Sticky

Gebruik een eigen router achter de Experia Box

  • 13 December 2013
  • 2066 reacties
  • 761728 keer bekeken


Toon eerste bericht

2066 reacties

Dat laatste heb ik al wel gedaan.
Het double-NAT kan ik in dit geval niet negeren, omdat door die instelling (DHCP en NAT) de internetverbinding gewoon verbroken wordt. Dus alles oranje op de airport extreme.
Ik zie nog als "nood"oplossing de Ip-range op de xperiabox te veranderen in de 10-range.
Reputatie 7
Er zijn jou heel wat mensen voorgegaan met een Airport Extreme die deze wel gewoon in router-mode achter de Experia Box hebben staan. Ik zou dan ook niet weten waarom dat bij jou dan niet zou kunnen.
Ook ik heb gewoon een tweede router achter mijn V10 staan en die werkt dus ook met "double-nat". Double-nat is geen enkel probleem voor de werking.
De enige twee problemen van double-nat zijn:
1) De ddns service, indien voorhanden op zo'n tweede router, werkt veelal niet.
2) Inkomende VPN verbindingen op basis van IPSec werken veelal niet.
Reputatie 7
Ik neem aan dat je bij de Internet setup aangeeft dat het IP adres via DHCP verkregen wordt, klopt dat?
Wat zijn overigens de het router adres en de dns server(s) op die Internet setup pagina?
Plaats anders eens een screenshot van de Internet setup.
instellingen experiabox


airport brugmodus


airport DHCP en NAT


foutmelding

oOp dat moment is ook de internetverbinding weggevallen en kun je de experiabox ook niet via het web benaderen.
De 10-range uitgeprobeerd, maar dan werkt tot mijn verbazing poortforwarding niet meer. De experiabox heeft dan voor de TV automatisch poortforarding ingeschakeld en dan uin je wel andere apparaten toevoegen, maar geen poorten kiezen. Of ik zie iets over het hoofd?
Reputatie 7
De 10-range uitgeprobeerd, maar dan werkt tot mijn verbazing poortforwarding niet meer. De experiabox heeft dan voor de TV automatisch poortforarding ingeschakeld en dan uin je wel andere apparaten toevoegen, maar geen poorten kiezen. Of ik zie iets over het hoofd?Dan moet je toch echt iets over het hoofd zien.
Nu zou dit ook nergens voor nodig hoeven zijn, want met die double-nat moet je gewoon probleemloos op Internet kunnen.
Ik doe vanaf mijn zakelijke netwerk thuis niet anders zij het dat mijn tweede router een Cisco RV180W is.

Volgens mij zie ik niets over het hoofd.
Zal na het weekend de experiabox de volgende opties verder bekijken:
1. Weer terug naar de 192 range en opnieuw de airport in DHCP en NAT modus erachter.
2. Experiabox er tussen uit, want ik krijg zo langzamerhand de indruk dat deze box instabiel/ geen toegevoegde waarde heeft.
Reputatie 7
De Experia Box kan er niet tussenuit want dan zal je geen televisie meer kunnen kijken.
Dan blijft optie 1 over en natuurlijk de optie om de apparaten, die van oudsher een Ip-nummer in de 10-range hadden (o.a. de beveiligingscamera via wifi) te voorzien van een 192 nummer. Alleen betekent dat laatste dat deze via een vaste utp verbinding een nummer moet krijgen ( Dus van de muur in dit geval)
Ik heb een interesant probleem. Ik probeer een Asus RT-AC68U achter mijn Experiabox met eigen subnet te creëren.
Aangezien ik een van de weinig mensen ben die probeert 4 Xbox'en te gelijk werkende te krijgen en de Experiabox dat niet altijd in goede banen leid zorgt het voor conficten tijdens matchmaking. Zelfs met UPNP. En we will TV en Viop door de experiabox laten regelen.

Dus ik heb de router DCHP verbonden aan de mac. De DMZ aangezet voor zowel Ipv4 als Ipv6. 192.168.2.250.
Vervolgens zoek ik met mijn asus naar het Ip. Ik vind het IP en ik maak verbinding met het IP. Maar mijn experiabox deelt het 192.168.2.250 uit naar de asus. Dus heeft hij geen verbinding met het internet. De kabel zit in de WAN bij de asus.

Heb ik iets over het hoofd gezien? Ik heb de rest van de instructies opgevold. En ik ben er vrij zeker van dat het probleem is dat de Experiabox geen Ip uitdeelt aan de Asus. Want daarmee zou de Asus toegang krijgen tot het internet.

Daarnaast is de wifi compleet gestopt met werken van de Experiabos. Dus ik gebruik the Asus nu als Access Point zodat de rest van het huis wifi heeft. Zou de zender stuk zijn want er gaat nul data doorheen. Of zou een factory reset het op kunnen lossen?

Bijvoorbaat dank
Reputatie 7
Het is helemaal goed dat jouw Experia Box IP adres 192.168.2.250 aan de Asus geeft. Het WAN IP adres van jouw Asus is dus 192.168.2.250. Daarmee heeft de Asus en het netwerk achter de Asus ook verbinding met Internet. De DHCP server op de Asus gebruikt een eigen subnet, bijvoorbeeld 192.168.1.x, klopt dat?
Ja mijn Asus gebruikt een ander subnet. 192.168.1.x het probleem is dat de ExperiaBox ondanks de DCHP Binding het niet uitdeeld. Hij deeld het wel uit in Access Point modes. Maar zodra ik hem in router mode zet en de kabel in de WAN stop deelt de ExperiaBox het Ip niet meer uit. En ik weet niet waarom. De Asus maakt even goed verbind. Hij krijgt echter geen toegang omdat het IP niet word uitgedeelt.
Reputatie 7
Weet je zeker dat je het juiste MAC adres bij de DHCP binding hebt ingevuld? Dit moet het MAC adres van de WAN poort van jouw Asus zijn.
Welk IP adres zie je dan staan bij de WAN/Internet instellingen van de Asus?
Ik weet zeker dat het de MAC van de Asus is dit is echter de LAN, ik weet niet zeker of dat het zelfde MAC adress heeft. Aangezien het wel een compleet andere poort is. Bij de Asus kan ik zelf instellen met welk IP hij verbinding moet maken dus is heb daar gewoon alles in gevuld dat moet. Dus de IP die ik zie is 192.168.2.250. En vervolgens geet de asus aan dat hij dat IP verbinding mee maakt. Echter zie ik dat niet aan de ExperiaBox kant.
Reputatie 7
Je moet het MAC adres van de WAN poort invullen bij die DHCP binding als je de Saus via DHCP zijn IP adres laat ophalen.
Als je het IP adres hard instelt op de Asus, vergeet dan niet de gateway en DNA server op 192.168.2.254 in te stellen.
Volgens de gebruiksaanwijzing zijn LAN en WAN hetzelfde MAC en die heb ik juist ingevluld.
Kan het zijn dat er iets defect is in de Experiabox? Aangezien de wifi het ook heeft begeven? Of een factory reset zou dat iets kunnen halen? Ik ervan overtuigd bent dat ik alles goed heb in gevuld op de Experiabox en de Asus
Reputatie 7
Kan je eens een screenshot posten van de WAN/internet instellingen op jouw Asus, waarbij het IP adres zichtbaar is en graag ook het WAN MAC adres.
Kan je tevens een screenshot plaatsen van de DHCP binding (static IP) op de Experia Box.


De intellingen voor WAN


IP met MAC (MAC bevind zich rechts derde info balk)


DHCP Binding


DMZ Host
Ik denk dat ik alles goed heb in gesteld. Want ik moet een 192.168.2.x instellen op de ExperiaBox en dan mijn router heeft als LAN IP 192.168.1.x .
Vervolgens zoek je met de WAN naar de 1952.168.2.x die je hebt ingesteld en dan zou de EperiaBox het IP uitmoeten delen. Of mis ik nu iets?
Reputatie 7
Je hebt op jouw Asus bij de "WAN Connection Type" gekozen voor Static IP en niet voor DHCP. Daarbij heb je het IP adres vast ingesteld op de Asus zelf en wordt deze dus niet uitgedeeld door de Experia Box.
Dit werkt ook, je moet dan wel zorgen dat de DHCP pool op de Experia Box maximaal tot IP adres 249 loopt.
Ik heb bij "WAN Connection Type" geen DHCP optie. Alleen Automatic IP, Static IP, PPPoE, PPTP en L2TP. Ik heb de DCHP pool op de Expria box naar 249 gezet en ik heb nog steeds geen toegang tot internet.
Reputatie 7
Automatic IP en dan die DHCP pool weer t/m 252 laten lopen..
Krijg de error "Your IPS's DHCP dos not function properly" op de asus en de ExpriaBox deelt het IP nog steeds niet uit.
Reputatie 7
Dan zet je de DHCP pool op de Experia Box weer tot 249 en gebruik je op de Asus Static IP met IP adres 192.168.2.250, gateway 192.168.2.254 en DNS 192.168.2.254.
Ook dan behoor je gewoon op Internet te kunnen.
Plaats hier eens een screenshot van de uitkomst van een ipconfig /all commando in de command prompt op een PC aangesloten op de Asus..
Hier is zowel Linux als Windows.

Reageer