Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @suzanne vloet,

Goed dat je aan de bel trekt. Balen dat het nog steeds niet geregeld is voor je. Het duurt allemaal langer dan dat we gehoopt hadden. Ik heb een mail gestuurd met de vraag hoe lang het nog gaat duren en of er naar jouw abonnement gekeken kan worden. Mijn excuses voor het ongemak! 

Hallo,

ik heb een nieuwe mobielen nu krijg ik spotify premium niet meer ingesteld.

ik denk dat het ooit was geactiveerd met een andere inlognaam.

met mijn reguliere inlognaam is het spotify free.

kunnen jullie helpen de juiste inloggegevens te vinden?

Goedemiddag,

 

Kan mijn Spotify Premium code gereset worden zodat ik deze op een ander account kan activeren?

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @Eric37plus2 en @G.W.A. Veldkamp

We kunnen jullie een nieuwe activatie code toe sturen. Ik zie dat jullie gegevens al in jullie profiel staan, erg fijn. Is Spotify onderdeel van jullie mobiele abonnement of van jullie thuis abonnement? 

Mijn spotify is onderdeel van mijn thuis abonnement. 

Reputatie 7
Badge +20

Wat je kan doen is Spotify uitzetten via Mijn KPN en daarna weer aanzetten en koppelen aan jouw nieuwe Spotify account. 

1,5 maand geleden Spotify Premium opgezegd op mijn KPN mobiel abonnement, zodat ik zelf in mijn Spotify account het Premium Duo abonnement kan afsluiten. Nu blijft op mijn spotify account KPN/xs4all gekoppeld staan:

‘Jouw abonnement is gekoppeld aan onze partner KPN/XS4ALL. Benader KPN/XS4ALL voor vragen over je abonnement.’

Zolang dit gekoppeld staat kan ik geen Duo abonnement afsluiten.

Iemand enig idee hoe ik die koppeling eraf kan krijgen?

Admin: Reactie samengevoegd met algemeen topic over Spotify

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @lianne2, welkom op ons forum! Dit moet automatisch gebeuren maar kan soms even duren. Spotify trekt je licentie in aan het einde van de factuurperiode. Dit zou doorgaans niet langer dan een maand moeten duren maar soms gaat er helaas even overheen. 

Dit staat ook in de bevestiging die je hierover gehad hebt als het goed is @Sake Visser  maar je spotify premium loopt tot aan je factuurdatum omdat je vooruitbetaalt. Spotify Family ga je pas betalen als je die activeert.

 

Duidelijk. Dank voor de toelichting!

Goedendag. Het is inmiddels 1 maart en nog steeds is mijn account niet aangepast. Lijkt mij dat dit nu toch echt ergens mis gaat.

Groet Sake

Reputatie 7
Badge +30

Daar zou ik inderdaad even naar willen kijken, @Sake Visser. Wil je je forumprofiel aanvullen met je aders en klantnummer en hier even laten weten dat je dat gedaan hebt?

Daar zou ik inderdaad even naar willen kijken, @Sake Visser. Wil je je forumprofiel aanvullen met je aders en klantnummer en hier even laten weten dat je dat gedaan hebt?

Gedaan. Ik heb ook reeds telefonisch contact gehad met KPN en als het goed is is er inmiddels een ticket voor gelogd.

Groet Sake

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie het inderdaad, top! Mijn collega's zullen het dan binnen enkele werkdagen oplossen voor je. Mochten we toch nog iets voor je kunnen doen, weet je ons te vinden!

Hallo @Eric37plus2 en @G.W.A. Veldkamp

We kunnen jullie een nieuwe activatie code toe sturen. Ik zie dat jullie gegevens al in jullie profiel staan, erg fijn. Is Spotify onderdeel van jullie mobiele abonnement of van jullie thuis abonnement? 

 Spotify is onderdeel van mijn thuis abonnement.

Reputatie 7
Badge +20

@G.W.A. Veldkamp ik heb het bij onze collega's van de backoffice neergelegd. Zij komen hierop terug!

Hoi,

ik ben inderdaad keurig gebeld en eea zou nu opgelost zijn. Echter wanneer ik inlog op mijn account staat er nog steeds Premium ipv Family.

Verneem graag hoe nu verder.

Groet Sake

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Sake Visser, ik zie je Spotify family account inderdaad geactiveerd staan maar ik heb verder ook geen zicht op je spotify account. Als je inlogt op www.spotify.com, kun je daar dan bij je instellingen niet je family account beheren?

Hoi Thomas,

Wanneer ik inlog op Spotify zie ik onderstaande:
 

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie dat mijn collega gisteren in het ticket schreef dat hij gisteren op family zou moeten komen te staan. Het kan natuurlijk zijn dat dat nét even iets langer duurt maar ik heb er opnieuw een ticket voor aangemaakt. Zij nemen wederom contact met je op.

Helemaal goed. Ik wacht het af.

Groet Sake

Ik heb recent mijn abbonement verlengt met spotify premium erbij, Hiervoor had ik ook een abbonement met spotify premium. Nu krijg ik een mail dat ik spotify premium moet activeren maar krijg dit met geen mogelijkheid voor elkaar. Als ik naar de aangegeven link ga krijg ik te zien dat er geen spotify premium bij mijn abonnement is besteld, terwijl dit wel gewoon aanstaat bij mijn nieuwe abonnement.

Loopt dit dan gewoon automatisch door? Spotify premium werkt op het moment nogsteeds.

Ik zie dat mijn collega gisteren in het ticket schreef dat hij gisteren op family zou moeten komen te staan. Het kan natuurlijk zijn dat dat nét even iets langer duurt maar ik heb er opnieuw een ticket voor aangemaakt. Zij nemen wederom contact met je op.

Het is inmiddels opgelost :grinning:

Reputatie 1

Hoi mensen van kpn

Ik heb een maand geleden veel gepost over spotify problemen.

Ik heb nu ipv spotify premium op mijn mobiele abonnement het op mijn internet abonnement wat ik over heb laten schrijven naar zo’n hussel iets ipv alles in 1 instap. En heb de entertainment korting. Met dank aan dit forum en telefonie collega Patricia. 

Ik heb een premium duo abonnement voor mijn man en mijzelf. Nu krijgen we opeens sinds een paar weken reclames tussendoor. Wat moet ik doen? Ik betaal nog steeds het juiste bedrag.

Esther Jacobs

Al eerder problemen, nu weer. Toen de boel maar weer terug gezet. En toch wil ik Family.

Het omzetten van Premium naar Family in Mijn KPN gaat vrij makkelijk. En daarna niet meer en begint de ellende. Na 3 dagen nog geen Family abonnement in mijn Spotify profiel. Activeren via de link kan niet, want mijn Spotify is al geactiveerd, aldus de site. Ik word er een beetje moe van.

Is de instructie niet duidelijk of doe ik wat verkeerd?

Wat moet er gebeuren om Spotify Family geactiveerd te krijgen????

Hulp gewenst.

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @ChristiaanV1975, welkom. 

Wanneer je Spotify bij mobiel omzet van Premium naar Family. Dan moet Premium eerst Free worden. Daarna kun je Family activeren. Een keer per maand wordt dit omgezet. 

Wanneer je Premium naar Family omzet bij jouw abonnement voor Thuis, dan wordt hat automatisch omgezet.