Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Reputatie 7
Badge +30

@renegrothues we hadden een verkeerd e-mailadres staan. Er stond een typefout in. Ik heb dat gecorrigeerd en als het goed is, moet je 'm nu wel binnen krijgen binnen drie uur.

 

@MiluskavanAalst klopt het dat jij gisteren je Spotify gekoppeld hebt aan je Facebook? Is het opgelost? Als we nog iets voor je kunnen doen, hoor ik het graag. 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Cymmii, welkom! Ik heb een nieuwe activatiecode voor je aangevraagd. Binnen drie uur heb je 'm in de mail. Mochten we nog iets voor je kunnen doen, laat het gerust weten. 

Hij is binnen dankjewel voor de moeite 

hallo, ik heb steeds gebruik gemaakt van gratis spotify (met reclame) nu werkt dat niet meer? is er iets veranderd?

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +10

Hallo @Gitjes

Als je Spotify Free account niet werkt, dan kun je hierover het beste met Spotify zelf contact opnemen. Je kunt via ons een Premium account activeren, we gaan echter niet over de werking van Spotify. 

Hallo! Ik zou dit ook graag doen, zodat mijn dochter (die nu de KPN spotify gebruikt) een eigen studenten account kan maken en wij een nieuw account kunnen beginnen via KPN, is dat mogelijk?

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @CorbuloVO! We kunnen even met je meedenken uiteraard. Jullie dochter maakt gebruik van Spotify Premium via KPN? En willen jullie dan nog een Spotify Premium account via KPN, of is Spotify Family via KPN dan misschien een betere optie?

Hoi @Jose_ , 

Onze dochter maakt inderdaad gebruik van het Spotify premium account, maar wilt nu een nieuw (los) studenten account, zodat wij gebruik kunnen maken van het KPN spotify premium account. Dus we hoeven geen Spotify Family. We zouden graag het oude account weer op ‘gratis’ laten zetten, zodat we met een nieuwe code een nieuw account kunnen beginnen.

Reputatie 7
Badge +15

@CorbuloVO Er is een nieuwe activatiecode verstuurd naar het bij ons bekende e-mailadres. 

Deze ontvang je binnen uiterlijk 3 uren, de huidige account wordt dan op free gezet.

@Rutger_ Ik heb nog geen mail ontvangen.

Reputatie 7
Badge +10

@CorbuloVO Vreemd! Is de mail ook niet in je spambox / ongewenste berichten mailbox terecht gekomen? Zou je anders je forumprofiel willen aanvullen met je e-mailadres ter controle? Dan ga ik kijken of die overeenkomt met het e-mailadres dat bij ons bekend is.

@Jose_ Hij stond niet bij mijn spambox, en het Email-adres klopte, hoewel ik wel het gevoel heb dat er misschien iets mis is met dat Email-adres. Daarom heb ik hem nu verandert naar een Email-adres die wel echt werkt.

Reputatie 7
Badge +10

@CorbuloVO Super! Ik heb de activatiecode nu verstuurd naar het andere e-mailadres. Je ontvangt hem binnen 3 uur. Laat je weten of je hem hebt ontvangen?

@Jose_ Ik heb hem ontvangen! Bedankt voor de moeite

 

Ik ben nu ingelogd met Facebook maar wil graag normaal inloggen.

Mijn mailadres op Spotify is een oude en kan ik niet wijzigen.

Kunt u mij helpen?

Admin: reactie verplaatst naar algemeen topic over dit onderwerp

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Jos Spr, geen probleem. Ik kan een nieuwe code voor je aanvragen waarmee je een nieuw account aan kan maken.
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Onze dochter gaat binnenkort op zichzelf wonen en wil daar ook gebruik gaan maken van KPN. Momenteel is echter aan mijn KPN account het Spotify premium account gekoppeld. Welke stappen moet ik doorlopen om het Spotify account over te zetten van mijn KPN id naar haar KPN id?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +20

Onze dochter gaat binnenkort op zichzelf wonen en wil daar ook gebruik gaan maken van KPN. Momenteel is echter aan mijn KPN account het Spotify premium account gekoppeld. Welke stappen moet ik doorlopen om het Spotify account over te zetten van mijn KPN id naar haar KPN id?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Ha @Bart Skendel Wat wij kunnen doen is het spotify-account loskoppelen. Daarmee wordt het premium-account teruggezet naar de free-variant. Je krijgt daarna een nieuwe activatiecode om een ander account weer premium te maken. Je dochters account is dan ‘free’ en ze kan het dan zelf weer upgraden naar de betaalde variant. Haar afspeelijsten ed. blijven bewaard. Als je dit wilt, laat dan de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer achter in je KPN Forum profiel. (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt

Ik zou graag een nieuwe activatiecode voor Spotify Premium willen opvragen. Via de Spotify pagina lukt dat niet. Daar kent men mijn emailadres niet. 

Ik heb gratis Spotify Premium family bij mijn KPN abonnement.

Wie kan mij helpen?

Reputatie 7
Badge +19

@f.visser.1961 Geen probleem, ik heb een nieuwe activatiecode voor je aangevraagd. Deze ontvang je binnen enkele uren per e-mail, zodat je het gewenste Spotifyaccount Premium kunt maken! 

Heel fijn Alexandra.

Ik wacht het met spanning af.

Groet Frank

 

 

@Alexandra.

De activatiecode ontvangen. Aangemeld en het werkt. Bedankt voor je snelle actie.

Groet Frank

 

Goedemiddag,

 

Wij hebben al een paar KPN met Spotify Premium. Bij aanschaf hebben wij de code aan een account gekoppeld, maar we weten niet meer welke. Ik zie op een ander thread dat het mogelijk is deze te ontkoppelen en een nieuwe activatiecode te ontvangen. 

 

Zou ik dit ook kunnen doen? De activatie site van KPN zegt dat mijn mailadres niet bekend is.

Reputatie 7
Badge +20

@DvV , welkom. Ja, ik kan het loskoppelen en een nieuwe code sturen. Zou je jouw profiel willen voorzien van gegevens. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 

Is deze procedure nog steeds relevant? 
Dus huidige abo bij spotify opzeggen en nieuwe spotify activeren via de kpn app?