KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

  • 27 October 2021
  • 2331 reacties
  • 134106 keer bekeken
KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

Toon eerste bericht

2331 reacties

Reputatie 3
Badge

@deadsilence Als je modem door zou blijven gaan met volledig herstarten was dat iets geweest waar we even wat verder in zouden moeten duiken. Gelukkig geef je aan dat het nu weer in orde is! We werkzaamheden zullen los staan van op welke software je modem draait.

@MatGerBen Hoe vaak heb je vandaag zo'n verbreking ondervonden? En merkte je alleen een onderbreking van de wifi? Of viel het op dat ook bekabeld internet/ tv op die momenten niet helemaal goed werkten? Ik vraag dit omdat ik 2 volledige verbrekingen terug zie, waarbij je verbinding helemaal verdwenen is. 

@Bassman77 Ik zie dat je eerder vandaag contact met ons hebt gehad en dat er al een monteursafspraak gemaakt is voor dit issue. De monteur al dit ongetwijfeld even goed gaan bekijken!

 

 

Hoi Maja,

Helaas weer een internetverbinding interruptie zojuist. I.p.v. bij iedere firmware upgraden minder last van dit soort problemen, neemt het bij mij alleen maar toe. Het begint nu echt storend te worden.

Ook ik heb net weer, voor de zoveelste keer, een onderbreking van de internet-verbinding gehad (type “Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.”). Mijn software-versie is nu SGEJ10000312. De onderbrekingen zijn begonnen nadat KPN me glasvezel heeft aangedaan. Al twee keer een (heel aardige) monteur hier gehad. Maar de onderbrekingen blijven.

Kan iemand mij vertellen of de firmware updaten van de Superwifi 2 punten kan helpen bij het verbeteren van de werking van deze apparaten? Ik zit momenteel op versie 23 en zag hier dat versie 26 ook bestaat. 
Sinds het updaten van mijn box 12 naar 528 doen de Superwifi 2 punten het namelijk niet meer stabiel. 

Reputatie 2
Badge

Kan iemand mij vertellen of de firmware updaten van de Superwifi 2 punten kan helpen bij het verbeteren van de werking van deze apparaten? Ik zit momenteel op versie 23 en zag hier dat versie 26 ook bestaat. 
Sinds het updaten van mijn box 12 naar 528 doen de Superwifi 2 punten het namelijk niet meer stabiel. 

Kan je precies vertellen wat er niet werkt aan de SuperWifi 2 punten, en hoe ze bij jou geïnstalleerd staan? Versie 26 komt volgens mij vanzelf wanneer deze gereed is.

Natuurlijk, met niet meer stabiel bedoel ik dat er regelmatig geen werkende internetverbinding is boven (waar deze staan). Als ik dan naar de Superwifi 2 punten loop om te kijken wat er scheelt, knippert deze soms blauw, ook een keer snel groen of is deze rood. Ik heb verder niks veranderd aan de positie van de apparaten. Voorheen had ik dit nooit. Ze zijn overigens draadloos aangesloten op de box 12, net als voor de update.

Reputatie 3
Badge

Natuurlijk, met niet meer stabiel bedoel ik dat er regelmatig geen werkende internetverbinding is boven (waar deze staan). Als ik dan naar de Superwifi 2 punten loop om te kijken wat er scheelt, knippert deze soms blauw, ook een keer snel groen of is deze rood. Ik heb verder niks veranderd aan de positie van de apparaten. Voorheen had ik dit nooit. Ze zijn overigens draadloos aangesloten op de box 12, net als voor de update.

Blauw betekent ze synchen met v12. Synchronisatie is meestal channel change. De mesh zal altijd op 2,4 en 5 ghz op dezelfde kanaal zitten. Dit wordt door de v12 geïnitieerd. Snel groen knipperen is alleen bij opstarten of uit de rood stand komen. Rood stand betekend geen draadloos backhaul of wat wij noemen ssid suppression. Ssid suppression betekend dat als je modem mesh tijdelijk onbereikbaar is, dan stop de swp1/swp2 met broadcasten van de geconfigureerde ssids en om de zoveel tijd komt het even weer op en koppel ie weer opnieuw met je netwerk. Dit is als je draadloos backhauls gebruikt.

Reputatie 1

Hier ook de Box12 geupdate met een harde reset. Alle Wifi punten werken nu met Wifi 6.

Heb wel het probleem dat de interface van het modem regelmatig niet werkt, laat een lege pagina zien en reageert nergens op. In 2 verschillende browsers geprobeerd maar hetzelfde resultaat.
Iemand een idee?

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Tjerk73 , een dergelijk probleem wordt vaak (meestal...) opgelost door het schonen van de cache en historie van de browser.

Reputatie 1

@RBxx, net ook firefox geprobeerd maar zelfde resultaat. Soms werkt het wel, soms niet.

Reputatie 2

Hoi @Sabas79 ,

Als je de box 12 reset met een paperclip krijg je vanzelf de 528 binnen.

Dat doet ik liever niet.

Ik heb nu m'n eigen wifi netwerk waarop de meerdere apparaten gekoppeld zijn. Met name de Siemens smart producten zijn een drama om weer opnieuw  te koppelen.

 

Is er al zicht op wanneer de update wordt door gepusht met behoud van de instellingen? 

Reputatie 2

Ook ik zal graag de update 528 willen ontvangen.

Redenen:

  • Bewust gekozen voor de Superwifi ivm Wifi 6 (helaas nog niet beschikbaar op de Superwifi punten).
  • Regelmatig wegvallende wifi bij het Superwifi punt in de woonkamer
  • In een maand twee keer gehad dat 's ochtends de wifipunten rood branden. Elke keer een drama met resetten en weer reconnecten.

Ps.

Ik heb mijn forum profiel reeds ingevuld.

Hoop dat, dat genoeg gegevens zijn om de update er door te doen.

 

Ik denk dat het goed invullen van je forum profiel een goede bijkomstigheid is, maar moet je Sticky daarom niet aangepast worden. Just a thought…

Uuuh.... Hoe bedoel je?

Volgens mij heb ik helemaal geen Sticky ingevuld staan? Of zie jij iets wat ik niet zie?

Ik denk dat het goed invullen van je forum profiel een goede bijkomstigheid is, maar moet je Sticky daarom niet aangepast worden. Just a thought…

Uuuh.... Hoe bedoel je?

Hallo @Sabas79 , nu nog graag het antwoord in gewoon NL s.v.p.

 

Reputatie 2

Ik denk dat het goed invullen van je forum profiel een goede bijkomstigheid is, maar moet je Sticky daarom niet aangepast worden. Just a thought…

Uuuh.... Hoe bedoel je?

Hallo @Sabas79 , nu nog graag het antwoord in gewoon NL s.v.p.

 

Nou inderdaad!

Vraag me af wat Noway Dude bedoelt met:

"Ik denk dat het goed invullen van je forum profiel een goede bijkomstigheid is, maar moet je Sticky daarom niet aangepast worden. Just a thought…"

Reputatie 3
Badge

Toen het mogelijk was 528 via harde reset geïnstalleerd( ivm SuperWifi 2 / WiFi 6).
Nu in 3 dagen twee maal blauw scherm op tv. Tv box herstarten hielp… Ook eenmaal wegvallen WiFi .

sinds januari klant , met 516 nooit probleem gehad…..

 

Badge

Na de update naar 528 moet ik zeggen dat ik nu meer problemen ervaar met de superwifi 2 punten dan eerder. Om de haverklap rood, wachten op nieuwe koppeling met de modem duurt soms erg lang. Uit nood dan maar uit en aan zetten en zelf met WDS opnieuw koppelen. Ik kan niet zeggen dat ik een verbetering ervaar in de verbinding tussen modem en de SW 2 punten, eerder een achteruitgang. Heb alles op auto staan in de modem, mochten er tips zijn om een betere en vooral betrouwbaardere verbinding op te bouwen hoor ik het graag.

Reputatie 3
Badge

Zojuist wederom wegvallen WiFi. Viel op omdat tv blauw scherm gaf met foutcode 303.

Tweede keer vandaag. Na ongeveer halve minuut werkte alles weer, zonder dat ik iets deed. KPN: WAT IS DIT ????!!!

@rienm Dat kan ik ook wel beantwoorden, dat is ellende of niet al te best.

Welke firmware heb je nu in de Box 12 zitten, SGEJ10000528 is de nieuwste hebnje nog een oudere versie zou je een fabrieksreset kunnen doen zodat je de nieuwste wel binnen krijgt.

Heb je wel de laatste, hoe zit de box 12 aangesloten en heb je dsl of glasvezel?

Hoi @Sabas79 ,

Als je de box 12 reset met een paperclip krijg je vanzelf de 528 binnen.

Dat doet ik liever niet.

Ik heb nu m'n eigen wifi netwerk waarop de meerdere apparaten gekoppeld zijn. Met name de Siemens smart producten zijn een drama om weer opnieuw  te koppelen.

 

Is er al zicht op wanneer de update wordt door gepusht met behoud van de instellingen? 

De instellingen weer terug zetten, zou die smart drama het ook weer gewoon moeten doen, heb gisteren een hoop gewisselt en alles werkt weer.

Reputatie 3
Badge

@rienm Dat kan ik ook wel beantwoorden, dat is ellende of niet al te best.

Welke firmware heb je nu in de Box 12 zitten, SGEJ10000528 is de nieuwste hebnje nog een oudere versie zou je een fabrieksreset kunnen doen zodat je de nieuwste wel binnen krijgt.

Heb je wel de laatste, hoe zit de box 12 aangesloten en heb je dsl of glasvezel?

528, met 516 geen problemen gehad. Glasvezels 1Gbit

Reputatie 7
Badge +20

Heb je het glasvezelkastje ook al eens 2 minuten van het stroom gehad? En daarbij het modem opnieuw opgestart?

Reputatie 3
Badge

Heb je het glasvezelkastje ook al eens 2 minuten van het stroom gehad? En daarbij het modem opnieuw opgestart?

Dank voor tip, zal eens doen

Reputatie 3
Badge


Spanning van glasvezel af, spanning van modem af…minuut gewacht en alles weer opgestart. Zaten vanavond tv te kijken, +/- 20.40 uur blauw scherm, fout 303; ook WiFi bleek weg ( wellicht eerder dan TV ( buffer?)

modem opnieuw opgestart, Arris van spanning af, na tientallen seconden opnieuw opgestart… tv signaal is er weer;  WiFi ook.
@ Bart_Z, heb privé bericht gestuurd

Reputatie 7
Badge +30

Beste @rienm jammer om te lezen dat het toch weer wegvalt! Zou jij je forumprofiel aan willen vullen met je adres en klantnummer? En welke Arris heb je? Ik ga het verder uit laten zoeken! 

Reputatie 3
Badge

Beste @rienm jammer om te lezen dat het toch weer wegvalt! Zou jij je forumprofiel aan willen vullen met je adres en klantnummer? En welke Arris heb je? Ik ga het verder uit laten zoeken! 

Ingevuld. mi De Arris VIPS5202 (vierkant) NB WiFi en tv vallen uit

Reputatie 4
Badge +2

Goedemorgen allemaal,

 

ben nu een paar weken op de laatste firmware van zowel modem als SW. sinds de update is het veel beter geworden, wat heet : veel beter. Echter af en toe valt bij mij de WiFi wel weg (van modem). Ik verneem dat tijdens thuiswerken en zie dat dit gelijk gebeurd op alle apparaten: iPhone , internetradio, camera. Zo’n 5 seconden later (soms langer) is de verbinding weer terug. De afgelopen dagen is dit toegenomen. Kan iemand van jullie dit van jullie kant bekijken? Internetsnelheid fluctueert wat, lijkt dat hij soms moet opbouwen. Nogmaals een enorme verbetering, maar we zijn er nog niet helemaal denk ik.

Reageer