Experia Box V10A Update: Mesh [5.00.52_build493-owl]

  • 13 July 2021
  • 487 reacties
  • 35687 keer bekeken
Experia Box V10A Update: Mesh [5.00.52_build493-owl]

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

487 reacties

Hi @JVKPN@Astege en @hwauters, wat irritant dat jullie nu problemen ervaren met de connectie met jullie mobiele telefoons :slight_frown:

Ik wil hier graag even intern over aan de bel trekken!

@Astege heb je het modem al gereset en zo ja, op welke softwareversie zit je op dit moment? Zou je dat nog eens extra kunnen controleren? En om welk type mobiele toestellen gaat het?

@hwauters heb jij het modem ook al gereset en op welke softwareversie zit jij op dit moment?

Hallo Maja_

De modem heb ik net als andere al vele malen gereset.

Software versie: v5.00.52 build493-owl

toestellen die problemen geven :

Samsung A21S, iphone 11

 

Maar het is in het algemeen dat het Mesh protocol dus problemen geeft

 

Met mijn gescheiden SSID beneden ( net1) en de wifi experia op een andere SSID (net2) totaal geen problemen gehad voor de updates.

De modem had dus als wifi (net1) en de experia Wifi’s dus (net2). Werkte perfect !

Was echt blij dat dit ook goed werkte in de corona thuiswerk situaties met schoolgaande kinderen etc..

 

Maar we zeggen allemaal hetzelfde in het forum en de mogelijkheid om MESH dus uit te zetten is er dus niet.

 

Ik heb dus nu maar weer op de zolder de Experia Wifi ( tweede kastje ) uitgezet en daar weer mijn aparte Route (TP-Link ) met eigen accespoint neergezet zoals hier op het forum door wjb is beschreven in het verleden toen er nog geen Experia Wifi kastjes waren.

Voelt als terug bij af.

Maar beneden en op eerste verdieping heb ik dus nog steeds het MESH protocol door de Experia Wifi en het protocol in de modem zelf.

 

Ik zit er aan te denken om dus de WIFI dan maar uit te zetten in de modem (  moet nu via knop heb ik vernomen :(   , en dan maar een tweede router er achter te plaatsen met eigen acces point en SSID net als vroeger.

 

KPN lees onze problemen en zorg dat het wordt terug gedraait want met de Experia Wifi hoef ik geen MESH.

 

Of is dan de Super Wifi de oplossing ?. Volgens mij niet daar lees ik ook problemen mee.

 

Gegroet

 

Dit is inderdaad gelukt.

Firmware 52 is nu geïnstalleerd

Hallo OFCM

 

Werkt het bij jullie nu allemaal goed ?

 

Ha @Joellam, wat vreemd! We gaan heel snel nog een nieuwe firmware uitrollen, dus ik zou je eigenlijk willen adviseren om het over een dag of twee nog eens te proberen. Ik ga er eigenlijk vanuit dat het dan alsnog in orde komt!

 

Mijn modem nogmaals gereset, en wederom geen update aan mijn adres. Toch vreemd. Nog steeds v5.00.48 build453

Reputatie 7
Badge +20

Heb je hem gereset door een scherp voorwerp in het het reset gaatje te stopen tot het modem opnieuw ging opstarten? Of anders via de interface resetten? Want de nieuwe firmware moet dan wel ingeladen worden.

Heb je hem gereset door een scherp voorwerp in het het reset gaatje te stopen tot het modem opnieuw ging opstarten? Of anders via de interface resetten? Want de nieuwe firmware moet dan wel ingeladen worden.

Ja met een sateprikker. Ik moest ook daarna met het standaard wachtwoord weer inloggen. 

Reputatie 1

Ik zie bij het verbinden van mijn smartphone en iPad geen 5GHZ meer in de beschikbare WiFi netwerken, alleen de 2.4GHZ. Wat kan hier de oorzaak van zijn. We hebben de experiabox 10A.

 

*Admin: Samengevoegd met algemeen topic

Reputatie 7
Badge +17

@Astege Heb je ook al geprobeerd om alle netwerken op jouw toestel te vergeten en de verbinding met het wifinetwerk opnieuw in te stellen?

@Joellam Hmm, en als je via de interface reset, wordt de update dan geforceerd? Als het dan ook niet lukt, ben ik bang dat je nog even moet wachten tot de update automatisch gepusht wordt.

Reputatie 7
Badge +17

@Spykstaal Ik heb jouw reactie toegevoegd aan dit algemene topic over de nieuwste update van de Experia Box V10a, omdat ik denk dat je hier jouw antwoord kunt vinden. Ik raad je aan het startbericht door te nemen.

Reputatie 1
Badge

Hi @JVKPN@Astege en @hwauters, wat irritant dat jullie nu problemen ervaren met de connectie met jullie mobiele telefoons :slight_frown:

Ik wil hier graag even intern over aan de bel trekken!

@Astege heb je het modem al gereset en zo ja, op welke softwareversie zit je op dit moment? Zou je dat nog eens extra kunnen controleren? En om welk type mobiele toestellen gaat het?

@hwauters heb jij het modem ook al gereset en op welke softwareversie zit jij op dit moment?

Hier ook software versie v5.00.52 build493-owl. Ik heb een reset gedaan via de online tool, maar dit heeft geen verschil gemaakt. Voor de laatste firmware update speelde dit probleem niet. 

Reputatie 7
Badge +30

Dan heb je al de meest recente versie van de firmware, @hwauters.  Ik begrijp dat het probleem dat je ervaart is dat jouw Redmi Note 9 wel op de wifi blijft, maar geen internetverbinding heeft. 

Is dit het enige apparaat waar je dit mee hebt? Heb je, naast de V10A, ook Experia Wifi en/of Superwifi in huis? Wat je sowieso kunt doen is even in je telefoon het wifinetwerk vergeten en opnieuw verbinding maken. 

 

@Astege Heb je ook al geprobeerd om alle netwerken op jouw toestel te vergeten en de verbinding met het wifinetwerk opnieuw in te stellen?

@Joellam Hmm, en als je via de interface reset, wordt de update dan geforceerd? Als het dan ook niet lukt, ben ik bang dat je nog even moet wachten tot de update automatisch gepusht wordt.

Denise_  Dat is allemaal al gedaan

Reputatie 7
Badge +30

Goed dat dat in ieder geval al geprobeerd is, @Astege! Ik wil het toch even helder krijgen, zodat we intern navraag kunnen doen. Je geeft aan dat je mesh problemen ervaart met de nieuwste firmware: wifi valt weg, heb ik dat goed begrepen? Kan je aangeven hoe jouw netwerk precies ingericht is als je daar tegenaan loopt? Welk modem heb je en welke apparaten staan daar dan achter en op welke plek in jouw huis? En op welke momenten ervaar je deze mesh issues dan? Wat krijg je op zo'n moment in beeld? En dit is zowel bij de iPhone als de Samsung het geval toch? Ik wil graag navragen bij de collega's of ze dit herkennen, maar het probleem is mij nu nog niet helemaal duidelijk. Je geeft aan dat je boven nu een Experia Wifi en een TP link router hebt, dat werkt nu goed? En wat is dan het probleem nog beneden, waar nu wel een mesh situatie gecreëerd is?

Reputatie 7

@Astege, zou jij de app WiFi Analyzer eens op jouw Samsung willen installeren en hier screenshots willen posten van de 5GHz dekking (kanaalgrafieken) op een plek waar je problemen ondervindt.

Onderstaand zo'n plaatje van mijn 5GHz wifi accesspoints in woonkamer, tuinkamer, 1e verdieping en 2e verdieping gemeten vanuit de woonkamer.

 

Goed dat dat in ieder geval al geprobeerd is, @Astege! Ik wil het toch even helder krijgen, zodat we intern navraag kunnen doen. Je geeft aan dat je mesh problemen ervaart met de nieuwste firmware: wifi valt weg, heb ik dat goed begrepen? Kan je aangeven hoe jouw netwerk precies ingericht is als je daar tegenaan loopt? Welk modem heb je en welke apparaten staan daar dan achter en op welke plek in jouw huis? En op welke momenten ervaar je deze mesh issues dan? Wat krijg je op zo'n moment in beeld? En dit is zowel bij de iPhone als de Samsung het geval toch? Ik wil graag navragen bij de collega's of ze dit herkennen, maar het probleem is mij nu nog niet helemaal duidelijk. Je geeft aan dat je boven nu een Experia Wifi en een TP link router hebt, dat werkt nu goed? En wat is dan het probleem nog beneden, waar nu wel een mesh situatie gecreëerd is?

Hallo

 

Situatie is dus een expeia v10a.  Eerste etage nu een experiawifi die mesh heeft met de modem

op zolder een losse accespoint met aparte wifi 

probleem is de mesh wifi waarbij dus het overschakelen niet gaat telefoons hebben dan dus wel verbinding geen internet en reconnect is nodig 

 

@Astege, zou jij de app WiFi Analyzer eens op jouw Samsung willen installeren en hier screenshots willen posten van de 5GHz dekking (kanaalgrafieken) op een plek waar je problemen ondervindt.

Onderstaand zo'n plaatje van mijn 5GHz wifi accesspoints in woonkamer, tuinkamer, 1e verdieping en 2e verdieping gemeten vanuit de woonkamer.

 

Wjb

 

Dat zal ik doen maar dan moet ik wel de namen blurren kom ik morgen op terug

 

Las over een derde update trouwens ?

Badge

Ik ben een dikke maand geleden overgegaan van een Expiabox10 op een 10a, en gelijk een aantal SuperWifi punten gekocht in de hoop een goed en stabiel Mesh WiFi netwerk te realiseren thuis. Mesh werkt nog niet, daarvoor is update van de router firmware nodig.

Huidige versie (5/9/2021): v5.00.48 build453

Zou volgens KPN zou de update voor 20 aug worden doorgevoerd.

Tot op heden nog niets van gehoord of gezien.

Kan iemand mij vertellen wanneer deze komt?
Kan het zijn dat er iets niet goed in jullie administratie is doorgevoerd waardoor jullie denken dat ik nog steeds een Experiabox 10 heb ipv 10a (en derhalve geen update krijg?)

Groet,

Alfons

 

Admin: bericht verplaatst naar ander topic

Reputatie 7
Badge +20

Hi @AlfonsG, ik heb je bericht verplaatst naar het algemene topic over de update, zou je het startbericht eens door willen nemen? Hier wordt uitgelegd dat er inmiddels nog weer een nieuwere versie beschikbaar is en hoe je die update binnen kunt halen!

Vannacht is de v10A teruggezet, en jippie! Onze Nefit thermostaat mag weer meedoen!

Dank!

Reputatie 1
Badge

Dan heb je al de meest recente versie van de firmware, @hwauters.  Ik begrijp dat het probleem dat je ervaart is dat jouw Redmi Note 9 wel op de wifi blijft, maar geen internetverbinding heeft. 

Is dit het enige apparaat waar je dit mee hebt? Heb je, naast de V10A, ook Experia Wifi en/of Superwifi in huis? Wat je sowieso kunt doen is even in je telefoon het wifinetwerk vergeten en opnieuw verbinding maken. 

 

Hallo @Erik_ , het vergeten van het wifinetwerk en opnieuw verbinden lijkt het probleem opgelost te hebben. Bedankt! 

Reputatie 7

Vannacht is de v10A teruggezet, en jippie! Onze Nefit thermostaat mag weer meedoen!

Welke versie van de firmware staat nu op jouw V10a?

Vannacht is de v10A teruggezet, en jippie! Onze Nefit thermostaat mag weer meedoen!

Welke versie van de firmware staat nu op jouw V10a?

Hier ook vannacht de V5.00.52 ontvangen!

Werd wakker en alle (wifi) smart lampen/stopcontacten deden het niet ... en toen zag ik dat de uptime van de router maar 10 uur was. Dus ff stroom eraf gehaald en alles werkt weer perfect! Hopelijk komende tijd geen updates meer :)

 

Edit: Ik zag trouwens dat met deze updates de Experia Wifi eindelijk 100 kanalen ondersteunen! Voorheen ging het altijd tot 64. Ideaal en changelog waardig KPN!

Reputatie 5
Badge +4

Heeft iedereen een firmware update gehad vannacht? Kreeg net een melding van thuis dat de tv (Arris) niet werkte, dat is altijd na een modem update. De Arris moet dan herstart worden...

Reputatie 7
Badge +10

Heeft iedereen een firmware update gehad vannacht? Kreeg net een melding van thuis dat de tv (Arris) niet werkte, dat is altijd na een modem update. De Arris moet dan herstart worden...


De update wordt in batches uitgerold. Het zou heel goed kunnen dat jij de update vannacht hebt gehad @fdpg1963:blush:

Reputatie 3
Badge

Ik zie bij het verbinden van mijn smartphone en iPad geen 5GHZ meer in de beschikbare WiFi netwerken, alleen de 2.4GHZ. Wat kan hier de oorzaak van zijn. We hebben de experiabox 10A.

 

*Admin: Samengevoegd met algemeen topic

Heeft je netwerk naam een spatie in de SSID?

Reputatie 1

Hier ook de update gehad. Moest ook de experiabox even van de stroom halen, want kon m'n de interface van het modem niet meer benaderen (192.168.2.254).