Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Goedemiddag,

Ik had en heb (volgens onze factuur althans) Spotify Premium en dat is kennelijk omgezet naar Spotify Free. Is er iets veranderd in de voorwaarden oid? Kan nergens vinden dat dit zo is, en het staat daarbij dus ook nog op de factuur (weliswaar gratis, maar toch). Kan ik het weer activeren?

 

Hoor graag.

 

BHWH

 

Ik heb een Spotify premium abonnement via Kpn gratis bij alles ineen pakket. Hij werkt op mijn sonos  systeem. Maar nu wil ik hem op mijn tablet installeren maar ik weet de inloggegevens niet meer. Ik heb alle mailadressen ook geprobeerd, maar ik heb waarschijnlijk een andere gebruikersnaam. Hoe kom ik achter mijn gebruikersnaam en wachtwoord?

Ik heb via een email adres dat ik voordat ik een premium adres heb gekregen via KPN, al een gratis abonnement aangemaakt en kan wel de inloggevens van dat abonnement wijzigen, maar ik kom niet in het premium abonnement omdat ik de gebruikersnaam ( mijn allereerst @kpnmail.nl adres) niet meer kan traceren. Ik zou graag de gegevens van dit abonnement willen weten. Kunt u mij helpen.
Ik vind het ook vervelend dat er geen telefonisch contact mogelijk is.

Reputatie 7
Badge +24

Hi @BHWH, welkom hier. 

Ik kijk dit graag voor je na. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

hallo lisa ik heb alles vorige week ingevuld , maar nog geen code en nog niets gehoord gr jos

 

Reputatie 7

 

hallo lisa ik heb alles vorige week ingevuld , maar nog geen code en nog niets gehoord gr jos

Hoi @jos fortuin! We krijgen niet automatisch een melding als jij je profiel invult, daarvoor is het nodig dat je even weer reageert hier in het topic. En dat had, je tenzij ik dingen over het hoofd zie, nog niet weer gedaan. Goed dat je dit nu wel hebt gedaan. Daarmee zie ik dat je jouw Premium abonnement al gekoppeld hebt. Ik stuur je de gebruikersnaam via privébericht op. Met die gebruikersnaam en het bijbehorende wachtwoord kun je dan inloggen op Spotify Premium. Mocht je het wachtwoord niet meer weten kun je die via de Spotify website resetten. Wil je liever een ander account Premium maken, dan kan dat ook. Laat het dan even weten. Dan ontkoppelen we hier dit account zodat ‘ie weer Free wordt en krijg je een nieuwe code om een ander account Premium te maken.

 

Ik heb een Spotify premium abonnement via Kpn gratis bij alles ineen pakket. Hij werkt op mijn sonos  systeem. Maar nu wil ik hem op mijn tablet installeren maar ik weet de inloggegevens niet meer. Ik heb alle mailadressen ook geprobeerd, maar ik heb waarschijnlijk een andere gebruikersnaam. Hoe kom ik achter mijn gebruikersnaam en wachtwoord?

Hoi @AlphonsB, welkom op het forum. Je bent hier op het juiste adres. Dank dat je alvast je profiel hebt ingevuld. Daarmee heb ik gelijk gekeken. Ook jij krijgt een privébericht van me met je gebruikersnaam :)

Badge

Hoe kan ik mijn spotifi premium resetten . Ik ben het nl kwijt door veranderen van mobiel, en heb geen toegang meer

Hartelijk dank 

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Batens, welkom! Ik kijk dit graag voor je na. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode + huisnummer, 06-nummer en evt. klantnummer(s) en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Wij hebben thuis zowel vast als mobiel allebei KPN, met gratis Spotify Premium.
We hebben beiden altijd Spotify, zonder reclame, kunnen gebruiken. Bij mij werkt dit nog steeds prima, bij mijn vriend ineens niet meer, hij krijgt reclame. Is hier iets in veranderd?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Badge

Marche ik heb mijn profiel aangevuld 

Vriendelijke groet

Cecile Batens

 

hallo lisa ik heb alles vorige week ingevuld , maar nog geen code en nog niets gehoord gr jos

Hoi @jos fortuin! We krijgen niet automatisch een melding als jij je profiel invult, daarvoor is het nodig dat je even weer reageert hier in het topic. En dat had, je tenzij ik dingen over het hoofd zie, nog niet weer gedaan. Goed dat je dit nu wel hebt gedaan. Daarmee zie ik dat je jouw Premium abonnement al gekoppeld hebt. Ik stuur je de gebruikersnaam via privébericht op. Met die gebruikersnaam en het bijbehorende wachtwoord kun je dan inloggen op Spotify Premium. Mocht je het wachtwoord niet meer weten kun je die via de Spotify website resetten. Wil je liever een ander account Premium maken, dan kan dat ook. Laat het dan even weten. Dan ontkoppelen we hier dit account zodat ‘ie weer Free wordt en krijg je een nieuwe code om een ander account Premium te maken.

 

Ik heb een Spotify premium abonnement via Kpn gratis bij alles ineen pakket. Hij werkt op mijn sonos  systeem. Maar nu wil ik hem op mijn tablet installeren maar ik weet de inloggegevens niet meer. Ik heb alle mailadressen ook geprobeerd, maar ik heb waarschijnlijk een andere gebruikersnaam. Hoe kom ik achter mijn gebruikersnaam en wachtwoord?

Hoi @AlphonsB, welkom op het forum. Je bent hier op het juiste adres. Dank dat je alvast je profiel hebt ingevuld. Daarmee heb ik gelijk gekeken. Ook jij krijgt een privébericht van me met je gebruikersnaam :)

 Ik heb mijn profiel ingevuld , Erik.  Hoe nu verder?

Reputatie 7
Badge +21

Wij hebben thuis zowel vast als mobiel allebei KPN, met gratis Spotify Premium.
We hebben beiden altijd Spotify, zonder reclame, kunnen gebruiken. Bij mij werkt dit nog steeds prima, bij mijn vriend ineens niet meer, hij krijgt reclame. Is hier iets in veranderd?

​​​​@BePe Zou je jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en mobiele nummer(s) willen achterlaten op het KPN Forum profiel? Dan kunnen wij het verder voor jou uitzoeken. Laat je een berichtje achter in dit topic nadat je jouw gegevens hebt ingevuld?

Marche ik heb mijn profiel aangevuld 

Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Binnen 3 uur ontvang je een e-mail met daarin een nieuwe activatiecode. :relaxed:

Ik heb mijn profiel ingevuld , Erik.  Hoe nu verder?

Je ontvangt zo een privébericht van mij met daarin jouw gebruikersnaam. Op de pagina https://www.spotify.com/nl/password-reset/ kan je jouw wachtwoord resetten. 

 

 

Badge

Hartelijk dank KPN ben er erg blij mee super service !🙏

Hoi Vikash, ik heb mijn profiel ingevuld. Hoor graag van je!

Hoi @BePe .  Ik kan maar één spotify abonnement vinden. Die hoort bij de vaste diensten. Zo te zien is die gekoppeld aan een facebook account.

Bij de mobiele nummers die je noemt kan ik geen spotify abonnement vinden.

Hoi Erwin,

bedankt voor je bericht. Maar hoe kan het dan dat hij ineens geen (gratis) Spotify meer heeft? Dit heeft hij tot een week geleden altijd gehad. Kan hij anders bij mij op hetzelfde (gratis) abonnement

 

 

Ik snap het ook niet, @BePe . Zo te zien zijn er de afgelopen tijd geen mobiele wijzigingen geweest maar ik kan er ook overheen kijken. Heeft jouw vriend onlangs met iemand gesproken over abonnement wijziging of verlenging? 

Bij spotify premium kan er telkens maar één persoon tegelijk streamen.  Je kunt er wel voor kiezen om vantevoren een playlist offline beschikbaar te maken. Op die manier kun je wel met twee mensen van één account gebruik maken.

Er is natuurlijk ook nog spotify family. Dat is wel iets duurder.

Reputatie 7
Badge +17

@jos fortuin Omdat ik niet weet of je het antwoord van Erik hebt gelezen en omdat je mij een privébericht hebt gestuurd m.b.t het niet ontvangen van een code, heb ik vooralsnog een nieuwe code naar je toegestuurd. Veel succes met (her)activeren! 

Beste klantenservice,

 

ik zou graag een nieuwe activatiecode ontvangen zodat ik een andere account als premium kan koppelen aan kpn.

Met vriendelijke groet,

BouwLamm

Reputatie 7
Badge +17

@BouwLamm Bedankt voor je vraag! Ik heb een nieuwe activatiecode naar je toegestuurd. Je ontvangt deze binnen 3 uur op het mailadres waarmee je inlogt hier op het Forum. :hugging:
Succes!

Ik snap het ook niet, @BePe . Zo te zien zijn er de afgelopen tijd geen mobiele wijzigingen geweest maar ik kan er ook overheen kijken. Heeft jouw vriend onlangs met iemand gesproken over abonnement wijziging of verlenging? 

Bij spotify premium kan er telkens maar één persoon tegelijk streamen.  Je kunt er wel voor kiezen om vantevoren een playlist offline beschikbaar te maken. Op die manier kun je wel met twee mensen van één account gebruik maken.

Er is natuurlijk ook nog spotify family. Dat is wel iets duurder.

@Erwin, nee er is volgens hem geen contact geweest en er is ook niets gewijzigd. Maar als ik het goed lees, heeft dit dan met zijn KPN abonnement te maken voor zijn mobiel, en niet met ons thuis ?  

Reputatie 7
Badge +25

Ik snap het ook niet, @BePe . Zo te zien zijn er de afgelopen tijd geen mobiele wijzigingen geweest maar ik kan er ook overheen kijken. Heeft jouw vriend onlangs met iemand gesproken over abonnement wijziging of verlenging? 

Bij spotify premium kan er telkens maar één persoon tegelijk streamen.  Je kunt er wel voor kiezen om vantevoren een playlist offline beschikbaar te maken. Op die manier kun je wel met twee mensen van één account gebruik maken.

Er is natuurlijk ook nog spotify family. Dat is wel iets duurder.

@Erwin, nee er is volgens hem geen contact geweest en er is ook niets gewijzigd. Maar als ik het goed lees, heeft dit dan met zijn KPN abonnement te maken voor zijn mobiel, en niet met ons thuis ?  

Hi @BePe! Ik heb ook nog even gekeken. Heb je gelijk een second opinion. :) Bij beide mobiele abonnementen zitten geen Spotify inbegrepen. Daar is niets in gewijzigd of iets dergelijks. Bij de vaste diensten zit wel Spotify, en daar maak jij naar alle waarschijnlijkheid gebruik van. Ik zie 2 mogelijke verklaringen, maar ik kan het niet met zekerheid zeggen.

Jouw vriend had eigenlijk onterecht Spotify Premium op zijn account, en dat is nu rechtgezet. 
Hij had Premium via Spotify zelf, en dat is opgezegd (of iets dergelijks). Kan ik me bijna niet voorstellen aangezien hij dat dan wel zou weten lijkt me.

Maar de conclusie is in ieder geval dat aan onze kant je Spotify Premium hoort te krijgen voor 1 account, en dat is wel gewoon actief...

Hallo,

Ik wil graag mijn Spotify premium account wijzigen naar een ander account. Kan ik dat zelf ergens instellen?

Mvg,

Sascha

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Saschapr01, welkom! Je neemt Spotify Premium via ons af? Vul in dat geval je forumprofiel aan met je postcode + huisnummer, 06-nummer en evt. klantnummer(s) en laat hier even weten dat je dat gedaan hebt. We sturen je dan een nieuwe activatiecode zodat je een nieuw/ander account kunt koppelen.

Beste, ook ik zou graag een code ontvangen waarmee ik het Spotify Premium account kan koppelen aan een ander gezinslid. Bij voorbaat dank!

Reputatie 7
Badge +24

Beste, ook ik zou graag een code ontvangen waarmee ik het Spotify Premium account kan koppelen aan een ander gezinslid. Bij voorbaat dank!

Besteld, binnen elke uren zul je de code ontvangen. :relaxed: