Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Ik betaal voor spotify premium maar krijg free

@Andre bou, Zou je jouw profiel willen voorzien van jullie gegevens. Dan gaan we er eens naar kijken. 

Het lukt niet om spotify uit te zetten via de app, ik krijg al de hele week foutcode 99999???

Reputatie 7
Badge +20

Het lukt niet om spotify uit te zetten via de app, ik krijg al de hele week foutcode 99999???

Hmm, je wilt Spotify via je KPN abonnement opzeggen als ik het goed begrijp, maar loopt er tegenaan dat dit helemaal niet lukt?

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijken we even met je mee!

Klopt, ik heb mijn profiel aangevuld.

Hoi @Lexicale . Dank voor de gegevens. 

Er loopt momenteel een administratieve wijziging (een verlenging). Die order is nog niet actief en daardoor kun je tussentijds niets wijzigen. Ben jij hier van op de hoogte?

Hello,

 

Spotify activatiecode lang geleden ontvangen en wss ergens mee geactiveerd? Geen idee. Is er een mogelijkheid om een nieuwe link hiervoor te sturen? 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Mijn Spotify Premium is aangepast naar een free abonnement. Dit begrijp ik niet.

Kan er wat mis gegaan zijn ivm verlenging van mijn abonnement per half oktober?

 

Groeten,

Tom

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Ik wil nog even terugkomen op deze vraag. Ik heb een abonnement bij KPN opgezegd omdat ik dat niet kon meeverhuizen naar mijn nieuwe adres. Dit abonnement loopt begin december af. Daarin zat Spotify Premium. Vervolgens heb ik een nieuw abonnement bij KPN met Spotify Premium Family afgesloten per 9 november. Hoe en wanneer kan ik nu concreet mijn playlists overzetten? Het lijkt erop dat ik nu niet in Spotify Family kom met mijn eigen account.

 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Zou ik in dit geval dan gebruik kunnen maken van de optie: een andere spotify account premium maken.

Reputatie 7

Hoi @joostdp en @gillendebizon, voor jullie beide kunnen we kijken wat er aan de hand is. Zouden jullie daarvoor je forumprofiel volledig kunnen invullen en hieronder een seintje geven?

 

@Tjoep77, is Spotify Premium van het vorige abonnement nog actief op je Spotify account? Of is dat al wel gestopt? Na het stoppen van Spotify wordt de Premium er vanaf gehaald, dat kan enkele weken duren. Daarna kan je het koppelen aan een ander abonnement. Je kunt hetzelfde Spotify account daarvoor gebruiken, je hoeft geen playlists over te zetten.

Is gedaan!

@Joostdp Er is een nieuwe code onderweg naar je gmail adres. Die zou je binnen 3 uren binnen moeten hebben. Check voor de zekerheid ook even de spam bak.

Hallo,

wat is het voordeel van en Spotify abbo via KPN te sluiten, als de prijs gelijk is met direct bij Spotify een abbo af te sluiten zonder tussenkomst van KPN?

mvg,

Derek
 

*admin: verplaatst naar verzameltopic

Volgens mijn abonnement heb ik Spotify premium, maar hij staat nu op Free en krijg ik reclame tussendoor. Hoe krijg ik het weer op premium?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Hallo mijn KPN, Spotify premium werkt ineens niet meer. Wat kan ik doen? Mijn abo is al jaren ongewijzigd.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +20

Volgens mijn abonnement heb ik Spotify premium, maar hij staat nu op Free en krijg ik reclame tussendoor. Hoe krijg ik het weer op premium?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Hallo mijn KPN, Spotify premium werkt ineens niet meer. Wat kan ik doen? Mijn abo is al jaren ongewijzigd.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

@bakbijk en @Peterkawasaki Dat gaan we voor jullie allebei nakijken. Zouden jullie je KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Ik heb al jaren een abonnement bij KPN waarin gratis Spotify Premium zit. Dit werd nog eens bevestigd op uw faktuur van deze maand.

Enkele dagen terug werd plotseling mijn abonnement in Spotify teruggebracht tot standaard, dus met reclame. Ook het opvragen van een nieuwe inlogcode via uw Website is inmiddels niet meer mogelijk. Tevens, maar dit terzijde omdat dit een ander forum betreft, start de ontvanger telkens spontaan opnieuw op met als gevolg codes (oa Netflix) opnieuw invullen.

Wat kan ik doen aan Spotify??

Met vriendelijke groet,

Dick Kuyper

*admin: verplaatst naar verzameltopic

Gefixed. Data toegevoegd aan KPN Forum profiel.

Data toegevoegd aan profiel

L.S. 

Ik wil graag mijn spotify premium abonnenemt ontkoppelen van mijn KPN abonnement. Hoe kan ik dit regelen?

Groet,

Martijn

 

Heb mijn abonnement bij KPN verlengd, inclusief Spotify Premium. Spotify laat dat in de accountinstelling niet zien.

Bij het aanvragen van een nieuwe activatiecode bij KPN wordt mijn telefoonnummer en email niet herkend ??

Reputatie 7
Badge +15

@bakbijk en @Peterkawasaki Ik heb voor jullie beide een nieuwe activatiecode aangevraagd. Hiermee kan van de free account weer een premium account gemaakt worden. Activeren kun je hier doen. 

Ik heb hetzelfde probleem:: plotseling geen Spotify Premium meer, terwijl ik daar nog altijd recht op heb. Kan Marcia mij ook aan een nieuwe activatiecode helpen?

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Hoe lang duurt het, voor ik de nieuwe activatiecode ontvang?

Beste Erwin,

 

bedankt het is gelukt.