Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Campinggast, ik heb je bericht even verplaatst naar het verzameltopic. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?
Ik kijk graag even met je mee!

Hallo,

We hadden een Spotify premium bij het KPN abonnement  en een los Spotify account voor mezelf. Het Spotify premium is omgezet naar Spotify Familie. Nu wil ik mijn losse account/abonnement overzetten naar de Spotify Familie en het losse abonnement daarna opheffen. Hoe doe ik dat zodat ik wel mijn afspeellijsten etc kan behouden?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Beste meneer, mevrouw,

Graag wil ik mijn spotify en die van mijn man ontkoppelen van mijn mobiele abonnement. 

Ik kan dat niet terug vinden in mijn kpn. 

 

Met vriendelijke groet,

Yvonne Knikman

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

 

Reputatie 7
Badge +19

Hallo,

We hadden een Spotify premium bij het KPN abonnement  en een los Spotify account voor mezelf. Het Spotify premium is omgezet naar Spotify Familie. Nu wil ik mijn losse account/abonnement overzetten naar de Spotify Familie en het losse abonnement daarna opheffen. Hoe doe ik dat zodat ik wel mijn afspeellijsten etc kan behouden?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Hoi! Ik snap dat je jouw afspeellijsten wilt behouden. Is dit account nu een free account, of heb je hierop een Premium abonnement via Spotify? 


@YvonneKn Dat is geen probleem, wij kunnen het Spotify account voor je ontkoppelen. Je ontvangt dan een nieuwe code waarmee je een ander account voor Premium kan aanmelden. Als je dat wilt, vul je dan je postcode, huisnummer, mobiele nummer, klantnummer en geboortedatum in je forumprofiel in? Als je ons hier een seintje geeft, kijken we er voor je naar. 

Goedemorgen,

 

Tot op heden nog niet mijn Spotify activatiecode mogen ontvangen, iemand enig idee hoe je deze kunt verkrijgen? Nieuwe activatiecode opvragen werkt niet, want hij geeft aan dat e-mailadres en telefoonnummer niet bekend zijn. Echter is het e-mailadres wel bekend bij KPN want ik ontvang daar wel de facturen op.

Direct de klantenservice van KPN bellen is mij nog niet gelukt, want vind nergens een nummer.

 

Als iemand zou kunnen adviseren dan graag!

 

Daan

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Daan1218, welkom! Ik kan je zeker helpen aan een nieuwe code! Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, klantnummer en evt. 06-nummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan helpen we je ermee. Je mag natuurlijk ook bellen, ons nummer is 0800-0402. 

@Marcia_: Done!

Ik heb ook geen activatiecode gehad, 24u zijn al voorbij.

Klantnummer / PC / Huisnummer staat in mijn profiel.

Kan de helpdesk mij alsnog aan een code helpen?

 

En nu ik erover nadenk, wat is eigenlijk het voordeel van spotify via KPN boven zelf direct bij Spotify een abo afsluiten? De prijs is hetzelfde toch?

Reputatie 7
Badge +19

Voor jullie beide is er een nieuwe code opgestuurd @Daan1218 & @Hopper. Binnen 3 uur ontvangen je de code per e-mail.

Wij hebben al jaren spotify premium op onze laptop, nu geactiveerd op mobiel, maar helaas, herkent deze niet, alleen free spotify mogelijk. Hoe kan dit ??

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Ik zou graag activeringscode voor spotify familie willen hebben om te activeren.

 

Goedemorgen, 

Ik heb spotify op mijn laptop en luister van tijd tot tijd naar muziek via Spotify. Vandaag wilde ik hem opstarten, maar het programma doet raar. Ik klik hem aan, ik zie een zwart beeld en is dan direct weer weg. Hoe kan ik dit verhelpen? Opnieuw downloaden? Ik lees jullie antwoorden/oplossingen graag.

 

Admin: samengevoegd met centrale topic

Ik krijg geen spotify family activeringscode. 

Reputatie 7
Badge +10

@Weetie  Wat irritant dat Spotify zo vreemd doet op de laptop. Je zou kunnen kijken of het helpt om het programma opnieuw te downloaden. Helpt dat niet, neem dan contact op met Spotify zelf zodat ze jou hier tips over kunnen geven! 

@Hnj Dat is niet zo handig! Via de pagina Activeer jouw Spotify Premium (for Family) kun je een nieuwe code aanvragen.

Kan ik ook een activatiecode opvragen? Ik kan niet meer inloggen op mijn spotify account . te vaak en teveel proberen alleen maar meer problemen. Dank alvast

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +21

@Peetje1970 Wij hebben de mogelijkheid om een nieuwe activatiecode toe te sturen. Daarvoor hebben we wel een aantal gegevens van je nodig. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode, huisnummer en klantnummer.Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?

Hallo, ik had eerst spotify premium en nu spotify family van kpn.

In mijn kpn staat ook dat ik daar voor ga betalen per jan. 2021.

Heb nu een activatie link gekregen en op geklikt.(geeft vinkje en code is bekent)

Nu in gelogd bij spotify, maar daar staat nog steeds dat ik een premium account heb.

Dus krijg ik in de spotifylijst niet de gebruikers toevoegen.

Wat kan ik hieraan doen?

alvast bedankt.

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +17

Hi @lid w! Als het goed is gaat de actie vanzelf weg nadat het abonnement is veranderd. We kunnen het ook handmatig in orde maken. Hiervoor hebben we nog wel wat informatie nodig. Mocht je dat willen zou ik je vragen je profiel in te vullen en het hier te laten weten. 

Hallo bram, 

Heb meerdere activatie mails van kpn gekregen voor spotify family  en steeds vinkje met dezelfde activatie code.

Maar nog steeds op de site bij spotify staat er premium en niet family als ik inlog. Kan dit lang duren alvorens het zichtbaar wordt bij spotify?

Wordt spotify benaderd door kpn als een abonnement verandert?

Mvg.

Als ik een nieuwe activeringscode wil aanvragen via https://campagne.kpn.com/spotify/activeer krijg ik de melding: "Deze invoer wordt niet herkend. Voer een geldig e-mailadres of mobiele telefoonnummer in"
E-mail adres is hetzelfde als waarmee ik inlog op www.mijnkpn.com

wie kan mij helpen?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +20

Wij hebben al jaren spotify premium op onze laptop, nu geactiveerd op mobiel, maar helaas, herkent deze niet, alleen free spotify mogelijk. Hoe kan dit ??

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

We gaan met je meekijken, @Mika van der Meer Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

 

Als ik een nieuwe activeringscode wil aanvragen via https://campagne.kpn.com/spotify/activeer krijg ik de melding: "Deze invoer wordt niet herkend. Voer een geldig e-mailadres of mobiele telefoonnummer in"
E-mail adres is hetzelfde als waarmee ik inlog op www.mijnkpn.com

wie kan mij helpen?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

En dat geldt ook voor jou, @Niels Berndsen Voor jou dezelfde vraag: zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Bij mijn  abbonnement staat Spotify Premium gewoon ‘aan’. Waarom is Spotify Premium teruggezet naar Free?

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +24

Hi Ronald, welkom hier. 

Ik kijk dit graag voor je na. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 
 

Hallo Alex,

Profiel aangevuld

Kunnen onze activatiecode niet aanvragen. En mail en f telefoonnummer niet bekend?

Wie kan ons verder helpen?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic