Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Badge
Ook hier per ongeluk SPOTIFY aan een verkeerd account gekoppeld. Kan ik ook een nieuwe activatiecode toegestuurd krijgen? Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +25
Hi @MissNouk! Kan ik je bij helpen, maar heb ik wel wat gegevens voor nodig. 🙂 Kun je je gegevens invullen in je profiel en mij een seintje geven als dat is gebeurd?
Badge
Gedaan!
Reputatie 7
Badge +25
Gedaan!
Thanks! Je krijgt straks een nieuwe code via een sms. Daarmee kan je een ander account Premium maken. ☺️
Ik heb onlangs mijn abbonnemnet veranderd van iphone 7 naar iphone xr. Op iphone 7 had ik spotify premium en heb dit ook in mijn huidige abbonnement van de XR laten toevoegen. En staat ook op het abonnement vermeld als “spotify premium aan”. Alleen het lukt niet om dit te activeren. Kan iemand mij aub helpen 🙂?

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +30
Daar kan ik je zeker bij helpen, @Josje1999! Goed dat je je vraag hier stelt. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, 06-nummer en evt. klantnummer(s)? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan ga ik voor je aan de slag.
Badge
Graag zoek ik een optie. Voor het behoud van mijn muziek lijsten

Ik heb mijn gebruikers naam . Maar geen wachtwoord . Bij optie stuurmail voor aanpassen wachtwoord word de mail wel verstuurd maar komt niet aan in de mail box. Dus kan nog niets veranderen.

Vaag is hoe kom ik aan mijn wacht woord, als ik alleen gebruikersnaam heb.
Of waar blijft de mail welke hoord bij de gebruikersnaam.

G.Marco

Admin: samengevoegd met lopende topic
Nieuw abonnement en spotify is niet meer premium, kan activatiecode niet meer terugvinden

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Ebbes. Wat vervelend dat je je activatiecode niet meer kan terug vinden. Tegenwoordig hebben we een nieuwe abonnementen, waar Spotify Premium niet meer bij inbegrepen is. Heb je Spotify Premium (€8,99) toegevoegd aan het nieuwe abonnement? Zo ja, laat dan je naam, postcode, huisnummer, 06-nummer en klantnummer achter op het KPN Forum profiel. Zodra we je gegevens hebben ontvangen kunnen we een nieuwe activatiecode toesturen.
Ik krijg premium niet geactiveerd ook niet met de code. Wat moet ik doen om het geregeld te krijgen. Bij de code geeft hij aan dat het al geactiveerd is maar Spotify geeft aan van niet

Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +30
@Marco Riechelman welkom! Heb je je Spotify account misschien gekoppeld aan Facebook? Heb je je Premium account via ons? Vul dan je forumprofiel eens aan met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s). Misschien kan ik dan iets achterhalen!

@Rennesvan welkom! Wil jij ook je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Wil je ook onder 'persoonlijke opmerkingen' je gebruikersnaam zetten? Laat het hier even weten als je dat gedaan hebt.
Badge
Rbeneden Heb mijn forumprofiel aangepast hopelijk dat je iets kan betekenen gebruikersnaam Spotify primium is exactt1969 weet niet welk mailadres er bij hoord en wachtwoord. Mijn vaste mail adres is ******@exactt.nl of ******@gmail.com

Hoop dat je me verder kan helpen


*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
Mijn forum profiel is aangepast. Ik hoop dat u mij verder kan helpen
Reputatie 7
Badge +25
@Marco Riechelman: ik heb een kijkje voor je genomen. De mail wordt waarschijnlijk gestuurd naar een @exactt.nl e-mailadres, maar niet naar die met jouw voornaam (vrouwelijke naam). Ik vermoed dat je het dan wel weet? (Check eventueel nog de spam-map)

Hi @Rennesvan! Zou je ook je Spotify gebruikersnaam bij 'persoonlijke opmerkingen' zetten? Ik zie dat je gewoon Premium heb (sinds 2016) namelijk. Dan kunnen we dat voor je dubbelchecken, en indien nodig een nieuwe code sturen. 🙂
Ik heb meerdere accounts aangemaakt in het verleden. Ik zou niet weten welke gebruikersnaam bij dit contract hoort. Misschien gaat het daar wel fout. Kunnen jullie dit achterhalen?
Reputatie 7
Badge +25
Ik heb je een privébericht gestuurd @Rennesvan!
Hallo, ik heb volgens mijn factuur een spotify premium abonnement maar kan dit niet activeren.
hebben jullie een idee hoe ik dit zou kunnen doen? ik zag op het forum dat er dan een code verzonden moet worden maar kan niet vinden hoe je dat moet doen.
alvast bedankt.
Reputatie 7
Hoi @Ketelzeiler, welkom! Vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan kijken we hier van onze kant de boel na, en kunnen we je voorzien van de code 🙂
ik wil graag hetzelfde regelen. blijven mijn afspeellijsten dan wel behouden?

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Daar kan ik je zeker bij helpen, @Josje1999! Goed dat je je vraag hier stelt. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, 06-nummer en evt. klantnummer(s)? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan ga ik voor je aan de slag.
ik heb het ingevuld zie alleen niet waar ik mijn 06-nummer in moet voeren
Reputatie 7
Badge +20

Daar kan ik je zeker bij helpen, @Josje1999! Goed dat je je vraag hier stelt. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, 06-nummer en evt. klantnummer(s)? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan ga ik voor je aan de slag.ik heb het ingevuld zie alleen niet waar ik mijn 06-nummer in moet voeren

Dat mag bij 'persoonlijke opmerkingen', @Josje1999
Hoi @Ketelzeiler, welkom! Vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan kijken we hier van onze kant de boel na, en kunnen we je voorzien van de code :)
ik heb de gegevens ingevuld op mijn profiel met alles wat ik weet. ik hoop dat het voldoende is.
Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Ketelzeiler, welkom! Vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan kijken we hier van onze kant de boel na, en kunnen we je voorzien van de code :)ik heb de gegevens ingevuld op mijn profiel met alles wat ik weet. ik hoop dat het voldoende is.

Hallo @Ketelzeiler Op dit adres zie ik enkel een mobiel nummer staan, waar geen Spotify bij is inbegrepen. Zou je nog eens willen kijken of je wellicht iets verkeerd hebt ingevuld?
Ik wil graag mijn spotify premium omzetten naar een ander account.
oke, er wordt een en ander duidelijk. ik heb een vaste aansluiting voor mijn stichting die gratis spotify premium heeft. ik heb ook nog een 06 contract voor de stichting en die heeft geen gratis spotify premium.
misschien dat een keer samen voegen? zou dat kunnen? alles in een?