KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

  • 27 October 2021
  • 2331 reacties
  • 134350 keer bekeken
KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]
Reputatie 7
Badge +30

 

Mesh software voor de Box 12

SGEJ10000448

Op 3 november 2021 zijn we begonnen we met de uitrol van een software update voor de KPN Box 12. Deze update naar versie SGEJ10000448 zorgde ervoor dat de Box 12 onze mesh ondersteunt waardoor hij gaat samenwerken met zowel de SuperWifi als de Experia Wifi. Deze softwareversie is gegaan naar alle klanten die alleen een Box 12 hebben. Met daarnaast een kleine groep aan klanten die ook SuperWifi en/of Experia WIfi hebben.

Daarnaast hebben we in de periode eind oktober t/m eind november 2021 ook een mini-update uitgerold specifiek om het certificaat te vernieuwen. Hierbij is het versienummer van SGEJ10000310 naar SGEJ10000312 gegaan. Deze update ging naar alle klanten met een Box 12 die niet de SGEJ10000448 kregen.

Vervolgens zijn we in december, vanwege de feestdagen, gestopt met het verder uitrollen van de SGEJ10000448 update. We merkten in die periode ook dat er klanten waren met de 448-versie die problemen kregen met hun verbinding. 

SGEJ10000516

We zijn daarna verder gegaan met een nieuwe versie van de software, dit is versie SGEJ10000516. Deze versie brengt een grote verbetering in de verbrekingen. Daarnaast brengt het de nieuwe functie Extra Wifi (meer daarover hieronder). Vanaf 1 februari 2022 zijn we deze nieuwe versie gaan uitrollen. Tijdens de Olympische Spelen zijn we weer gestopt. Na die tijd had bijna iedereen de 516 versie. Behalve een groep klanten die nog op de versie SGEJ10000312 zaten. Deze laatste groep zijn degenen die een Box 12 hebben in combinatie met SuperWifi en/ of Experia Wifi, én die daarbij eventueel ook meerdere SSID's in gebruik hebben. 

Omdat we ondertussen ook al bezig waren met de volgende versie is de keus gemaakt om niet verder te gaan met de actieve uitrol van de 516 maar in plaats daarvan te wachten op de volgende versie.

SGEJ10000528

De nieuwste versie is SGEJ10000528. We beginnen de uitrol hiervan in de nacht van 13 op 14 juni. De eerste twee weken van de uitrol zijn een testperiode waarin we een relatief kleine groep aan klanten deze versie geven. Als dit volgens plan verloopt doen we daar direct achteraan, verspreid over drie weken, het overgrote deel van de klanten. Dit zijn degenen die nu al op 516 zitten, of de 312 versie hebben zonder Wifipunten, of de 312 hebben met Wifipunten en gelijke SSID's. Daarna doen we dan als afsluiter, verspreid over 7 weken, de laatste kleine groep.

Deze laatste groep zijn klanten met nog de 312 versie met Wifipunten met verschillende SSID's. Voor deze groep is de impact van de update het grootst (zie onder het kopje ‘Wat gebeurt er tijdens de update’). Vandaar dat we dit over meerdere weken verspreiden.

Wil je niet wachten tot je vanzelf aan de beurt bent? De update naar 528 is op te halen door je Box 12 een reset te geven. Let er wel op dat dit ook al je instellingen terugzet naar de fabrieksinstellingen. Eventuele aanpassingen zul je daarna opnieuw moeten doen. Wil je dit niet, wacht dan tot wij de update naar je pushen, dat heeft geen effect op je instellingen.

Zit je nu nog op 312 en reset je om de update binnen te halen? Let er dan wel op dat je daarna nog maar één SSID hebt. Je kunt de hieronder beschreven optie Extra Wifi gebruiken om weer een tweede SSID in te stellen als je dat wilt.

SGEJ1000060E

Naast het afronden van de uitrol van de SGEJ10000528 zijn we deze week (week 36 2022) ook begonnen met de uitrol van SGEJ1000060E. Het beveiligingscertificaat van de Box 12 loopt eind deze maand af. Deze update vangt dit op. We doen deze update in grote groepen bij de mensen die de 528 al hebben gekregen.

Het beveiligingscertificaat van het modem zorgt ervoor dat je de webinterface kunt bereiken via https. Een dergelijk certificaat heeft altijd een bepaalde einddatum. Daarom in deze update een aanpassing zodat er geen beveiligingsertificaat meer nodig is.

Je kunt inloggen op de webinterface met het IP adres (192.168.2.254) of met de url mijnmodem.kpn. Beide kun je dan invullen met http of https ervoor. Na de update leiden alle manieren naar http://mijnmodem.kpn.

Wel kan het zijn dat je browser eenmalig nog een beveiligingswaarschuwing geeft als je https://192.168.2.254 gebruikt. Je kunt dan onder Geavanceerd de risico's accepteren waarna je doorgeleid wordt naar mijnmodem.kpn. 

Heb je je browser ingesteld staan dat cookies verwijderd worden elke keer dat je de browser afsluit, dan zul je wél elke keer die waarschuwing krijgen als je https://192.168.2.254 gebruikt. Gebruik in dat geval de andere url.

De mogelijkheid tot https zal in een later stadium terugkeren als een keuzeoptie. 

 

Mesh: Wat betekent dit ‘samenwerken’?

SuperWifi en Experia Wifi maken onderling gebruik van een communicatieprotocol om te zorgen dat je apparaten naadloos overgaan van de wifi van de ene SuperWifi of Experia Wifi naar die van de andere. Afhankelijk van welke van de SuperWifi of Experia Wifi het dichtste bij is en de beste verbinding geeft. Dit noemen we mesh. 

Op dit moment is het nog zo dat de Box 12 met softwareversie 312 dit communicatieprotocol niet ondersteunt. Daardoor is de wifi van de Box 12 nu nog een los netwerk, gescheiden van die van de SuperWifi en/of Experia Wifi. Hierdoor kan het zijn dat je een korte onderbreking in je wifiverbinding ervaart als je apparaat van de ene wifi naar de andere schakelt. Of dat het juist heel lang duurt voor je apparaat overspringt naar een betere verbinding van een dichterbij wifipunt.

Na de update ondersteunt de Box 12 ook het mesh communicatieprotocol. Hij zal dan gaan samenwerken met de SuperWifi en Experia Wifi om te zorgen dat jouw apparaten altijd met het best mogelijke wifipunt verbonden zijn.

 

Wat zit er in de SGEJ10000516 ten opzichte van de SGEJ10000448?

We zien in deze nieuwe software versie een grote verbetering op het gebied van verbrekingen van de verbinding.  Daarnaast zit hier ook de eerder aangekondigde Extra Wifi in.

Extra Wifi

Extra Wifi is een extra wifinetwerk (SSID) dat je aan kunt zetten waarbij je de mogelijkheid hebt om deze te splitsen in 2,4 en 5GHz, of om een van deze beide frequenties uit te laten. Deze Extra Wifi staat standaard uit. Je kunt het aanzetten door in te loggen op de webinterface van de Box 12 en te gaan naar de wifiinstellingen. Deze Extra Wifi is niet te zien of te beheren via de Thuis app.

We hebben een artikel opgenomen in onze kennisbank hoe je de Extra Wifi instelt:

 

Wat zit er in de SGEJ10000528 ten opzichte van de SGEJ10000516?

Box 12 met de 516 versie kon last hebben van spontane herstarts. Dat is in de 528 versie verholpen.

Daarnaast zul je merken dat Wifi 6 nu ook werkt als je SuperWifi 2 hebt aangesloten. En dat Wifi 6 instellingen op de Box 12 behouden blijven na een update of herstart van de Box 12.

 

Wanneer krijg ik de update?

Je wordt per sms geïnformeerd zodra je aan de beurt bent. Je krijgt de update dan in een van de de nachten volgend op de sms. Je kunt controleren of de update gelukt is door in te loggen op je Experia Box en te kijken naar het versienummer van de firmware. Je vindt dit onder de knop ‘My Modem’ op de hoofdpagina van de webinterface.

 

Wat gebeurt er tijdens de update naar SGEJ10000516 of 528?

De update zelf wordt ’s nachts uitgevoerd zodat je er zo min mogelijk last van hebt.

Ik heb nu de SGEJ10000312 versie

Dan wordt bij het updaten ook het wachtwoord waarmee je inlogt op de Box 12 teruggezet naar de fabrieksinstelling. Dit is het wachtwoord zoals vermeld staat op de sticker onderop het modem. Na de update zal je Box 12 herstarten. 

  • Heb je geen Experia Wifi en/of SuperWifi 1 aangesloten? Dan is de Box 12 klaar na het herstarten.
  • Heb je wel Experia Wifi en/of SuperWifi 1 aangesloten? Dan gaat de Box 12 na het herstarten synchroniseren daarmee. De Box 12 neemt de wifigegevens over van het masterapparaat en wordt zelf de nieuwe master. Dit kan enkele minuten duren.
  • Heb je een SuperWifi 2 (SW2) aangesloten, en is deze het masterapparaat? Dan zal de Box 12 zijn eigen wifigegevens naar de SW2 pushen.
    • Dit is dus precies andersom dan bij een SuperWifi 1 of Experia Wifi. Als je op de Box 12 een andere wifinaam (SSID) hebt dan op de SW2 zal die SW2 een andere naam krijgen. Heb je apparaten in huis die je altijd alleen maar met het wifinetwerk van de SW2 verbond, dan zullen die nu aangeven geen verbinding meer te hebben.

Ik heb nu de SGEJ10000516 versie 

Dan merk je er weinig van. 

 

Moet ik zelf nog iets doen?

In de basis niet.

Alleen als je van versie 312 komt en het inlogwachtwoord van de Box 12 gewijzigd had, zul je dit weer opnieuw moeten instellen. Hiervoor log je in op je Experia Box. Klik dan op de hoofdpagina op ‘Access Control’ en ga naar het tabblad ‘User’. Daar kun je het inlogwachtwoord (weer) wijzigen.

Ook zul je eventueel (een deel van) je apparaten weer opnieuw met de wifi moeten verbinden als je van versie 312 komt en een SuperWifi 2 in gebruik hebt (zie de kop ‘Wat gebeurt er tijdens de update’). Je kunt ze opnieuw verbinding laten maken met de wifinaam van de Box 12. Dat is nu het gecombineerde mesh-netwerk van de Box 12 en je Wifipunten. 

Weet je niet (meer) wat de wifinaam van de Box 12 is? Kijk op de sticker achterop als je de standaardinstelling nooit aangepast hebt. Heb je de naam wel eerder aangepast? Dan kun je de naam makkelijk nakijken en eventueel aanpassen in de KPN Thuis App. Het kan ook door in te loggen op je Experia Box. Klik vervolgens op het icoon van de Box 12 in de Netwerk Map. Vervolgens kun je daar de netwerknaam (SSID) en het wachtwoord (Password) van je wifinetwerk inzien en eventueel aanpassen. 

 

Veranderingen in de webinterface en instellingen van de Box 12 vanaf SGEJ10000448

Omdat de Box 12 na de update een mesh netwerk vormt met eventuele SuperWifi en Experia Wifi zijn er ook wat wijzigingen rond het beheer van wifi en je netwerk. Hier zetten we dat kort op een rijtje (klik op Toon inhoud):

De hoofdpagina van de webinterface, waar je terecht komt direct na het inloggen verandert. In plaats van alleen de blauwe knoppen, en een lijst van je met de wifi verbonden apparaten, zie je nu een overzicht van je hele netwerk. De blauwe knop ‘Wifi’ is verandert naar ‘Wifi-settings’. Je bereikt de wifi instellingen ook door op het icoon van de Box 12 te klikken in de Netwerk Map. 

 

Als je, in de Netwerk Map, klikt op het icoon van de Box 12 kom je dus terecht bij de instellingen voor wifi. Die zijn grotendeels hetzelfde, alleen de mogelijkheid om de 2,4 en 5 GHz onafhankelijk van elkaar uit te zetten is verdwenen.

Verder kun je onder de knop ‘My Modem’ (op de hoofdpagina), ook een nieuwe Client List bereiken met alle verbonden apparaten.

 

 

Ook zijn er nieuwe opties voor bellen. Je kunt nu zelf aangeven wat je met welk nummer wilt doen.

 

 

Veelgestelde vragen

 

Ik heb een SuperWifi of Experia Wifi vlakbij de Box 12 staan, kan ik die nu verplaatsen?

Ja, dat kan! En raden we ook aan omdat je anders de kans loopt dat er wat verstoring ontstaat omdat ze zo dicht bij elkaar staan.

 

Ik heb een specifiek apparaat dat niet lekker werkt met de mesh, kan ik hem buiten de mesh aansluiten?

Ja dit kan met de optie Extra Wifi die vanaf softwareversie 516 aanwezig is.

 

Ik wil graag mijn wifi netwerknaam wijzigen, hoe doe ik dit?

Je kunt dit gemakkelijk doen met de KPN Thuis App. Het kan ook door in te loggen op je Experia Box. Klik vervolgens op het icoon van de Box 12 in de Netwerk Map. Vervolgens kun je daar de netwerknaam (SSID) en het wachtwoord (Password) van je wifinetwerk aanpassen. 

 

Ik wil de wifi van de Box 12 graag uitzetten, hoe doe ik dit?

Dit kan door in te loggen op je Experia Box. Klik vervolgens op het icoon van de Box 12 in de Netwerk Map. Zet beide schuifjes achter ‘enable radio’ en ‘enable SSID’ uit om de wifi uit te schakelen. 

 

Ik heb een sms met aankondiging van de update ontvangen, maar zie de nieuwe firmwareversie nog niet in de webinterface.

Het kan gebeuren dat onze poging om de firmware te updaten niet in één keer lukt. In dat geval krijg je de update binnen enkele dagen alsnog. 

 

Waarom wordt het inlog wachtwoord van de Box 12 teruggezet naar de fabrieksinstelling bij een update van SGEJ100000312 naar SGEJ100000516 of 528?

Dit doen we voor de mensen die al SuperWifi of Experia Wifi in gebruik hebben naast de Box 12. Je hebt dan een wachtwoord om in te loggen op het masterapparaat en/of de KPN Thuis app. Na de update is de Box 12 de master. Door dat wachtwoord te resetten wordt je geforceerd om bij de eerste keer inloggen zelf een wachtwoord in te stellen. Deze is dan ook gelijk het inlogwachtwoord voor je mesh in het algemeen.

 

  Zitten er ook nog andere dingen in de update naar SGEJ100000516?

Naast de veranderingen rondom wifi/mesh bevat deze update ook een aantal bug fixes waaronder:

  • Het kon voorkomen, op bepaalde soorten verbindingen, dat de Box 12 moeilijk in sync kon komen, dit is opgelost.
  • Ook kwam het soms voor dat de Box 12 spontaan herstartte, dit is eveneens opgelost. 
  • Soms werden DNS instellingen automatisch teruggezet naar de fabrieksinstelling als je deze wijzigde, dit is verholpen.
  • Het IPv6 WAN adres was niet zichtbaar in de webinterface, nu wel. 
  • Port mapping en DMZ functie zijn verbeterd.
  • Werking van de WPS is verbeterd.

 

Hoe zit het met de V10A?

Eerder in 2021 hebben we deze mesh update voor de V10A uitgerold.

 

Ik heb een Experia Box V10, V9 of V8, krijgt deze ook een mesh update?

Nee, het is bij deze Experia Boxen niet mogelijk om mesh hierop actief te krijgen.

 

Heb je nog andere vragen? Stel ze hieronder!

 

Laatste topic update: 08-09-2022


2331 reacties

Reputatie 3
Badge

@deadsilence Als je modem door zou blijven gaan met volledig herstarten was dat iets geweest waar we even wat verder in zouden moeten duiken. Gelukkig geef je aan dat het nu weer in orde is! We werkzaamheden zullen los staan van op welke software je modem draait.

@MatGerBen Hoe vaak heb je vandaag zo'n verbreking ondervonden? En merkte je alleen een onderbreking van de wifi? Of viel het op dat ook bekabeld internet/ tv op die momenten niet helemaal goed werkten? Ik vraag dit omdat ik 2 volledige verbrekingen terug zie, waarbij je verbinding helemaal verdwenen is. 

@Bassman77 Ik zie dat je eerder vandaag contact met ons hebt gehad en dat er al een monteursafspraak gemaakt is voor dit issue. De monteur al dit ongetwijfeld even goed gaan bekijken!

 

 

Hoi Maja,

Helaas weer een internetverbinding interruptie zojuist. I.p.v. bij iedere firmware upgraden minder last van dit soort problemen, neemt het bij mij alleen maar toe. Het begint nu echt storend te worden.

Ook ik heb net weer, voor de zoveelste keer, een onderbreking van de internet-verbinding gehad (type “Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.”). Mijn software-versie is nu SGEJ10000312. De onderbrekingen zijn begonnen nadat KPN me glasvezel heeft aangedaan. Al twee keer een (heel aardige) monteur hier gehad. Maar de onderbrekingen blijven.

Kan iemand mij vertellen of de firmware updaten van de Superwifi 2 punten kan helpen bij het verbeteren van de werking van deze apparaten? Ik zit momenteel op versie 23 en zag hier dat versie 26 ook bestaat. 
Sinds het updaten van mijn box 12 naar 528 doen de Superwifi 2 punten het namelijk niet meer stabiel. 

Reputatie 2
Badge +1

Kan iemand mij vertellen of de firmware updaten van de Superwifi 2 punten kan helpen bij het verbeteren van de werking van deze apparaten? Ik zit momenteel op versie 23 en zag hier dat versie 26 ook bestaat. 
Sinds het updaten van mijn box 12 naar 528 doen de Superwifi 2 punten het namelijk niet meer stabiel. 

Kan je precies vertellen wat er niet werkt aan de SuperWifi 2 punten, en hoe ze bij jou geïnstalleerd staan? Versie 26 komt volgens mij vanzelf wanneer deze gereed is.

Natuurlijk, met niet meer stabiel bedoel ik dat er regelmatig geen werkende internetverbinding is boven (waar deze staan). Als ik dan naar de Superwifi 2 punten loop om te kijken wat er scheelt, knippert deze soms blauw, ook een keer snel groen of is deze rood. Ik heb verder niks veranderd aan de positie van de apparaten. Voorheen had ik dit nooit. Ze zijn overigens draadloos aangesloten op de box 12, net als voor de update.

Reputatie 3
Badge

Natuurlijk, met niet meer stabiel bedoel ik dat er regelmatig geen werkende internetverbinding is boven (waar deze staan). Als ik dan naar de Superwifi 2 punten loop om te kijken wat er scheelt, knippert deze soms blauw, ook een keer snel groen of is deze rood. Ik heb verder niks veranderd aan de positie van de apparaten. Voorheen had ik dit nooit. Ze zijn overigens draadloos aangesloten op de box 12, net als voor de update.

Blauw betekent ze synchen met v12. Synchronisatie is meestal channel change. De mesh zal altijd op 2,4 en 5 ghz op dezelfde kanaal zitten. Dit wordt door de v12 geïnitieerd. Snel groen knipperen is alleen bij opstarten of uit de rood stand komen. Rood stand betekend geen draadloos backhaul of wat wij noemen ssid suppression. Ssid suppression betekend dat als je modem mesh tijdelijk onbereikbaar is, dan stop de swp1/swp2 met broadcasten van de geconfigureerde ssids en om de zoveel tijd komt het even weer op en koppel ie weer opnieuw met je netwerk. Dit is als je draadloos backhauls gebruikt.

Reputatie 1

Hier ook de Box12 geupdate met een harde reset. Alle Wifi punten werken nu met Wifi 6.

Heb wel het probleem dat de interface van het modem regelmatig niet werkt, laat een lege pagina zien en reageert nergens op. In 2 verschillende browsers geprobeerd maar hetzelfde resultaat.
Iemand een idee?

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Tjerk73 , een dergelijk probleem wordt vaak (meestal...) opgelost door het schonen van de cache en historie van de browser.

Reputatie 1

@RBxx, net ook firefox geprobeerd maar zelfde resultaat. Soms werkt het wel, soms niet.

Reputatie 2

Hoi @Sabas79 ,

Als je de box 12 reset met een paperclip krijg je vanzelf de 528 binnen.

Dat doet ik liever niet.

Ik heb nu m'n eigen wifi netwerk waarop de meerdere apparaten gekoppeld zijn. Met name de Siemens smart producten zijn een drama om weer opnieuw  te koppelen.

 

Is er al zicht op wanneer de update wordt door gepusht met behoud van de instellingen? 

Reputatie 2

Ook ik zal graag de update 528 willen ontvangen.

Redenen:

  • Bewust gekozen voor de Superwifi ivm Wifi 6 (helaas nog niet beschikbaar op de Superwifi punten).
  • Regelmatig wegvallende wifi bij het Superwifi punt in de woonkamer
  • In een maand twee keer gehad dat 's ochtends de wifipunten rood branden. Elke keer een drama met resetten en weer reconnecten.

Ps.

Ik heb mijn forum profiel reeds ingevuld.

Hoop dat, dat genoeg gegevens zijn om de update er door te doen.

 

Ik denk dat het goed invullen van je forum profiel een goede bijkomstigheid is, maar moet je Sticky daarom niet aangepast worden. Just a thought…

Uuuh.... Hoe bedoel je?

Volgens mij heb ik helemaal geen Sticky ingevuld staan? Of zie jij iets wat ik niet zie?

Ik denk dat het goed invullen van je forum profiel een goede bijkomstigheid is, maar moet je Sticky daarom niet aangepast worden. Just a thought…

Uuuh.... Hoe bedoel je?

Hallo @Sabas79 , nu nog graag het antwoord in gewoon NL s.v.p.

 

Reputatie 2

Ik denk dat het goed invullen van je forum profiel een goede bijkomstigheid is, maar moet je Sticky daarom niet aangepast worden. Just a thought…

Uuuh.... Hoe bedoel je?

Hallo @Sabas79 , nu nog graag het antwoord in gewoon NL s.v.p.

 

Nou inderdaad!

Vraag me af wat Noway Dude bedoelt met:

"Ik denk dat het goed invullen van je forum profiel een goede bijkomstigheid is, maar moet je Sticky daarom niet aangepast worden. Just a thought…"

Reputatie 3
Badge

Toen het mogelijk was 528 via harde reset geïnstalleerd( ivm SuperWifi 2 / WiFi 6).
Nu in 3 dagen twee maal blauw scherm op tv. Tv box herstarten hielp… Ook eenmaal wegvallen WiFi .

sinds januari klant , met 516 nooit probleem gehad…..

 

Badge

Na de update naar 528 moet ik zeggen dat ik nu meer problemen ervaar met de superwifi 2 punten dan eerder. Om de haverklap rood, wachten op nieuwe koppeling met de modem duurt soms erg lang. Uit nood dan maar uit en aan zetten en zelf met WDS opnieuw koppelen. Ik kan niet zeggen dat ik een verbetering ervaar in de verbinding tussen modem en de SW 2 punten, eerder een achteruitgang. Heb alles op auto staan in de modem, mochten er tips zijn om een betere en vooral betrouwbaardere verbinding op te bouwen hoor ik het graag.

Reputatie 3
Badge

Zojuist wederom wegvallen WiFi. Viel op omdat tv blauw scherm gaf met foutcode 303.

Tweede keer vandaag. Na ongeveer halve minuut werkte alles weer, zonder dat ik iets deed. KPN: WAT IS DIT ????!!!

@rienm Dat kan ik ook wel beantwoorden, dat is ellende of niet al te best.

Welke firmware heb je nu in de Box 12 zitten, SGEJ10000528 is de nieuwste hebnje nog een oudere versie zou je een fabrieksreset kunnen doen zodat je de nieuwste wel binnen krijgt.

Heb je wel de laatste, hoe zit de box 12 aangesloten en heb je dsl of glasvezel?

Hoi @Sabas79 ,

Als je de box 12 reset met een paperclip krijg je vanzelf de 528 binnen.

Dat doet ik liever niet.

Ik heb nu m'n eigen wifi netwerk waarop de meerdere apparaten gekoppeld zijn. Met name de Siemens smart producten zijn een drama om weer opnieuw  te koppelen.

 

Is er al zicht op wanneer de update wordt door gepusht met behoud van de instellingen? 

De instellingen weer terug zetten, zou die smart drama het ook weer gewoon moeten doen, heb gisteren een hoop gewisselt en alles werkt weer.

Reputatie 3
Badge

@rienm Dat kan ik ook wel beantwoorden, dat is ellende of niet al te best.

Welke firmware heb je nu in de Box 12 zitten, SGEJ10000528 is de nieuwste hebnje nog een oudere versie zou je een fabrieksreset kunnen doen zodat je de nieuwste wel binnen krijgt.

Heb je wel de laatste, hoe zit de box 12 aangesloten en heb je dsl of glasvezel?

528, met 516 geen problemen gehad. Glasvezels 1Gbit

Reputatie 7
Badge +20

Heb je het glasvezelkastje ook al eens 2 minuten van het stroom gehad? En daarbij het modem opnieuw opgestart?

Reputatie 3
Badge

Heb je het glasvezelkastje ook al eens 2 minuten van het stroom gehad? En daarbij het modem opnieuw opgestart?

Dank voor tip, zal eens doen

Reputatie 3
Badge


Spanning van glasvezel af, spanning van modem af…minuut gewacht en alles weer opgestart. Zaten vanavond tv te kijken, +/- 20.40 uur blauw scherm, fout 303; ook WiFi bleek weg ( wellicht eerder dan TV ( buffer?)

modem opnieuw opgestart, Arris van spanning af, na tientallen seconden opnieuw opgestart… tv signaal is er weer;  WiFi ook.
@ Bart_Z, heb privé bericht gestuurd

Reputatie 7
Badge +30

Beste @rienm jammer om te lezen dat het toch weer wegvalt! Zou jij je forumprofiel aan willen vullen met je adres en klantnummer? En welke Arris heb je? Ik ga het verder uit laten zoeken! 

Reputatie 3
Badge

Beste @rienm jammer om te lezen dat het toch weer wegvalt! Zou jij je forumprofiel aan willen vullen met je adres en klantnummer? En welke Arris heb je? Ik ga het verder uit laten zoeken! 

Ingevuld. mi De Arris VIPS5202 (vierkant) NB WiFi en tv vallen uit

Reputatie 4
Badge +2

Goedemorgen allemaal,

 

ben nu een paar weken op de laatste firmware van zowel modem als SW. sinds de update is het veel beter geworden, wat heet : veel beter. Echter af en toe valt bij mij de WiFi wel weg (van modem). Ik verneem dat tijdens thuiswerken en zie dat dit gelijk gebeurd op alle apparaten: iPhone , internetradio, camera. Zo’n 5 seconden later (soms langer) is de verbinding weer terug. De afgelopen dagen is dit toegenomen. Kan iemand van jullie dit van jullie kant bekijken? Internetsnelheid fluctueert wat, lijkt dat hij soms moet opbouwen. Nogmaals een enorme verbetering, maar we zijn er nog niet helemaal denk ik.

Reageer