KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 128472 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

@Chrizziey ja maar een reset/herstart van de box helpt niet en het gaat niet om de netflix en dat soort apps. Dus helemaal geen 5.1 geluid op dit moment via hardware encoded

Dan even een nieuw topic aanmaken @Pvdh14 ;).

@Chrizziey is niet nodig. @Erik_  leest mee en heeft ook mijn verzoek van “Hier kun je zien wat er speelt, wat er aan te doen is, en in welke update(s) het opgelost is/wordt.” opgepakt.

Reputatie 4
Badge +4

Als ik voor de stream only optie van €3,50 per maand kies, verdwijnt dan bovenin “Nu op tv” of blijft deze daar staan met een melding dat ik moet upgraden naar de optie met tv zenders? Als dat het 2e is lijkt dat mij niet erg fijn ofzo 😬

Reputatie 7
Badge +30

@Chrizziey ja maar een reset/herstart van de box helpt niet en het gaat niet om de netflix en dat soort apps. Dus helemaal geen 5.1 geluid op dit moment via hardware encoded

Dan even een nieuw topic aanmaken @Pvdh14 ;).

@Chrizziey is niet nodig. @Erik_  leest mee en heeft ook mijn verzoek van “Hier kun je zien wat er speelt, wat er aan te doen is, en in welke update(s) het opgelost is/wordt.” opgepakt.

Graag even een eigen topic aanmaken @Pvdh14, als het gaat om een individueel probleem, doen we dat graag in een eigen topic.

 

Als ik voor de stream only optie van €3,50 per maand kies, verdwijnt dan bovenin “Nu op tv” of blijft deze daar staan met een melding dat ik moet upgraden naar de optie met tv zenders? Als dat het 2e is lijkt dat mij niet erg fijn ofzo 😬

@Lukas_ dat is een goede vraag en moet ik uitzoeken. Kom ik op terug!

@Chrizziey ja maar een reset/herstart van de box helpt niet en het gaat niet om de netflix en dat soort apps. Dus helemaal geen 5.1 geluid op dit moment via hardware encoded

Dan even een nieuw topic aanmaken @Pvdh14 ;).

@Chrizziey is niet nodig. @Erik_  leest mee en heeft ook mijn verzoek van “Hier kun je zien wat er speelt, wat er aan te doen is, en in welke update(s) het opgelost is/wordt.” opgepakt.

Graag even een eigen topic aanmaken @Pvdh14, als het gaat om een individueel probleem, doen we dat graag in een eigen topic.

 @Marcia_ Heb je het getest of het een individueel probleem is met de tv+ box? Met andere android tv spelers is dit probleem niet aanwezig en moet dit dus in jullie android configuratie niet goed staan. Zo nee en is het niet te reproduceren, dan hoor ik het graag en maak ik een eigen topic aan.

 

Reputatie 3
Badge

De nieuwe + box in gebruik gezien bij een familielid. 

Jeetje wat gaat dat zappen traag! Echt gewoon secondes zwart beeld. Bizar dat KPN dit product zo op de markt brengt. 

Reputatie 5
Badge +3

Zo, knoop maar eens doorgehakt. 🙂 Vanwege TV+ het TV-gedeelte toch maar opgezegd. KPN gaf aan op de korte termijn geen fatsoenlijke streamingkwaliteit aan te gaan bieden in de app voor LG TV en een app voor Apple TvOS, wat helemaal goud zou zijn, staat helaas ook niet op de planning. Wel was er nog een work-around: "je kan ook bij TV+ wel met de KPN iTV-app in betere kwaliteit streamen op iPhone/iPad en dan naar je Apple TV AirPlay'en": verrek, inderdaad - dan krijg je acceptabele kwaliteit. Maar dat is heel erg omslachtig - maak dan gewoon een Apple TV-app en/of zorg dat die app voor WebOS fatsoenlijke kwaliteit meekrijgt. 😛 Maar hee, misschien toch een tip voor mensen die met de handen in het haar zitten.
 

Zodoende verlengd zónder TV. Dan geen verplichting voor het TV+ kastje dat ik niet wil hebben, een stuk goedkoper dankzij NLZiet en ook een mooie korting voor 1000/1000 glas op de nieuwe propositie.
 

Als feedback aan de productontwikkelaars: ik hoop dat KPN toch de insteek verandert en het mogelijk gaat maken bij TV+ om een normale ontvanger te behouden bij het TV-abonnement (noen het desnoods TV-) OF anders echt op z'n minst de streamkwaliteit in de apps on-par maakt met de, maar liever zelfs nog beter dan, de concurrentie. 🙂 (En dan ook dezelfde platforms gaat ondersteunen.) Wel zo klantvriendelijk en competitief en enkel gunstig gezien KPN her en der op externe bandbreedte kan besparen en zenderpakketten&films kan blijven upsellen; wat niet kan aan klanten zonder TV(+/-). 🙂 Misschien kan dan volgend jaar als het contract verloopt TV weer toegevoegd worden aan het abonnement!
 

Vind het best jammer dat je zo eigenlijk min of meer gedwongen TV uit je abo moet knikkeren omdat je anders naar TV+ moet bij de overstap naar (de nieuwe) glasvezel-abbonnementen - maar het zij zo. :) 

Reputatie 1
Badge

een app voor Apple TvOS, wat helemaal goud zou zijn.

100% met je eens, ik zou ook graag een Apple tvOS willen voor KPN.

Reputatie 7

Wel was er nog een work-around: "je kan ook bij TV+ wel met de KPN iTV-app in betere kwaliteit streamen op iPhone/iPad en dan naar je Apple TV AirPlay'en": verrek, inderdaad - dan krijg je acceptabele kwaliteit.

Maar die beeldkwaliteit is nog verre van de beeldkwaliteit die je via de TV ontvangers ("oud" en TV+) zal krijgen en daarbij heb je ook nog eens geen Dolby 5.1 maar gewoon stereo geluid.

De TV streams van het online TV platform zijn 6Mbps terwijl de HD TV streams van het "gewone" TV platform 7,2 Mbps zijn, de HD-"Glas" streams 12,5Mbps en KPN binnenkort de HD+ streams van 14Mbps zal introduceren.

Hoe krijg je het beeld van de tv stanby (zwart scherm) als je radio luisterd via de kpnt tv+ decoder? Dit was met de vorige decoder wel mogelijk via de instellingen. 

Reputatie 7

Waarom wordt bij TV+ voor uitgesteld kijken (pauzeren, terugkijken en opnames) niet meer vlan 4 (KPN TV) maar vlan 6 (Internet) gebruikt?

Worden de TV streams dan nog wel voorzien van een priority tag zodat ze voorrang krijgen op ander Internet verkeer?

Reputatie 7
Badge +30

Hoe krijg je het beeld van de tv stanby (zwart scherm) als je radio luisterd via de kpnt tv+ decoder? Dit was met de vorige decoder wel mogelijk via de instellingen. 

Als je geluidsapparatuur hebt aangesloten, dan kan je de tv over het algemeen uitzetten zolang je de TV+ Box aanlaat.

 

Waarom wordt bij TV+ voor uitgesteld kijken (pauzeren, terugkijken en opnames) niet meer vlan 4 (KPN TV) maar vlan 6 (Internet) gebruikt?

Worden de TV streams dan nog wel voorzien van een priority tag zodat ze voorrang krijgen op ander Internet verkeer?

Weet ik niet, vraag ik na.

 

 

Verder is vanaf de loop van de ochtend nieuwe update beschikbaar. Meer daarover in de Product Update:

Wil je automatisch op de hoogte blijven als er een update beschikbaar komt? Abonneer je dan op Product Updates. Dit doe je met de  knop rechtsboven in het Product Updates forumdeel.

Hoe krijg je het beeld van de tv stanby (zwart scherm) als je radio luisterd via de kpnt tv+ decoder? Dit was met de vorige decoder wel mogelijk via de instellingen. 

Hoi @Baslogt . Eigenlijk moet je dat niet willen, de tv (het scherm) blijft dan wel aan en stroom gebruiken. Beter is een soundbar of HTS gebruiken en je tv uitzetten. In stand-by is dat nog maar 0,5 watt. Met scherm op zwart, maar aan is het rond de 100 watt!

Maar het kan wel. Met zwart scherm.

Zet de infobalk aan. Met pijltje omlaag of geel. En dan als deze zichtbaar is op het kromme terug pijltje drukken.

@Erik_ schrijft: Verder is vanaf de loop van de ochtend nieuwe update beschikbaar. 

Nu 12:44. Nog niet beschikbaar hier.

Reputatie 7
Badge +20

@PeterG misschien heeft @Baslogt zonnepanelen.

En dan maakt het niet zo veel uit.

En een OLED scherm zou ik zo wie zo niet 100% op zwart zetten.

 

Reputatie 3
Badge +1

Hoe krijg je het beeld van de tv stanby (zwart scherm) als je radio luisterd via de kpnt tv+ decoder? Dit was met de vorige decoder wel mogelijk via de instellingen. 

Als je geluidsapparatuur hebt aangesloten, dan kan je de tv over het algemeen uitzetten zolang je de TV+ Box aanlaat.

 

 

Maar dan weet je niet op welke zender je de radio luistert dan moet je gokken welke radio zender je beluisterd, en de volgende zender moet je de tv weer aanzetten en kijken op welke radio zender je naar luistert, dat is het nadeel dat er geen display op de ontvanger zit, en altijd je tv moet aanzetten op welke radio zender je luistert.

Dat is geen vooruitgang maar achteruitgang na de vip2952 V2 zit er geen display meer op de ontvanger als ik het goed heb, daarom gaat de ontvanger ook niet de deur uit, dat is het voordeel van gebruiksgemak van een ontvanger dan ben je niet afhankelijk van je tv betreft radio luisteren.

Reputatie 7
Badge +20

@J.E

Dat ligt er maar net aan hoe je alles hebt aangesloten.

Ik heb de soundbar via een HDMI naar de HDMI arc van de tv.

Verder niets en dat laat ik ook zo.

 

De Arris 5202 had ook geen Display.

En veel mensen zetten hem graag uit zicht (in de kast of zo) en dan zie je het Display zo wie zo niet.

 

Persoonlijk vind ik het geen achteruitgang.

 

En veel moderne soundsbar kan je ook via WIFI bedienen, dan kan je elke zender via je telefoon naar de soundbar sturen.

Ik denk ook dat dat meer de toekomst gaat worden voor muziek. 😉

 

P.S.

TIP

Als je op quote klikt, haal dan zoveel mogelijk tekst weg, anders wordt dit topic extra lang en onoverzichtelijk (wat het ook al begint te worden, helaas). 

Reputatie 1
Badge

Zojuist de nieuwste firmware (vandaag) en TV+ app geïnstalleerd en het geluid is nu nog slechter dan voorheen. Box op passthrough en op Auto gehad geen verschil. 2x reboot geen verschil.

Van multicast naar unicast geschakeld en gelijk fatsoenlijk geluid. Maar ik wil natuurlijk multicast.

Kunnen jullie hier aub zsm een oplossing voor vinden want mijn vrouw wordt hier echt crimineel van en wil het liefste de kastjes naar buiten gooien. (Wanneer ie werkt vind ze het goed hoor) De irritatie groeit hier namelijk.

@joop2011 ik heb inderdaad zonnepanelen 😂

@PeterG ik heb een oudere surround set die nog behoren werkt. Hier zitten geen extra ingangen op. 

We kwam in de oude instellingen erachter dat de stuiterende kpn logo met tijd uit konden zetten op de decoder. Ik ga er vanuit dat een logo projecteren nog meer energie kost. 

Maar we missen de functie op die manier op de nieuwe decoder

Reputatie 3
Badge +1

en iemand getimed hoe het zappen gaat na de update? net gechecked maar update voor mij nog niet beschikbaar….

Reputatie 3
Badge +1

@J.E

Dat ligt er maar net aan hoe je alles hebt aangesloten.

Ik heb de soundbar via een HDMI naar de HDMI arc van de tv.

Verder niets en dat laat ik ook zo.

 

De Arris 5202 had ook geen Display.

En veel mensen zetten hem graag uit zicht (in de kast of zo) en dan zie je het Display zo wie zo niet.

 

Persoonlijk vind ik het geen achteruitgang.

 

En veel moderne soundsbar kan je ook via WIFI bedienen, dan kan je elke zender via je telefoon naar de soundbar sturen.

Ik denk ook dat dat meer de toekomst gaat worden voor muziek. 😉

Alles wat je niet fysiek ziet is achteruitgang laat staan fysiek niet kunnen bedienen.

Maar goed zonder display aanduiding indirect  een kanaalnummer niet kunnen zien als een simpele aanduiding waar het op staat met een tv aan als beeld is naar mijn mening een achteruitgang, alleen met display een voordeel en gebruiksgemak, vroeger had je ook radio's dan kon je zien aan de frequentie welke zender er op staat aan een lijst, in de tijd van Old vintage.

 

Al die wifi soundbars of weet ik wat kun je nog niet zien welke zender zonder tv er op staat, vind je reactie meer op appels en peren vergelijken, en de digitale technologie is niet altijd beter of omslachtig in gebruik door meer externe en meer handelingen te verrichten, het zelfde als je voordeur opent met een smartphone er gaat niets boven een fysieke normale huissleutel om het zo maar te noemen.

Wat een display op een ontvanger met aansluitingen te maken heeft of hoe is mij een raadsel laat staan wat andere (vele) mensen willen.

Een radio of geluidsdrager zonder fysiek display digitaal/analoog waaraan je niet kunt zien op welke zender het is achteruitgang.

Reputatie 3
Badge

Goedemorgen,

 

Klein maandje de nieuwe tv+ box.

Op zich bevalt hij wel. Lekker snel met name voor de app.

Waar ik nog niet zo goed aan kan wennen is de gids. Ik ben met m'n vorige HMB2260 setup gewend dat als ik op een zender sta (bv 81), dat ik dan met de “linkse en rechte” pijltjesknop (naast de ok knop) kan scrollen en dat er dan het info balkje op het scherm komt om zo te kijken wat ik eventueel gemist hebt en/of welk programma eraan gaat komen.

Ik kan dan ook makkelijk kiezen vanuit dit pop-up info balkje voor terugkijken.

Nu krijg ik de indruk dat dit volledig via de gids moet om zo eventueel terug te kijken.

Maar als ik dat niet wil en de gids wil verlaten, dan kan ik niet direct terug naar de zender waar ik was.

Ik kom weer in het standaard hoofdmenu om dat weer livetv  te moeten kiezen en zie dan de tegels NPO1, NPO2, etc ipv bv kanaal 81 waar ik vandaan kwam.

 

Mijn vraag is dus eigenlijk of er bij deze tv+ box het makkelijker kan zoals bij de vorige (HMB2260) setup?

 

Groet,

Theo 

Reputatie 4
Badge +2

Maar als ik dat niet wil en de gids wil verlaten, dan kan ik niet direct terug naar de zender waar is was.

Als ik me niet vergis kan je met dezelfde knop 'guide/gids' weer terug naar dezelfde zender. Het is allemaal nog wat onhandig op gebruikersgemak-vlak, helemaal mee eens...

Reputatie 7
Badge +20

Met het teruggaan naar dezelfde zender gaat iets niet altijd even goed inderdaad. Deze feedback had ik al eerder gezien en is al doorgegeven aan de ontwikkelaars. 

Reputatie 7
Badge +20

 vroeger had je ook radio's dan kon je zien aan de frequentie welke zender er op staat aan een lijst, in de tijd van Old vintage.

 

Radio's bestaan nog steeds en kan je nog steeds kopen.

Ook losse tuners zijn nog steeds te koop.

En velen kan je zelfs op de soundbar aansluiten.😉

ik heb nog de arris tv kastjes zonder 4k.

Voor zover ik nu begrijp zijn er 4 voordelen aan de tv+ kastjes voor mij:

-ingebouwde chromecast (handig voor mijn niet smart tv op de slaapkamer)

-tv+ werkt op wifi (ook handig voor de slaapkamer omdat ik de dvs'n er tussenuit heb gegooid (mijn tv staat daar nu niet aangesloten en de kids kijken via de tv app.

-afstandsbediiening werkt op bluetooth dus kastje kan uit zicht

-nog maar 1 afstandsbediening nodig voor bedienen tv en apps

Mis ik nog wat of zijn de nadelen nog echt zo dramatisch?