Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Welkom op het forum. Voor de medewerkers van KPN is het belangrijk dat alles relevante persoonsgegevens in je profiel worden aangevuld, zodat zij zo goed mogelijk kunnen ondersteunen bij het zoeken van een passende oplossing. Mocht je dit al gedaan hebben, zullen medewerkers binnenkort reageren op je bericht. Het is de laatste tijd erg druk, waardoor een reactie even op zich kan laten wachten.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Thierry Karsemeijer, welkom! Ik denk dat het iets te maken heeft met de verlenging die staat te wachten. Het systeem lijkt wat in de war. Ik heb je in ieder geval een activatiecode gestuurd, die moet je binnen 3 uur per sms binnen hebben!

@Vikash 

gedaan! Ben benieuwd:)

Ik kan niet meer in mijn spotify premium account

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Badge

Ha @Jisca, welkom! Ik kan je een nieuwe activatiecode sturen, zodat je een nieuw account kunt koppelen. Wil je daarvoor je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Laat even weten dat je dat gedaan hebt, dan vragen we een nieuwe code aan. 

Hi Marcia! Ik heb het gedaan! Groetjes 

Reputatie 7
Badge +20

@Vikash

gedaan! Ben benieuwd:)

Hallo @bezhendriks Ik zie dat je ondertussen contact hebt gehad met de klantenservice. Via die weg heb je inmiddels een activatiecode gekregen. Klopt dat? 

Ik kan niet meer in mijn spotify premium account

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Hallo @Melanie42 Kun je me iets meer toelichting geven? Krijg je een foutmelding of speelt er iets anders? 

Ha @Jisca, welkom! Ik kan je een nieuwe activatiecode sturen, zodat je een nieuw account kunt koppelen. Wil je daarvoor je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Laat even weten dat je dat gedaan hebt, dan vragen we een nieuwe code aan. 

Hi Marcia! Ik heb het gedaan! Groetjes 

Ha @Jisca Ik mis nog een klantnummer. Kun je dat nog vermelden? En staat het abonnement wel op jouw naam? 

Hoi Bart, 

ja de klantenservice heeft mij nu wel goed kunnen helpen. Met de code was het zo gepiept!

thnx

 

Ik had op mijn oude telefoon een spotify premium account, en daar kom ik nu niet meer bij met mijn nieuwe telefoon

Wel de app gedownload maar ik moest opnieuw registeren en nu lijkt mijn premium account verdwenen terwijl ik er wel voor betaal 

 

Reputatie 7
Badge +20

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan @Melanie42? Je mag de Spotify accountnaam en het mailadres waarmee je die account geregistreerd hebt, in het opmerkingenveld noteren, zodat ik met je mee kan kijken!

meerdere malen contact gehad met kpn  maar nog steeds geen spotify code ontvangen betaal er wel al voor. Van alles geprobeerd maar nog  steeds niet gelukt. Krijg van kpn steeds het zelfde te horen. Als een plaat dat vast loopt. Wie kan mij verder helpen? Henna.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @henna harpal. Wat vervelend dat je nog geen activatiecode hebt ontvangen. Zou je jouw gegevens achter willen laten in je KPN Forum profiel? Dan kunnen wij het verder voor je uitzoeken en een activatiecode toesturen. Laat je een berichtje achter in dit topic nadat je dit hebt gedaan?

Mijn spotify premium is ineens omgezet in spotify free. Ik heb hierover geen bericht gehad en aan het begin van de maand wel voor premium betaald. Ook in MijnKPN zie ik spotify premium staan. Hoe komt dit en hoe krijg ik het weer terug?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +20

Mijn spotify premium is ineens omgezet in spotify free. Ik heb hierover geen bericht gehad en aan het begin van de maand wel voor premium betaald. Ook in MijnKPN zie ik spotify premium staan. Hoe komt dit en hoe krijg ik het weer terug?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Gaan we natuurlijk voor je uitzoeken, @RvB89 Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Mijn spotify premium is ineens omgezet in spotify free. Ik heb hierover geen bericht gehad en aan het begin van de maand wel voor premium betaald. Ook in MijnKPN zie ik spotify premium staan. Hoe komt dit en hoe krijg ik het weer terug?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Gaan we natuurlijk voor je uitzoeken, @RvB89 Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Ik heb de gegevens ingevuld 

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt! Ik zie dat er op de 17e een verlenging in is gegaan, waardoor je vanaf die datum een nieuw KPN Hussel abonnement hebt. Bij het bestellen van dit Hussel abonnement, is Spotify Premium niet mee besteld, daardoor is  je Premium account beëindigd. Je geeft aan dat je hem nog wel ziet staan in je MijnKPN account, dat is vreemd aangezien ik hem vanaf onze kant niet meer actief zie staan :thinking:

Uiteraard kan je via je MijnKPN Spotify Premium direct opnieuw toevoegen aan je abonnement, je ontvangt dan een nieuwe activatiecode waarmee je jouw account weer Premium kunt maken en zult bij ons niet betalen voor de dagen dat je er geen gebruik van hebt kunnen maken!

Bedankt! Ik zie dat er op de 17e een verlenging in is gegaan, waardoor je vanaf die datum een nieuw KPN Hussel abonnement hebt. Bij het bestellen van dit Hussel abonnement, is Spotify Premium niet mee besteld, daardoor is  je Premium account beëindigd. Je geeft aan dat je hem nog wel ziet staan in je MijnKPN account, dat is vreemd aangezien ik hem vanaf onze kant niet meer actief zie staan :thinking:

Uiteraard kan je via je MijnKPN Spotify Premium direct opnieuw toevoegen aan je abonnement, je ontvangt dan een nieuwe activatiecode waarmee je jouw account weer Premium kunt maken en zult bij ons niet betalen voor de dagen dat je er geen gebruik van hebt kunnen maken!

Ik was niet op de hoogte dat vanuit het “nieuwe” husselpakket spotify zou veranderen. Inmiddels opnieuw aangezet

Reputatie 7
Badge +20

Top, dan gaat het nu weer helemaal goed komen, de nieuwe activatiecode hoor je binnen 4 uur te ontvangen :slight_smile:

Ik heb in "mijn kpn" duidelijk staan dat spotify premium gratis is maar in spotify zelf dus mooi niet.

En nu? 

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Ik heb nu gratis Spotify als ik deze omzet in family vervalt mijn korting dan en betaal ik de volle mep of word dit verrekend met de gratis premium Spotify

ik heb abonnement 'alles in een ' Kan Spotify Premium niet openen. Wat te doen ?

 

*Admin: gegevens verwijderd en toegevoegd aan profiel in verband met privacy.
 

Reputatie 7
Badge +24

Euhm... er zijn 3 versies van Alles-in-1. Te weten: Instap, Standaard en Premium. Welke heeft u?

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb nu gratis Spotify als ik deze omzet in family vervalt mijn korting dan en betaal ik de volle mep of word dit verrekend met de gratis premium Spotify

Hi @Belske. Niet helemaal. Jij hebt nog een oudere versie van het pakket waarin Spotify inbegrepen is in de prijs. Het staat wel gratis op de factuur maar je maandbedrag is wel hoger. Wanneer je Spotify Family wilt afnemen dan kun je overstappen op de huidige versies van het abonnement, Hussel. Je zult dan dus moeten kijken wat voor jou beter past. Het makkelijkste is om dit in Mijn KPN te doen met de optie abonnement wijzigen, dan krijg je een overzicht te zien met wat je nu hebt en wat je straks met Hussel krijgt inclusief de prijs. 

Let wel op dat je niet per ongeluk op wijzigen klikt in Mijn KPN, je kunt daarna namelijk niet meer terug. 

Reputatie 7
Badge +24

ik heb abonnement 'alles in een ' Kan Spotify Premium niet openen. Wat te doen ?

 

*Admin: gegevens verwijderd en toegevoegd aan profiel in verband met privacy.
 

Hoi @siepboef, welkom hier. 

Ik zie dat je een pakket hebt met Spotify Premium. Dit is sinds 2013 actief en gekoppeld aan gebruikersnaam: *****roen0539. Herken je dit? Zo ja, wat lukt er niet? Waar loop je precies vast?

Zou je hier de stappen willen uitleggen die je doet en wat je ziet? 

In mijn kpn staat netjes dat ik spotify premium gratis heb

Maar nu in 1 keer niet meer als ik spotify open.

Bij het aanvragen van een nieuwe activeringscode wordt mijn email adres als ook mijn mobiele nummer nier herkend

 

*Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic

Goedemiddag, 
Kunnen jullie een nieuwe activatiecode afgeven?
Bedankt.

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst