KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 128474 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Kijk iedereen nu “standaard” tv op hdr of dolby vision? Of sdr en alle “apps” nu ook verplicht in “sdr” kijken.

Mogelijk begrijp ik je vraag niet goed maar dit is een configureerbare optie (althans de HDR prioriteit is te kiezen) Ik zelf heb een oled tv met ondersteuning voor hdr maar geen dolby vision. Ik heb daarom de keuze voor hdr gemaakt. De andere tv is wat ouder en daar heb ik ook voor HDR prioriteit gekozen. Mijn ouders hebben een nieuwe oled met dolby vision ondersteuning en daar heb dolby vision gekozen. Op alle tv’s heb ik prima beeld maar wacht wel op de hogere bitrate hd+ zenders.

Over de SDR of HDR keuze (dat is wat anders dan de hdr prioriteit optie) is in het verleden op de oude ontvangers veel te doen geweest. Daar is toen uiteindelijk als ik me niet vergis een auto optie bij gekomen omdat HDR op een niet HDR tv een dramatisch effect had met de nodige klachten als gevolg 😅. Er was daarom wat hilariteit in dit topic eerder deze maand omdat de auto optie in de nieuwe tv+ box niet meer aanwezig was. Ik weet niet zeker of KPN dit inmiddels op de radar heeft maar mogelijk kan een moderator hier iets over roepen.

ik zelf ervaar de hdr optie op een niet hdr tv niet als een probleem bij mij maar dat kan natuurlijk per tv verschillen. De sdr mogelijkheid gebruik ik daarom niet.

Indien de uitzending in sdr kwaliteit is, dan vind ik het minder prettig kijken als dit ineens omgezet wordt naar hdr of dolby vision.

Soms zou je bijna een zonnebril op zetten hoeveel feller het beeld is.

Reputatie 7
Badge +7

Indien de uitzending in sdr kwaliteit is, dan vind ik het minder prettig kijken als dit ineens omgezet wordt naar hdr of dolby vision.

Soms zou je bijna een zonnebril op zetten hoeveel feller het beeld is.

Dat is inderdaad de veelgehoorde klacht. Ik vind dat je een valide punt hebt. Ik zelf ervaar het gelukkig niet zo met mijn tv’s.

Het gaat dus niet om de hdr prioriteit (hdr of dolby vision want dat zijn de hdr implementatie vormen, die de tv+ overigens beiden heeft maar je tv niet noodzakelijk heeft) maar om de hdr/sdr optie. Ik zou in dit topic de moderators vragen of de auto optie op de shortlist staat bij tv+. Er staat in dit topic ergens een plaatje van deze optie wat ik me herinner. Op de oude ontvangers is die auto optie er onder druk gekomen 😀

Ter verduidelijking: hdr is een open standaard tegenhanger van dolby vision (licentie) en zijn beiden hdr implementatievormen. Handig die namen 😅

Reputatie 7

Indien de uitzending in sdr kwaliteit is, dan vind ik het minder prettig kijken als dit ineens omgezet wordt naar hdr of dolby vision.

Soms zou je bijna een zonnebril op zetten hoeveel feller het beeld is.

Dat is inderdaad de veelgehoorde klacht. Ik vind dat je een valide punt hebt. Ik zelf ervaar het gelukkig niet zo met mijn tv’s.

De optie HDR - automatisch zal weer terug gaan komen.

 

Ik heb net even dolby vision prio naar hdr10 gezet. Nu is het minder vel. Maar inderdaad de auto functie is wel een gemis. Hopen dat die snel weer in een update toegevoegd wordt.

Reputatie 7
Badge +7

@Pvdh14  Op mijn Samsung-tv is het beeld veel te donker als ik op de 5202 of op de tv+box kies voor hdr. Daarom op beide tv-ontvangers gekozen voor sdr.

Reputatie 7
Badge +7

Indien de uitzending in sdr kwaliteit is, dan vind ik het minder prettig kijken als dit ineens omgezet wordt naar hdr of dolby vision.

Soms zou je bijna een zonnebril op zetten hoeveel feller het beeld is.

Dat is inderdaad de veelgehoorde klacht. Ik vind dat je een valide punt hebt. Ik zelf ervaar het gelukkig niet zo met mijn tv’s.

De optie HDR - automatisch zal weer terug gaan komen.

Dank je wel voor de toevoeging. Goed nieuws voor @Pvdh14 

@Roy74

ik snap nu waarom hij minder fel is. Ik stel hdr in, maar de tv geeft onderin geen hdr10 weer. Zet ik de ontvanger op dolby vision prio. Krijg ik dolby vision onderin te zien. 
Net of hdr niet werkt dus en nu sdr laat zien.

 


aanvulling: zet ik automatisch beste resolutie aan heb ik wel hdr10 en bt.2020

alleen is ook aardig “fel”. Afwachten op een eventuele update dan maar.

 

Reputatie 7
Badge +7

@Pvdh14 

Ik heb er ook mee lopen te worstelen en dat was voor mij aanleiding om me wat meer in te lezen. Het lastige is dat dit allemaal anders kan zijn per merk en type tv.

Ik heb zelf een Philips met hdr en zonder dolby vision. In het algemeen denk ik dat het beste is om te kijken welke hdr prioriteit ondersteuning er is op de tv zelf en als dit beiden is dan vooral ook goed kijken hoe de configuratie hiervoor is in de tv zelf (moet of kan je een keus maken hiervoor in de tv). Dit afstemmen met de tv+ box settings. In de kennisbank staat er volgens mij standaard dat beide keuzes goed zijn maar ik denk zelf dat er beter iets kan staan dat het afhangt van je tv en type tv.

 
De auto hdr optie komt er zie ik ook weer aan op de tv+ en dat is denk ik goed nieuws voor je als je last hebt van felle tv schermen en daarom maar de keuze maakt voor sdr wat jammer is in sommige gevallen inderdaad.

Komt goed, niet vandaag maar wellicht wel morgen 😀

Reputatie 3
Badge +1

Kijk iedereen nu “standaard” tv op hdr of dolby vision? Of sdr en alle “apps” nu ook verplicht in “sdr” kijken.

Mogelijk begrijp ik je vraag niet goed maar dit is een configureerbare optie (althans de HDR prioriteit is te kiezen) Ik zelf heb een oled tv met ondersteuning voor hdr maar geen dolby vision. Ik heb daarom de keuze voor hdr gemaakt. De andere tv is wat ouder en daar heb ik ook voor HDR prioriteit gekozen. Mijn ouders hebben een nieuwe oled met dolby vision ondersteuning en daar heb dolby vision gekozen. Op alle tv’s heb ik prima beeld maar wacht wel op de hogere bitrate hd+ zenders.

Over de SDR of HDR keuze (dat is wat anders dan de hdr prioriteit optie) is in het verleden op de oude ontvangers veel te doen geweest. Daar is toen uiteindelijk als ik me niet vergis een auto optie bij gekomen omdat HDR op een niet HDR tv een dramatisch effect had met de nodige klachten als gevolg 😅. Er was daarom wat hilariteit in dit topic eerder deze maand omdat de auto optie in de nieuwe tv+ box niet meer aanwezig was. Ik weet niet zeker of KPN dit inmiddels op de radar heeft maar mogelijk kan een moderator hier iets over roepen.

ik zelf ervaar de hdr optie op een niet hdr tv niet als een probleem bij mij maar dat kan natuurlijk per tv verschillen. De sdr mogelijkheid gebruik ik daarom niet.

HDR is geen sound het is het beeld of de ontvanger HDR heeft of niet maakt niet uit, je tv wel Aan NPO 1 etc. heb je niets aan HDR die mogelijkheid is er niet laat staan dat ze in 4k uitzenden, en als het zover is  ben je al vele jaren verder zelfs, 1080P zenden ze nog niet volledig uit de woonkamer in.

Dolby Vision (geluid) het eerste wat in mij opkomt en niets met beeld van doen heeft, Atmos het nieuwste voor nog meer effect in combinatie met beeld zal de ontvanger het ook wel niet ondersteunen? en je moet wel content hebben om het af te spelen en dat het er allemaal op zit je tv en externe versterker evt. etc. en ondersteunt.

Online stream zal het mogelijk maken maar de vraag wat kan het tv+ kastje van KPN  en in hoeverre, zelfs, een goedkope Fire stick 4K van Amazon heeft het allemaal en superieur beeld en geluid, SBS 6 in 4 k HDR  en beperkt in geluid niet mogelijk natuurlijk.

Als ik lees heeft de ontvanger HDR maar dat is puur een signaal te tv zet het om dat is ook te zien aan de oplichtende HDR logo je hebt ook nog HDR+ en HDR-10 als je content afspeelt en zonder tv met HDR en de ontvanger wel zal geen invloed op het beeld moeten hebben lijkt mij.

Maar al met al wat doet tv+ het beter dan de oude ontvangers op het gebied en de meerwaarde er van, laat staan tegenover andere externe ontvangers of sticks die al enige tijd op de markt zijn.

Mijn mening ik zie het voordeel niet om over te stappen op tv+ van KPN nu niet en  de komende jaren niet?

Reputatie 3
Badge +1

@Pvdh14

Ik heb er ook mee lopen te worstelen en dat was voor mij aanleiding om me wat meer in te lezen. Het lastige is dat dit allemaal anders kan zijn per merk en type tv.

Ik heb zelf een Philips met hdr en zonder dolby vision. In het algemeen denk ik dat het beste is om te kijken welke hdr prioriteit ondersteuning er is op de tv zelf en als dit beiden is dan vooral ook goed kijken hoe de configuratie hiervoor is in de tv zelf (moet of kan je een keus maken hiervoor in de tv). Dit afstemmen met de tv+ box settings. In de kennisbank staat er volgens mij standaard dat beide keuzes goed zijn maar ik denk zelf dat er beter iets kan staan dat het afhangt van je tv en type tv.

 
De auto hdr optie komt er zie ik ook weer aan op de tv+ en dat is denk ik goed nieuws voor je als je last hebt van felle tv schermen en daarom maar de keuze maakt voor sdr wat jammer is in sommige gevallen inderdaad.

Komt goed, niet vandaag maar wellicht wel morgen 😀

Vaak is software matig van Philips nog wel een dingetje het werkt of niet op je tv, dan ben je afhankelijk van Philips TP-Vision wegens software update van je toestel en afhankelijk dat heeft vaak te maken met het Ambilicht op je toestel het moet allemaal 1 op 1 optimaal blijven werken en ook de ingang via je HDMI poort etc.

Als tip kijk een op https://toengel.net/philipsblog/ dat is de enige website voor al het Philips tv toestellen die de afgelopen jaren zijn uitgebracht en de nieuwste, daar vind je alle software updates die zijn uitgebracht en de verbetering en wat er evt. in de pijplijn staan. 

Kijk naar je toestel type die je hebt en misschien is het wel een softwarematig dingetje betreft dolby Vision en je toestel evt. (ondersteunt) 

Hier nu een aantal weken in gebruik, al met al een grote verbetering tov de oude decoder. Geen idee of ik hier bugs kan melden of dat er een ander thread voor is. 

We hebben regelmatig bij beide decoders dat het beeld van Netflix stottert en het geluid niet werkt. Een oplossing is dan even een live zender te openen en dan weer terug te gaan naar Netflix. Is dit bekend?

Reputatie 7
Badge +20

@Ricorico 

 

Zie ook hier.

 

Bugs, etc., mag je hier uiteraard vermelden.😉

Ik heb sinds kort KPN +. En ik zag in de google play store dat ik nu spellen kan downloaden. Ik was benieuwd welke gamepad ik daarvoor kan en moet gebruiken???

Reputatie 6
Badge +6

Op een paar dingen na, bevalt deze manier van TV kijken erg goed. Netflix werkt niet, maar daar wordt op dit moment aan gewerkt, ook de chromecast krijg ik maar niet aan (verbinding wordt niet vertrouwd). Maar verder het zappen is significant verbeterd en andere apps (gisteren F1 TV) werken helemaal goed. De beeldkwalieit is naar mijn mening best wel beter van de Arris VIP5202 (alhoewel die erg goed is). Ik luister uit in stereo en dan klinkt het allemaal perfect. Ik heb er verder niks over te klagen. Ook maar eens een positieve noot neerzetten dacht ik zo.

Reputatie 4
Badge +2

 

….ook de chromecast krijg ik maar niet aan (verbinding wordt niet vertrouwd)…..

De chromecast functie op beide boxen werkt prima hier. Ik vermoed dat het een setting aan jouw kant is die aangepast moet worden. Bij mij werkt het meeste ook prima hoor! Waarvoor ik het gebruik is het momenteel goed werkbaar.

Reputatie 6
Badge +6

Wellicht doe ik inderdaad iets niet goed. Maar wat? Ik krijg het gewoon niet aan, terwijl ik wel nu via de KPN+ box alle Google Home handelingen kan verrichten tot het aan en uitdoen van m’n verlichting thuis (die daar uiteraard geschikt voor is). 
 

moet ik daarvoor de WiFi aanzetten bijvoorbeeld?

Reputatie 4
Badge +2

Wellicht doe ik inderdaad iets niet goed. Maar wat? Ik krijg het gewoon niet aan, terwijl ik wel nu via de KPN+ box alle Google Home handelingen kan verrichten tot het aan en uitdoen van m’n verlichting thuis (die daar uiteraard geschikt voor is). 
 

moet ik daarvoor de WiFi aanzetten bijvoorbeeld?

De wifi hoeft niet aan. De box moet wel op hetzelfde netwerk aangesloten zitten als de telefoon (of ander apparaat) waar je vandaan wilt casten. Waar krijg je exact de foutmelding te zien? Pak bijvoorbeeld op je telefoon de Youtube app. Pak een filmpje en probeer te casten door op dat cast icoontje bovenin te klikken tijdens het afspelen….

Reputatie 6
Badge +6

Nee, dat is het probleem niet. Ik weet heel goed hoe het werkt, cast ook naar de YouTube op m’n TV, maar hij ziet gewoon de KPN+ box niet als een vertrouwde connectie vanaf m’n iPhone. Uiteraard heb ik maar één netwerk in huis, anders zou hij hem al helemaal niet kunnen zien. Ik zie wanneer ik op het ‘cast-icoon’ klik, de KPN+ box staan, tik ik dat aan, dan mislukt de verbinding vreemd genoeg.

@ronvmeijer schrijft: Netflix werkt niet,

Toch wel apart. Ook weer iets waar niet iedereen last van heeft. ( @Shyrin_ )

Netflix werkt hier via de DIW7022 probleemloos.

En ook dit weekend via de Viaplay app storingsvrij (!) naar de Formule 1 uitzendingen op vrijdag, zaterdag en zondag gekeken.

Reputatie 6
Badge +6

@ronvmeijer schrijft: Netflix werkt niet,

Toch wel apart. Ook weer iets waar niet iedereen last van heeft. ( @Shyrin_ )

Netflix werkt hier via de DIW7022 probleemloos.

En ook dit weekend via de Viaplay app storingsvrij (!) naar de Formule 1 uitzendingen op vrijdag, zaterdag en zondag gekeken.

Dat blijkt te maken te hebben met Netflix serienummers die niet geautoriseerd zijn. Er zijn heel veel boxjes waar Netflix perfect op draait...maar daar is men nu mee bezig en zal snel opgelost worden.

Reputatie 7
Badge +16

@ronvmeijer schrijft: Netflix werkt niet,

Toch wel apart. Ook weer iets waar niet iedereen last van heeft. ( @Shyrin_ )

Gelukkig maar, toch? 😉 Wat @ronvmeijer zegt! Het onderzoek loopt nog en de definitieve oplossing is in zicht. 

Fijn dat de Viaplay app goed werkte! Met of zonder Olav Mol, @PeterG 😅

Reputatie 4
Badge +2

Nee, dat is het probleem niet. Ik weet heel goed hoe het werkt, cast ook naar de YouTube op m’n TV, maar hij ziet gewoon de KPN+ box niet als een vertrouwde connectie vanaf m’n iPhone. Uiteraard heb ik maar één netwerk in huis, anders zou hij hem al helemaal niet kunnen zien. Ik zie wanneer ik op het ‘cast-icoon’ klik, de KPN+ box staan, tik ik dat aan, dan mislukt de verbinding vreemd genoeg.

Als ik je reactie lees, reageer je vrij kortaf tegen iemand die je graag wil helpen. Je geeft weinig tot geen informatie over je probleem en ook niet over de betrokken apparaten, dan is het lastig om gericht te troubleshooten. Maar wellicht ligt het aan mijn interpretatie van het bericht.…
Anyways, je kan even kijken of je op deze manier de zaak vlot kan trekken:
 

Step 1. Make sure Local Network Access is enabled 

  1. On your iOS device’s home screen (iOS 14 or later), tap Settings
  2. Tap Privacy and then Local Network. You’ll find a list of apps.
  3. Turn on Local Network Access for the app(s) you would like to allow access to your network. This will allow permissions for your device to discover Cast-enabled devices.

Ik heb het even met de (zakelijke) Iphone geprobeerd, maar ik krijg bij het willen casten steeds meldingen dat dit überhaupt aangezet moet worden en wordt er volgens heengelinkt als ik doorklik. Het kan natuurlijk zijn dat je een andere IOS versie hebt, waardoor dit wellicht iets anders werkt. Kijk ook even in het bovenstaande menu of de app die je wilt casten aangevinkt is. Ik krijg de stream vanaf mijn Iphone direct gecast vanuit mijn Iphone naar een TV+ box, zonder ingewikkelde truukjes in ieder geval.

Reputatie 6
Badge +6

Dank voor de uitleg. Dit staat allemaal zoals het staan moet op m’n iPhone 13 Pro Max met de laatst IOS aan boord.

Ik reageer kortaf? Daar ben ik me niet van bewust en dat is ook zeker niet de bedoeling. Het beroerde van geschreven tekst dat een ieder het op zijn of haar eigen manier interpreteert, maar nogmaals ik ben zeker niet geïrriteerd of kortaf.

Reputatie 4
Badge +2

Dank voor de uitleg. Dit staat allemaal zoals het staan moet op m’n iPhone 13 Pro Max met de laatst IOS aan boord.

Ik reageer kortaf? Daar ben ik me niet van bewust en dat is ook zeker niet de bedoeling. Het beroerde van geschreven tekst dat een ieder het op zijn of haar eigen manier interpreteert, maar nogmaals ik ben zeker niet geïrriteerd of kortaf.

Zoals ik al zei: interpretatie. Ik weet dat tekst soms anders overkomt, maar voor beiden geldt dat het goed is ons ervan bewust te zijn.…

Heeft de tv box wel eens een reboot gehad in de tussentijd. Ik weet dat ik met mijn Shield in het begin ook connectieproblemen had. Toen loste zich dat op na een simpele reboot. Mocht je nog een ander device hebben is dat ook nog even de moeite waard om te checken om te zien of het echt aan de iPhone ligt of dat de box willekeurig is....