Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

waarom kan ik de code niet opnieuw opvragen voor spotify  ?  niet via  email adres en niet via  telnr 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Dimiri1970. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat het niet lukt om een activatiecode op te vragen. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dat kunnen wij een activatiecode toesturen. 

heb gegevens ingevuld     heb hier kpn via mijn moeder   maar ik wil spotify gaan gebruiken   ze betaald er wel voor maar gebruikt het helemaal niet

En ik kan nog steeds geen code opvragen

ik kan wel bellen maar dan sta ik 15 min in de wacht

Reputatie 7
Badge +21

@Dimiri1970 Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb zojuist een activatiecode verstuurd naar het e-mailadres waarmee je inlogt op dit forum. Laat je ons weten of het is gelukt?

de code werkt     dank u voor de hulp !

Reputatie 7
Badge +21

@Dimiri1970 Graag gedaan en veel luisterplezier toegewenst! :relaxed:

Hallo, mijn schoonouders hebben een alles in een abonnement met gratis Spotify Premium, maar ze weten de login en paswoord niet meer. Zouden jullie een nieuwe link willen sturen? Alvast bedankt!

Reputatie 1

Hallo, ik heb via de tv een spotify abonnement, maar heb er nu ook een via mijn mobile.

Ik moet een nieuw abonnement voor mijn telefoon afsluiten, kan ik dat spotify abonnement van de televisie ook op mijn smartphone gebruiken.

kun je mij laten weten hoe dat moet.

Dan hoef ik geen extra geld uit te geven.

Alvast bedankt

 

Reputatie 7
Badge +24

Hoi @A. Thielsch, welkom hier. 

Ik kan je alleen een nieuwe code toesturen zodat je een ander account kunt aanmaken, dat wordt dan een Premium account. Je kunt ook eerst proberen om hier het wachtwoord te resetten als je nog wel weet met welk e-mailadres het account is aangemaakt. Ik zie overigens dat er vandaag al een code naar je is verstuurd. 

Reputatie 7
Badge +24

Hallo, ik heb via de tv een spotify abonnement, maar heb er nu ook een via mijn mobile.

Ik moet een nieuw abonnement voor mijn telefoon afsluiten, kan ik dat spotify abonnement van de televisie ook op mijn smartphone gebruiken.

kun je mij laten weten hoe dat moet.

Dan hoef ik geen extra geld uit te geven.

Alvast bedankt

 

Hi @Snarfa3, welkom hier. 

Wat bedoel je hier precies mee. Gebruik je dezelfde inloggegevens op je televisie als op je mobiele telefoon? Zo ja, dan kun je daarmee ook inloggen op een ander apparaat, zoals je smartphone. Hou er wel rekening mee dat je maar op 1 apparaat tegelijk kunt luisteren. Kortom: als het je eigen account is en het met niemand wordt gedeeld, dan is dat geen enkel probleem. 

Hoi @A. Thielsch, welkom hier. 

Ik kan je alleen een nieuwe code toesturen zodat je een ander account kunt aanmaken, dat wordt dan een Premium account. Je kunt ook eerst proberen om hier het wachtwoord te resetten als je nog wel weet met welk e-mailadres het account is aangemaakt. Ik zie overigens dat er vandaag al een code naar je is verstuurd. 

Hoi Alex_P,

het klopt dat ik op de code zat te wachten,

maar die is nog steeds niet binnen. Zou je die nog eens opnieuw willen sturen, want die mail heeft het niet gered. Het mag op zowel het mailadres met @hetnet.nl als naar @kpnmail.nl

alvast bedankt!

Goedemorgen, bij mij is activatie van Spotify niet gelukt, waarschijnlijk omdat ik die niet op free had gezet. Een nieuwe acdtivatiecode via het web opvragen bij kpn lukt niet omdat die mijn emailadres niet herkent. Kan ik een nieuwe activatiecode ontvangen? Dank en groet, Jan

Reputatie 7
Badge +21

@A. Thielsch en @Faucon  Ik heb zojuist een nieuwe activatiecode verstuurd. @Faucon  naar het @hetnet adres, @A. Thielsch naar het @yahoo.com adres. Laat je ons weten of het is gelukt?

 

 

@Vikash Dank je wel! Het is gelukt.

Het is gelukt Vikash. Hartelijk dank!

Ik heb KPN All In One pakket inclusief Spotify Premium, en wil deze aan mijn Google assistant  ( Nest koppelen.  Hoe moet ik dat doen, want in de Home app. kan ik alleen maar de Free aanzetten maar is er geen mogelijkheid om Premium te selecteren. 

 

inmiddels heb ik het probleem zelf op kunnen lossen, door in de Home app. bij instellingen=> services=>muziek, de link bij Spotify te verwijderen en dan weer opnieuw te linken. Toen werd wel herkend dat het een Premium account betreft en alles werkt nu zoals gewenst.

ik heb daar overigens geen code voor hoeven invoeren.

m.vr.gr. Jan vdV 

Help waarom doet mijn spotify het niet meer? Ik heb alles in 1 en 3 mobiele abonnementen en opneem etc

Hi, via mijn KPN all-in-one zie ik Spotify vermeld op mijn factuur. Nu wil ik Spotify activeren maar kan geen ActivatieCode aanvragen ivm niet bestaand tel.nr en ook mijn e-mail adres blijkt niet te functioneren. Graag zou ik hulp willen krijgen om Spotify zsm te kunnen gebruiken. Kijk al uit naar uw reactie.

Reputatie 7
Badge +17

@GLA Welko hier! Bedankt voor je reactie. Ik heb je reactie even naar dit verzameltopic gesleept. Als je je profiel voorziet van postcode, huisnummer, klantnummer, dan stuur ik een nieuwe activatiecode je kant op. 
Als je hier een reactie achterlaat met het bericht dat je je gegevens hebt ingevuld, dan krijg ik er een notificatie van en maak ik het in orde. :hugging:

Reputatie 7

@Kesselssijben, welkom! Ik heb je bericht verplaatst naar dit verzameltopic. Je had wel Spotify begrijp ik. Weet je ook of je dit had bij je vaste abonnement of bij een van je mobiele abonnementen? Vul je forumprofiel zo volledig mogelijk in, dan kunnen we hier even nakijken hoe het zit met je Spotify. 

Ik wil graag Spotify uit mijn pakket hebben,  hoe kan ik dit doen

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Mechelse herder,

Als je het alles in 1 pakket hebt kun je kiezen om over te stappen naar het nieuwe husselpakket. Bekijk even onder MijnKPN → Producten → Thuis → Abonnement wijzigen of je goedkoper uit bent. Na overstap zal Spotify automatisch verdwijnen. 

hallo 

 

ik wil graag dat spotify  los word gekoppelt van mijn pakket  hoe kan ik dat doen.

 

Graag info hier over.

gaarne loskoppelenspotify

Admin: post verplaatst naar juiste topic

Een goedemiddag ik wil mijn spotify activeren maar ik krijg maar geen sms binnen om hem te kunnen activeren w

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic