Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Bij verlenging van mijn mobiel abo (Spotify inbegrepen in vorige) naar een hussel abo waar Spotify als optie ingeschakeld staat, werkt het niet meer. Premium is uitgeschakeld. Ik kan via de activeringssite geen nieuwe code opvragen. Mijn nummer wordt niet gevonden. 

Beetje vervelend dat ik nu twee uur kwijt ben om uit te zoeken hoe ik iets weer aan het werk krijg wat gewoon had moeten blijven werken. 

Mijn profiel is gevuld, zou graag een activeringscode ontvangen. 

Hi @Rickzl, wat gek! Ik heb een nieuwe Premium code voor je aangevraagd. Die krijg je binnen enkele uren via sms. 

Laat je ons even weten of het hiermee lukt? 

Code ontvangen en geactiveerd. Dankjewel voor de snelle reactie met oplossing!

Goedemorgen, ik wil graag ons spotify account omzetten naar een ander account. Kan de klantenservice dit voor mij regelen? Alvast dank.

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen, ik wil graag ons spotify account omzetten naar een ander account. Kan de klantenservice dit voor mij regelen? Alvast dank.

Dat is mogelijk! Ik heb zojuist een nieuwe activatiecode per e-mail toegestuurd. Het bestaande Spotify Premium account zal daardoor automatisch worden terug gezet naar een Spotify Free account. 

Goedemiddag,

 

ik ben ten einde raad. Ik ben mijn gegevens kwijt van Spotify.  

Goedemiddag,

 

ik ben ten einde raad. Ik ben mijn gegevens kwijt van Spotify. Via de email adressen waarvan ik denk dat ze voor Spotify worden gebruikt heb ik een nieuw wachtwoord aangevraagd. Nadat ik dit gedaan heb kom ik uit op een account voor Spotify free terwijl ik een Spotify premium heb via KPN heb.

Hoe kom ik achter mijn gegevens ? Wil mijn afspeellijsten niet kwijt !!

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Ilona Nana. Wat vervelend dat je jouw gegevens kwijt bent. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kunnen wij jouw gebruikersnaam proberen te achterhalen. Vervolgens kun je op deze pagina een nieuwe wachtwoord aanmaken. We horen graag van je!

Gedaan !!

Reputatie 7
Badge +20

Gedaan !!

Yes, dank je wel @Ilona Nana Ik stuur een nieuwe activatiecode naar het mail-adres waaraan ook je KPN ID is gekoppeld! 

Thnx..!!

Enig idee wanneer ik de activatiecode kan ontvangen ?

Reputatie 7
Badge +20

Enig idee wanneer ik de activatiecode kan ontvangen ?

Dit hoort een uur of 4 te duren maximaal, ik heb dus goede hoop dat je hem inmiddels hebt ontvangen!

Badge

Zie net op mijnkpn dat ik gratis Spotify premium heb bij mijn abonnement.

Ik vraag me alleen af waar ik de app kan vinden op mijn tv en hoe ik me moet aanmelden op mijn andere apparaten…

Hopelijk kan iemand mij van informatie verschaffen?

Dank,

Eric

Helpt dit?

https://campagne.kpn.com/spotify/activeer

Hier kan je u de applicatie downloaden voor de apparatuur.

 

https://www.spotify.com/nl/download/other/

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Ikbenhiernieuw, welkom!  Ik heb je topic even samengevoegd met ons verzameltopic over Spotify. In het startbericht vind je info over hoe Spotify via KPN werkt. Je hebt een activatiecode van ons gekregen bij het afsluiten van je abonnement. Daarmee kun je een Spotify account Premium maken. Dit mag een bestaand Spotify Free account zijn, of je kunt een nieuw account aanmaken tijdens het activeren. Jeroen heeft al links geplaatst voor het activeren en het downloaden van de Spotify programma's.

De activatiecode die we je gestuurd hebben is 6 weken geldig. Dus als die periode voorbij is (wat ik wel verwacht gezien je aangeeft Spotify gratis te hebben wat alleen nog maar kan bij oudere abonnementen), vul even je forumprofiel in en reageer hier als je dat gedaan hebt. Dan sturen we een nieuwe activatiecode op.

Badge

Hi Erik,

Dankjewel voor je bericht.

Graag zou ik een nieuwe activatie code ontvangen.

Bij voorbaat dank

 

Eric

Reputatie 7
Badge +25

Hi Erik,

Dankjewel voor je bericht.

Graag zou ik een nieuwe activatie code ontvangen.

Bij voorbaat dank

 

Eric

Hi @Ikbenhiernieuw. Een nieuwe activatiecode is onderweg naar het bij ons bekende e-mailadres!

Ik heb via mijn kpn spotify premium geactiveerd maar heb geen activatiecode ontvangen en mijn spotify account staat dus nog op free. Graag hulp !

vr gr Carin Denies

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Hallo,
Ook ik heb een probleem met het activeren van mijn nieuwe Spotify abonnement nadat mijn oude is verlopen. Na invoeren van de code krijg ik de melding “Je hebt al een Spotify account via KPN.” maar deze is gisteren omgezet naar “Spotify Free”.
Graag uw hulp bij het heractiveren van Premium.

Alvast dank.

Mvg, Remco

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @RemcoT. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat jouw Spotify Premium account is terug gezet naar een Free account. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan vragen wij een nieuwe activatie code voor jou aan. 

Hallo @Vikash, Bedankt voor je reactie. Het is al gelukt via de helpdesk. Met een nieuwe activatie code is het gelukt.

Met vriendelijke groet,

Remco

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb via mijn kpn spotify premium geactiveerd maar heb geen activatiecode ontvangen en mijn spotify account staat dus nog op free.

Hoi @Carin-d. Wat vreemd dat je nog geen activatiecode hebt ontvangen. Als je je gegevens achterlaat in je profiel en hier een seintje geeft kunnen wij een activatiecode voor jou aanvragen. We horen graag van je!

Het activeren van mijn spotify family lukt helaas niet.

Wanneer ik mijn mobiel nr of bekende e-mail adres vul op de activatiepagina zijn beide niet bekend bij KPN.

Mijn mail adres staat duidelijk actief als mail adres binnen MijnKPN en spotify family is onderdeel van mijn abonnement.

 

Groet, Bert.

Beste,

 

Ik heb bij mijn abo een Spotify account gekregen, maar als ik daarvoor de activeringscode opvraag dan krijg ik een melding: “Dit e-mailadres of mobiel telefoonnummer is niet gevonden.”

 

Hoe kan ik toch een code o.i.d. krijgen om een spotify account aan te maken?

Reputatie 7
Badge +24

Hi @bert zum en @peterheuff, welkom bij ons. 

Ik kijk dit graag voor jullie na. Zou jullie het KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als jullie dit hebben gedaan?