Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Beste bart_z

Het probleem is (en dat ben ik vergeten te vermelden) dat ik het email adres niet meer gebruik en daar ook geen toegang meer tot heb. Dus zodra ik deze route neem die u mij voorstelt dan vraagt hij om een wachtwoord van mijn huidige account van dat email adres en die weet ik dus niet. Een nieuw wachtwoord voor mijn email adres aanvragen gaat ook niet omdat hij deze naar dat email adres verstuurd waar ik dus geen toegang tot heb.

Mijn spotify premium vraagt ook of ik hem wil verifieren zodat ik hem kan blijven gebruiken maar daarvoor word er een mail gestuurd naar mijn oude email adres en kom ik in het zelfde bootje te zitten

Ik heb nog geen mail ontvangen met de nieuwe code dat zou 2 dagen terug al verstuurd worden. Is er misschien iets mis gegaan?

Reputatie 7
Badge +20

Dan moet ik jouw username loskoppelen van jouw account. Dan kun je Spotify Premium koppelen aan een nieuw account. Zal ik dat dan in orde maken? @rhaban?

Op het email adres dat ik wil gaan gebruiken als premium heb ik al een free account.

Kan jij dat dan over zetten of heb ik daar dan een nieuwe activatie code nodig?

Reputatie 7
Badge +20

@Sandrahomburg , dan is die niet aangekomen denk ik. Ik heb je een nieuwe gestuurd. Deze moet je binnen een paar uur ontvangen. 

Reputatie 7
Badge +20

@rhaban ik maak jouw huidige free en ik heb je een nieuwe code gestuurd waarmee je jouw nieuwe account kan activeren. Mocht je jouw afspeellijsten nog willen overnemen, dan kan je je melden bij Spotify.

Bedankt voor de moeite @Bart_Z dit word gewaardeerd, alles doet het en kan nu eindelijk op mijn goede account genieten van premium.

Mvg Rhaban

Reputatie 7
Badge +20

Veel luisterplezier gewenst!

Mijn Spotify account is gekoppeld aan een emailadres wat niet meer bestaat. Een ander e-mailadres invoeren lukt me niet.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Op mijn nieuwe telefoon krijg ik spotify niet aan de gang

Bij spotify moet ik het e-mail adres verifiëren. Nu klopt het e-mail adres niet meer en we weten het wachtwoord niet meer. Is er een manier om dit als nog te doen en ook het e-mail adres te wijzigen? 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +20

@Truitje1504, hoe bedoel je precies ik krijg Spotify niet aan de gang? Heb je de app wel al gedownload en ben je ingelogd?

 

@BiancaZekveld, het e-mailadres wijzigen kan bij Spotify zelf. Maar heb je helemaal geen toegang meer daartoe, dan kan ik jouw username loskoppelen van jouw account en je een nieuwe code sturen. 

Reputatie 7
Badge +21

Mijn Spotify account is gekoppeld aan een emailadres wat niet meer bestaat. Een ander e-mailadres invoeren lukt me niet.

Wat vervelend dat je geen gebruik kan maken van Spotify. We hebben de mogelijkheid om een nieuwe activatiecode toe te sturen. Dan kan je een nieuw account aanmaken en een ander e-mailadres daaraan koppelen. Zou je daarvoor jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter willen laten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan?

Beste lezer,

Het lukt niet om mijn spotify premium opnieuw te activeren. Ik kan ook geen nieuwe activatiecode aanvragen op de hiervoor bedoelde site, want hij herkent mijn telefoonnummer en email adres niet.

Inmiddels 2 keer een half uur aan de lijn gehangen met twee verschillende klantenservice medewerkers. Ik moet zeggen dat mijn verbazing zeer groot is dat de klantenservice van de grootste telefonie provider van Nederland mij telefonisch niet verder kan helpen en ik “verzocht” (want heel netjes waren beide dames niet meer als je ze vraagt je toch verder te helpen, inplaats van het probleem na een half uur wachten weer bij de klant terug te leggen) word op een forum mijn vraag te stellen en te hopen op een oplossing.  

Ik kijk uit naar een reactie.

 

Met vriendelijke groet,

 

Robin Brand

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +21

@RHBrand Welkom op het KPN Forum! Wat jammer dat het niet is gelukt om een nieuwe activatiecode op te vragen via onze klantenservice. Wij zullen uitzoeken of het ons wel lukt. Wil je daarvoor jouw gegevens achterlaten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic? Dan gaan wij voor je aan de slag!

@RHBrand Welkom op het KPN Forum! Wat jammer dat het niet is gelukt om een nieuwe activatiecode op te vragen via onze klantenservice. Wij zullen uitzoeken of het ons wel lukt. Wil je daarvoor jouw gegevens achterlaten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic? Dan gaan wij voor je aan de slag!

Done.

Reputatie 7
Badge +21

Done.

Bedankt voor het achterlaten van jouw gegeven. Je ontvangt binnen 3 uur een sms met daarin een nieuwe activatiecode. 

hoe activeer ik spotify premium

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +16

Hi @Zippo1956! Het activeren van Spotify Premium kan als volgt:

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Na het bestellen van Spotify Premium ontvang je binnen 24 uur een activatiecode per sms of e-mail. Vervolgens vul je de activatiecode in op de activatiepagina. Je krijgt de keus om een helemaal nieuw Spotify account aan te maken, of om een bestaand Spotify Free account om te zetten naar Premium.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

De activatiecode is maar één keer te gebruiken. Nadat je account eenmaal Premium is gemaakt, blijft dit ook zo en heb je de activatiecode niet meer nodig. Je kunt daarna met gebruikersnaam en wachtwoord inloggen.

De activatiecode is zes weken geldig. Ben je de code kwijt, of zijn de zes weken voorbij, vraag via de aanvraagpagina een nieuwe code op. Vul daar je 06-nummer in als je Spotify bij een mobiel abonnement hebt, of je contact mailadres als je het bij een vast abonnement hebt.

Laat je weten of het gelukt is of waar je tegenaan loopt?

Ik had in ons abonnement spotify premium maar deze is per abuis opgezegd. Hoe kan ik deze weer activeren?

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Marsapart, welkom! Je kunt gemakkelijk via MijnKPN Spotify Premium opnieuw aanvragen. Je krijgt dan een activatiecode om jouw account daaraan te koppelen. Laat je nog even weten of het gelukt is?

Hallo, dank voor je reactie. Is deze dan ook weer gratis?

Reputatie 7
Badge +20

@Marsapart als ie gratis was zou ie nu ook weer gratis moeten zijn. Dat moet er ook bij staan!

Helaas lukt het niet. Spotify premium staat nog steeds aan, maar doet het niet. Het vonkje staat dus aan.Kan iemand niet gewoon bellen of zo? 

Reputatie 7
Badge +17

Zal ik even met je mee kijken, @Marsapart? Vul je forumprofiel en geef hier even een seintje als dat is gebeurd, dan kan ik het systeem raadplegen.