Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Beste mensen,

Bij mijn alles-in-1-pakket heb ik Spotify Premium. Ik gebruik dat niet meer maar mijn partner wil dat wel graag gaan doen. Is dat iets wat ik zelf kan regelen?

*Admin: topic samengevoegd met lopend topic

Reputatie 7
Badge +19

Beste mensen,

Bij mijn alles-in-1-pakket heb ik Spotify Premium. Ik gebruik dat niet meer maar mijn partner wil dat wel graag gaan doen. Is dat iets wat ik zelf kan regelen?

*Admin: topic samengevoegd met lopend topic

Hi Robert-Jan, er zijn onlangs wat wijzigingen geweest wat het activeren en wisselen van Spotify account betreft. Voorheen konden we je een nieuwe activatiecode sturen, waarmee je een ander account kon omzetten naar Spotify Premium. Sinds kort kan dit alleen door Spotify Premium op te zeggen en opnieuw aan te vragen, zoals ook in het startbericht staat. Klopt het dat je Spotify premium gratis bij jouw Alles in 1 abonnement hebt, of heb je een betaalde variant? In het eerste geval: ik vermoed dat het opzeggen niet lukt, doordat het gratis inbegrepen zit in het abonnement. Ik doe intussen navraag voor je bij een specialist. We komen er bij je op terug zo gauw we iets hebben gehoord!

Het lukt me niet om de spotify te activeren.. krijg telkens melding van bad gateway

 

*Admin: topic verplaatst naar verzameltopic

Sinds gisteren heb ik geen spotify premium meer terwijl er niets veranderd is in mijn abonnement en op de factuur ook nog staat dat ik betaald heb voor spotify. Is er een storing bij kpn/spotify oid?

Zijn er meer mensen met dit probleem?

 

Admin: verplaatst van het Family topic naar het Premium topic

Reputatie 7

Het lukt me niet om de spotify te activeren.. krijg telkens melding van bad gateway

Welkom @Badr36, je probeert te activeren via https://www.kpn.com/spotifyactiveren? Zou je het voor de zekerheid ook nog eens via een andere browser willen proberen. Op welk moment in het activeringsproces krijg je deze foutmelding? 

 

Sinds gisteren heb ik geen spotify premium meer terwijl er niets veranderd is in mijn abonnement en op de factuur ook nog staat dat ik betaald heb voor spotify. Is er een storing bij kpn/spotify oid?

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Hoi @Tinus1976, welkom! Om eerst even een open deur in te trappen: je weet zeker dat je inlogt met het juiste account? 

Als dat wel zo is, dan is je account wellicht teruggevallen op Free. Zou je in dat geval dan je forumprofiel willen invullen en hier laten weten als je dat gedaan hebt? Dan kijk ik mee.

@Coppelia ik zie dat wij nog geen terugkoppeling hebben gehad van de collega waarbij we navraag gedaan hebben. Ik zou dat toch nog even af willen wachten. Je zou in de tussentijd kunnen proberen om Spotify uit en weer aan te zetten, maar zelf zou ik willen adviseren om de reactie van mijn collega toch nog even af te wachten. Excuses voor het ongemak!

hoop dat dat niet te lang meer gaat duren want spotify free is echt extreem irritant, ik betaal er niet voor niks voor.

we zijn nou al 5 dagen verder dan mijn eerste melding. Hoe lang moet dit nog gaan duren? nu is de link op de activatie link ook nog gebroken omdat het 502 bad gateway zegt dus kan ook niet eens kijken of er al progressie is.

Reputatie 7

@Coppelia, @Badr36, ik zie hier dat het om een storing lijkt te gaan met de activatiepagina. Dus op dat vlak wil ik vragen om even af te wachten. Als we daar meer over weten komen we hier terug. 

 Coppelia, voor jou specifiek: de collega waar we navraag hebben gedaan geeft aan dat het nu weer in orde zou moeten zijn. Maar dat kun je dan dus wel pas testen als de pagina het weer doet. 

Ik heb gisteren spotify premium afgesloten. Ik heb de mail gekregen om te activeren, klik ik echter de link aan dan krijg ik een 502 bad gateway melding en kan ik niets meer. Graag hoor ik een oplossing.

 

*Admin: topic samengevoegd met algemeen topic

Ik wil spotify activeren maar de link werkt niet

admin: toegevoegd aan lopend topic

Ik kan Spotify Premium niet vanuit de mail die ik van u ontvangen heb activeren

admin: topic toegevoegd aan lopend topic

Reputatie 7

@Aart1975, @Sebask, welkom. Dit is correct op het moment. De pagina ervaart een storing. We laten het weten als dit opgelost is. 

 

@Tinus1976, dank voor het invullen van je profiel. Ik zie hier dat jij Spotify Family in je abonnement actief hebt. Dit account waar jij mee inlogt, is dat het hoofdaccount van de Family, of een van de gezinsleden? Als het eens van de gezinsleden is, laat dan het hoofdaccount checken of jij nog goed onderdeel bent van de Family. Als dit het hoofdaccount is, wil je dan eens inloggen op de Spotify accountpagina en kijken of daar wel staat dat Family actief is? 

@Erik_ het is inderdaad mijn hoofdaccount waar ik mee inlog en als ik op de spotify account pagina kijk zie ik ook dat ik een  free account heb ipv een  family account.

Reputatie 7
Badge +15

@Tinus1976 Bij ons zie ik nog wel een Spotify family abonnement lopen. Op dit moment is voor ons technisch niet mogelijk om een nieuwe activatiecode aan te vragen voor Spotify family.

Op dit moment is de verwachting dat dit medio mei weer gaat lukken. Ik kan me voorstellen ,al helemaal met dit heerlijke weer, dat je denkt. 'Goh, dit duurt me te lang'. In dat geval kun je uiteraard overwegen Spotify family bij ons te beëindigen en bij Spotify zelf weer aan te vragen. Let op: Ik zie dat je entertainment korting krijgt omdat je je thuis abonnement combineert met mobiel. Die korting krijg je op je Spotify Family product.

Het is dus even de vraag wat je wens heeft. Direct Spotify Family t.w.v. netto €14,99, dan opzeggen bij ons en aanvragen bij Spotify. Of nog even geduld en Spotify Family via ons houden voor €14,99-€5,00 = €9,99.

Zodra het voor ons weer mogelijk is om activatiecodes aan te vragen zullen we het hier zo snel mogelijk laten weten. 

 

Hallo KPN. 
 

ik heb altijd premium gehad en ineens was dit omgezet naar free. 
 

nu heb ik opnieuw premium aangeschaft bij jullie maar ik kan het nergens opnieuw activeren. Hij zegt dat de site niet bereikbaar is. 
 

Hoe lossen we dit op

 

Admin: samengevoegd met centrale Spotify topic

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Tim becker de manier waarop je je spotify tegenwoordig beheert is onlangs veranderd. Je doet dit tegenwoordig via https://www.kpn.com/spotifyactiveren. Meer informatie hierover kun je vinden in het startbericht van dit topic!

@Coppelia@Badr36, ik zie hier dat het om een storing lijkt te gaan met de activatiepagina. Dus op dat vlak wil ik vragen om even af te wachten. Als we daar meer over weten komen we hier terug. 

 Coppelia, voor jou specifiek: de collega waar we navraag hebben gedaan geeft aan dat het nu weer in orde zou moeten zijn. Maar dat kun je dan dus wel pas testen als de pagina het weer doet. 

Nou ik zie nog steeds dat het verkeerd om is 

Zit er nog precies het zelfde uit als voorheen... Spotify hoort bij mijn internet abo te staan en niet bij mobiel want ik heb daar Spotify afgehaald.

We zijn nou bijna een week verder mensen :(

Reputatie 7
Badge +20

@Coppelia ik heb dit wederom bij mijn collega's neergelegd. Ik kom hier op terug!

Ik mis mijn activatie code en ik vraag me af hoe ik deze weer kan terugvinden of opnieuw ontvangen.

Reputatie 7
Badge +24

Hi @PostJo, welkom hier. 

Ik kijk dit graag voor je na. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 
 

@Jitske1981 bedankt voor het invullen van je profiel! We zoeken voor je uit waarom het activeren niet lukt: komen we op terug! 

Is er al Nieuws? Heb nog steeds geen spotify premium die werkt!! 

@Coppelia@Badr36, ik zie hier dat het om een storing lijkt te gaan met de activatiepagina. Dus op dat vlak wil ik vragen om even af te wachten. Als we daar meer over weten komen we hier terug. 

 Coppelia, voor jou specifiek: de collega waar we navraag hebben gedaan geeft aan dat het nu weer in orde zou moeten zijn. Maar dat kun je dan dus wel pas testen als de pagina het weer doet. 

Nou ik zie nog steeds dat het verkeerd om is 

Zit er nog precies het zelfde uit als voorheen... Spotify hoort bij mijn internet abo te staan en niet bij mobiel want ik heb daar Spotify afgehaald.

We zijn nou bijna een week verder mensen :(

 

Ik heb precies ditzelfde probleem!! 

Reputatie 7
Badge +10

@Jitske1981 We hadden terugkoppeling dat het opgelost zou moeten zijn, maar dat blijkt dus voor zowel jou als @Coppelia niet het geval. We hebben het daarom weer gemeld en zodra we terugkoppeling hebben, horen jullie dat van ons. Excuses voor het ongemak!

@Jitske1981 We hadden terugkoppeling dat het opgelost zou moeten zijn, maar dat blijkt dus voor zowel jou als @Coppelia niet het geval. We hebben het daarom weer gemeld en zodra we terugkoppeling hebben, horen jullie dat van ons. Excuses voor het ongemak!

Ik heb nu bij allebei de abonnementen een link staan dus ben maar eens verder gaan klikken en dan komen we bij het volgende probleem.

Hij ziet nog steeds dat hij verbonden is met KPN via het mobiel abonnement ofzo. Wat niet het geval is sinds ik al dik een week met het leed dat Spotify free heet rond loop.

Reputatie 7
Badge +19

@Coppelia Dankjewel voor het screenshot. Deze heb ik ook doorgespeeld naar de specialist. We komen er meteen op terug zo gauw we nieuws hebben!