Experia Box V10A Update: Mesh [5.00.52_build493-owl]

  • 13 July 2021
  • 487 reacties
  • 35683 keer bekeken
Experia Box V10A Update: Mesh [5.00.52_build493-owl]

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

487 reacties

Reputatie 2

sms ontvangen dat de modem geupdate word maar de modem is wel opnieuw opgestart maar geen nieuwe update v5.00.49 , en op mijn kpn zegt hij modem is niet bereikbaar terwijl ik toch echt online ben.

ondanks werkt alles vrij wel goed behalve radio 10 fm hapert zo nu en dan.

 

kan kpn de update alsjeblieft nu door voeren.

Reputatie 7
Badge +30

@oeps-ie, als de update niet is doorgevoerd dan wordt het over het algemeen later nog een keer geprobeerd. Je kunt hem zelf echter ook forceren door je Experia Box een reset te geven. Wat ik in dit geval ook wel zou aanraden, want het klinkt alsof de connectie tussen jouw Experia Box en ons beheersysteem niet optimaal is.  

Reputatie 2

goedemiddag, 

een harde reset heb ik al uitgevoerd maar dat helpt ook niet.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @oeps-ie! Goed dat je de V10a al gereset hebt. Jammer dat de update niet doorkomt. Als je een glasvezelverbinding hebt, maak dan het glasvezelkastje minimaal 2 minuten stroomloos en herstart hierna het modem. Geef het modem even de tijd om de internetverbinding weer tot stand te brengen en controleer of die hierna wél herkend wordt. Reset het modem eventueel (nogmaals) om de update te forceren. 

Als je een koperaansluiting hebt, dan kun je weinig meer doen. Dat je modem niet herkend/gevonden wordt, duidt vaak wel op een fout in de verbinding. Dan gaat het ook niet lukken om op een later tijdstip de update in te laden. Kun je in dat geval je gegevens eens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer en klantnummer is voldoende. 

Ben benieuwd!

Reputatie 2

goedenavomd Lisa van kpn, ik heb mijn profiel aangevuld.

Alle handelingen die U genoemd heeft heb ik uitgevoerd maar de update is niet gelukt of binnen gekomen op de modem, tevens word de melding in mijn kpn nog steeds weer gegeven dat hij de modem niet kan vinden.

Zou wel fijn zijn als kpn dit in orde kan maken.

 

Reputatie 2

goedenavond kpn,

 

update is gelukt, modem starte opeens opnieuw op en alles werkt.

Reputatie 2
Badge

Bij mij is de update zonder problemen verlopen, maar ik miste in de communicatie toch wel een goed overzicht van de wijzigingen. Zo werd ik toch verrast door de nieuwe WiFi instellingen en was IPv6 opeens beschikbaar. Ik heb het mailtje bewaard en in dat mailtje noch in de links naar 'meer informatie’ wordt hierover gerept. Zou dat toch beter kunnen de volgende keer?

Is dit ook de plek voor een wensenlijstje? Ik ben blij dat de IPv4 DNS server aan te passen is, maar voor IPv6 geldt dit nog niet. Dus hoewel ik met de ExperiaBox iets hogere snelheden haal heb ik toch maar weer mijn eigen modem in gebruik genomen.

Is er zicht op een volledige implementatie van de IPv6 mogelijkheden in de firmware van de 10a?

Reputatie 7
Badge +20

Durf ik zo nog niet te zeggen. Daar heb ik nog geen informatie over ontvangen. 

Reputatie 7
Badge +30

Aanvullende update over de uitrol van de v5.00.52_build493-owl versie.

We zagen toch nog wat meldingen binnenkomen van problemen nadat men deze firmware had gekregen. Het kon voorkomen dat telefonie het niet meer deed, dat de webinterface van de V10A niet (goed) werkte, dat de tv ontvanger foutcode 561 gaf na een herstart, of dat de Experia Box geen goede verbinding kon maken met ons beheersysteem. Deze problemen ontstonden door dat in de V10A elk uur een check werd gedaan die vervolgens niet goed afsloot, waardoor het werkgeheugen volliep en hij dus minder goed de rest van z'n werk kon doen. Dit was, tijdelijk op te lossen door de V10A te herstarten omdat dit het werkgeheugen leeghaalt. We hebben deze check, die ook niet essentieel is, nu uitgezet zodat dit niet meer gebeurt.

Komend weekend zullen we, in de nacht van 11 op 12 september, alle V10A's nog een herstart geven om te zorgen dat hun geheugen een laatste keer opgeschoond wordt. Dit heeft geen effect op zelf aangepaste instellingen e.d.

Reputatie 1

Ik heb nog steeds geen firmware updated gehad op mijn experiabox v10a v5.00.48 build453

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb nog steeds geen firmware updated gehad op mijn experiabox v10a v5.00.48 build453

Je kunt een update forceren door de Experia Box een reset te geven.

Reputatie 1

Reset heeft niet geholpen. 

Reputatie 7
Badge +17

Reset heeft niet geholpen. 

En als je de reset uitvoert vanuit de webinterface van het modem?

Reputatie 1

Welke reset ik ook uitvoer, na opstarten van de experiabox is alleen het wachtwoord naar fabrieksinstellingen gegaan, maar mijn eigen ssid namen staan er gewoon nog in en de firmware heeft ook geen update gekregen.

Reputatie 7
Badge +30

Dat is wel heel vreemd, @Spykstaal! Zou je je forumprofiel aan willen vullen met je adres en klantnummer? Jij hebt nu de  v5.00.48 build453 toch? En zowel met een handmatige reset door het gaatje naast het reset knopje in te drukken als door het gebruikmaken van de servicetool blijft die firmware erop staan?

Reputatie 1

Ja, dat klopt. 
Profiel is aangepast.

Reputatie 2

Aanvullende update over de uitrol van de v5.00.52_build493-owl versie.

We zagen toch nog wat meldingen binnenkomen van problemen nadat men deze firmware had gekregen. Het kon voorkomen dat telefonie het niet meer deed, dat de webinterface van de V10A niet (goed) werkte, dat de tv ontvanger foutcode 561 gaf na een herstart, of dat de Experia Box geen goede verbinding kon maken met ons beheersysteem. Deze problemen ontstonden door dat in de V10A elk uur een check werd gedaan die vervolgens niet goed afsloot, waardoor het werkgeheugen volliep en hij dus minder goed de rest van z'n werk kon doen. Dit was, tijdelijk op te lossen door de V10A te herstarten omdat dit het werkgeheugen leeghaalt. We hebben deze check, die ook niet essentieel is, nu uitgezet zodat dit niet meer gebeurt.

Komend weekend zullen we, in de nacht van 11 op 12 september, alle V10A's nog een herstart geven om te zorgen dat hun geheugen een laatste keer opgeschoond wordt. Dit heeft geen effect op zelf aangepaste instellingen e.d.

De modem is niet opnieuw opgestart afgelopen nacht, en de firmware die is nog steeds de oude v5.00.48 kort om kpn krijgt op 1 of andere manier niet voor elkaar om de laatste firmware er in te krijgen v5.00.52 

 

Reputatie 2

even een aanvulling voor iedereen die gebruik maakt van superwifi punten, als je android producten gebruikt dan op al deze producten de wifi ssid naam van je wifi op dat toestel op vergeten klikken dan wifi even uit en weer aan doen op de android product. dan opnieuw verbinding maken met je wifi .

nu zul je merken dat als je van de ene superwifi naar de andere superwifi punt loopt de snelheid goed blijft en hij zonder dat je het merkt over schakeld naar de beste  wifi signaal.

Reputatie 7
Badge +15

@oeps-ie Heb jij ook een reset gedaan zoals hier beschreven? 

Dat is wel heel vreemd, @Spykstaal! Zou je je forumprofiel aan willen vullen met je adres en klantnummer? Jij hebt nu de  v5.00.48 build453 toch? En zowel met een handmatige reset door het gaatje naast het reset knopje in te drukken als door het gebruikmaken van de servicetool blijft die firmware erop staan?

Mocht dat het geval zijn en je hebt inderdaad nog niet de juiste software versie. Zou je dit dan kunnen laten weten? Dan kan ik jouw gegevens en die van @Spykstaal doorsturen naar onze technische mensen. 

Zij gaan dan uitzoeken waarom het niet lukt om de nieuwe software versie te krijgen. 

Reputatie 2

@oeps-ie Heb jij ook een reset gedaan zoals hier beschreven? 

Dat is wel heel vreemd, @Spykstaal! Zou je je forumprofiel aan willen vullen met je adres en klantnummer? Jij hebt nu de  v5.00.48 build453 toch? En zowel met een handmatige reset door het gaatje naast het reset knopje in te drukken als door het gebruikmaken van de servicetool blijft die firmware erop staan?

Mocht dat het geval zijn en je hebt inderdaad nog niet de juiste software versie. Zou je dit dan kunnen laten weten? Dan kan ik jouw gegevens en die van @Spykstaal doorsturen naar onze technische mensen. 

Zij gaan dan uitzoeken waarom het niet lukt om de nieuwe software versie te krijgen. 

Alles al gedaan een reset en opnieuw opstarten, maar in mijn kpn zie ik dat hij geen contact krijgt met de modem en daarom ook niet mijn ipv4 en ipv6 adres kan weergeven in mijn kpn.

Reputatie 7
Badge +30

@Spykstaal en @oeps-ie toch nog een extra vraag: wat gebeurt er precies als jullie op het modem inloggen? Via ‘administratie’ aan de linkerkant kan je dan kiezen voor ‘restore’ bovenin de tabjes. En dan kies je in het scherm voor terugzetten naar fabrieksinstellingen. Dat is de onderste knop. Kunnen jullie laten weten of dit wel werkt?

Reputatie 2

@Spykstaal en @oeps-ie toch nog een extra vraag: wat gebeurt er precies als jullie op het modem inloggen? Via ‘administratie’ aan de linkerkant kan je dan kiezen voor ‘restore’ bovenin de tabjes. En dan kies je in het scherm voor terugzetten naar fabrieksinstellingen. Dat is de onderste knop. Kunnen jullie laten weten of dit wel werkt?

Goedemorgen,

Dat werkt allemaal prima de modem word dan teruggezet naar fabrieksinstellingen.

Reputatie 2

@Spykstaal en @oeps-ie toch nog een extra vraag: wat gebeurt er precies als jullie op het modem inloggen? Via ‘administratie’ aan de linkerkant kan je dan kiezen voor ‘restore’ bovenin de tabjes. En dan kies je in het scherm voor terugzetten naar fabrieksinstellingen. Dat is de onderste knop. Kunnen jullie laten weten of dit wel werkt?

Goedemorgen,

Dat werkt allemaal prima de modem word dan teruggezet naar fabrieksinstellingen.

waarom stuur kpn niet de laatste firmware via de email naar de klant zodat de klant via de webinterfase hem zelf kan uploaden.

Reputatie 7
Badge +10

@Spykstaal en @oeps-ie toch nog een extra vraag: wat gebeurt er precies als jullie op het modem inloggen? Via ‘administratie’ aan de linkerkant kan je dan kiezen voor ‘restore’ bovenin de tabjes. En dan kies je in het scherm voor terugzetten naar fabrieksinstellingen. Dat is de onderste knop. Kunnen jullie laten weten of dit wel werkt?

Goedemorgen,

Dat werkt allemaal prima de modem word dan teruggezet naar fabrieksinstellingen.


Het lukt dan dus wel om de modem terug te zetten naar fabrieksinstellingen via deze stappen, maar je krijgt dan niet de nieuwe firmware op je modem?

Reputatie 2

@Spykstaal en @oeps-ie toch nog een extra vraag: wat gebeurt er precies als jullie op het modem inloggen? Via ‘administratie’ aan de linkerkant kan je dan kiezen voor ‘restore’ bovenin de tabjes. En dan kies je in het scherm voor terugzetten naar fabrieksinstellingen. Dat is de onderste knop. Kunnen jullie laten weten of dit wel werkt?

Goedemorgen,

Dat werkt allemaal prima de modem word dan teruggezet naar fabrieksinstellingen.


Het lukt dan dus wel om de modem terug te zetten naar fabrieksinstellingen via deze stappen, maar je krijgt dan niet de nieuwe firmware op je modem?

dan word idd de modem naar fabrieksinstellingen gebracht, maar geen nieuwe frimware update.