KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

  • 27 October 2021
  • 2331 reacties
  • 134083 keer bekeken
KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

Toon eerste bericht

2331 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Noway Dude 

Je had deze vraag hier eerder geplaatst. Een moderator heeft je daarvoor een eigen topic gegeven.

Je kan beter verder gaan in dat topic. Ik vermoed dat ook deze reactie naar dat topic verplaatst wordt.

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @Noway Dude 

Je had deze vraag hier eerder geplaatst. Een moderator heeft je daarvoor een eigen topic gegeven.

Je kan beter verder gaan in dat topic. Ik vermoed dat ook deze reactie naar dat topic verplaatst wordt.

Dank je, zag het niet.

Zijn nu ook de problemen over tussen de samenwerking Sonos-kpn. Ik moet wel 20 keer op een dag het modem resetten .

graag antwoord. 1-10 kan ik namelijk terug naar ziggo, waar ik dit niet had.

@Alfapeter Ik kwam deze oplossing tegen m.b.t. Sonos-Kpn, wellicht een optie?

 

Wij liepen tegen hetzelfde probleem aan. Na lang zoeken concludeerden we (in samenspraak met een kennis die in de IT zit, en na telefonisch contact met KPN) ook dat het ergens in de toekenning van IP-adressen mis ging. 

We hebben nu de volgende opstelling en die lijkt vooralsnog goed te werken:

  • We hebben een Sonos Boost met een kabel direct op de KPN Box 12 aangesloten, dus niet via een switch (was op aangeven van de KPN telefonische hulplijn). Dit kan uiteraard ook met een Sonos speaker. Mocht je inderdaad maar één kabel hebben, dan kun je een switch proberen, het was niet 100% zeker dat dat ook een knelpunt was.
  • Zorg ervoor dat er maar één speaker bekabeld is! Er schijnt iets mis te gaan zodra er twee of meer speakers bekabeld zijn, iets met doorvoer en terug sturen van data is ons verteld.
  • In de KPN Box 12 hebben we alle Sonos speakers en de Sonos Boost voorzien van een vast IP-adres, zodat ze niet meer worden vernieuwd.

Deze set-up hebben we sinds gisteren draaien en het is voor het eerst dat we tot nu toe geen uitval hebben van speakers, ethernetverbindingen of wifi.

Nu hopen dat het zo blijft.

Reputatie 1

Afgelopen nacht is bij mij de nieuwe softwareversie 528 op de Box12 gekomen. Verder niets van gemerkt, maar als ik inlog valt me 1 ding op: Op de startpagina van dit topic lees ik dat in de webinterface van 528 de blauwe 'Wifi' knop is verdwenen. Maar als ik op mijn Box12 inlog, zie ik deze knop nog steeds en die werkt gewoon net zoals in voorgaande versie 516. Klopt dit en komt dit misschien omdat ik geen SW punten heb? Ik gebruik alleen de wifi van de Box 12 zelf en 2 ethernetpoortjes. Verder werkt alles gewoon prima.

 

Reputatie 1

Afgelopen nacht is bij mij de nieuwe softwareversie 528 op de Box12 gekomen. Verder niets van gemerkt, maar als ik inlog valt me 1 ding op: Op de startpagina van dit topic lees ik dat in de webinterface van 528 de blauwe 'Wifi' knop is verdwenen. Maar als ik op mijn Box12 inlog, zie ik deze knop nog steeds en die werkt gewoon net zoals in voorgaande versie 516. Klopt dit en komt dit misschien omdat ik geen SW punten heb? Ik gebruik alleen de wifi van de Box 12 zelf en 2 ethernetpoortjes. Verder werkt alles gewoon prima.

 

Ik heb twee (witte) WifiExtenders en sinds gisterochtend de 528 firmware. Ik zie die Wi-Fi Settings ook.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @PitBox12 en @Kantjeboord, zouden jullie cache/cookies voor de interface willen verwijderen? Het kan zijn dat de oude blijft inladen daardoor

Reputatie 1

Hi @PitBox12 en @Kantjeboord, zouden jullie cache/cookies voor de interface willen verwijderen? Het kan zijn dat de oude blijft inladen daardoor

Hallo @Maja_ , dit heb ik gedaan maar heeft bij mij geen effect. De knop blijft in beeld.

Reputatie 1

Hi @PitBox12 en @Kantjeboord, zouden jullie cache/cookies voor de interface willen verwijderen? Het kan zijn dat de oude blijft inladen daardoor

Hallo @Maja_ , dit heb ik gedaan maar heeft bij mij geen effect. De knop blijft in beeld.

Ditto. Heb voor de zekerheid nog een andere browser geprobeerd, edge, en die gebruik in nooit. Maar ook daarin staat de Wi-Fi Settings.

Reputatie 7
Badge +21

De opmerking in het startbericht is verwarrend en onvolledig.

De blauwe knop ‘Wifi’ is verdwenen. Je bereikt de wifi instellingen nu door op het icoon van de Box 12 te klikken in de Netwerk Map. 

De knop ‘Wifi’ in het midden van het scherm is inderdaad verdwenen, maar “Wi-Fi Settings” is nieuw en verschenen naast My Modem en Access Control. Via die nieuwe knop of door in de Network Map op het Box 12 icoon te klikken kom je bij de Wi-Fi instellingen.

Dit was de oude opstelling vóór de update:

 

Reputatie 7

De knop ‘Wifi’ in het midden van het scherm is inderdaad verdwenen, maar “Wi-Fi Settings” is nieuw en verschenen naast My Modem en Access Control. 

De knop "Wi-Fi Settings" is niet nieuw, die was er voorheen ook.

Er is mijns inziens helemaal niets gewijzigd t.a.v. die knop.

Reputatie 7
Badge +21

Nee @wjb , zie mijn screenshot. Pas sinds de mesh update(s) is “WiFi” veranderd in “Wi-Fi Settings” 

Reputatie 1

De knop ‘Wifi’ in het midden van het scherm is inderdaad verdwenen, maar “Wi-Fi Settings” is nieuw en verschenen naast My Modem en Access Control. 

De knop "Wi-Fi Settings" is niet nieuw, die was er voorheen ook.

Er is mijns inziens helemaal niets gewijzigd t.a.v. die knop.

Dat zou de verwarring verklaren. Ik ging van 516 → 528, Dan zou er in de interface niks veranderd zijn (volgens mij zijn het bij die upgrade wat bugfixes ivm disconnects, iets wat ik overigens ook bij 516 al niet had, gelukkig).

Reputatie 7

Nee @wjb , zie mijn screenshot. Pas sinds de mesh update(s) is “WiFi” veranderd in “Wi-Fi Settings” 

Onderstaand een screenshot van 11 april 2022.

 

Reputatie 7
Badge +21

Mijn screenshot is van maart 2021. Maar om een (te) lang verhaal af te sluiten is het nu wel duidelijk. Het startbericht is fout. "Wi-Fi” was al lang verdwenen 😁 en het startscherm heeft in de loop der tijd bij elke update wat wijzigingen ondergaan ten opzichte van het voorbeeld in het startbericht.

Reputatie 1

Mijn screenshot is van maart 2021. Maar om een (te) lang verhaal af te sluiten is het nu wel duidelijk. Het startbericht is fout. "Wi-Fi” was al lang verdwenen 😁 en het startscherm heeft in de loop der tijd bij elke update wat wijzigingen ondergaan ten opzichte van het voorbeeld in het startbericht.

Aha. @Maja_ dan zou het wel handig zijn, als het startbericht wordt aangepast om verdere verwarring te voorkomen. Bedankt voor het meekijken @RBxx , @wjb , @Kantjeboord 

Reputatie 7
Badge +20

Dan moet die zo weer kloppen toch?

Reputatie 1

Dan moet die zo weer kloppen toch?

@Bart_Z bedankt voor het snelle aanpassen. Alleen nog een klein dingetje: Het desbetreffende screenshot klopt nog niet helemaal, daarop is geen W-Fi Settings knop te zien. Als die nog kan worden aangepast… maar sorry als ik pietluttig ben.

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@PitBox12 dit is wat jij ziet toch?
 

 

Reputatie 4
Badge +3

@Bram_ @Bart_Z Ik zie hetzelfde menu als @PitBox12 

Kan één van jullie eens kijken?

Bij voorbaat mijn dank!

Reputatie 7
Badge +20

Dat moet de juiste zijn, want welke versie heb je?

Reputatie 1

@PitBox12 dit is wat jij ziet toch?
 

 

Hallo @Bram_ , ja klopt helemaal, dit zie ik nu als ik inlog in mijn Box12 met fw versie 528

Reputatie 4
Badge +3

@Bram_ @Bart_Z versie 528. Ik zie eigenlijk niets gevuld in de secties

Reputatie 7
Badge +20

En wat zie jij @TonM1965? Want over welke secties heb je het?

Reputatie 4
Badge +3

@Bart_Z ik zie het scherm zoals hierboven is weergegeven. Zie bijv. niet mijn netwerkgegevens, ip adres etc. Een leeg scherm dus

Reageer