Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Geachte dhr/mevr,

 

Ik kan mijn spotify-account niet activeren. Als ik een activeringscode opvraag via mijn mobiele nummer dan gebeurd er vervolgens niets. Zouden jullie mij hiermee verder kunnen helpen. Alvast bedankt,

 

TIm

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Timmerman1986, geen probleem! Ik kijk graag even met je mee.
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Zou je daarbij je 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je iban bij “persoonlijke opmerkingen” willen vermelden?

Hey Thomas,

 

Ik heb mijn gegevens inmiddels ingevuld. Bedankt voor de snelle reactie. 

 

Groetjes,

 

Tim

Reputatie 7
Badge +20

Geen probleem! Ik heb een nieuwe code voor je aangevraagd. Deze moet je binnen 3 uur per sms hebben!

In het overzicht van het all-in contract staat dat ik recht heb op gratis Spotify, hoe kom ik aan een activatie code?

Goedemorgen.

Ik had Spotify premium via KPN. 

Omdat er geen aantrekkelijke deal meer is én ik wil overstappen naar Premium Duo, heb ik eind december mijn Spotify via KPN opgezegd.

Mijn nieuwe contractmaand is ingegaan en ik zie in ‘Mijn KPN’ de koppeling met Spotify niet meer staan.

Desondanks als ik naar Spotify zelf ga, zie ik dat Spotify nog gekoppeld is aan KPN.

Ik heb contact gehad met iemand van Spotify en die meld dat KPN Spotify moet vrijgeven of dat ik moet wachten tot mijn 'Premium tijd’ afgelopen is.

Toen ik vroeg tot wanneer mijn Premium tijd loopt zei hij dat dat informatie is die ik bij KPN moet opvragen.

 

Dus mijn vragen aan iemand van KPN:

-Kunnen jullie mijn Spotify vrijgeven?
-Tot wanneer loopt mijn Premiumtijd en krijg ik van iemand een melding als deze afgelopen is?

 

Dank en groet,

Justus

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Zazzi! Op de activatiepagina kun je een activatiecode aanvragen voor Spotify. Lukt dit niet, dan kunnen wij een code toesturen. Hier hebben wij je abonnementsgegevens voor nodig. Die kun je achterlaten in je profiel. Laat het maar weten of het gelukt is. Zo niet, dan horen wij het hier graag:blush:

Ja hoor het is gelukt

Bij mijn zoon lukt het niet, ik stuurde uitnodiging maar als hij adres ingeeft, hetzelfde als ik, krijgt hij melding dat hij in een ander land woont ?! Dat klopt niet, voor alle duidelijkheid !

 

Ik kan geen activeringscode aanvragen. Mijn code was uit 2014, heb nu een nieuwe iMac en krijg geen spotify premium meer.

*admin: verplaatst naar verzameltopic

Ik heb een KPN account met spotify premium gratis. Als ik nu spotify open blijkt dat ik de spotify free versie ineens heb. Hoe krijg ik premium weer terug 

gr. P

Reputatie 7
Badge +20

@Peter Korringa, wil je jouw profiel voorzien van gegevens. Hoor ik graag van je als je dat gedaan hebt, dan stuur ik je een nieuwe activatiecode. 

Hallo,

 

Ik heb van daag spotify aangevraagd. Ik zou een code krijgen maar die heb ik niet gehad in mijn mail. Hoe kom ik nu aan die code?

Reputatie 7
Badge +20

@inneke De Rooy Die begrijp ik niet helemaal. Heb je daar een screenshot van? Kun je die plaatsen en wil je voor de zekerheid jouw profiel aanvullen met de gegevens? 

 

@Marinahoi Zou je jouw profiel willen voorzien van gegevens? Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 

ik heb de gegevens zover ik weet ingevuld nu

 

Reputatie 7
Badge +21

ik heb de gegevens zover ik weet ingevuld nu

Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens Marina. Je ontvangt binnen 3 uur een activatiecode per e-mail of sms. :blush:

 

@Peter Korringa, wil je jouw profiel voorzien van gegevens. Hoor ik graag van je als je dat gedaan hebt, dan stuur ik je een nieuwe activatiecode. 

Ik heb het aangevuld en ben nu in afwachting van de activatiecode 

Reputatie 7
Badge +15

@Peter Korringa Bedankt voor het invullen van je profiel. Ik heb een nieuwe activatiecode aangevraagd, deze ontvang je binnen uiterlijk 3 uren per mail! 

Badge

Hi KPN,

 

Ik heb 16 December een email bevestiging gekregen dat Spotify premium is geactiveerd maar het werkt nog steeds niet.

 

Kunnen jullie het even checken?

 

Thanks,

Carol

Reputatie 7
Badge +10

Heeft u uw profiel ingevuld? Anders zal een moderator hier eerst om vragen en kan het nog langer duren voor u antwoord krijgt.

Overigens bent u sneller geholpen als u telefonisch contact opneemt met KPN via 0800 0402

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Cqhuanh, ik heb je bericht verplaatst naar dit algemene topic over Spotify :slight_smile: Zou je het startbericht van dit topic door willen nemen? Hierin wordt uitgelegd hoe je een account kunt koppelen en daarnaast vind je er een link naar de pagina waar je een nieuwe activatiecode aan kunt vragen, mocht het niet lukken met je huidige.

Als je er niet uit komt, zou je me dan willen laten weten wat er precies mis gaat? Hoe ver ben je gekomen met het activeren? Ik kan even met je meekijken als je je naam- en adresgegevens invult in je profiel en daarnaast ook je mobiele nummer, mocht je Spotify account daarbij aan zijn gevraagd!

Badge

Hi @Maja_ ,

 

Ik heb de activatiecode gecheckt en ik krijg een bericht via de page dat ik al een account via KPN heb maar mijn Spotify staat nog steeds op free mode..

 

Verder heb ik mijn profiel aangevuld, zou je even kunnen meekijken?

 

Thanks,

Carol

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt @Cqhuanh! Ik zag wel een gekoppelde account staan, 1 met alleen maar cijfers als gebruikersnaam. Geen idee of dat ook daadwerkelijk je gebruikersnaam is, maar aangezien het niet helemaal goed lijkt te gaan heb ik hem sowieso maar even ontkoppeld!

Je zou nu opnieuw een activatiecode moeten ontvangen, zou je het daar mee willen proberen?

Badge

@Maja_  helemaal goed, heb hem dit keer wel kunnen koppelen met de nieuwe code, thanks!

Reputatie 7
Badge +20

Helemaal top! Graag gedaan en veel plezier er mee :blush: