Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Ik wil graag een activatiecode voor spotify ontvangen op *********

 

Admin: e-mailadres verwijderd i.v.m. privacy

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @jbatteram, ik wil graag voor je kijken. Ik heb alleen nog wat meer gegevens van je nodig. Zou je nog jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant? Mocht je Spotify bij je mobiel hebben, dan ook graag even jouw mobiele nummer toevoegen. Hoor ik van je als je dat hebt gedaan. 

Gedaan! Groet Jan

Reputatie 7
Badge +15

@jbatteram Ik heb een activatiecode verzonden, deze ontvang je binnen 3 uur per mail!

Zelfde problem hier! 🥺

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +21

Zelfde problem hier! 🥺

​​​​@SvenEmmen Ik heb zojuist een nieuwe aangevraagd. Je ontvangt binnen 3 uur een sms met daarin een activatiecode. :blush:

 

Zelfde problem hier! 🥺

​​​​@SvenEmmen Ik heb zojuist een nieuwe aangevraagd. Je ontvangt binnen 3 uur een sms met daarin een activatiecode. :blush:

 

Dankje!

Hallo,

Bovenstaande titel spreekt voor zich, ik  heb mijn abbonement verlengd, en betaal al meer dan 1 jaar of meer voor spotify premium.

 

Dit is de eerste maand van mijn nieuwe abbonement maar ik heb nu opeens geen spotify premium meer. Wel staat op de factuur van deze maand oktober dat ik voor Spotify premium betaal.

 

Ik heb deze factuur vandaag betaald, gaat Spotify premium nu weer vanzelf aan ? Want ik heb vorige maand er wel voor betaald zoals gewoonlijk, dus vind het raar dat ik geen premium heb tot eind oktober.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Mijn spotify abbonement zoi vandaag automatisch omgezet worden naar premium vanuit kpn. Hier heb ik een mail van ontvangen. Echter is mijn abbonnement terug gezet naar een free account, terwijl ik wel betaal voor spotify premium. Ook activatiecodes ontvang ik niet, wanneer ik deze aanvraag. 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Jamies, welkom! Als jij Premium vanuit ons hebt, dan heb je een mail (of sms) gekregen met je activatiecode. Daarmee kun je dan een bestaand Free account (weer) omzetten naar Premium via de activatiepagina. Als dat niet lukt, vul dan je forumprofiel in en laat hier weten als je dit gedaan hebt. Dan kijken we dit na.  

Hoi Erik, 

 

Ik heb 3 maanden spotify gehad voor 50 procent korting. Nu is het gewoon premium, maar sinds die drie maanden om zijn, is het overgezet naar free…

Ik heb geen activatiecode ontvangen via mail. En iok als ik via de link activatiecode aanvraag ontvang ik niks.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb een nieuwe code voor je aangevraagd @Jamies! Je hoort ‘m binnen 3 uur te ontvangen :slight_smile:

Bedankt! Het is gelukt!😁

Ik zou graag mijn spotify premium over willen zetten naar een ander account 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo,

Bovenstaande titel spreekt voor zich, ik  heb mijn abbonement verlengd, en betaal al meer dan 1 jaar of meer voor spotify premium.

 

Dit is de eerste maand van mijn nieuwe abbonement maar ik heb nu opeens geen spotify premium meer. Wel staat op de factuur van deze maand oktober dat ik voor Spotify premium betaal.

 

Ik heb deze factuur vandaag betaald, gaat Spotify premium nu weer vanzelf aan ? Want ik heb vorige maand er wel voor betaald zoals gewoonlijk, dus vind het raar dat ik geen premium heb tot eind oktober.

Ha @Wensley Dit gaan we voor je nakijken. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Ik heb andere telefoon en andere e-mail andere niet meer in gebruik en geen wacht woord meer van ik heb wel me gebruikers naam van spotify maar dan wil die iets na email adres verzenden en die heb ik niet meer maar betaal wel voor spotify hoe krijg ik nu spotify op deze telefooon

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Bart van erp. Wat vervelend dat je jouw inloggegevens niet meer weet. Als je het e-mail adres nog in gebruik had, dan kon je het wachtwoord resetten. Zoals ik het van jou begrijp is dat niet het geval. In dat geval zal je een nieuw Spotify Premium account moeten aanmaken. Wil je jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achterlaten in het KPN Forum profiel? Dan kunnen wij een nieuwe activatiecode toesturen. Laat je een berichtje achter in dit topic nadat je dit hebt gedaan?

 

@Wensley Bedankt voor het achter laten van je gegevens. Ik heb het voor je nagekeken. Ik zie dat je het mobiele abonnement hebt verlengt naar een mobiel Hussel abonnement. Daar zit Spotify Premium niet bij inbegrepen. Je kan Spotify aan dit abonnement toevoegen voor een bedrag van €9,99 p/mnd. Op deze pagina vindt je meer informatie. 

Het klopt dat Spotify Premium nog op jouw laatste factuur staat. Op deze factuur wordt jouw “oude” abonnement nog in rekening gebracht. Pas op de eerst volgende factuur zie je het nieuwe abonnement en worden de kosten met elkaar verrekend. Op deze factuur zal Spotify Premium niet terug te vinden zijn. 

Hallo, 

Per 31 oktober stappen wij over van kpn naar een andere provider.

Ik wil mijn Spotify graag behouden, kan dat? 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Goedemorgen,

hoe kan ik mijn inloggegevens van spotify achterhalen? 

alvast bedankt 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +30

Ik zou graag mijn spotify premium over willen zetten naar een ander account 

 

Geen probleem, @Lucdiderich. Ik heb je huidige account losgekoppeld, deze valt dan terug op Free. Je krijgt binnen een een paar uur een mail met een nieuwe activatiecode.  

 

Hallo, 

Per 31 oktober stappen wij over van kpn naar een andere provider.

Ik wil mijn Spotify graag behouden, kan dat? 

Dat sowieso, @wilmakuiper. Je Spotify account is namelijk van jou. Het enige wat je via ons hebt is Premium. Dus als je dan bij ons weggaat zal de Premium vervallen en wordt het account weer een Free versie. Je kunt dan, als je wel weer Premium wilt, dit via Spotify zelf heractiveren. 

 

Mijn spotify account is opeens omgezet in een Free account. Terwijl ik hier wel een abbonement op heb via KPN. Wat is hier gebeurd en kan dit zsm weer terug gezet worden?

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Brechtje89, welkom! Heb jij Spotify Premium toevallig bij een mobiel abonnement? En heb je dat abonnement onlangs verlengd? Dan kan dit voorkomen als het eerdere abonnement er nog een was waarbij Spotify inbegrepen zat. Tegenwoordig is het namelijk een losse optie. Het systeem ziet dat als verschillende dingen. Als je dan verlengd wordt de inbegrepen variant vervangen door de losse. Dit zorgt ervoor dat de inbegrepen beëindigd wordt en je vanuit de losse een nieuwe activatiecode krijgt. Bij het beëindigen duurt het tot een maand voordat Spotify dit ook zelf verwerkt heeft. 

Als dit dus op jou van toepassing is kun je de activatiecode die je dan ergens in de afgelopen maand per sms hebt ontvangen gebruiken om op de activatiepagina je account weer Premium te maken.

 

Als dit niet op jou van toepassing is, vul je forumprofiel in en reageer hier weer, Dan kijken we het na. 

Hi Erik, ja ik had het bij mijn KPN compleet abbonement, maar mijn KPN thuis is opgezegd per 30 september. Dus toen heb ik hem gelijk aangezet bij mijn mobiel abbonement.

 

Maar ik heb activatie code gehad sindsdien. 

Hi Erik, zie dat ik een essentieel woord ben vergeten in mijn reactie. Ik heb nog GEEN acrobatie code ontvangen helaas.

Dus ik kan nog steeds niet op spotify premium.

@Brechtje89 Dat is inderdaad een vrij essentieel woordje in deze context ;-)

Ik heb een nieuwe activatie code naar je mobiele nummer gestuurd. Binnen 3 uren zou je een SMS moeten ontvangen.

Zo niet, laat het hier even weten!