Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

spotify premium zat in het vaste abonnement. 

 

Admin: mailadres verwijderd vanwege privacy

Ik heb spotify premium gratis bij het abbonement.  Maar het werkt niet meer. Wat is hier de reden van?

Reputatie 7
Badge +30

@Ilona Nana, ik zie hier dat de Premium die bij jou vaste abonnement hoort vorige maand is gekoppeld aan een account met een andere gebruikersnaam en wel ‘ebony’ gevolgd door een nummer. Komt dit je bekend voor? Zo niet, geef het aan, dan kan ik deze koppeling weer verbreken en dan krijg je een nieuwe code toegestuurd.

 

@Bosma M, welkom! Je weet zeker dat je niet al eerder met de code een account geactiveerd hebt? Want in dat geval kun je gewoon inloggen met de gebruikersnaam en wachtwoord van dat account. Als dat niet zo is, vul alsjeblieft je forumprofiel in en reageer als je dat gedaan hebt. Dan kijk ik dit verder na en stuur een code op.

 

@phth, dank voor je antwoord. Het is niet de bedoeling om privégegevens in je berichten te plaatsen. Dit forum is openbaar leesbaar. Wil je alsjeblieft je forumprofiel invullen en weer reageren als je dat gedaan hebt? Dan kijken we dit verder na.

 

@Bardo Stok, ik kopieer even wat ik net eerder tegen phth zei:

ver het algemeen zijn er twee manieren waarop dit kan gebeuren. De meest voorkomende is dat je met het verkeerde account inlogt. Met de code die je van ons hebt gekregen heb je een specifiek Spotify account Premium gemaakt. Je logt vervolgens in met de gebruikersnaam en het wachtwoord van dat account. Als je met een ander account inlogt, dan zal die niet Premium zijn. 

De tweede manier is bij het verlengen van een mobiel abonnement. Als je eerst een abonnement had met Spotify inbegrepen en je verlengt, dan wordt Spotify een losse optie. Dat wordt in het systeem verwerkt als het verwijderen van de inbegrepen variant en het toevoegen van de losse. Hierdoor wordt je Spotify even teruggezet naar Free. Je krijgt dan echter ook een nieuwe code om hem weer Premium te maken. 

Om dus ook te achterhalen wat hier de oorzaak is, twee vragen. De eerste: Had jij Spotify Premium bij je mobiele abonnement of bij een vast abonnement?  En de tweede: vul je forumprofiel in, dan kijk ik hier welk account er aan je Premium gekoppeld is. 

 

 

@Bardo Stok, ik kopieer even wat ik net eerder tegen phth zei:

ver het algemeen zijn er twee manieren waarop dit kan gebeuren. De meest voorkomende is dat je met het verkeerde account inlogt. Met de code die je van ons hebt gekregen heb je een specifiek Spotify account Premium gemaakt. Je logt vervolgens in met de gebruikersnaam en het wachtwoord van dat account. Als je met een ander account inlogt, dan zal die niet Premium zijn. 

De tweede manier is bij het verlengen van een mobiel abonnement. Als je eerst een abonnement had met Spotify inbegrepen en je verlengt, dan wordt Spotify een losse optie. Dat wordt in het systeem verwerkt als het verwijderen van de inbegrepen variant en het toevoegen van de losse. Hierdoor wordt je Spotify even teruggezet naar Free. Je krijgt dan echter ook een nieuwe code om hem weer Premium te maken. 

Om dus ook te achterhalen wat hier de oorzaak is, twee vragen. De eerste: Had jij Spotify Premium bij je mobiele abonnement of bij een vast abonnement?  En de tweede: vul je forumprofiel in, dan kijk ik hier welk account er aan je Premium gekoppeld is. 

 

Het probleem is dat ik volgensmij geen code heb gehad en bij het aanvragen mijn mail niet word herkend. ik heb het bij een vast abonnement

forumprofiel ingevuld

@Erik_ Ik heb het forumprofiel ingevuld. Voor zover ik het mij kan herinneren, heb ik spotify premium nog nooit geactiveerd. Ik heb al geprobeerd in te loggen, maar mijn mail adres wordt niet herkend.

Reputatie 7
Badge +30

@phth, dank je! Ik zie hier dat jouw Spotify Premium is gekoppeld aan een Facebook account. Dus als je met het juiste Facebook account inlogt, dan heb je weer Premium. Ik kan ook, als je dat liever hebt, de koppeling verbreken. Dan krijg je een nieuwe activatiecode en kun je daarmee een ander account Premium maken.

 

@Bosma M, dank je! Ik zie hier dat Premium al in 2012 door je geactiveerd is. De gebruikersnaam van je account is je voor- en achternaam aan elkaar geschreven, met allemaal kleine letters. Als je daarvan het wachtwoord niet meer weet, dan kun je die hier resetten.

dan graag loskoppelen. opnieuw met facebook blijft het een free account

Mijn spotify premium werkt niet meer. Een tijd geleden is het abonnement gewijzigd. Ik heb geen nieuwe inloggegevens ontvangen?

Goedenavond,

 

Ik heb via mijn KPN een Spotify premium account aangeschaft. Hier zou je via de mail een activatiecode voor moeten krijgen, echter heb ik geen mail ontvangen. 

 

Zou je me hiermee kunnen helpen?

Reputatie 7
Badge +24

Bij deze gedaan, binnen enkele uren zul je de nieuwe code krijgen. 

Reputatie 7
Badge +24

 

@Bardo Stok, ik kopieer even wat ik net eerder tegen phth zei:

ver het algemeen zijn er twee manieren waarop dit kan gebeuren. De meest voorkomende is dat je met het verkeerde account inlogt. Met de code die je van ons hebt gekregen heb je een specifiek Spotify account Premium gemaakt. Je logt vervolgens in met de gebruikersnaam en het wachtwoord van dat account. Als je met een ander account inlogt, dan zal die niet Premium zijn. 

De tweede manier is bij het verlengen van een mobiel abonnement. Als je eerst een abonnement had met Spotify inbegrepen en je verlengt, dan wordt Spotify een losse optie. Dat wordt in het systeem verwerkt als het verwijderen van de inbegrepen variant en het toevoegen van de losse. Hierdoor wordt je Spotify even teruggezet naar Free. Je krijgt dan echter ook een nieuwe code om hem weer Premium te maken. 

Om dus ook te achterhalen wat hier de oorzaak is, twee vragen. De eerste: Had jij Spotify Premium bij je mobiele abonnement of bij een vast abonnement?  En de tweede: vul je forumprofiel in, dan kijk ik hier welk account er aan je Premium gekoppeld is. 

 

Het probleem is dat ik volgensmij geen code heb gehad en bij het aanvragen mijn mail niet word herkend. ik heb het bij een vast abonnement

Hi Bardo, ik heb een nieuwe code voor je besteld. De oude was ergens in 2014 verstuurd. 

Reputatie 7
Badge +24

@Paul v H en @larshiskemuller, zouden jullie ook jullie profiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dat gedaan is?

Ik heb eea aangepast. Is dit zo voldoende?

Reputatie 7
Badge +24

Ja, hier heb ik genoeg aan. Ik heb een nieuwe code voor je besteld, je zult het via e-mail binnen enkele uren ontvangen.

In het Alles in 1 pakket zou ook gratis spotify Premium meoten zitten.

Nu probeer ik een activitatie code op te vragen maar zowel via email als mobiel nummer lukt het niet een code te ontvangen.

Wat moet ik doen?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Ik heb spotify premium gratis in mijn pakket van de KPN. Ik kan helaas niet meer inloggen. Ook wordt mijn e-mailadres en/of mobiele telefoonnummer niet geaccepteerd bij het aanvragen van een nieuwe acceptatiecode. Kunt u mij helpen 

m v g

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Cor53. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat je niet meer kan inloggen. Wij zullen voor jou uitzoeken of het mogelijk is om een nieuwe activatiecode toe te sturen. Zou je daarvoor jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter willen laten in  het KPN Forum profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Goedeavond 

Mijn Spotify op mijn adres staat op naam van me ex. 

Kan ik dat wijzigen naar een account die ik zelf aan maak.

Als ik het dan goed begrijp krijg ik een nieuwe activatiecode om dan een account aan te maken. 

Maar min 06nummer of e-mail adres is niet bekend bij jullie maar ik sta wel ingelogd overal. 

 

Mvg Michel 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Beste Kpn,

 

Ook ik zou graag mijn Spotify los willen koppelen van kpn zodat deze naar duo of family kan.

 

Met vriendelijke groet 

Patty

 

*Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic

Reputatie 7
Badge +20

In het Alles in 1 pakket zou ook gratis spotify Premium meoten zitten.

Nu probeer ik een activitatie code op te vragen maar zowel via email als mobiel nummer lukt het niet een code te ontvangen.

Wat moet ik doen?

 

Hallo @Jacobs-Vaessen Ik heb zojuist een activatiecode naar je laten sturen. Hij komt via de mail! 

Reputatie 7
Badge +20

Goedeavond 

Mijn Spotify op mijn adres staat op naam van me ex. 

Kan ik dat wijzigen naar een account die ik zelf aan maak.

Als ik het dan goed begrijp krijg ik een nieuwe activatiecode om dan een account aan te maken. 

Maar min 06nummer of e-mail adres is niet bekend bij jullie maar ik sta wel ingelogd overal. 

 

Mvg Michel 

 

Wat wij kunnen doen, @Michel_zip_zip is een spotify-account loskoppelen van KPN. Maar dat kan alleen als de contractant het aanvraagt. Als het abonnement inclusief spotify dus op naam van je ex staat, zal diegene het verzoek moeten doen. 

Reputatie 7
Badge +20

Beste Kpn,

 

Ook ik zou graag mijn Spotify los willen koppelen van kpn zodat deze naar duo of family kan.

 

Met vriendelijke groet 

Patty

 

Als je jouw forumprofiel voorziet van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer maken we dat in orde, @Patty1986 . (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Goedeavond 

Mijn Spotify op mijn adres staat op naam van me ex. 

Kan ik dat wijzigen naar een account die ik zelf aan maak.

Als ik het dan goed begrijp krijg ik een nieuwe activatiecode om dan een account aan te maken. 

Maar min 06nummer of e-mail adres is niet bekend bij jullie maar ik sta wel ingelogd overal. 

 

Mvg Michel 

 

Wat wij kunnen doen, @Michel_zip_zip is een spotify-account loskoppelen van KPN. Maar dat kan alleen als de contractant het aanvraagt. Als het abonnement inclusief spotify dus op naam van je ex staat, zal diegene het verzoek moeten doen. 

Beste Bart 

Spotify staat op mijn naam en contract ook op mijn naam.

Ben alleen me klantnummer kwijt kan die nergens terug halen of waar het ook staat.

Kan het niet vinden in MIJN KPN app ?

Als ik dan een nieuwe activatie code wil opvragen kan dat niet zowel op mijn email niet als op me mobiele telefoonnummer helaas.

Is niet bekent bij jullie in het systeem zegt hij dan.

Mvg Michel 

Spotify was voorheen onderdeel van mijn mobiel abo, maar zit nu ook met internet bij de Kpn.

In verband met Hussel heb ik Spotify opgezegd bij mijn mobiel abo en aangezet bij de KPN internet abo. Activatiemail voor Spotify heb ik ontvangen en geactiveerd, maar nu zit ik ineens op Spotify Free. Hoe kan ik Premium weer activeren?