware. 

Inmiddels enkele uren verder. De apparaten lijken af en toe te verbinden maar de verbinding met deze apparaten is verre van stabiel en klappen er geregeld uit. Kunnen we terug naar de 516? Nooit geen problemen gehad. 

Reputatie 3
Badge

@MatGerBen  Zorg dat je 2,4 ghz op b/g/n staat en schakel extra WiFi op 2,4 ghz aan.

Reputatie 3
Badge

Nou op versie 528 gaat bij mij het spontan rebooten gewoon door. Wat een bagger! Wifi viel net uit en ik zag dat het modem opnieuw aan het opstarten was. Dit is minimaal al de 2e keer.

Ik zou bijna vragen om naar versie 312 te gaan.

Reputatie 3
Badge +2

@MatGerBen  Zorg dat je 2,4 ghz op b/g/n staat en schakel extra WiFi op 2,4 ghz aan.

Ik heb het primaire 2,4 wifi hernoemd en ingesteld op b/g/n en extra wifi 2,4 geactiveerd en de SSID en wachtwoord gelijk gesteld aan het ‘oude’ primaire netwerk. Maar zonder resultaat.

Ik heb het primaire 2,4 wifi hernoemd en ingesteld op b/g/n en extra wifi 2,4 geactiveerd en de SSID en wachtwoord gelijk gesteld aan het ‘oude’ primaire netwerk. Maar zonder resultaat.

Als het kanaal op 13 staat kan je die op een ander zetten.

Jammer om te lezen dat het met de 528 versie nog steeds in orde is met de box 12.

Reputatie 5
Badge +3

@JanD dat was ik vergeten er bij te melden idd.

 

@RBxx nee nog niet een hele goeie heb ik zelf niet aan gedacht 🙈

 

Update: na opnieuw opstarten nog geen ax.

wat voor telefoon heb je?

Een Nokia G50 die wifi6 aan kan maar ik heb ook contact gehad met Nokia vandaag, en ze kunnen alleen niet garanderen dat die met elk wifi6 netwerk werkt.

Er wordt ook gewerkt aan een update begreep ik.

Reputatie 3
Badge +2

Ik heb het primaire 2,4 wifi hernoemd en ingesteld op b/g/n en extra wifi 2,4 geactiveerd en de SSID en wachtwoord gelijk gesteld aan het ‘oude’ primaire netwerk. Maar zonder resultaat.

Als het kanaal op 13 staat kan je die op een ander zetten.

Jammer om te lezen dat het met de 528 versie nog steeds in orde is met de box 12.

Ondertussen volledige smarthome opnieuw aan t inrichten. Heerlijk. Echt zin in ook. 

Reputatie 7
Badge +30

Nou op versie 528 gaat bij mij het spontan rebooten gewoon door. Wat een bagger! Wifi viel net uit en ik zag dat het modem opnieuw aan het opstarten was. Dit is minimaal al de 2e keer.

Ik zou bijna vragen om naar versie 312 te gaan.

Dit is wel heel rot 😞. Merk je dit vandaag ook nog weer, @deadsilence?

 

Ik heb het primaire 2,4 wifi hernoemd en ingesteld op b/g/n en extra wifi 2,4 geactiveerd en de SSID en wachtwoord gelijk gesteld aan het ‘oude’ primaire netwerk. Maar zonder resultaat.

Als het kanaal op 13 staat kan je die op een ander zetten.

Jammer om te lezen dat het met de 528 versie nog steeds in orde is met de box 12.

Ondertussen volledige smarthome opnieuw aan t inrichten. Heerlijk. Echt zin in ook. 

Behoorlijk wat werk even! Heb je alles inmiddels weer werkend? En belangrijker: zonder uitval, @MatGerBen?

Reputatie 3
Badge +2

@Marcia_   inmiddels alle apparaten weer gekoppeld. Voorzichtig positief. Alleen vanmorgen een korte onderbreking van interactieve tv gehad. Maar dat staat los van WiFi lijkt me. 

Reputatie 2
Badge

Ik heb zojuist mijn modem een harde reset gegeven. Om alle aangesloten WiFi apparaten te verwijderen die er in bleven staan die al lang niet meer met mijn WiFi netwerk verbonden zijn. En vanaf nu komt mijn WiFi snelheid niet meer boven de 130 uit. Terwijl ik 500mb heb. Heb wel 3 keer alles op nieuw gereset. Hoe kan dat. Heb de nieuwste software 

Reputatie 2
Badge

Ps volgens de WiFi manger ligt het aan de modem 

Reputatie 3
Badge

Nou op versie 528 gaat bij mij het spontan rebooten gewoon door. Wat een bagger! Wifi viel net uit en ik zag dat het modem opnieuw aan het opstarten was. Dit is minimaal al de 2e keer.

Ik zou bijna vragen om naar versie 312 te gaan.

Dit is wel heel rot 😞. Merk je dit vandaag ook nog weer, @deadsilence?

 

Ik heb het primaire 2,4 wifi hernoemd en ingesteld op b/g/n en extra wifi 2,4 geactiveerd en de SSID en wachtwoord gelijk gesteld aan het ‘oude’ primaire netwerk. Maar zonder resultaat.

Als het kanaal op 13 staat kan je die op een ander zetten.

Jammer om te lezen dat het met de 528 versie nog steeds in orde is met de box 12.

Ondertussen volledige smarthome opnieuw aan t inrichten. Heerlijk. Echt zin in ook. 

Behoorlijk wat werk even! Heb je alles inmiddels weer werkend? En belangrijker: zonder uitval, @MatGerBen?

Hoi Marcia, vandaag voor zover ik kan beoordelen nog nergens last van gehad. Vanwaar de vraag als ik dat weten mag? Verder kreeg ik bericht dat KPN werkzaamheden gaat uitvoeren in de nacht van 5 juli.

Reputatie 3
Badge +2

@Marcia_   inmiddels alle apparaten weer gekoppeld. Voorzichtig positief. Alleen vanmorgen een korte onderbreking van interactieve tv gehad. Maar dat staat los van WiFi lijkt me. 

@Marcia_   vandaag toch weer enkele keren een “korte” onderbreking van de WiFi ervaren. Kunnen jullie nazien waar dit door wordt veroorzaakt. Ik ga voor niets minder dan een stabiel netwerk. Ik verneem het graag. 

Reputatie 2
Badge

Ps volgens de WiFi manger ligt het aan de modem 

Zouden jullie dit kunnen na kijken?

Reputatie 7
Badge +20

@deadsilence Als je modem door zou blijven gaan met volledig herstarten was dat iets geweest waar we even wat verder in zouden moeten duiken. Gelukkig geef je aan dat het nu weer in orde is! We werkzaamheden zullen los staan van op welke software je modem draait.

@MatGerBen Hoe vaak heb je vandaag zo'n verbreking ondervonden? En merkte je alleen een onderbreking van de wifi? Of viel het op dat ook bekabeld internet/ tv op die momenten niet helemaal goed werkten? Ik vraag dit omdat ik 2 volledige verbrekingen terug zie, waarbij je verbinding helemaal verdwenen is. 

@Bassman77 Ik zie dat je eerder vandaag contact met ons hebt gehad en dat er al een monteursafspraak gemaakt is voor dit issue. De monteur al dit ongetwijfeld even goed gaan bekijken!

 

 

Reageer