Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

dit klopt inderdaad, de verkopende partij heeft dit zelfs opgeschreven en bevestigd
Hallo,
Ik heb een premium spotify account die ik op mijn oude telefoon gebruikte, maar als ik via mijn kpn om de activatie code vraag wordt mijn e-mail adres noch mijn telefoonnummer herkend. Als ik dan naar de spotify site ga, zie ik dat ik inderdaad allen voor "free" sta geregistreerd.....Zou blij zijn als ik dit nu eens eindelijk opgelost krijg....
Ik heb mijn gegevens aangevuld. Zou ik nu een activatiecode kunnen krijgen?
Reputatie 7
Badge +21
@Geen activatiecode kan krijgen Bedankt voor het achterlaten van je gegevens. Ik heb zojuist een nieuwe activatie code aangevraagd. Binnen 3 uur ontvang je deze code per e-mail. Laat je ons weten of het is gelukt om een Spotify Premium account aan te maken?

@LeonvdK Wat vervelend dat jouw gegevens niet herkent worden en dat je daardoor geen gebruik kan maken van Spotify Premium. Wij helpen jou graag verder. Zou je je naam, postcode, huisnummer, 06-nummer en klantnummer achter willen laten op het KPN Forum profiel? Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?
Goedendag,

ik wil graag de gebruikersnaam van mijn spotify account wijzigen. Kunnen jullie mij daar bij helpen?

met vriendelijke groet,

anil

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Reputatie 7
Badge +20
dit klopt inderdaad, de verkopende partij heeft dit zelfs opgeschreven en bevestigd
Dat is bijzonder, @Marchel Chaudron Waar heb je het één en ander aangeschaft en heb je die bevestiging nog bij de hand? Ik zou dat uiteraard graag willen zien, al was het maar om de verkopende partij van de juiste feedback te voorzien.
Moest opeens vandaag 9,99 betalen voor premium. Graag een oplossing.

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Reputatie 7
Badge +19
Goedendag,

ik wil graag de gebruikersnaam van mijn spotify account wijzigen. Kunnen jullie mij daar bij helpen?

met vriendelijke groet,

anil

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic



Hoi @Anil81, Wij kunnen de gebruikersnaam van je Spotify account niet wijzigen. Op deze pagina kun je alle informatie hierover vinden. Wanneer je een nieuw account gaat aanmaken, kan ik je huidige account wel omzetten van Premium naar Free. Je krijgt dan een nieuwe activatiecode toegestuurd waarmee je met je nieuwe account kunt upgraden naar Premium. Zou je dan jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw Forum profiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Dan kan ik dat in orde maken.

@Joanne76, Weet je zeker dat je € 9,99 betaalt? Wanneer je Spotify bij ons afneemt kost premium € 8,99. Tenzij je dit product nog gratis hebt bij één van je abonnementen. Zou je jouw gegevens ook willen toevoegen aan je forum profiel? Dan zoek ik het uit.
Hallo, Vikash, Ik heb de gegevens in mijn profiel ingegeven zoals gevraagd.
Reputatie 7
Badge +19
Hi @LeonvdK, Je account is inderdaad omgezet naar Free, terwijl je er voor betaalt. Ik heb een nieuwe activatiecode voor je aangevraagd. Deze ontvang je vanmiddag nog per sms.
Goedemiddag,

Ik heb bij mijn abonnement bij KPN ook spotify premium.
Vandaag kwam ik erachter dat dit nu weer spotify free is, terwijl ik mijn abonnement niet gewijzigd heb.
Ik las dat meerdere mensen dit hebben gehad, en dat die een nieuwe activeringscode toegestuurd kregen.
Zouden jullie mij ook een nieuwe activeringscode kunnen smsen.
Bij voorbaat dank.
met vr.gr Joop H

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Hoi,

Ik zou graag mijn spotify family aan een andere spotify account willen koppelen. Kunnen jullie voor mij:

  • Spotify premium ontkoppelen van mijn mobiele nummer (bundel is reeds stop gezet)
  • Spotify family ontkoppelen van mijn thuis abbo?
Alvast bedankt
Hoi @BastiaanN87 . Duidelijk verhaal. 🙂 Ik heb beide accounts losgekoppeld. Dit zou binnen drie uren geregeld moeten zijn. Mocht er iets mis gaan, laat het weten!
Goedenavond, ik heb via kpn spotify premium maar nu krijg ik via mijn nieuwe telefoon een berichtje dat ik Spotify Premium moet hebben terwijl ik dat dus via jullie heb??

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +30
Ha @joanitastam, welkom! Leuk, een nieuwe telefoon! Welke is het geworden? Log je misschien met een andere gebruikersnaam in? Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, evt. klantnummer(s) en als je Spotify Premium ook via je mobiele diensten hebt, je 06-nummer? Laat het hier even weten en ik help je er verder mee.
Hi, Samsung Galaxy s10. Nee ik log niet op een andere gebruikersnaam in. Forumprofiel heb ik aangepast op klantnummer na die weet ik niet uit mijn hoofd.
Reputatie 7
Badge +30
Tof! Ik zie wel gewoon een gekoppelde gebruikersnaam. Zou je de gebruikersnaam die jij gebruikt onder 'persoonlijke informatie' in je profiel willen zetten? Dan check ik of het matcht!
Ik heb het bij persoonlijke opmerkingen gezet omdat ik anders niet wist waar... ik heb nooit problemen gehad en nu wel met mijn nieuwe telefoon... ik luister ook gewoon via mijn telefoon en geen probleem op tv
Reputatie 7
Hoi @J.hielkema, welkom! Ik zie hier dat je inderdaad Spotify hebt bij je mobiele abonnement. Het systeem geeft echter aan dat je dit ook nog nooit geactiveerd had. Maar, ik begrijp uit je bericht dat je tot voor kort wel gewoon Premium had? Dat is dan een beetje vreemd. Ik heb nu de activatiecode van de Premium die in het abonnement zit opnieuw verstuurd. Die krijg je per sms. Met de code kun je dan hier je Spotify account omzetten naar Premium.

@joanitastam, dank je! Dat is ook de gebruikersnaam die we hier zien. Kun je eens met de gebruikersnaam inloggen op de spotify website? Als het daar ook netjes als Premium staat, dan vermoed ik toch dat je op je telefoon met de verkeerde gegevens inlogt. Als het op de website ook als Free staat, dan gaat er ergens iets mis tussen ons en Spotify en gaan we dat verder uitzoeken.
Op Spotify sta ik premium en wordt aangegeven dat ik contact op moet nemen met kpn
Ik heb al Spotify opnieuw geïnstalleerd op mijn telefoon, uitgelogd, opnieuw ingelogd enz
Ook krijg ik steeds de melding je heb premium ontdekt.. probeer nu premium abonnement
Reputatie 7
Op Spotify sta ik premium en wordt aangegeven dat ik contact op moet nemen met kpn

Mooi, dan is alles aan onze kant in orde. Je Premium is geactiveerd, en op de gebruikersnaam die je hebt opgegeven. Dat zie je ook terug op de website. Dan is het of toch dat je in de telefoon inlogt met een ander account of er is iets niet helemaal in orde met de Spotify app op de telefoon. Controleer voor de zekerheid het account in de app. Dat doe je door rechtsboven op het settingsicoon te klikken. Je ziet dan vervolgens bovenaan onder welke naam je bent ingelogd. Als dat niet klopt, log uit, en log opnieuw in met de juiste gegevens. Als het wel klopt lijkt het alsof de app niet goed koppelt met de Spotify servers. Wat je dan nog kunt doen is de app verwijderen en opnieuw installeren.

Edit: ik had je laatste twee berichten even gemist. Als dat alles ook niet werkt, dan kun je het beste contact opnemen met Spotify en aangeven dat de app niet je Premiumstatus laat zien terwijl dat wel actief is.
Hallo, ik had Spotify premium op mijn oude adres (aangemeld via facebook). Ik heb dit kpn abonnement opgezegd en direct het bestaande kpn abonnement op mijn nieuwe adres uitgebreid met itv en spotify. Ik kreeg toen een activeringscode en heb dit direct uitgevoerd. Maar nu het oude abonnement is afgesloten werkt premium niet meer. Heb ik nu een nieuwe activeringscode nodig? Mvg, Cor
Dit is toch wel heel erg apart!!! Spotify geeft aan neem contact op met kpn en kpn geeft aan neem contact op met Spotify!?! Hoe bedoel je van het kastje naar de muur gestuurd?!? Hier word ik serieus echt niet vrolijk van!!!! Bedankt voor het niet helpen, mijn tijd te verdoen met niets aangezien ik nu nog geen stap verder ben!!!!! Super dit!!!!