Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @J. R., ik heb hier ook nog even naar gekeken en ik zie dat je een Alles-in-1 Standaard pakket hebt, waar inderdaad Spotify een gratis onderdeel van is. Zolang jij dit Alles-in-Standaard pakket behoudt, zal Spotify gratis blijven. Als je zou kiezen om over te stappen naar onze huidige pakketten, dan wordt Spotify een betaalde optie. 

Wat ik hier verder zie is dat het account dat je gekoppeld had netjes ontkoppeld is. Ik heb dan ook bij dezen een nieuwe code voor je aangevraagd. Die krijg je per e-mail. Daarmee kun je dan hier een ander Spotify account Premium maken. 

Top! bedankt voor de tijd en moeite!

Goedemiddag. 

Ik zou ook graag een nieuwe activatie code ontvangen voor spotify. Bij het afsluiten van het abonnement hebben wij die wel gekregen maar hebben daar ook geen gebruik van gemaakt. Afgelopen woensdag nog contact gehad met KPN voor een ander probleem, dat is nu opgelost. In dat contact is mij toegezegd dat ik een nieuwe code voor Spotify toegestuurd zou krijgen. Die heb ik nog niet ontvangen. 

Vriendelijke groeten 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Jacqueline R Welkom hier! Zonde dat je nog geen gebruik kunt maken van je Spotify licentie.  Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje willen geven als dit is gebeurd? Dan sturen wij een nieuwe code je kant op. 
Postcode, huisnummer, klantnummer en een e-mailadres waarop je de code wilt ontvangen is voldoende!

Ik heb mijn gegevens ingevuld. Al vast bedankt voor de snelle reactie. 

Vriendelijke groeten 

Reputatie 7
Badge +24

@Jacqueline R Dankjewel voor de gegevens. Ik zie echter dat er een account gekoppeld is, gebruikersnaam: Serina***. Herken je dit niet? Zo niet, dan kan ik het alsnog loskoppelen en een code opsturen.

Klopt inderdaad. Mijn dochter heeft jaren geleden een acount aangemaakt. Ik heb mijn Spotify app nu gekoppeld aan het bestaande acount. Mijn excuus voor de onnodige tijdverspilling. 

 

Reputatie 7
Badge +21

@Jacqueline R  Wat goed dat het gelukt is om het bestaande account te koppelen. :relaxed:

Badge

Krijg maar steeds geen antwoord op mijn vraag over mijn Spotify Premium. Op forum alle gegevens geplaatst. 

Hallo @JanK1953 , onderstaand het antwoord dat de moderator je in een ander topic heeft gegeven:

https://forum.kpn.com/kpn-entertainment-92/alles-over-spotify-premium-bij-kpn-hoe-kan-ik-bestellen-activeren-of-wisselen-van-account-423520?postid=989374#post989374

Een van de laatste reacties onderaan.

 

Reputatie 7

Hoi, @JanK1953. Ik heb je bericht hier naartoe verplaatst omdat je vraag hierover gaat. Zo te zien heb je een bericht van mijn collega Lisa gemist;

@JanK1953 [...] 
JanK, ik heb met jou meegekeken en zie geen actief Spotify account op het alles-in-een abonnement. Wanneer heb je dit voor het laatst gebruikt, want ik ik heb gezocht tot een jaar geleden en zie het helaas niet terug. 

 Ook ik heb net even gekeken, je neemt bij ons een Alles-in-1 Instap af. Bij een Alles-in-1 Standaard of Premium zit er een Spotify Premium account bij je abonnement. Je kan je pakket upgraden hiervoor, dan krijg je automatisch een code waarmee je een Spotify Premium account kunt activeren. Wil je dat graag? Ga dan naar je MijnKPN omgeving en wijzig je Alles-in-1 abonnement :) 

Badge

Ik ontvang geen Spotify activatie code als ik deze online bij jullie aanvraag.. hoe lang duurt het voordat een activatie code wordt uitgegeven? Wat moet ik doen? 

 

Reputatie 7
Badge +21

@Sander1970, een goedenavond! Normaliter duurt het ongeveer 3 uur voordat je de code hebt ontvangen. Online kan dit iets langer duren.. Mocht je hem nog niet hebben ontvangen vanavond, wil je dan jouw Forum profiel even aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en 06-nummer? Dan kunnen wij het een en ander nagaan en je alsnog een code toesturen!

Badge

Beste Suzan, 

Ik heb nog geen codes ontvangen. Inmiddels heb ik wel mijn profiel aangevuld. Kun jij me aan mijn Spotify activeringscode helpen?

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor het invullen, @Sander1970! Ik zie dat we de code op 1 april hebben verstuurd naar wat waarschijnlijk je werk e-mailadres is. Een code blijft zes weken geldig, dus die is inmiddels ook niet meer bruikbaar. Daarom heb ik je zojuist een nieuwe code gestuurd. Deze krijg je op het mailadres dat je ook voor het forum gebruikt. Je kunt dan met die code hier een Spotify account Premium maken. 

ik heb een all in one abonnement. Spotify herkent de premium versie niet meer en geeft aan dat het free is geworden. mijn 06 nr en email wordt niet herkend. Ik wil graag een nieuwe activatiecode ontvangen, maar het systeem herkent mij niet meer.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Goeiemiddag,

Ik ben al Spotify Premium lid. Ik begrijp dat ik via jullie  5 euro korting krijg, klopt dit?

Als ik mijn Premium omzet in Free ben ik dan niet alles wat ik ooit offline heb opgeslagen kwijt? En hoe zit dat met alle zoekinstellingen waarmee Spotify goeie muziekopties kan geven enz.? M.a.w. ben ik dan weer een nieuwe klant?

mvg

Reputatie 7
Badge +21

ik heb een all in one abonnement. Spotify herkent de premium versie niet meer en geeft aan dat het free is geworden. mijn 06 nr en email wordt niet herkend. Ik wil graag een nieuwe activatiecode ontvangen, maar het systeem herkent mij niet meer.

Hoi Johan, Welkom hier! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan zoeken wij voor je uit of wij een activatiecode kunnen toesturen.

 

Ik ben al Spotify Premium lid. Ik begrijp dat ik via jullie  5 euro korting krijg, klopt dit?

Als ik mijn Premium omzet in Free ben ik dan niet alles wat ik ooit offline heb opgeslagen kwijt? En hoe zit dat met alle zoekinstellingen waarmee Spotify goeie muziekopties kan geven enz.? M.a.w. ben ik dan weer een nieuwe klant?

Als je een Spotify Premium account terug zet naar een free account behoudt je alle afspeellijsten. Ik weet eerlijk gezegd niet of je jouw zoekgeschiedenis en offline muziek behoudt. Als je een Hussel abonnement afneemt bij KPN ontvang je €5,- entertainmentkorting.

 

Ik heb mijn profiel ingevuld. Ben in afwachting hoe ik opnieuw Spotify premium weer kan installeren. 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

ik heb een nieuwe IPhone SE van KPN maar kan Spotify  Premium niet koppelen.

wij hebben premium via ons abonnement van KPN alles in 1.

Ik heb ook geen code of wachtwoord meer.

Rob Greve

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

 

Reputatie 7
Badge +20

ik heb een nieuwe IPhone SE van KPN maar kan Spotify  Premium niet koppelen.

wij hebben premium via ons abonnement van KPN alles in 1.

Ik heb ook geen code of wachtwoord meer.

Rob Greve

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

 

Kijk ik graag voor je na, @RobbieGreve Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Beste Forumleden,

mijn naam is Jan v.d.Vooren

Ik heb KPN All In One pakket inclusief Spotify Premium, en wil deze aan mijn Google assistant  ( Nest koppelen.  Hoe moet ik dat doen, want in de Home app. kan ik alleen maar de Free aanzetten maar is er geen mogelijkheid om Premium te selecteren. 

in afwachting van jullie reactie,

b.v.d.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb mijn profiel ingevuld. Ben in afwachting hoe ik opnieuw Spotify premium weer kan installeren. 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Er komt een nieuwe activatiecode naar je toe via de mail, @johan487 Daarmee kun je het account weer van ‘Free’ naar ‘Premium’ zetten. 

Goedemorgen, kan ik een nieuwe activatiecode voor Spotify kunnen ontvangen? Bij het aanvragen via jullie site lukt het niet omdat mijn emailadres niet wordt herkend. Dank, Jan

Goededag, zou ik een nieuwe activatiecode voor Spotify kunnen ontvangen? Mijn eerste werkt niet omdat ik waarschijnlijk Potify niet had teruggezet op free. Verder werkt het aanvragen van een code via jullie website niet omdat mijn emailadres (waarmee jullie met mij corresponderen) niet wordt herkend. Dank en vriendelijke groet. Jan