Alles over Spotify Family bij KPN!

Alles over Spotify Family bij KPN!
Reputatie 7
Badge +25

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Een lang gekoesterde wens van klanten is nu dan eindelijk in vervulling gegaan: vanaf 9 juli introduceren we Spotify Family bij KPN. Klanten met een KPN Thuis abonnement kunnen nu naast Spotify Premium ook voor het Family pakket van Spotify via KPN kiezen. Spotify Family kost €17,99 per maand. Voor klanten met alleen KPN Mobiel is Spotify Family nog niet mogelijk maar er wordt wel aan gewerkt om het ook daar beschikbaar te maken. Zodra het zover is dan zullen we dat hier zeker melden. Heb je vragen over Spotify Premium? Lees er hier alles over: Veelgestelde Vragen over Spotify Premium
 

Wat is Spotify Family?

Met Spotify Family krijg je 1+5 Spotify accounts. Je kan Spotify Family bij KPN bestellen en word je hoofdaccounthouder van het Spotify Family abonnement. Vervolgens kan de hoofdaccounthouder via de website van Spotify 5 personen uitnodigen die op hetzelfde adres wonen.
 

Hoe werkt het?

Bij Spotify Family heb je 1 hoofdaccount en tot maximaal 5 subaccounts. Met het hoofdaccount kan je op basis van je woonadres (Let op, deze moet voor alle accounts hetzelfde zijn), naam en e-mailadres tot 5 extra accounts uitnodigen. Alle afspeellijsten blijven bewaard als je jouw Spotify Free of Premium account omzet naar Spotify Family. Al je guilty pleasures blijven gewoon dus in je afspeellijst staan!
 

Kan ik Spotify Family bestellen?

Alle klanten met een Vast abonnement die vanaf 1 juli 2017 zijn geïntroduceerd kunnen Spotify Family bestellen. Het gaat dus om de volgende abonnementen (en eventuele abonnementen die later worden geïntroduceerd):

  • Internet
  • Internet en TV Basis
  • Internet en TV
  • Internet en TV 4K

 

d00a404a-f087-4570-804c-14df9ef6e3d1.jpg

 

 

Hoe werkt het met een ouder abonnement (met Spotify inbegrepen)?

Als je op dit moment een abonnement hebt dat ouder is (bijvoorbeeld 'Alles-in-1 Standaard'), en je wilt graag gebruik maken van Spotify Family, dan zal je eerst over moeten naar één van de nieuwste abonnementen. Dit kan je bijvoorbeeld via MijnKPN regelen.

 

Hoe kan ik Spotify Family bestellen?

Spotify Family kan je bestellen via MijnKPN, in de winkel of via 0800-0402(gratis).

 

Hoe activeer ik Spotify Family nadat ik het heb aangevraagd?

Het activeren van Family werkt hetzelfde als bij Premium.

  • Nieuwe klanten kunnen dit activeren op kpn.com/spotifyactiveren
  • Als je al Spotify Premium bij KPN hebt hoef je niets te doen, het account wordt automatisch omgezet naar Family
  • Als je nu Spotify Premium buiten KPN hebt, dien je eerst het account bij Spotify op te zeggen. Wanneer dat abonnement is afgelopen (en dus 'Free' is) kun je via KPN Spotify Family aanvragen en krijg je de code per e-mail of SMS

 

Uitleg over personen uitnodigen en uitnodiging accepteren

Hoe kan ik andere personen uitnodigen voor mijn Spotify Family account?

  1. log in op je Spotify Family hoofdaccount door op Spotify.com op 'Inloggen' te klikken en je aan te melden met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Selecteer Spotify for Family in het menu aan de linkerkant van de pagina en vul je adresgegevens in en klik op ‘verzenden’.
  3. Vervolgens zie je de pagina ‘Je woning’ met daaronder het hoofdaccount ‘jij’. Door op de knop 'Uitnodiging Verzenden' te drukken kan je gezinsleden uitnodigen.
  4. Vervolgens krijg je een pop-up waarin Spotify akkoord vraagt op het feit dat je enkel personen uit kunt nodigen die op hetzelfde adres wonen en dat Spotify zich het recht voorbehoud om accounts te blokkeren als dit niet het geval is. Je moet, indien akkoord, op ‘ik ga akkoord’ klikken.
  5. Nu kan je de voornaam en achternaam van de genodigde invullen met daarbij het e-mailadres waarop de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family zal ontvangen. Door op ‘Uitnodiging verzenden’ te drukken wordt de uitnodiging vervolgens verstuurd.
  6. Je krijgt vervolgens een bevestiging van de uitnodiging te zien en ziet het nieuwe gezinslid op de pagina staan.

 

Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je nog geen Spotify account hebt, al een Spotify Free account hebt of een Spotify Premium Account via Spotify zelf hebt (dus niet via KPN!).

  1. De persoon die uitgenodigd is om deel te worden van jouw Spotify Family ontvangt een e-mail van Spotify.
  2. Door op 'Uitnodiging Accepteren' te klikken, komt de genodigde op de inlogpagina van Spotify waar hij/zij een nieuw account kan aanmaken of in kan loggen met zijn/haar bestaande account. Dit moet een ander account zijn dan het hoofdaccount. Als de genodigde al ingelogd was, dan zal hij/zij direct doorgaan naar stap 3.
  3. Na het aanmaken van het account komt de genodigde op een pagina waar de persoonsgegevens ingevoerd moeten worden. Na het bevestigen ziet de genodigde de volgende melding: Gefeliciteerd! Je bent nu lid van Premium for Family.


Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je al een Spotify Premium account via KPN hebt.
Als je iemand uitnodigt om deel te nemen aan je Spotify Family account die al een Spotify Premium account via KPN heeft, dan zal de genodigde een foutmelding krijgen als hij/zij zich via de bovenstaande route aan probeert te melden. In plaats van de 'Gefeliciteerd...' melding zal diegene een foutmelding te zien krijgen (rode balk). Dit komt omdat de genodigde eerst via MijnKPN het huidige Spotify Premium abonnement op moet zeggen. Als de genodigde Spotify Premium via KPN heeft uitgezet in MijnKPN, dan kan de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family pas accepteren als zijn/haar Spotify Premium maand is afgelopen en zijn account terug is gezet naar Spotify Free.

Heb je vragen over Spotify Family bij KPN? Stel ze gerust hieronder in een reactie!

 

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family.

Per 1 april wordt de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium gaat dan €9,99 p/mnd kosten en Spotify Family €14,99 p/mnd. Inloggegevens en afspeellijsten blijven bestaan. Meer informatie over deze wijziging kun je vinden op kpn.com/spotifyverandert.

 

Laatste update: 27-10-2021
Laatste wijziging: 7-12-2021 Link bijgewerkt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1432 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Jouw inlog kan ik achterhalen @Abroek75, zou je wel jouw profiel willen invullen? Dan kan ik het voor je achterhalen. 

Reputatie 7

Hallo @jtrvnpol, welkom op het KPN forum. Ik heb je vraag naar dit topic verplaatst, in het startbericht vind je veel informatie over Spotify Family bij KPN. Kom je er niet uit, vraag het ons dan gerust :)  

Goedenavond, 

Ik heb nu een "rechtstreeks" abonnement op Spotify. 

Welke stappen moet ik ondernemen om dat onder te brengen bij mijn all-in abonnement bij KPN?

Hoi @Kostee : Via MijnKPN kun je spotify aanvragen en je krijgt dan vervolgens een activatiecode.

Als jij tegen die tijd je bestaande abonnement hebt opgezegd kun je hetzelfde account met die code weer tot premium maken.

 

Dank je. Precies wat ik zocht

Omzetting van Spotify Premium naar Family zou mogelijk moeten zijn in Mijn KPN maar deze optie is niet beschikbaar/lichtgrijs in het menu. Hoe zet ik dit om?

Reputatie 7
Badge +20

Hi @JaapKN, ik zie dat het nu gelukt lijkt te zijn met het plaatsen van de bestelling, als het goed is heb je hier ook een bevestiging van ontvangen vandaag :slight_smile:

Hoi,

Ik heb kpn complet dus ook gratis spotify premium nu wil ik dit overzetten naar spotify family.

Kan dit zo ja hoe werk dit en wat gaat het dan kosten.

Mvgr.

Cornelis

 

 

Hi @JaapKN, ik zie dat het nu gelukt lijkt te zijn met het plaatsen van de bestelling, als het goed is heb je hier ook een bevestiging van ontvangen vandaag :slight_smile:

Gelukt ! 👍dank je 

ik heb mij spotify  opgezet maar ik will het graag omzeten naar family 

 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Cornelisvandalen en @B.meijer70 Welkom op ons Forum! Ik heb jullie berichten hiernaartoe gesleept. Dit is namelijk het centrale topic! Als het goed is vinden jullie hier de informatie die jullie nodig hebben! Laat het maar weten als jullie nog vragen hebben.:blush:

Badge

Hi, ik ontvang de activatiecode voor Spotify niet op mijn e-mail en 06 nummer. Hoe kan dit?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +21

Hi, ik ontvang de activatiecode voor Spotify niet op mijn e-mail en 06 nummer. Hoe kan dit?

Hoi @Irisjansen. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je nog geen activatiecode hebt ontvangen. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan zoeken wij het voor je uit en versturen alsnog een activatiecode. 

 

Badge

Goedemorgen, dank voor je snelle reactie. Heb ik zojuist gedaan!

Reputatie 7

Dank je, @Irisjansen! Ik zie dat de activatiecode op 30 oktober is verzonden naar je hotmail adres. Ik heb de code zojuist opnieuw verzonden. Als je hem niet binnen een paar uur hebt, controleer dan even de spammap. 

Spotify Family werkt niet meer.

ik heb spotify premium en wil naar familie.

 ik kan de vink bij familie niet aanvinken.

wat te doen?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

 

Hallo, weet iemand ook wanneer Spotify Family beschikbaar komt icm met alleen een KPN Mobile abonnement? Ik zie berichten van 2 jaar geleden dat het nog niet beschikbaar is, maar daarna geen updates meer? Ik zou graag mijn kinderen voorzien van Spotify middels dit abonnement. 

Reputatie 7
Badge +17

@KKip Ai, dat lijkt me niet fijn. Wat werkt er precies niet?

@MotorAT Jouw topic is toegevoegd aan dit topic over Spotify Family. Staat het antwoord op jouw vraag misschien hiertussen? Kom je er toch niet uit, laat het dan gerust weten.

@Freezzr Momenteel is Spotify Family alleen beschikbaar in combinatie met een KPN Thuis abonnement. Of en wanneer dit beschikbaar komt voor KPN Mobiel abonnementen is niet bekend.

Mijn vraag is heb vanavond mijn spotify premium van mijn 06 gehaald en op de thuis abonnement gezet om spotify family te krijgen dit is gelukt alleen kan krijg ik het niet te zien bij spotify hoe lang duurt dit en wat moet ik nog verder doen

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Geoffrey1990, als ik het goed begrijp heb je Spotify Family aangevraagd maar heb je nog geen activatiecode ontvangen waarmee je dit kunt activeren?

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijk ik even met je mee!

Ik heb een vraag; ik heb een Spotify account bij KPN, maar kan in mijn account geen Family Spotify vinden om gezinsleden toe te voegen?

Spotify verwijst mij terug naar KPN om dit te activeren.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Olivier1. Ik heb jouw bericht verplaatst naar dit topic. Neem je op dit moment al een Spotify Family abonnement af bij KPN. In dat geval kan je in het eerste bericht van dit topic het antwoord vinden op jouw vraag. Als je op dit moment een Spotify Premium abonnement afneemt, dan zal je het eerst in MijnKPN moeten omzetten naar Spotify Family. 

 

Hi,

hoe kan mijn bestaande Spotify premium naar Spotify family overzetten?

Gr Sander 

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Sander3072, als je een redelijk recent abonnement hebt, kan je dit zelf via je MijnKPn account. Als je daar in bent gelogd, kan je als extra optie voor Spotify Family kiezen. We zetten je account dan om van Premium naar Family.

Als je al een wat ouder abonnement hebt, zal de optie niet zichtbaar zijn in je MijnKPN account, In dat geval, is het niet mogelijk om de account om te zetten omdat je abonnement dan al actief was voordat Spotify Family aan werd geboden via KPN. In dat geval kan je overwegen om je abonnement eens goed onder de loep te houden, om te kijken of de inhoud nog wel aansluit bij je huidige wensen. Het kan zijn, dat we een KPN Hussel abonnement voor jullie hebben dat beter bij jullie aansluit!