Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Ik ben ook 1 stap verder, kan nu wel klikken op spotify onder thuis! Maar kom bij de volgende stap deze melding tegen!! 

@Coppelia Dankjewel voor het screenshot. Deze heb ik ook doorgespeeld naar de specialist. We komen er meteen op terug zo gauw we nieuws hebben!

Ik heb deze melding ook!! 

Reputatie 7
Badge +20

ik geef hem door @Jitske1981!

Beste,

Graag zou ik een nieuwe activeringscode willen ontvangen voor mijn spotify premium account. 

Alvast bedankt!

 

*Admin: Topic samengevoegd met algemeen topic over Spotify Premium.

Reputatie 7
Badge +30

@Coppelia, @Jitske1981, bedankt voor jullie geduld. We hebben uitsluitsel. Het blijkt dat er ergens tussen ons en Spotify de boel van de rails is geraakt. Waardoor Spotify bij ons correct in het abonnement staat, maar dat bij Spotify zelf niet zo is. Door dat ons systeem hierin recentelijk is gewijzigd kunnen we dit niet handmatig laten aanpassen. Dus de enige manier waarop we dit kunnen herstellen is Spotify uit jullie abonnement verwijderen, En zodra dat verwerkt is, kan het weer opnieuw toegevoegd worden. Dan zal het ook bij Spotify zelf binnenkomen, en kan de boel geactiveerd worden via de activatiepagina. 

Ik heb nu voor jullie beiden Spotify verwijderd. Daar krijg je per e-mail bevestiging van. Dit wordt ook vandaag nog verwerkt. Je kunt dan morgen via je MijnKPN zelf weer Spotify aanzetten. Zodra je daar dan de bevestiging van hebt kun je activeren.

Voor jullie beiden worden ook de kosten vergoed voor de afgelopen periode, dit wordt op de komende factuur in mindering gebracht. 

 

 

@4n0n13m, welkom! Sinds kort werken we niet meer met activatiecodes. Je kunt nu via de activeatiepagina je Spotify activeren. Je logt daar in met het KPN ID waaraan ook het abonnement is gekoppeld waar je Spotify bij in zit. 

Bedankt voor je antwoord. Er staat dat mijn spotify al geactiveerd is. Maar moet ik dan met mijn email adres die bij kpn bekend is een account aanmaken of kan ik mijn spotify account hiervoor gebruiken. 

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt voor je antwoord. Er staat dat mijn spotify al geactiveerd is. Maar moet ik dan met mijn email adres die bij kpn bekend is een account aanmaken of kan ik mijn spotify account hiervoor gebruiken. 

Dan hoef je geen account meer aan te maken, @4n0n13m, dan heb je al een Spotify account Premium gemaakt. Je hoeft dan alleen maar met dat Spotify account in te loggen om gebruik te kunnen maken van je Premium. Mocht je de inloggegevens niet meer weten, dan vind je hier meer informatie van Spotify, plus de mogelijkheid om je wachtwoord opnieuw in te stellen.

Bedankt voor je antwoord. Er staat dat mijn spotify al geactiveerd is. Maar moet ik dan met mijn email adres die bij kpn bekend is een account aanmaken of kan ik mijn spotify account hiervoor gebruiken. 

Dan hoef je geen account meer aan te maken, @4n0n13m, dan heb je al een Spotify account Premium gemaakt. Je hoeft dan alleen maar met dat Spotify account in te loggen om gebruik te kunnen maken van je Premium. Mocht je de inloggegevens niet meer weten, dan vind je hier meer informatie van Spotify, plus de mogelijkheid om je wachtwoord opnieuw in te stellen.

Het is al opgelost. 

Reputatie 7
Badge +30

Dat is mogelijk, @4n0n13m. Alleen kan ik dat sinds de recente wijzigingen in onze systemen rondom het activeren niet meer inzien. Je kunt dan ook het beste naar de infopagina van Spotify gaan die ik al linkte. Daar staat ook meer informatie over wat je kunt doen als je niet meer zeker weet welk e-mailadres aan je account gekoppeld is. 

Goedenavond, 

ik heb maanden geleden mijn spotify premium abonnement stopgezet. Nu heb ik nog steeds premium. Spotify geeft aan dat mijn abonnement bij jullie loopt. Jullie zeggen dan weer het loopt tot nieuwe factuurmaand, dan weer nog een maand. Laatste keer werd gezegd tot 27 april loopt het. Als je het daarna nog hebt, moet je maar weer contact opnemen. Ik heb het nog steeds. Ben er wel een beetje klaar mee dat ik er steeds achteraan moet gaan. Ik heb het nog steeds, betaal er niet voor maar heb ook geen zin in een naheffing straks. Een medewerker gaf aan dat ik geen naheffing kan kr8jgen maar ook dat heb ik niet zwart op wit. Ik ben hier al maanden over bezig. Help!

 

*Admin: Samengevoegd met algemeen Spotify topic

Hoe kan ik mijn gratis spotify premium op mijn nieuwe tv instaleren ?

Deze zit bij mijn abonnement maar heb nu pas een tv die spotify ondersteund.

 

Admin: afgesplitst naar lopend topic

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, ik snap dat je een beetje klaar bent met deze situatie @Eef666, je bent hier al een poosje mee bezig :slight_frown:

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag je Spotify gebruikersnaam, in het opmerkingenveld noteren. Dan kijk ik even met je mee!

Hoe komt het dat KPN het zijn klanten zo moeilijk maakt om telefonisch bereikbaar te zijn.

Tenminste ik krijg het maar niet voor elkaar om gewoon iemand te spreken.

Ik heb aan mijn abonnement spotify toegevoegd. Het fysieke abonnement wat thuis gestuurd is laat dit ook zien. Maar online, bij mijn KPN,  is het niet zichtbaar en krijg ik Premium niet geactiveerd of mijn gratis spotify geüpgraded.

De oplossing zal zoals altijd simpel zijn. Wie weet hem?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

 

 

Ook bij mij is mijn premium ineens ‘free’. Wanneer ik het via kpn regel (ik heb via kpn ‘alles ineen’ een premium abonnement en ik activeer Spotify dan komt er te staan: Spotify is al geactiveerd. Ik heb nooit een code gehad. Al m’n play lijsten zijn weg ….. wat moet ik doen? 

Reputatie 7
Badge +16

Hi @J.R.J.R., welkom! Veel kan zelf online geregeld worden, als je toch met ons wil bellen, dan kan dat uiteraard:

Voor storingen en technische problemen zijn wij altijd 24/7 bereikbaar op 0800 0402. Gaat het om iets administratiefs, dan wordt je op werkdagen voor 8:00 en na 20:00, op zaterdag voor 8:00 en na 17:00 en op zon- en feestdagen verwezen naar online self service.

Aan welk abonnement heb je Spotify toegevoegd: het Thuis of een mobiel abonnement? Als je inlogt in MijnKPN via de link https://www.kpn.com/spotify/activeren.htm dan heb je niet de mogelijkheid om Spotify te activeren?
Zo niet, dan wil ik graag nakijken of Spotify Premium wel daadwerkelijk toegevoegd is aan het Thuis of mobiele abonnement: vul jij je gegevens in, in jouw Forum profiel? Graag het klantnummer, postcode en huisnummer en eventueel 06 nummer. 

@Jose 66, ook een welkom voor jou! Jouw Spotify Premium account is dus al geactiveerd maar het account is ineens omgezet naar een Spotify Free account? Vreemd! Je hoeft in feite alleen maar in te loggen met je inloggegevens van het Spotify Premium account om er gebruik van te kunnen maken. Neem contact op met Spotify wat betreft de inloggegevens: inloggegevens vergeten.

Reputatie 7
Badge +30

Hoe kan ik mijn gratis spotify premium op mijn nieuwe tv instaleren ?

Deze zit bij mijn abonnement maar heb nu pas een tv die spotify ondersteund.

 

Admin: afgesplitst naar lopend topic

@rinus1 welkom! Je kunt met de bij jou bekende inloggegevens inloggen op de app van jouw smart tv. Als je je wachtwoord niet meer weet, kan je deze via de website van Spotify opvragen. 

Reputatie 1
Badge

Tot mijn grote verbazing zet ik een paar dagen geleden mijn sleep playlist aan en hoor ineens reclame tussendoor…

Ik heb al jaren geen reclame meer gehoord op mijn Spotify en nu heb ik ineens geen Spotify Premium meer.

Dit was altijd deel van mijn pakket

Wat is er aan de hand KPN?



Admin: topic samengevoegd met algemeen topic over Spotify

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @beedj, welkom terug! Als je inlogt op je Spotify accountpagina, zie je daar nog wel Premium staan? Zo ja, check voor de zekerheid of je ook met dat account inlogt op je apparaat. Als je daar geen Premium ziet staan, controleer dan in je MijnKPN of Spotify nog onderdeel is van je pakket. Zo nee, dan zul je het opnieuw moeten toevoegen en kun je met je KPN ID inloggen op de activatiepagina om Premium weer te activeren.

Zo ja, probeer dan ook eens de activatiepagina. Als dat niet werkt, laat het hier weten en vul dan ook je forumprofiel in.

Reputatie 1
Badge

Dag Erik,

 

Dank voor je bericht.

Sinds Maart heb ik een extra zender pakker (Ziggo Sport) en ik zie dat Spotify premium geen onderdeel is van mijn pakket. Terwijl dat niet zou veranderen.

Het is nu ineens weg en ik moet mij nu aanmelden voor Spotify Premium maar moet dan een abonnement nemen.

Ik neem aan dat ik nog steeds recht heb op Spotify via KPN? Dat is oa de reden dat ik niet naar Ziggo ben gegaan..

 

Gr

 

Bertjan

Reputatie 7
Badge +19

@beedj Hmm, het klinkt dus alsof Spotify Premium nu niet aan staat in je pakket. Ik raad je aan om je bevestiging even goed te controleren, van de wijziging die je laatst hebt gedaan. Daarop staat precies wat er veranderd is. Daarnaast kan je jouw pakket ook bekijken en aanpassen door in te loggen in MijnKPN. Als Spotify niet meer aan staat bij het pakket, kan je het weer activeren via MijnKPN.

Reputatie 1
Badge

Dag Alexandra,

 

Spotify staat er idd niet meer bij.

Ik heb toch gewoon recht op Spotify?

Ik heb het al jaren via KPN.

 

Gr

Bertjan

Reputatie 7
Badge +10

Dag Alexandra,

 

Spotify staat er idd niet meer bij.

Ik heb toch gewoon recht op Spotify?

Ik heb het al jaren via KPN.

 

Gr

Bertjan



Ik ben even met je mee gaan kijken. In de orderbevestiging die op 30 maart naar jou is verstuurd staat dat Spotify Premium is verwijderd uit je abonnement. Je bent toen overgestapt naar een Hussel 50 Mbit/s Internet abonnement met Interactieve TV (1 tv-ontvanger), het Opnemen Pakket en Ziggo Sport Totaal. Je kunt Spotify Premium weer aanzetten in MijnKPN.

Beste,

 

Hier hetzelfde probleem. Via de activeer knop via www.kpn.com/spotifyactiveren moet ik mijn KPN id invoeren dan ga ik naar een overzichtspagina die blijft “hangen” normaal zou ik hier mij eigen Spotify nummer kunnen registreren volgens de helpdesk, echter de pagina laad niet (ook niet bij andere browsers). Kan ik Spotify premium opzeggen bij het thuis abonnement?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +10

Goedemorgen @Maart3n,

We hebben jouw topic samengevoegd met het algemene Spotify topic om het voor ons overzichtelijk te houden. :blush:

Wat vreemd dat die pagina blijft hangen! We hebben het hier zelf even geprobeerd en dan laadt de pagina wel. Zou je nog eens willen testen of het nu wel lukt?

Als het niet lukt en je wil Spotify Premium opzeggen, dan kun je dat zelf regelen via MijnKPN

Dag Jose,

Helaas blijft het hangen: zie afbeelding van het overzicht

Als ik dan naar producten ga komt wel het abonnement naar voren:

Duidelijk is dat Spotify Premium in het pakket zit.

Maar bij Extra opties  wijzigen of toevoegen is het niet uit of aan te zetten… Spotify Premium staat bij geen van de genoemde opties behalve dat er kosten in rekening worden gebracht.

 

Dus hoe krijg ik het voor elkaar om het te activeren ofwel uit het abonnement te halen als dat niet lukt via MIJNKPN. Hoor het graag!