Experia Box V10A Update: Mesh [5.00.52_build493-owl]

  • 13 July 2021
  • 487 reacties
  • 35677 keer bekeken
Experia Box V10A Update: Mesh [5.00.52_build493-owl]

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

487 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@Jimte Een rollback gaat niet gebeuren, maar in een toekomstige update wordt het wel weer mogelijk gemaakt om 2.4 en 5 GHz te scheiden. Je kunt, als je geen extra access-point wilt aanschaffen, ook hierop wachten.

@Jimte Een rollback gaat niet gebeuren, maar in een toekomstige update wordt het wel weer mogelijk gemaakt om 2.4 en 5 GHz te scheiden. Je kunt, als je geen extra access-point wilt aanschaffen, ook hierop wachten.

Je advies is op dit moment dus dat ik moet wachten tot st juttemis, en tot jullie je eigen AP weer op orde hebben ik tijdelijk zelf een andere ap moet aanschaffen? Briljant idee!

Klinkt een roll-back toch wat klantvriendelijker ( wellicht ook wat milieubewuster? ((https://www.overons.kpn/nl/kpn-voor-nederland/duurzaamheid/kpn-is-milieubewust))

 

 

 

 

 

 

Hi,

after this update I am experiencing some issues with my WiFi devices. 

Because of the same SSID for the 2.4 and 5 GHz, they are constantly switching between the 2 networks causing a lot of delay and network crashes.

Do you have any solution for that?

Thanks and regards

Giovanni

Waar kan ik de softwareversie vinden? Sinds een paar weken heb ik alleen nog maar problemen met het aansluiten van apparaten zoals mijn omvormer van PV panelen en thermostaat, verlichting en ga zo maar door

Reputatie 7
Badge +20

Hi @GiovannniM, I think it might be best if you make a new topic for this issue because you shouldn't experience this with the latest update! 

@Sebastiaan123456 zie afbeelding!
 

 

Reputatie 1

Nou daar ben ik weer, ik had gehoopt dat de ELLENDE die veroorzaakt is door die belachelijke update, nu wel opgelost zou zijn.. maar niet dus.

 

Ik heb verlichting in mijn huis die werkte (Jawel) via de wifi.

En die werken alleen op 2,4ghz,,, en jullie raden het al…. die verlichting werkt niet meer. (Nee helemaal niet meer en nee ze zijn niet kapot)

 

Ik zou graag een exacte datum willen weten wanneer de volgende update komt, waarin de 2.4 en de 5ghz appart uitgeschakeld kunnen worden! Ik word hier echt helemaal schijtziek van!

 

Overstappen naar een andere provider maakt het op deze manier wel heel makkelijk ppffff

Reputatie 1

Hallo @Jimte , als je per se  de printer via wifi wilt blijven gebruiken zou je een goedkoop access-point kunnen kopen die dat ondersteunt, laatst kocht ik er een bij de Action voor nog geen 15 euro van TP-Link. Werkt perfect voor dit soort doelen. Heeft 1 WAN-poort en 2 LAN-poorten voor een 100Mbit-verbinding en alleen de 2,4-band.

 

 

Dus wij moeten allemaal extra kosten gaan maken door apparatuur aan te schaffen terwijl het mega simpel op te lossen is door KPN, door een simpele sofwarematige aanpassing te doen.

Wat @Jimte al zegt…. dit is gewoon klantje pesten en we betalen er nog grof geld voor ook.

Reputatie 7
Badge +16

Nou daar ben ik weer, ik had gehoopt dat de ELLENDE die veroorzaakt is door die belachelijke update, nu wel opgelost zou zijn.. maar niet dus.

 

Ik heb verlichting in mijn huis die werkte (Jawel) via de wifi.

En die werken alleen op 2,4ghz,,, en jullie raden het al…. die verlichting werkt niet meer. (Nee helemaal niet meer en nee ze zijn niet kapot)


Een andere mogelijke work around waar ik zelf geen ervaring mee heb, maar wat wel lijkt te werken is om de V10A (+SW/EW) uit te zetten, dan een mobiele hotspot met dezelfde SSID/WPA maken (van je mobieltje bijv.) en de lampen te verbinden. Daarna het modem + versterkers weer aan zetten. Wellicht het proberen waard. Ik begrijp overigens heel goed dat deze “hoepels” allemaal heel onnodig voelen omdat het eerst wel werkte en nu niet meer, maar ik kan je geen andere oplossing bieden op dit moment.
 

 

Ik zou graag een exacte datum willen weten wanneer de volgende update komt, waarin de 2.4 en de 5ghz appart uitgeschakeld kunnen worden! Ik word hier echt helemaal schijtziek van!

 

Overstappen naar een andere provider maakt het op deze manier wel heel makkelijk ppffff

 

Die is er nog niet, dus die kan ik niet geven. Het is nog in ontwikkeling!

Wel zijn we van plan om op later moment de optie voor een extra wifinetwerk toe te voegen. Dit netwerk is ook te splitsen in 2,4 en 5GHz. Hier kun je dan apparaten op aansluiten waar de mesh niet voor nodig is, of niet goed mee werkt. 

Reputatie 1

Nou daar ben ik weer, ik had gehoopt dat de ELLENDE die veroorzaakt is door die belachelijke update, nu wel opgelost zou zijn.. maar niet dus.

 

Ik heb verlichting in mijn huis die werkte (Jawel) via de wifi.

En die werken alleen op 2,4ghz,,, en jullie raden het al…. die verlichting werkt niet meer. (Nee helemaal niet meer en nee ze zijn niet kapot)


Een andere mogelijke work around waar ik zelf geen ervaring mee heb, maar wat wel lijkt te werken is om de V10A (+SW/EW) uit te zetten, dan een mobiele hotspot met dezelfde SSID/WPA maken (van je mobieltje bijv.) en de lampen te verbinden. Daarna het modem + versterkers weer aan zetten. Wellicht het proberen waard. Ik begrijp overigens heel goed dat deze “hoepels” allemaal heel onnodig voelen omdat het eerst wel werkte en nu niet meer, maar ik kan je geen andere oplossing bieden op dit moment.

 


 

 

Ik zou graag een exacte datum willen weten wanneer de volgende update komt, waarin de 2.4 en de 5ghz appart uitgeschakeld kunnen worden! Ik word hier echt helemaal schijtziek van!

 

Overstappen naar een andere provider maakt het op deze manier wel heel makkelijk ppffff

 

Die is er nog niet, dus die kan ik niet geven. Het is nog in ontwikkeling!

Wel zijn we van plan om op later moment de optie voor een extra wifinetwerk toe te voegen. Dit netwerk is ook te splitsen in 2,4 en 5GHz. Hier kun je dan apparaten op aansluiten waar de mesh niet voor nodig is, of niet goed mee werkt. 

 

Dank voor je bericht, gelukkig zeg je het zelf al: Ik begrijp overigens heel goed dat deze “hoepels” allemaal heel onnodig voelen (zijn) omdat het eerst wel werkte en nu niet meer.

 

De oplossing is kipsimpel… Terug naar de vorige WERKENDE versie of gewoon heel erg opschieten met die update, want toen er mensen problemen hadden met sonos was er ook INEENS een update binnen een week.

 

Ik wil helemaal geen moeite doen voor extra netwerken maken etc, ik wil gewoon ongestoord gebruik kunnen maken van diensten die jullie mij al dan niet ongevraagd geven.

 

Ik baal echt als een stekker dat ik mijn contract net met een jaar heb verlengt, maar na dat jaar is rickert echt weg bij kpn.

 

Werkende dingen aanpassen zodat ze niet meer werken…. WAAROM????

Hello. I want to do a mesh update of my Experia Box V10A but I can’t figure it out how to do it. Can someone help me with this?

 

Thank you in advance.

 

Regards,

Joana

 

*moved to general topic

Reputatie 7
Badge +20

Hi @JoanaL, welcome to our forum! I moved your topic to our general topic about this update. 
Your modem should get the update automatically. Which version are you currently on?

Hi Thomas.

My current firmware version is v5.00.48 build453 and my modem is Experia V10A.

 

Hi @JoanaL, welcome to our forum! I moved your topic to our general topic about this update. 
Your modem should get the update automatically. Which version are you currently on?

Hi Thomas.

My current firmware version is v5.00.48 build453 and my modem is Experia V10A.

Hi @GiovannniM, I think it might be best if you make a new topic for this issue because you shouldn't experience this with the latest update! 

@Sebastiaan123456 zie afbeelding!
 

 

Hi,

thanks for your reply.

I actually have a different version:

v5.00.52 build493-owl

I presume version of my router is later then your one and issue is still there.

Is KPN planning to fix that?

Thanks

Reputatie 7
Badge +30

Hi @JoanaL, welcome to our forum! I moved your topic to our general topic about this update. 
Your modem should get the update automatically. Which version are you currently on?

Hi Thomas.

My current firmware version is v5.00.48 build453 and my modem is Experia V10A.

@JoanaL you could try to reset the Experia Box. You can log in via https://192.168.2.254/ and go to ‘administration’, ‘restore/save/upload setting’ and ‘restore to factory defaults’ It should update to v5.00.52 build493-owl.

 

Hi @GiovannniM, I think it might be best if you make a new topic for this issue because you shouldn't experience this with the latest update! 

@Sebastiaan123456 zie afbeelding!
 

 

Hi,

thanks for your reply.

I actually have a different version:

v5.00.52 build493-owl

I presume version of my router is later then your one and issue is still there.

Is KPN planning to fix that?

Thanks

@GiovannniM v5.00.52 build493-owl is the latest one. The firmware version from the screenshot is incorrect, sorry for the confusion.

Hi @JoanaL, welcome to our forum! I moved your topic to our general topic about this update. 
Your modem should get the update automatically. Which version are you currently on?

Hi Thomas.

My current firmware version is v5.00.48 build453 and my modem is Experia V10A.

@JoanaL you could try to reset the Experia Box. You can log in via https://192.168.2.254/ and go to ‘administration’, ‘restore/save/upload setting’ and ‘restore to factory defaults’ It should update to v5.00.52 build493-owl.

 

Hi @GiovannniM, I think it might be best if you make a new topic for this issue because you shouldn't experience this with the latest update! 

@Sebastiaan123456 zie afbeelding!
 

 

Hi,

thanks for your reply.

I actually have a different version:

v5.00.52 build493-owl

I presume version of my router is later then your one and issue is still there.

Is KPN planning to fix that?

Thanks

@GiovannniM v5.00.52 build493-owl is the latest one. The firmware version from the screenshot is incorrect, sorry for the confusion.

so reset will not help. Any other idea?

 

Reputatie 7
Badge +20

 @GiovannniM if you have v5.00.52 build493-owl you have the lastest version.
If you're still experiencing the issue with your devices I think it's best if you make a new topic as that should'nt be a problem with this version.

 @GiovannniM if you have v5.00.52 build493-owl you have the lastest version.
If you're still experiencing the issue with your devices I think it's best if you make a new topic as that should'nt be a problem with this version.

 

@Thomas  can u please send me a screenshot of the screen where is possible to disable the 5GHz network related to the firmware version i have?

Thanks

Goedemiddag,

Mijn router is vanwege het issue met de nefit easy thermostaat een tijdje geleden teruggezet van versie 5.00.49_build487_owl naar v5.00.48 build453. Gezien er nu een oplossing voor is, vroeg ik mij af of mijn router ook in de komende tijd nog ge-update gaat worden naar de nieuwste versie of moet ik dit opnieuw aanvragen?

Reputatie 7

Hoi @Sietse Fennema, dat is inmiddels opgelost inderdaad. Tussen 31-08 en 13-09 zou jouw modem naar de nieuwe versie overgezet moeten zijn, maar die heb jij nog niet als ik je goed begrijp? Als je jouw modem een reset (stap 2) geeft zal deze de nieuwste versie automatisch voor je installeren.

Hoi @Jasper,

dit heb ik geprobeerd, maar de versie blijft:


v5.00.48 build453
Reputatie 7

Ik zie ook de oude versie nog staan als ik nu contact zoek met het modem inderdaad @Sietse Fennema. Laten we het modem dan een grondigere reset laten doen:

Druk de reset button (gaatje achterop het modem) én de WPS-knop (aan de zijkant) 7 seconden in. 
Na het loslaten reset het modem zich. 

 

Krijg je hierna wel de nieuwe firmware?

@Jasper het is gelukt, dankjewel! 

Reputatie 7
Badge +10

Deze V10a update is nu geschikt om ook super wifi's aan te sluiten begrijp ik uit de inleiding.

Als ik bij mijn ouders, die de V10a dus hebben, super wifi's aansluit gaat het, als het goed is, net zo makkelijk als bij de V10?

Hallo @Anneke-Anna , misschien na de update van de V10a nog wel makkelijker dan bij de V10, daar beide super wifi's dan draadloos aangesloten kunnen worden en de wifi op de V10a gewoon actief blijft, dat kan bij de V10 niet.

 

@JanD Het ging nóg makkelijker inderdaad bij de V10a 👍De wifi is ook nog ingeschakeld op de V10a die, volgens de thuisapp, nu ook als wifi punt fungeert.

1 heb ik wel ‘gewoon’ bekabeld bij de modem staan. 

 

Hi Evert, zie jij onderstaand scherm ook in de interface als je op WLAN klikt links? Dan klik je op "ON” en kun je de opties zien. 

 

Nee, ik heb het volgende scherm en ook geen tabbladen voor 2.4 en 5 Ghz meer. 

 

@Evert_ , @Radioman, het klopt dat de interface op dit vlak is veranderd. Zoals ik heb begrepen is de optie voor SSID Broadcast Visible eigenlijk de aan/uit knop voor de wifi. Maar dat check ik voor de zekerheid even en kom ik op terug. 

 

Hier heb ik ook duidelijkheid over. Het is nog steeds mogelijk om wifi op de V10A volledig uit te zetten. Alleen wordt dit nu gedaan door de WPS knop 15 seconden ingedrukt te houden. De optie in de webinterface is echt alleen voor het onzichtbaar maken van het SSID. 

Ik voeg dit toe aan het startbericht.

 

Dank je wel @Eric_ ,

Ik heb de WPS knop van mijn Experiabox v10a minstens 15 seconden ingedrukt. Vervolgens een half uur gewacht, maar ik de WiFi blijft enabled... Wat doe ik niet goed? De oplossing van @Radioman werkt wel goed: in het tabblad scheduler de WiFi 24/7 op inactive zetten :-)

Groet, Bernardus W.