Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @SMmustamu 

Zet vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel Klik hier wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan hebben ze gelijk de gegevens bij de hand.

Dus, vanwege privacy niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.

Wij zijn gisteren overgegaan op Ziggo. We hadden KPN all in en Spotify Premium. Ziggo heeft geen relatie met Spotify. Nu kan ik geen familie abonnement afsluiten bij Spotify omdat eerst KPN dit bij Spotify dient op te zeggen. KPN geeft aan dat Spotify dit moet doen..als consument zit ik tussen en welles en niets verhaal.. Wie kan mij helpen? KPN geeft zelfs aan dat Ziggo dit maar moet oplossen. Die hebben er volgens mij al helemaal niets mee te maken.

 

Wie kan mij helpen? Dank u wel.

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb in onze pakket alles in 1 Spotify gratis al jaren ,maar ik krijg hem niet geactiveerd.Herkend e-mail niet en ook het mobiele nummer niet. Zou graag een nieuwe activeringcode willen hebben.

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

@SMmustamu, welkom! Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, evt. 06-nummer en klantnummer(s)? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan helpen we je er verder mee. 

 

@FishBone welkom! Op het moment dat je Spotify Premium via ons afneemt, moeten wij er inderdaad voor zorgen dat dit ook weer beëindigd wordt op het moment dat je je diensten opzegt. Dit kan maximaal 31 dagen duren, maar gaat wel automatisch. Tot die tijd kan je gewoon nog gebruik maken van Spotify Premium. 

Beste Marcia, dank je wel. Op 4 oktober is abonnement gestopt en kunnen we geen gebruik meer maken van Alles in 1 premium.

 

Ik begrijp uit jouw reactie dat we moeten wachten tot begin november eer opzegging automatisch is doorgevoerd bij Spotify. Waarom duurt dat trouwens zo lang? Ik zal profiel aanpassen. Dank je wel.

ik wil spotify activeren maar heb dit niet eerder gedaan en kom niet in het activeringsmenu omdat deze zegt telefoonnummer/ emaiiladres niet bekend, groet Dick

 

*admin: topic samengevoegd

Hi!, I had to cancel my kpn premium account as I moved abroad, I would like to keep my Spotify account, and contacted Spotify, but they tell me that kpn is who needs to do the change. Could you please help me?

*admin: merged topics

Reputatie 7
Badge +20

@FishBone  Dit heeft te maken met hoe spotify deze licenties beheert. Ongeveer 1x per maand wordt gekeken naar welke licenties moeten vervallen, op die manier duurt het uiterlijk een maand voordat je spotify omgezet wordt naar Free!

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Patomas when did your KPN Spotify subscription end? It can take up to 31 days before the spotify license gets revoked 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @oostd11! Ik kijk graag even met je mee! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Emma1109 , je bericht is samengevoegd met dit verzameltopic. Ik kijk graag even met je mee! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Hier hetzelfde aan de hand. Na omzetting van mijn mobiele abonnement lijkt het alsof de spotify premium eraf gegaan is terwijl ik in de kpn winkel specifiek vroeg of deze aanbleef. Inmiddels heb ik het avonnement gereactiveerd maar zowel mijn vriend als de kinderen kunnen er met hun apparaat niet meer op. Hoe kan dit? Groet

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +20

Hier hetzelfde aan de hand. Na omzetting van mijn mobiele abonnement lijkt het alsof de spotify premium eraf gegaan is terwijl ik in de kpn winkel specifiek vroeg of deze aanbleef. Inmiddels heb ik het avonnement gereactiveerd maar zowel mijn vriend als de kinderen kunnen er met hun apparaat niet meer op. Hoe kan dit? Groet

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

We gaan het voor je nakijken, @Aline1978 Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Hallo,

Mijn spotify premium abonnement is ineens omgezet naar free.

Volgens het factuur overzicht is er voor oktober ook een factuur gemaakt, maar deze is niet van mijn rekening afgeschreven.

Wat kan ik doen?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@FroukjeB04 Welkom op het forum. Ik controleer graag voor je hoe het kan dat je opeens geen Spotify premium meer hebt. Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen met de gegevens die Bart hierboven ook noemt? En zou je het kunnen laten weten als dit is gelukt? Dan kan ik je gegevens er bij pakken en op onderzoek uit gaan! 

Reputatie 1

Hallo,

Spotify aangevraagd bij KPN en het was wachten op een activatiecode, dat kon 3 uur duren zei men.

Na 3 uur niets gekregen, dus weer gebeld, de medewerker beloofde dat het inorde gemaakt is en dat ik na 3 uur een code zou ontvangen.

Na 3 uur weer niets !!!

Nog 2x gebeld en hetzelfde verhaal en nog steeds niets gekregen, geen actievatiecode dus.

Wat is dit voor amateurisme en dat bij KPN, belachelijk gewoon.

 

Maarrrr wat nu te doen ???

 

Mvg:  Willem

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Willem Holwarda, goed dat je je hier meldt! Wat gek dit :-(. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, evt. 06-nummer en klantnummer(s)? Je verwacht de mail op het e-mailadres waar dit forumprofiel ook aan gekoppeld is?

Reputatie 1

Hallo Marcia

Heb mijn profiel ingevuld op het forum en dit email adres is idd het gebruikte

Groetjes Willem 

Hoi @Willem Holwarda : Ik zie dat je hier vandaag contact over hebt gehad. In de logs lees ik dat spotify is geannuleerd. Klopt dat?

Reputatie 1

Hallo Erwin, 

Ja dat klopt ik heb het geannuleerd. 

Na 5 keer bellen en nog geen activeringscode was ik het zat.

Groetjes Willem. 

Ik heb al Spotify Premium. Nu ik ook een KPN-abonnement heb, wil ik ze combineren. Hoe doe ik dat?

Reputatie 7
Badge +17

@Rvanalen Welkom hier! Ik heb jou vraag even samengevoegd met ons centrale Spotify topic. Om Spotify voortaan via het KPN factuur te betalen, moet je eerst Spotify premium opzeggen via de site van Spotify. Je account wordt dan teruggezet naar ‘FREE’. Wanneer je Spotify opzegt bij Spotify zelf, kun je direct Spotify aanvragen via de MijnKPN. Een paar uur na de verwerking van de order, ontvang je een link van ons met een activatiecode. Die gebruik je om jouw account weer 'Premium’ te maken. 

Succes!
 

Badge

Spotify premium staat gekoppeld aan het account van m'n ex, ik wil het graag op mijn account gekoppeld hebben. Kunnen jullie me verder helpen? 

Reputatie 7
Badge +24

Spotify premium staat gekoppeld aan het account van m'n ex, ik wil het graag op mijn account gekoppeld hebben. Kunnen jullie me verder helpen? 

Hi @Janneked. Dit kan wanneer jij de contractant bent. Dit is nu ook het geval. Ik heb het voor je gereset. Je zult binnen 24 uur een nieuwe code ontvangen waarmee je je eigen Spotify account Premium kunt maken. 

Laat je even weten of het is gelukt? 

Bij verlenging van mijn mobiel abo (Spotify inbegrepen in vorige) naar een hussel abo waar Spotify als optie ingeschakeld staat, werkt het niet meer. Premium is uitgeschakeld. Ik kan via de activeringssite geen nieuwe code opvragen. Mijn nummer wordt niet gevonden. 

Beetje vervelend dat ik nu twee uur kwijt ben om uit te zoeken hoe ik iets weer aan het werk krijg wat gewoon had moeten blijven werken. 

Mijn profiel is gevuld, zou graag een activeringscode ontvangen. 

Reputatie 7
Badge +24

Bij verlenging van mijn mobiel abo (Spotify inbegrepen in vorige) naar een hussel abo waar Spotify als optie ingeschakeld staat, werkt het niet meer. Premium is uitgeschakeld. Ik kan via de activeringssite geen nieuwe code opvragen. Mijn nummer wordt niet gevonden. 

Beetje vervelend dat ik nu twee uur kwijt ben om uit te zoeken hoe ik iets weer aan het werk krijg wat gewoon had moeten blijven werken. 

Mijn profiel is gevuld, zou graag een activeringscode ontvangen. 

Hi @Rickzl, wat gek! Ik heb een nieuwe Premium code voor je aangevraagd. Die krijg je binnen enkele uren via sms. 

Laat je ons even weten of het hiermee lukt?