KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 128481 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Reputatie 6

Ben ik even een poos afwezig op het forum, krijg ik toch weer de aandrang om opnieuw even in te loggen om KPN mede te delen dat de KPN TV+ - Marketing- & Sales technisch qua CJ* & UX* - weer een blunder van de buitencategorie is en/of gaat worden.

Maak deze optie voor iedereen - nieuwe EN bestaande klanten - beschikbaar en zorg er minimaal voor dat de techniek van de KPN TV+ de absolute match is met de kwaliteit van de apparatuur die veel KPN klanten al in huis hebben (state-of-the-art).

Less 4 More! /r 🤐

*) klantreis en gebruikerservaring

Hoe krijg je het beeld van de tv stanby (zwart scherm) als je radio luisterd via de kpnt tv+ decoder? Dit was met de vorige decoder wel mogelijk via de instellingen. 

ik heb een oudere surround set die nog behoren werkt. Hier zitten geen extra ingangen op. 

Hoe is het bij jouw dan aangesloten @Baslogt ? Met een (losse?) surround hoeft de hele tv toch niet aan met radio luisteren?

Mijn surround (HTS) vind ik ook wat ouder (uit 2009) en die is gewoon met een optische kabel vanaf de DIW7022 verbonden. Omdat daar ook alle apps is in zitten is de hele televisie zelf daar nu niet meer mee verbonden.

Ik ben altijd benieuwd naar aansluitschema's.

Hier nu

7022 hdmi naar tv
7022 optisch naar HTS (radio luisteren met tv uit en tv geluid Dolby 5.1)

Dat was

2952 hdmi naar tv
tv optisch naar HTS (voor tv geluid Dolby 5.1)
en 2952 analoog naar HTS (voor radio luisteren; tv uit)

Als je surround geen optische ingang heeft kun je altijd nog deze converter ervoor aanschaffen.

Reputatie 7
Badge +30

@Lukas_, ik zie niet zo snel terug of je al verdere reactie had gekregen, maar als je overgaat naar Streaming Only, dan zie je alleen Start - Films - Series - Sport - Apps in het bovenmenu en niet de onderdelen Nu op TV, Gids en Opgeslagen.

 

 

ik heb nog de arris tv kastjes zonder 4k.

Voor zover ik nu begrijp zijn er 4 voordelen aan de tv+ kastjes voor mij:

-ingebouwde chromecast (handig voor mijn niet smart tv op de slaapkamer)

-tv+ werkt op wifi (ook handig voor de slaapkamer omdat ik de dvs'n er tussenuit heb gegooid (mijn tv staat daar nu niet aangesloten en de kids kijken via de tv app.

-afstandsbediiening werkt op bluetooth dus kastje kan uit zicht

-nog maar 1 afstandsbediening nodig voor bedienen tv en apps

Mis ik nog wat of zijn de nadelen nog echt zo dramatisch?

Er zijn wat bekende bevindingen die een deel van de klanten ervaart. Ook niet iedereen, maar wel genoeg dat we er een overzicht van hebben gemaakt. Er wordt actief door het tv team gewerkt aan deze dingen om het zo snel mogelijk te verhelpen.

Badge

Ben sinds twee weken overgestapt naar KPN TV+ en gebruik nu de DIW7022 ontvanger. Ben tevreden, zeker omdat ik in de laatste updates al verbeteringen zie en ervan uitga dat op termijn alles naar behoren zal werken.

Wat ik wel vervelend vind is dat ik sinds de overstap regelmatig storingen heb op de zender Discovery Science. Regelmatig wordt het beeld grotendeels grijs en verschijnen er blokken. Jammer want het is een van mijn favoriete zenders. Het maakt geen verschil of de video mode op multicast of unicast staat ingesteld. 

Heeft iemand hier ook last van sinds het gebruik van de DIW7022 en heeft iemand wellicht een oplossing?

Het is inderdaad weer bar slecht met Discovery science. Vaak gehakkel beeld en geluid. Niet alleen met de nieuwe ontvanger. @RvR-KPN 

Opnames gaan ook niet goed daardoor. 

Hopelijk speelt een moderator als die dit leest even door aan het tv team voor de kwaliteit van de zenders. 

Een foto zegt niet alles. Op dat moment was het enkele seconden een flink gehakkel. 

Via de Arris ontvanger zelfs grijze balken. 

 

  • De bitrate van de videostream zal omhoog gaan (betere kwaliteit). We noemen dit vanaf heden dan ook HD+ en niet meer HD-Glas
     

Is dit alleen voor de eerste 10 kanalen of worden alle zenders (discovery, eurosport, Belgische) ook in 14mbps aangeboden?

Reputatie 7
Badge +20

  • De bitrate van de videostream zal omhoog gaan (betere kwaliteit). We noemen dit vanaf heden dan ook HD+ en niet meer HD-Glas
     

Is dit alleen voor de eerste 10 kanalen of worden alle zenders (discovery, eurosport, Belgische) ook in 14mbps aangeboden?

 

In eerste instantie, zover ik weet, alleen de eerste 10 zenders.

 

Ik hoop ook dat KPN het voor alle HD zenders gaat doorvoeren.

Reputatie 7

In eerste instantie alleen de eerste 10 zenders.

Hoe weet je dat?

Reputatie 7
Badge +20

In eerste instantie, zover ik weet, alleen de eerste 10 zenders.

Hoe weet je dat?

 

Volgens mij is dat al enkele keren door een moderater in dit draadje aangegeven.

En vanwaar deze vraag / opmerking?

Weet jij meer? 

 

Ik heb mijn reactie iets aangepast. 😉

Reputatie 3
Badge +1

Wat ik wel vervelend vind is dat ik sinds de overstap regelmatig storingen heb op de zender Discovery Science. Regelmatig wordt het beeld grotendeels grijs en verschijnen er blokken. Jammer want het is een van mijn favoriete zenders. Het maakt geen verschil of de video mode op multicast of unicast staat ingesteld. 

Heeft iemand hier ook last van sinds het gebruik van de DIW7022 en heeft iemand wellicht een oplossing?

Ik onderschrijf je probleem ik heb het ook, beeld loop ff goed dan ineens haperingen en soms een paar seconden geheel zwart bij mij, even later gaat hij weer normaal lopen.

Is geen kwaliteit of bandbreedte issue voor dit kanaal, hier lijkt een ander probleem te zijn.

 

update:

Heb het kanaal nu al een tijdje aanstaan, sinds het begin de haperingen geen issue meer gehad met Discovery Sciense (>30m).

Reputatie 7
Badge +20

Zie hier.

Nieuwe update.

 

Reputatie 3
Badge +1

Ik zag net een update in de playstore op tv+ box van de ‘Android TV Core Services', mbt performance and bugfixes...

 

Wellicht lost dat wat probleempjes op met beeld en geluid.

Reputatie 5
Badge +5

Sinds 16 februari een tv+ abonnement. Al twee weken bezig om de goede decoder te krijgen. Hoe is die communicatie bij jullie?

Reputatie 7
Badge +24

Sinds 16 februari een tv+ abonnement. Al twee weken bezig om de goede decoder te krijgen. Hoe is die communicatie bij jullie?

Hier gewoon een 2de tv+ ontvanger gekregen. De eerste had ik al. 

Beste KPN,

Ik plaats dit berichtje ook maar even hier (ik begreep dat het update-forum hiervoor niet de juiste plek zou zijn). 
Hierbij een lijstje met onze ergernissen (denk dat vele al wel bekend zijn) mbt de nieuwe tv box diw7022 waarop we bij verlenging verplicht moesten overstappen. We hopen dat 'ie snel wat betrouwbaarder, en hopelijk uiteindelijk zo goed als de vip5202, werkt.

 

- Geluid werkt alleen op stereo, dolby 5.1 (passthrough vaak of auto soms) stottert of klinkt vervormd

- Gids werkt slecht (sinds vorige update gelukkig alleen nog op dag-grens 😊): schuift per hele pagina als je naar links of rechts beweegt én soms als je gids opstart kom je niet bij "nu" terecht maar heel ergens anders

- Beeld & geluid stottert als je wisselt tussen tv en gids, alsof 'ie de stream opnieuw gaat laden

- zou fijn zijn als de box bij het aanzetten opstart op laatste kanaal ipv hoofdscherm, want ik persoonlijk gebruik de box alleen voor lineaire tv (of in ieder geval de mogelijkheid een keuze hiervoor in te stellen bij de instellingen) 

- opnames bekijken: onoverzichtelijk met die grote plaatjes, keuzemogelijkheid om er weer een lijst van te maken

- vaak krijg je zwart beeld (soms wel geluid) als je op gids of home drukt of soms ook als je "terug" drukt,  dan moet je een paar keer random op home en terug blijven drukken tot er weer beeld komt

- (Als je een programma terugkijkt en je spoelt terug, kun je niet meer vooruit) -> mogelijk nu opgelost?!

- Soms geeft ontvanger alleen een groen scherm, geen beeld, wel geluid, knoppen/ afstandsbediening werken niet meer, als je switcht naar dat hdmi kanaal (alleen power off+on van de box werkt dan nog)

- zou fijn zijn als je bij radio het beeld weer kunt uitschakelen (ipv het groen, blauwe kruis met kanaal/tijd)

- als je vanuit radio op gids drukt, toont 'ie soms een totaal ander (tv) kanaal in vakje rechtsbovenin

 

Succes en bedankt! 

Reputatie 7
Badge +7

Ik blijf het instellingen-menu rommelig en soms onlogisch vinden. Het is wel wat beter geworden in vergelijking met het begin van de pilot, maar toch kan het nog steeds beter. Ik wil nu de volgende punten noemen:

  1. De softwareversies-nummers vind ik terug in het hoofdmenu (KPN instellingen). Daar is niks mis mee. Maar als ik de software wil updaten dan moet ik eerst naar het menu Apparaat-algemene-instellingen, en dan nog verder naar Apparaatvoorkeuren. Het zou logisch zijn, als dat op 1 plek zou zitten. En zeker niet bij “apparaatvoorkeuren", want wat heeft het updaten nu te maken met voorkeuren? 
  2. Als ik via het 1e menu-niveau “Instellingen” naar submenu Apparaat-algemene-instellingen ben gegaan, dan zou je verwachten dat je met de terug-knop weer in het 1e niveau terecht komt. Nee, daarmee ga je ineens helemaal uit het menu. Echt heel onlogisch.
Reputatie 4
Badge +2

 

- Geluid werkt alleen op stereo, dolby 5.1 (passthrough vaak of auto soms) stottert of klinkt vervormd

Ik heb eigenlijk nul problemen met het geluid (anders dan het tijdelijk wegvallen bij schakelen naar de gids en bij het weer teruggaan of selecteren van een kanaal.) en heb standaard 5.1 aan staan.

Ik heb s/pdif output uitgezet (ik heb de box rechtstreeks met hdmi op de versterker zitten). AC4 dialog Enhancer staat op 'off' en Indelingen Selecteren op automatisch (wil ik op pass through, maar dan gaat het geluid vertraagd afgespeeld worden na ewn seconde of 10....). Als io de AC4 setting aanpas heb ik wel direct problemen. 

Ik kan uren kijken zonder enige geluidsissues met deze settings. Ik gebruik de meegeleverde hdmi kabel.

Reputatie 4
Badge +2

Ik blijf het instellingen-menu rommelig en soms onlogisch vinden. Het is wel wat beter geworden in vergelijking met het begin van de pilot, maar toch kan het nog steeds beter. Ik wil nu de volgende punten noemen. 

Ik onderschrijf dat dit een slecht design is. Beide componenten worden door kpn geüpdate. Maak dan ook een update knop in het eerste scherm. De andere menu's zijn standaard android tv menu's.

Ook irritant dat als je teruggaat je inderdaad niet meer uitkomt in het eerste menu, maar gelijk in de kpn tv+/android tv interface. 

Ik begrijp al helemaal niet dat KPN zo’n box op de markt brengt met al deze problemen. Van een low budget provider kan je het verwachten, maar dit is toch wel een dikke tegenvaller. 
Blijkbaar is het ook zo druk met klachten, want een backoffice belt ook al niet terug 😁

Reputatie 7
Badge +20

@PeterS26

 

“Beste KPN” ??

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.

Dus je bericht is, gelukkig, voor alle gebruikers.😉

Wel een mooi bericht.

Zelf wacht ik nog even, totdat de HD+ kanalen erop staan en de meeste kinderziektes eruit zijn. 😉

 

Geluid alleen stereo?

Dan staat hij waarschijnlijk op unicast i.p.v. mulicast. 

Reputatie 7
Badge +13

Beste KPN,

Ik plaats dit berichtje ook maar even hier (ik begreep dat het update-forum hiervoor niet de juiste plek zou zijn). 
Hierbij een lijstje met onze ergernissen (denk dat vele al wel bekend zijn) mbt de nieuwe tv box diw7022 waarop we bij verlenging verplicht moesten overstappen. We hopen dat 'ie snel wat betrouwbaarder, en hopelijk uiteindelijk zo goed als de vip5202, werkt.

…………………….

​​​​

Bedankt voor je uitgebreide feedback Peter! 

 

- Geluid werkt alleen op stereo, dolby 5.1 (passthrough vaak of auto soms) stottert of klinkt vervormd

Ik heb eigenlijk nul problemen met het geluid (anders dan het tijdelijk wegvallen bij schakelen naar de gids en bij het weer teruggaan of selecteren van een kanaal.) en heb standaard 5.1 aan staan.

Ik heb s/pdif output uitgezet (ik heb de box rechtstreeks met hdmi op de versterker zitten). AC4 dialog Enhancer staat op 'off' en Indelingen Selecteren op automatisch (wil ik op pass through, maar dan gaat het geluid vertraagd afgespeeld worden na ewn seconde of 10....). Als io de AC4 setting aanpas heb ik wel direct problemen. 

Ik kan uren kijken zonder enige geluidsissues met deze settings. Ik gebruik de meegeleverde hdmi kabel.

Hi @Raver099 ,

Goed te horen dat het bij jou wel werkt; ik heb het even nagekeken, maar heb dezelfde settings, behalve de indeling, die staat nu op stereo, omdat zowel passthrough (bijna altijd) als auto (soms) de vertraging in lipsync en het vervormde geluid geven. 

Ontvangst is multicast. Hopelijk kan ik ook binnenkort van dolby genieten 😆

@PeterS26

 

“Beste KPN” ??

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.

Dus je bericht is, gelukkig, voor alle gebruikers.😉

Wel een mooi bericht.

Zelf wacht ik nog even, totdat de HD+ kanalen erop staan en de meeste kinderziektes eruit zijn. 😉

 

Geluid alleen stereo?

Dan staat hij waarschijnlijk op unicast i.p.v. mulicast. 

Hi @joop2011 ,

Haha, ja... "beste kpn", want het was wel echt aan KPN gericht,  omdat ik denk dat zij als enige de oplossing kunnen bieden en ik niet weet waar ik anders mijn lijstje kon dumpen. Uiteraard sta ik open voor tips en tricks van anderen, maar ik geloof dat de meeste dingen toch écht in de firmware zitten en geen instellingsfout zijn 😉 

Wat betreft jouw tip, dank daarvoor, maar de ontvangst staat inderdaad op multicast en geluid expliciet op stereo, omdat auto en passthrough problemen geven. 

En ja, achteraf gezien had ik ook beter even kunnen wachten met de overstap tot alle kinderziektes eruit zijn 😔, maar ja... het aanbod klonk goed en nu eenmaal over, mag je niet meer terug hè…

@PeterS26 

- Geluid werkt alleen op stereo, dolby 5.1 (passthrough vaak of auto soms) stottert of klinkt vervormd

Hier had ik ook dezelfde geluidsproblemen. Maar sinds een dag of 10 niet meer sinds ik:

De box bedraad op de Experia v10 op LAN poort 3 heb gezet, was 1.
Geluid van Passthrough op Automatisch heb gezet. 
De box is optisch naar de HTS verbonden.

Beeldinstelling op 2160p met 50 Hz. Dus niet 59,94 Hz en al helemaal niet die rond de 30 Hz.

🔊 Op dit moment is Dolby 5.1 er in TV+ alleen live. Niet bij opnames helaas. En zelfs ook niet na live pauze.

Geluid dus op automatisch om bij o.a. Netflix sowieso Dolby 5.1 te hebben 😉.

- zou fijn zijn als je bij radio het beeld weer kunt uitschakelen (ipv het groen, blauwe kruis met kanaal/tijd)

Dat kan. Roep de infobalk op (pijltje omlaag of gele toets) en druk terwijl ie er is op het kromme terug pijltje.

 

Met hdmi van de box direct naar de versterker werkt hier niet goed. Met de Arris VIP2952 al niet. Met de BRD speler met hdmi naar versterker en dan door naar tv wel.
Bovendien ondersteunt mijn versterker geen 2160p signaal. Dus bij deze box dat via de versterker doen is i.v.m. 4k via de apps geen optie.

Nota Bene.

Aangezien je een abonnement had (...) met de VIP5202, en die beviel goed, waarom dan een nieuw abonnement nemen. Waarbij je dus sinds 23 januari de DIW7022 erbij krijgt? Waarvan publiek op het forum de glitches gewoon te lezen zijn.
Verlengen (= nieuw abonnement nemen) is helemaal niet nodig. Mijn contract loopt sinds maart 2011 en alleen de naam van het abonnement is in juli 2016 gewijzigd.

Ik heb de nieuwe box op dit moment omdat ik een van de testers was. Nog wat dingetjes ⬇️ en ik ga over. De Arris VIP2952 staat nu, vrijwel ongebruikt en dus op eco, in de slaapkamer.

x Serie nummer in de tegels in hoofdindeling opnames

x HD+ kwaliteit (live en opnames) ivm glasvezel hier.

x Dolby geluid ook bij opnames

x Gids ook verticaal kunnen zetten

x Aan op laatste zender (hier dan radio die ik 's avonds voor slapen gaan op de zender zet) 

Reputatie 7
Badge +20

@PeterG 

Heb jij al de HD+ kanalen, begrijp ik?