Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

@ vikash

Ik heb me gegevens in gevult hoe

kan ik nu weer gebruik maken van me spotify 

Reputatie 7
Badge +21

@ vikash

Ik heb me gegevens in gevult hoe

kan ik nu weer gebruik maken van me spotify 

Binnen 3 uur ontvang je een sms met daarin een activatiecode. Op deze pagina kan je een nieuwe Spotify Premium account aanmaken

Heb een hussel abo spotify premium heeft paar weken gewerkt nu ineens alleen free in mijn account oude activatiecode werkt niet meer krijg melding u heeft al een abonnement ..

Hoe kan ik premium weer in mijn account krijgen?

bij voorbaat dank voor uw reactie.

Rob

Hallo,

 

wij hebben een gratis premium account van Spotify bij kpn alles in 1

graag hadden wij dit overgezet naar een mobiel kpn abbonement.

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Hallo KPN,

 

Kunnen jullie helpen om Spotify Premium over te zetten naar een ander Spotify account? Ik wil het huidige premium abonnement loskoppelen van het mijne, en koppelen aan een nieuw free account.

 

Groeten, 

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Ik wil graag mijn Spotify Premium bij KPN loskoppelen van mijn KPN abo, maar wel mij Spotify Premium behouden.

Welke stappen moet ik nemen?

Reputatie 7
Badge +21

@Leoniedent Ik heb jouw bericht verplaatst naar dit topic. Als je jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achterlaat in het KPN forum profiel, dan kunnen wij proberen te achterhalen welke gebruikersnaam aan jouw KPN Spotify Premium account gekoppeld is. Je kan daarna op deze pagina een nieuw wachtwoord aanmaken. Laat je ons weten wanneer je het KPN Forum profiel hebt aangevuld?

Goedemiddag,

 

zojuist de gegevens ingevuld 

Reputatie 7
Badge +30

@1964Laatje welkom! Wat bedoel je precies? Wil je Premium bij je mobiele abonnement? Dat kan je via MijnKPN aanvragen. Je betaalt daar dan 9,99 euro per maand voor. We hebben dit niet inbegrepen. 

 

@Nisuz welkom! Dat kan zeker. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, klantnummer(s) en evt. 06-nummer? Dan stuur ik je een nieuwe activatiecode toe. 

 

@Marijn DB je kunt dan Spotify Premium opzeggen via ons. Dat kan via MijnKPN. Je account wordt dan omgezet naar Free. Je kunt dan via Spotify zelf een abonnement aanvragen en daar jouw Free account aan koppelen.

hallo hier john boegman uit doetinchem **** **  . Ook bij mij is al een tijd dat mijn code die ik van KPN kreeg bij mijn abonnement  , niet meer werkt!!!

heb toen de tijd het abo gekregen , met de mededeling dat spotify premium gratis erbij zat.

dat was toen de tijd de actie.

Dus in 1 keer had ik geen spotify meer.

heb geregeld geprobeerd om de code van toen in te geven , maar niets werkte.

Het was ook niet zo dat je maar voor bepaalde tijd spotify kreeg , maar altijd, en het koste toen niets.

daarom vind ik het niet kloppen dat ik , die al jaren bij kpn zit ook nu spotify niet meer heb zonder reden.

dus verwacht ook dat ik weer een echte code krijg van kpn, want dat was zo maar weg!!

grt john boegman  uit doetinchem  

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy en bericht samengevoegd met bestaand topic

Ik heb een spotify premium abonnement bij mijn mobiele abonnement. Ik betaal hier ook een bedrag per maand extra voor en sinds eergister heb ik ineens geen premium meer bij spotify maar free. Hoe kan dit. Het bedrag voor spotify premium staat nog wel op mijn factuur

Ik heb het zelfde alleen via hussel ineens premium verdwenen..

staat wel in mijn account vermeld op mijn KPN.

 

Rob

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb het zelfde alleen via hussel ineens premium verdwenen..

staat wel in mijn account vermeld op mijn KPN.

 

Rob

Hi Rob, ik zie nergens een Spotify Premium onder je abonnementen. Onder welk abonnement/klantnummer zou dit moeten staan? Misschien dat ik iets over het hoofd zie. 

Reputatie 7
Badge +24

@Chantarrel78, welkom hier. 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik het voor je nakijken. 
 

Ik heb relevante gegevens aangepast in account.

 

groet

 

Rob

@Chantarrel78, welkom hier. 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik het voor je nakijken. 
 

Gedaan

Reputatie 7
Badge +30

Goedemorgen,

hoe kan ik mijn inloggegevens van spotify achterhalen? 

alvast bedankt 

@Leoniedent, welkom! Je logt in op Spotify met een gebruikersnaam. Als je daar het wachtwoord niet meer van weet kun je die via de Spotify website resetten. Als je Spotify ook met Facebook gekoppeld hebt, dan kun je met die gegevens inloggen. Is dat niet zo, en weet je de gebruikersnaam niet meer, vul dan je forumprofiel in en geef het aan. Dan kijk ik dit voor je na. 

 

Ik heb het zelfde alleen via hussel ineens premium verdwenen..

staat wel in mijn account vermeld op mijn KPN.

Dank voor het invullen van je profiel, @RobBr. Ik zie hier dat je inderdaad Spotify hebt in je abonnement en dat je dit begin september geactiveerd hebt. De gebruikersnaam van het account is je voor- en achternaam aan elkaar geschreven in kleine letters. Conttroleer voor de zekerheid even of je ook met dat account bent ingelogd. Als dat ook zo is, laat het even weten. Dan ontkoppel ik hier voor de zekerheid de boel even. Dan krijg je een nieuwe activatiecode en kun je het account opnieuw Premium maken. 

 

Ik heb een spotify premium abonnement bij mijn mobiele abonnement. Ik betaal hier ook een bedrag per maand extra voor en sinds eergister heb ik ineens geen premium meer bij spotify maar free. Hoe kan dit. Het bedrag voor spotify premium staat nog wel op mijn factuur

Dank voor het invullen van je profiel, @Chantarrel78. Ik zie dat je vandaag de activatiecode gebruikt hebt en dat je account weer Premium is.  

Goedemiddag KPN, 

Ik probeer een nieuwe code aan te vragen om mijn  kpn spotify premium account over te zetten op een ander spotify account. Nu krijg ik telkens dat mijn emailadres en telefoonnummer niet herkend wordt en lukt het me niet om een code aan te vragen. 

Kunnen jullie mij hierbij helpen?

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

 

Hallo Erik,

Dank voor je bericht ik ben inderdaad met voor en achternaam inkleden letters ingelogd alleen hierbij lombok niet verder dan de gratis variant van Spotify.

Als je het zou kunnen/willen resetten graag.

met vriendelijke groet,

 

Rob 

Hallo Erik of collega,

Hoe lang duurt het nog voordat ik een nieuwe activatiecode krijg of mijn spotify account gereset wordt ben nu al meer dan een dag zonder Premium.

 

Reputatie 7
Badge +21

Goedemiddag KPN, 

Ik probeer een nieuwe code aan te vragen om mijn  kpn spotify premium account over te zetten op een ander spotify account. Nu krijg ik telkens dat mijn emailadres en telefoonnummer niet herkend wordt en lukt het me niet om een code aan te vragen. 

Kunnen jullie mij hierbij helpen?

Hoi @a.vannes en @RobBr. Ik heb zojuist een nieuwe activatiecode voor jou aangevraagd. Je ontvangt binnen 3 uur een e-mail met daarin een nieuwe activatiecode. :relaxed:

 

 

Dank voor de moeite!👍

Goedemiddag KPN, 

Ik probeer een nieuwe code aan te vragen om mijn  kpn spotify premium account over te zetten op een ander spotify account. Nu krijg ik telkens dat mijn emailadres en telefoonnummer niet herkend wordt en lukt het me niet om een code aan te vragen. 

Kunnen jullie mij hierbij helpen?

Hoi @a.vannes en @RobBr. Ik heb zojuist een nieuwe activatiecode voor jou aangevraagd. Je ontvangt binnen 3 uur een e-mail met daarin een nieuwe activatiecode. :relaxed:

 

 

Hartelijk dank voor de service. 

Hallo,

Ik ben overgestapt van een Premium account voor mij alleen (via KPN) naar een Family (op de website van Spotify volgens mij Premium Family genoemd).

Één van mijn dochters hoort reclame tussen de liedjes door, wat erop zou wijzen dat zij een gratis account heeft. Ik heb haar inloggegevens bekeken, en zie dat het de door mij ingevulde gegevens zijn, en zij dus de Premium Family zou moeten hebben.

Ik vond op de website van Sonos een stuk tekst dat hier van belang kan zijn:

>> Opmerking: als je al Premium hebt via een partnerbedrijf (bijv. je telefoon- of internetprovider), moet je eerst je abonnement via dit bedrijf opzeggen en wachten tot je huidige Premium-abonnement is geëindigd «

 

Mijn vraag is hoe ik dit voor elkaar zou moeten krijgen? Ik heb immers slechts ge-upgrade naar Family vanuit mijn bestaande account (die ik ook graag wil houdt houden).

 

Hulp wordt zeer gewaardeerd. Dank.

Groet,

Joost.

Badge

Goede avond, ik heb bij mijn KPN compleet abonnement Spotify premium nog gratis. Ik kan het alleen niet voor elkaar krijgen om te activeren, bij Spotify blijft hij op free staan. Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?

Groeten sandra