Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Done

Ben wachtwoord van spotify vergeten maar het bij behoevende e-mailadres heb ik niet meer dus kan geen nieuw wachtwoord aanvragen 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Done

Ik heb een wijziging aangebracht, @Marsapart. Hiermee zou Spotify Premium weer toegevoegd moeten worden aan jouw abonnement. Wanneer dit klaar is, krijg je van ons een e-mail met een nieuwe activatiecode.

Reputatie 7
Badge +19

Ben wachtwoord van spotify vergeten maar het bij behoevende e-mailadres heb ik niet meer dus kan geen nieuw wachtwoord aanvragen 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

 

Goedemorgen @Co de klein, je kunt vanuit ons een nieuwe activatiecode krijgen voor een nieuw account. Als je jouw profiel invult, dan kan ik je een nieuwe activatiecode toe sturen. Laat je mij even weten als je jouw profiel hebt ingevuld? 

Beste KPN, ik zou graag een nieuwe activatie code willen ontvangen om het Premium abonnement over te zetten naar een nieuw account. 

Reputatie 7
Badge +15

@mvdkooij Er is een nieuwe activatiecode verstuurd naar het bij ons bekende e-mailadres!

ik wil spotify gaan gebruiken en moet een inlogcode hebben mijn mailadres wordt echter niet erkent hier krjg ik wel de facturen op aan van kpn

Admin: Reactie samengevoegd met algemeen topic over dit onderwerp

Goedenavond,

Graag zou ik mijn Spotify premium account dat gekoppeld zit aan ons pakket willen wijzigen. Is dat ergens zelf te wijzigen, of moet dat op een andere manier?

Alvast bedankt,

Henk

Admin: Reactie samengevoegd met algemeen topic over dit onderwerp

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @renegrothues, welkom op het forum!
Ik kijk graag even mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Reputatie 7
Badge +20

Goedenavond @henkvis1,dat is een handeling die je helaas niet zelf kunt doen. Wij kunnen je licentie ontkoppelen en een nieuwe code toesturen zodat je weer een account naar keuze kunt aanmelden! 

Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Profiel ingevuld 

Reputatie 7
Badge +19

@renegrothues Dankjewel, ik heb je gegevens erbij gepakt. Ik zie dat je Spotify Premium al in 2014 aan een Spotify account gekoppeld hebt. Dat betekent dat je gewoon met dat account kan inloggen om Spotify Premium te gebruiken en van je muziek te genieten. Ik stuur je een privébericht met de gebruikersnaam. We horen hier in het topic graag of het is gelukt. 

Goedenavond @henkvis1,dat is een handeling die je helaas niet zelf kunt doen. Wij kunnen je licentie ontkoppelen en een nieuwe code toesturen zodat je weer een account naar keuze kunt aanmelden! 

Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Heb de gegevens ingevuld.

Heb nooit een activatiecode ontvangen dus kan er nog niks mee groet 

Reputatie 7
Badge +19

@henkvis1 Dankjewel! Ik heb de nieuwe activatiecode voor je aangevraagd. Deze ontvang je zo snel mogelijk per mail, binnen enkele uren.

@renegrothues Ik heb bij deze een nieuwe activatiecode voor je aangevraagd, dan kan je Premium koppelen aan het gewenste Spotify account. Je ontvangt de code zo snel mogelijk per mail.

heb nog geen mail met activatiecode ontvangen

groet rene

Reputatie 7
Badge +10

@renegrothues  Het is naar het bij ons bekende e-mailadres gestuurd. Maak je daar nog altijd gebruik van? Controleer voor de zekerheid of het e-mailadres wat bij ons bekend is nog klopt in MijnKPN. Daarnaast kan de mail met activatiecode ook in je spambox / ongewenste berichten mailbox terechtgekomen zijn. Heb je daar al naar gekeken?

Reputatie 1

ik heb net mijn spotify weer geactiveerd in mijn abbo , alleen als ik de activeringcode wil op vragen herkent hij geen telefoon nummer of email. en heb ook niet gelijk een mail gehad met die activeringscode gehad . 

 

kan iemand mij helpen ?

Nog steeds geen inlog codes ontvangen alle mailboxen gecontroleerd hoe nu verder al3 dagen bezig 

Reputatie 7
Badge +17

@MiluskavanAalst volgens onze gegevens is het product al wel gekoppeld aan een Spotify account. Ik zal je via een privébericht de gebruikersnaam sturen die ik hierbij zie. Zou je kunnen bevestigen dat dit ook de account is die je gebruikt?

@renegrothues ik zie dat op 30-03-2021 de activeringscode is gestuurd naar het bij ons bekende e-mailadres. Als je een alternatief e-mailadres hebt zou je die dan kunnen toevoegen aan het persoonlijke opmerkingenveld van je profiel? Dan proberen we het daarop voor de zekerheid. 

Gebruikersnaam is mij bekend heb nogmaals mijn mailadres opgegeven dit eindigt op Almelo.nl hoop dat het nu goed gaat

Reputatie 1

Kan iemand mij nou helpen om weer in mijn spotify te komen

Reputatie 7
Badge +17

@renegrothues heb je een ander e-mailadres waar ik de link heen zou kunnen sturen? Ik zou graag willen uitsluiten dat er ergens iets misgaat bij het sturen naar je almelo.nl e-mailadres. Zo ja zou je dan die in het persoonlijke opmerkingenveld kunnen zetten zodat we dat kunnen proberen?

Heb het kpn mailadres toegevoegd 

Badge

In MijnKPN staat dat ik gratis spotify premium heb. Ik kan alleen geen link oid opvragen en op Spotify staat ook niet dat het geactiveerd is.Hoe kan ik dit activeren?

*Admin: topic samengevoegd met lopend topic