KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

  • 27 October 2021
  • 2331 reacties
  • 134112 keer bekeken
KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

Toon eerste bericht

2331 reacties

Reputatie 3
Badge

19.32 uur wederom wegvallen tv signaal en WiFi . Minuutje of zo afwachten en alles komt terug. fw 528

De vraag is natuurlijk of bijv. WiFi vaker over de dag wegvalt, ik zit niet hele dag achter een scherm…

Reputatie 7
Badge +20

Nee snap ik goed. Gaat uitgezocht worden. Hopelijk snel duidelijkheid. Als ik wat hoor, laat het ik ook weten @rienm.

Goedemorgen allemaal,

 

ben nu een paar weken op de laatste firmware van zowel modem als SW. sinds de update is het veel beter geworden, wat heet : veel beter. Echter af en toe valt bij mij de WiFi wel weg (van modem). Ik verneem dat tijdens thuiswerken en zie dat dit gelijk gebeurd op alle apparaten: iPhone , internetradio, camera. Zo’n 5 seconden later (soms langer) is de verbinding weer terug. De afgelopen dagen is dit toegenomen. Kan iemand van jullie dit van jullie kant bekijken? Internetsnelheid fluctueert wat, lijkt dat hij soms moet opbouwen. Nogmaals een enorme verbetering, maar we zijn er nog niet helemaal denk ik.

 

Ik heb de update sinds donderdag, maar ervaar dezelfde klachten….hopen dat KPN de update inderdaad nog kan finetune.

Ik heb al dagen problemen met wegvallende verbinding. Televisie kijken is niet te doen, zeker elk half uur is de verbinding weg voor enkele minuten. Wifi valt dan ook compleet weg, wifi netwerk zie je dan ook niet meer.

Ik heb al meermaals alles herstart, modem en glasvezel kastje. Ik heb 3 super wifi punten, ook herstart. Wat kan ik hier aan doen?

Extra aanvulling, op het moment dat dit gebeurd zijn de lampjes op het modem van internet en wifi ook uit! Vervolgens gaat het lampje van Internet enkel minuten knipperen, daarna branden de lampjes weer en werkt alles weer. Vanavond minimaal 5x gebeurt in een paar uur tijd.

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb al dagen problemen met wegvallende verbinding. Televisie kijken is niet te doen, zeker elk half uur is de verbinding weg voor enkele minuten. Wifi valt dan ook compleet weg, wifi netwerk zie je dan ook niet meer.

Ik heb al meermaals alles herstart, modem en glasvezel kastje. Ik heb 3 super wifi punten, ook herstart. Wat kan ik hier aan doen?

Extra aanvulling, op het moment dat dit gebeurd zijn de lampjes op het modem van internet en wifi ook uit! Vervolgens gaat het lampje van Internet enkel minuten knipperen, daarna branden de lampjes weer en werkt alles weer. Vanavond minimaal 5x gebeurt in een paar uur tijd.

Het lijkt erop dat u een v12 modem heeft. Welke versie software staat hierop? 

Na de laatste fw update valt het me op dat guest wifi op de box12 niet meer op 5GHZ ingeschakeld kan worden. Komt nu standaard 'down' te staan. Is daar een reden voor?

Ik heb al dagen problemen met wegvallende verbinding. Televisie kijken is niet te doen, zeker elk half uur is de verbinding weg voor enkele minuten. Wifi valt dan ook compleet weg, wifi netwerk zie je dan ook niet meer.

Ik heb al meermaals alles herstart, modem en glasvezel kastje. Ik heb 3 super wifi punten, ook herstart. Wat kan ik hier aan doen?

Extra aanvulling, op het moment dat dit gebeurd zijn de lampjes op het modem van internet en wifi ook uit! Vervolgens gaat het lampje van Internet enkel minuten knipperen, daarna branden de lampjes weer en werkt alles weer. Vanavond minimaal 5x gebeurt in een paar uur tijd.

Het lijkt erop dat u een v12 modem heeft. Welke versie software staat hierop? 

Ik heb versie SGEJ10000528

Reputatie 7
Badge +24

@kjonge hoe is de tv-ontvanger aangesloten? Rechstreeks bekabeld? Er zit niets tussen? Geen enkel kastje ofzo? Probeer eens alle andere apparaten los te koppelen. Of het dan nog zo is.

@kjonge hoe is de tv-ontvanger aangesloten? Rechstreeks bekabeld? Er zit niets tussen? Geen enkel kastje ofzo? Probeer eens alle andere apparaten los te koppelen. Of het dan nog zo is.

Hi Nick,

Er zit wel een switch tussen, destijds door KPN aangesloten. Op het moment dat het gebeurt valt wifi ook weg op mijn telefoon.

 

Reputatie 7
Badge +24

Wat is het merk en type van die switch? 

Reputatie 3
Badge

Wat is het merk en type van die switch? 

Ik denk dat het niets met een switch te maken heeft. Ik denk dat 528 het probleem geeft. Bij mij gelukkig niet zo vaak uitvallen, maar toch..

Wat is het merk en type van die switch? 

Het betreft een prosafe plus gs105ev2 van Netgear

Wat is het merk en type van die switch? 

Ik denk dat het niets met een switch te maken heeft. Ik denk dat 528 het probleem geeft. Bij mij gelukkig niet zo vaak uitvallen, maar toch..

Ik heb de firmware maar even geupdate, just in case 😉

Wel willen we dan natuurlijk graag weer van jullie horen hoe het ná de update gaat. Voor wat hoort wat . 

Ik heb het enige tijd kunnen testen en voor mij lijkt het probleem opgelost! Wel is er een nieuwe issue bij: de web interface is extreem traag. Het was al niet snel maar nu is het echt heel heel traag. Maar goed ik heb de web interface als het goed is niet vaak nodig, dus maak me er niet zo druk om.

Vandaag wederom meermaals dat alles wegvalt. Lampje internet, wifi en TV zijn dan uit. Enkel het power lampje brand dan nog op het modem. Daarna begint internet te knipperen en branden de lampjes weer.

Ik ga zo maar bellen, dit is echt onwerkbaar.
@Freighter Dat probleem met de webinterface heb ik ook.

Reputatie 2

Enkele dagen gelden vielen de Superwifi punten om de haverklap uit. Binnen een minuut waren ze weer terug online maar frustrerend was het wel.

 

Mede hierdoor besloten om de KPN box12 handmatig te resetten om de update op de Superwifi punten te krijgen. Verassend genoeg veranderde enkel het modem wachtwoord maar werden andere instellingen zoals het SSID bewaard. Het koste daarna enigzins wat moeite om de Superwifi punten weer opnieuw te koppelen (eerst rood daarna paars), maar dat lukt uiteindelijk.

 

Hierna nog enkele keren een uitval van de Superwifi punten gehad, maar beduidend minder dan daarvoor. Uiteindelijk staat nu alles op Wifi6, snelheid is redelijk en erg wisselend op de Superwifi punten.

 

Hoop dat het ja een aantal dagen zichzelf weer hersteld 

Het wegvallen van de verbinding lijkt nu opgelost, na een volledige reset van het modem. Wel vervelend dat ik m'n instellingen daardoor kwijt was. Tevens 2 van de 3 super wifi punten aan het modem moeten hangen voordat ze weer werkten. Deze avond geen problemen meer gehad.

Reputatie 1

Ik heb nog een Experia v9 hangen in combinatie met 5 WifiVersterkers (de witte). Als ik nu de Experia v9 vervang door de Box 12, kan ik mijn WifiVersterkers dan blijven gebruiken? Deze heb ik via lanpoorten in huis bedraad aangesloten als accesspunten. Kunnen ze daarmee ook een Mesh netwerk vormen?

Ik heb wel 2 superWiFi punten liggen, maar zou er voor dezelfde installatie nog 3 bij moeten kopen en ze zijn niet goedkoop!

Daarbij, mijn Experia hangt in de meterkast en de eerste WifiVersterker staat bij mijn PC. Ik heb daar 3 UTP poorten van in gebruik naast mijn ingang UTP (Doorlussen naar PC, Alarm en IKEA Hub. De superWiFi hebben maar 2 poorten, waarvan er al 1 bezet is wanneer ik ze via LAN aansluit. Dan moet ik dus ook nog een extra hub kopen…

 

Kortom, kan ik mijn witte WiFiVersterkers houden in samenwerking met een Box12? 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @RJWG, je kunt met de box 12 ook je oude wifiversterkers blijven gebruiken maar als je de superwifipunten gebruikt kun je ook het wifi van je box 12 blijven gebruiken, zie ook ons superwifi topic!

De KPN website geeft aan dat de 528 update op te halen is door de box 12 te resetten. Ik lees andere berichten dat dit niet mogelijk is. Heeft iemand hier ervaring mee? 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

De KPN website geeft aan dat de 528 update op te halen is door de box 12 te resetten. Ik lees andere berichten dat dit niet mogelijk is. Heeft iemand hier ervaring mee? 

 

Het klopt, deze softwareversie is inmiddels degene die geladen wordt als je de Box 12 een reset geeft 🙂

Reputatie 2

@Erik_ 

Hoe kom ik aan die nieuwe Experia Box 12 ik heb nu de Experia Box 10 kan je mij dat laten weten .

John

Reputatie 7
Badge +12

@Erik_

Hoe kom ik aan die nieuwe Experia Box 12 ik heb nu de Experia Box 10 kan je mij dat laten weten .

John

Ai, het is helaas niet mogelijk om een goed functionerende V10 om te ruilen voor een Box 12 @Johnnyboij :( Mag ik vragen waarom je deze graag om zou willen ruilen voor een Box 12?

Ik heb de 516 versie nog op mijn box 12 en als ik hier de ☹️reacties lees kan ik dus beter wachten tot de update vanuit KPN en niet zelf (versneld) binnen halen door te resetten. Of zijn de klachten met de verbinding daarna ook navenant ?

Reputatie 1

Ik heb de 516 versie nog op mijn box 12 en als ik hier de ☹️reacties lees kan ik dus beter wachten tot de update vanuit KPN en niet zelf (versneld) binnen halen door te resetten. Of zijn de klachten met de verbinding daarna ook navenant ?

Ik heb ook 516 draaien, zonder problemen. Dus ik wacht ook nog maar even.

Reageer