Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Goedemiddag,

 

Onlangs ben ik overgestapt naar KPN.

Nu heb ik tijdens het afsluiten Spotify abonnement afgesloten, echter kan ik deze nergens terugvinden in mijn KPN.

 

 

 

Met vriendelijke groet,

Nico vd Eijkel

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +30

Beste @angelique.vink, welkom! Op het moment dat je Premium verwijderd is, kan het 30 dagen duren voordat deze daadwerkelijk op Free gezet wordt. Heb jij een bevestiging gekregen dat het opgezegd is? Als ik nog iets voor je kan bekijken, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, klantnummer(s) en evt. 06-nummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt. 

 

Welkom @Nico84! Wil jij ook je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, klantnummer(s) en evt. 06-nummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik hoe het er voor staat. 

Gegevens aangevuld @Marcia_ 

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt! Ik zie 'm inderdaad niet staan. Maar ook niet op de bestelbevestiging. Neem je wellicht nog een mobiel abonnement bij ons af waar Premium onder kan staan? Anders adviseer ik je om Spotify Premium gewoon te activeren. Dat kan wel via MijnKPN. Je krijgt dan binnen drie uur een mail met een activatiecode. 

Beste Marcia,

Ik heb van KPN een mail gehad bij het afsluiten, waar Spotify wel op vermeld staat.

als ik hem via MijnKPN activeer betaal ik een andere prijs dan op de bevestiging.

 

VIA KPN krijgen we |Spotify.

\Maar die mogelijkheid heeft mijn vrouw op haar computer en ik niet op mijn computer, terwijl zij er geen gebruik van maakt en ik er gebruik van wil maken.

hoe kan ik het zo veranderen, dat ik in plaats van mijn vrouw Spotify Premium kan gebruiken?

met vriendelijke groetn

Beste meneer/mevrouw,

Ik ben onlangs op mijzelf gaan wonen, dit betekende dat ik naast KPN thuis nu ook een spotify premium account heb aangevraagd. Ik gebruikte reeds spotify premium via mijn thuissituatie/ouders. 

Nu heb ik spotify geacctiveerd en bevestiging e-mail ontvangen maar ik kon nergens een nieuw spotify account aanmaken? Nu heb ik een nieuw spotify account aangemaakt maar is dit standaard free en is hij niet gekoppeld met mijn premium account? 

Hoe kan ik dit op orde krijgen dat ik met mijn nieuwe account mijn eigen premium spotify kan gebruiken?

Bij voorbaat dank!

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Beste @angelique.vink, welkom! Op het moment dat je Premium verwijderd is, kan het 30 dagen duren voordat deze daadwerkelijk op Free gezet wordt. Heb jij een bevestiging gekregen dat het opgezegd is? Als ik nog iets voor je kan bekijken, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, klantnummer(s) en evt. 06-nummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt. 

 

Welkom @Nico84! Wil jij ook je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, klantnummer(s) en evt. 06-nummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik hoe het er voor staat. 

Hoi Marcia, ik heb mijn gegevena aangevuld. Ik heb ook 17 juli een bevestiging gehad van opzegging, dus al meer dan 30 dagen geleden.

Grt Angelique

Hoi Marcia,

Gegevens zijn aangevuld, ook heb ik 17 juli een bevestiging gehad van opzegging, dit is dus al meer dan 30 dagen geleden.

Grt Angelique

Hallo, mijn spotify account is teruggezet naar free terwijl het in mijn pakket zit.. Graag nieuwe inlogcode.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +30

@angelique.vink, dank voor je gegevens. Ik zie hier inderdaad dat Spotify is opgezegd bij ons, maar dit lijkt niet goed verwerkt door Spotify. Om dat te bespoedigen heb ik nu een reset van de gebruikersnaam uitgevoerd. Dit houdt in dat het account per direct op Free wordt gezet. Maar ook dat er een nieuwe activatiecode wordt verstuurd. Die mag je nu natuurlijk negeren, die zal binnenkort ook niet meer werken. Je kunt dan jouw account koppelen aan de Family van je dochter.

 

@Nico84, Spotify is geen onderdeel van jouw vaste abonnement. Het staat ook niet de bevestiging van de bestelling. Als je wel bij het vaste abonnement Spotify wilt kun je dat, zoals Marcia al aangaf, via je MijnKPN aanzetten. We hebben verder geen acties actief op Spotify dus dat wat je zegt over een andere prijs herken ik niet. Mocht het om Spotify in combinatie met een mobiel abonnement gaan, dan kan ik dat nog even nakijken. Vul in dat geval je forumprofiel aan met gegevens van dat abonnement.

 

@wim1943, welkom! Dat hangt ervan af of je jouw vrouw's account wilt gebruiken. In dat geval kun je op jouw computer gewoon inloggen met haar gebruikersnaam en wachtwoord. Je vrouw kan op haar computer uitloggen, maar kan ook ingelogd blijven. Zolang zij haar Spotify niet actief gebruikt kun jij op jouw computer dat wel doen. Als je graag een eigen account wilt gebruiken, dan moeten we het account van je vrouw terugzetten naar Free en je een nieuwe code sturen zodat je jouw account Premium kunt maken. Als je dat graag wilt, reageer hier even weer, dan regel ik dit.

 

@Frans-Pieter, welkom! Je kunt op deze pagina  je activatiecode invullen en een Spotify account Premium maken. Dit kan zowel een bestaand, Free, account zijn, of je kunt ter plekke een nieuwe aanmaken.

 

@suus88, welkom! Wil je jouw forumprofiel invullen en hier reageren als je dit gedaan hebt? Dan kijken we dit na. 

Activeren spotify

Goedemiddag,

ik zou graag mijn spotify premium opzeggen omdat we zijn overgestapt op Tidal maar dit is lastiger dan ik dacht. Kan iemand ons helpen.

wij hebben spotify bij een KPN abbonement.

Alvast bedankt voor de info.

Ik heb nu spotify premium van KPN op mijn spotify account, alleen crasht dit account waardoor ik een nieuwe krijg. Kan ik de premium dan overzetten naar dat nieuwe account?

Reputatie 7
Badge +24

@Michiel413 Wat bedoel je hiermee? Loop je ergens tegenaan? 

@Kenzo kane Dit kan zeker, ik kijk graag mee. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

@ermadegroot Dat is mogelijk, ik kan je een nieuwe code sturen. Dan vervalt de oude gelijk. Zou jij ook je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Naar wie en hoe kan ik de PDF mailen/sturen waar het netjes in vermeld staat?

Reputatie 7
Badge +30

Ik stuur jou een privébericht, @Nico84!

@Michiel413 Wat bedoel je hiermee? Loop je ergens tegenaan? 

@Kenzo kane Dit kan zeker, ik kijk graag mee. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

@ermadegroot Dat is mogelijk, ik kan je een nieuwe code sturen. Dan vervalt de oude gelijk. Zou jij ook je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Dat zou heel fijn zijn! Zijn dit al genoeg gegevens?

Reputatie 7
Badge +30

Yes, @ermadegroot. Ik heb je bij dezen een nieuwe activatiecode gestuurd. Die ontvang je binnen drie uur per mail!

Yes, @ermadegroot. Ik heb je bij dezen een nieuwe activatiecode gestuurd. Die ontvang je binnen drie uur per mail!

Oke top heel erg bedankt!!!

Hoe activeer ik speellijsten uit oude spotifyabbonnement in nieuw abbonnement?

 

*Admin: verplaatst naar bestaand topic

Blijven de afspeellijsten etc van mijn profiel wél bewaard met zo’n omslachtige swop?


*Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Henki, je afspeellijsten etc zijn gekoppeld aan je Spotify account en niet aan de licentie.
Met het aanvragen van een nieuwe code zul je je afspeellijsten niet kwijt zijn.

Als je de code koppelt aan een ander Spotify account heb je overigens geen toegang tot de afspeellijsten van je oorspronkelijke account.​​​​

Hoi. Ik ben mijn inloggegevens kwijt voor Spotify premium

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Hello!

Ik probeer mijn Spotify account te activeren maar het lukt niet.

Graag ontvang ik een nieuwe activatiecode voor spotify.

 

Met vriendelijke groeten,

Magdaleine 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic