Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste Bart 

Spotify staat op mijn naam en contract ook op mijn naam.

Ben alleen me klantnummer kwijt kan die nergens terug halen of waar het ook staat.

Kan het niet vinden in MIJN KPN app ?

Als ik dan een nieuwe activatie code wil opvragen kan dat niet zowel op mijn email niet als op me mobiele telefoonnummer helaas.

Is niet bekent bij jullie in het systeem zegt hij dan.

Mvg Michel 

Geen probleem, @Michel_zip_zip, met postcode en huisnummer lukt het ook :) Ik heb de boel erbij gepakt en het staat inderdaad netjes op jouw naam. Ik heb het Spotify account van je ex losgekoppeld. Je krijgt per e-mail een nieuwe activatiecode vandaag.  

 

 

Spotify was voorheen onderdeel van mijn mobiel abo, maar zit nu ook met internet bij de Kpn.

In verband met Hussel heb ik Spotify opgezegd bij mijn mobiel abo en aangezet bij de KPN internet abo. Activatiemail voor Spotify heb ik ontvangen en geactiveerd, maar nu zit ik ineens op Spotify Free. Hoe kan ik Premium weer activeren?

Hoi @Jvk007, welkom! Dank voor het alvast invullen van je profiel. Ik zie dat de Spotify die bij je internetabonnement zit netjes actief is en gekoppeld is aan een Facebook account. Zorg ervoor dat je dan ook met die gegevens inlogt. 

Beste Kpn,

 

Ook ik zou graag mijn Spotify los willen koppelen van kpn zodat deze naar duo of family kan.

 

Met vriendelijke groet 

Patty

 

Als je jouw forumprofiel voorziet van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer maken we dat in orde, @Patty1986 . (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Heb dit gedaan!

Reputatie 7
Badge +30

Top! Je krijgt binnen drie uur een mail met een nieuw activatiecode :-).

 

Spotify was voorheen onderdeel van mijn mobiel abo, maar zit nu ook met internet bij de Kpn.

In verband met Hussel heb ik Spotify opgezegd bij mijn mobiel abo en aangezet bij de KPN internet abo. Activatiemail voor Spotify heb ik ontvangen en geactiveerd, maar nu zit ik ineens op Spotify Free. Hoe kan ik Premium weer activeren?

Hoi @Jvk007, welkom! Dank voor het alvast invullen van je profiel. Ik zie dat de Spotify die bij je internetabonnement zit netjes actief is en gekoppeld is aan een Facebook account. Zorg ervoor dat je dan ook met die gegevens inlogt. 

@Erik_ Ik ben altijd ingelogt met dat account, maar gisteren zag ik ineens Spotify Free ipv Premium. Uitloggen en opnieuw inloggen helpt helaas ook niet. Ik snap er niks van.

Als ik mn spotify icoon aanklik krijg ik een free account terwijl ik wel premium heb en hiervoor ook betaald heb. Dat kan ik zien in mijn account. Echter dit account staat op een oud e-mailadres dat ik niet meer kan gebruiken.
 

Wat te doen?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

@Jvk007 : Wat merkwaardig. Ik wil voorstellen dat ik nogmaals een activatiecode stuur. Lijkt jou dat een goed idee?

Ik zie dat anderen het ook al hebben gevraagd, maar hoe krijg ik dit in hemelsnaam voor elkaar. Geen enkel mail, chat of telefoonnummer die ik kan vinden en gebruiken. Wil spotify loskoppelen van het abonnement n.a.v. scheiding hij houd het abonnement en ik neem de spotify over. Wie kan mij verder helpen?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

@Jvk007 : Wat merkwaardig. Ik wil voorstellen dat ik nogmaals een activatiecode stuur. Lijkt jou dat een goed idee?

@Erwin_ Laten we dat proberen, bedankt!

Reputatie 7
Badge +21

Ik zie dat anderen het ook al hebben gevraagd, maar hoe krijg ik dit in hemelsnaam voor elkaar. Geen enkel mail, chat of telefoonnummer die ik kan vinden en gebruiken. Wil spotify loskoppelen van het abonnement n.a.v. scheiding hij houd het abonnement en ik neem de spotify over. Wie kan mij verder helpen?

​​​​@peetvd.74 Door een nieuwe activatiecode aan te vragen voor jou wordt het bestaande Spotify Premium account dat is gekoppeld aan jouw KPN abonnement wordt het Spotify account omgezet naar een Spotify free account. Je kan dan met de nieuwe activatiecode een nieuw Spotify Premium account aanmaken. Wil je dat ik een nieuwe activatiecode aanvraag? Laat je jouw gegevens daarvoor achter in het KPN Forum profiel?

 

@Jvk007 Ik zal een nieuwe activatiecode toesturen. Binnen 3 uur ontvang je een e-mail. :blush:

 

Ff een domme vraag hoor, maar waar vind ik de nieuwe activatiecode die wordt gestuurd?

Ik zie dat anderen het ook al hebben gevraagd, maar hoe krijg ik dit in hemelsnaam voor elkaar. Geen enkel mail, chat of telefoonnummer die ik kan vinden en gebruiken. Wil spotify loskoppelen van het abonnement n.a.v. scheiding hij houd het abonnement en ik neem de spotify over. Wie kan mij verder helpen?

​​​​@peetvd.74 Door een nieuwe activatiecode aan te vragen voor jou wordt het bestaande Spotify Premium account dat is gekoppeld aan jouw KPN abonnement wordt het Spotify account omgezet naar een Spotify free account. Je kan dan met de nieuwe activatiecode een nieuw Spotify Premium account aanmaken. Wil je dat ik een nieuwe activatiecode aanvraag? Laat je jouw gegevens daarvoor achter in het KPN Forum profiel?

 

@Jvk007 Ik zal een nieuwe activatiecode toesturen. Binnen 3 uur ontvang je een e-mail. :blush:

 

@Vikash Spotify Free heb ik met succes omgezet naar Premium, bedankt!

Reputatie 7
Badge +17

@peetvd.74 Geen stomme vraag! Als je Spotify gekoppeld hebt aan je mobiele abonnement, dan krijg je 'm per sms toegestuurd. Heb je Spotify gekoppeld aan je Thuis abonnement, dan ontvang je de code per mail. Dit (meestal) het bij ons bekende mailadres, mits je geen ander mailadres hebt doorgegeven bij Spotify natuurlijk! Heb je de code inmiddels gevonden? :spy:

Hai dank je wel voor jullie reactie, maar ik heb alleen een mail gekregen over dat jullie een reactie hebben gegeven en niet over de code. Het mailadres is hetzelfde gebleven van spotify

Volgens ons abonnement hebben we gratis  Spotify Premium,  maar als ik kijk op Spotify.com dan staat er Spotify free.  Hoe kan dit

Reputatie 7
Badge +30

Er is voor jou ook nog geen nieuwe code aangevraagd, @peetvd.74. Vikash, de collega die het sturen aanbood, was in afwachting van je gegevens. Maar omdat je niet expliciet had benoemd dat je jouw profiel hebt ingevuld in je volgende reactie, heeft Lisa alleen maar antwoord gegeven op de vraag die je stelde. Ik heb nu alsnog het huidige account losgekoppeld. Je krijg de nieuwe activatiecode binnen een paar uur op hetzelfde mailadres dat je ook voor het forum gebruikt. :thumbsup_tone1:

 

Hoi @Irmamarneth, welkom! Het kan zijn dat je inlogt met het verkeerde account, of het kan zijn dat je nog de boel geactiveerd hebt. Vul alsjeblieft je forumprofiel in en reageer hier als je dit gedaan hebt. Dan kijken we dit na. 

Ik heb inmiddels het account weer geactiveerd ( via de mail van jullie met activatiecode), maar geeft nog aan dat er betaald wordt via het gekoppelde kpn abonnement. Gaat hier iets mis? Of ben ik niet goed bezig? Pff wat een gedoe

Reputatie 7
Badge +30

Wacht even, @peetvd.74. Ik lees nu even goed je originele bericht:

Wil spotify loskoppelen van het abonnement n.a.v. scheiding hij houd het abonnement en ik neem de spotify over. Wie kan mij verder helpen?

 

Dus het Spotify account is van jou. En het KPN abonnement, inclusief de betaling aan Spotify is van je ex. Als dat zo is, dan moet je die activatiecode ook niet gebruiken.

Die code hoort bij het KPN abonnement en is bedoeld om een Spotify account van de abonnementshouder om te zetten naar Premium. In jullie geval ontkoppelen we dan jouw account van zijn abonnement. Hij mag dan de activatiecode weer gebruiken om een eigen Spotify account Premium te maken. En als jij dan Premium wilt kun je dit zelf aanschaffen via www.spotify.com/nl

Dus, ik heb nu opnieuw je account losgekoppeld. Er komt een nieuwe activatiecode, maar die is dan voor je ex om te gebruiken. Jij kunt vervolgens inloggen op de Spotify website en daar zelf een betaald Premium abonnement afsluiten.

Kpn en spotify staat beide op mijn naam en ook de kosten . Ik wil alleen spotify overnemen met alle playlists die de kinderen en ik hebben gemaakt. Daarna zet ik pas kpn over op zijn naam met zijn rekeningnummer en hij wil geen spotify meer.

Reputatie 7
Badge +30

Ah, zo, duidelijk, @peetvd.74. In dat geval kun je het nu gewoon weer koppelen. Het Spotify account blijft altijd van jou. Dat staat los van KPN.

Het enige dat wij doen is de code geven voor Premium. Zolang Premium in het KPN abonnement zit, blijft het Spotify account Premium. Zodra Premium uit het KPN abonnement wordt verwijderd door je ex (nadat hij het heeft overgenomen) valt het Spotify account terug op Free. Hij blijft dan gewoon bestaan en beschikbaar, je krijgt dan alleen reclame tussendoor. En dan kun je op dat moment zelf via de Spotify website Premium weer heractiveren als je wilt. Je gaat er dan los van KPN zelf voor betalen.

Dus hij wijzigd gegevens. Spotify wordt free. Hij gooit spotify er vanaf en ik kan spotify blijven gebruiken en van free premium maken? Ff kort door de bocht gezegd.

Reputatie 7
Badge +30

Helemaal correct :-).

Top, dacht dat hij al los was van het abonnement. Maar eerst overzetten begrijp ik. Dank jullie wel allemaal voor de hulp.

Het opvragen van de spotify activatiecode lukt niet. Kunnen jullie helpen?

Er is voor jou ook nog geen nieuwe code aangevraagd, @peetvd.74. Vikash, de collega die het sturen aanbood, was in afwachting van je gegevens. Maar omdat je niet expliciet had benoemd dat je jouw profiel hebt ingevuld in je volgende reactie, heeft Lisa alleen maar antwoord gegeven op de vraag die je stelde. Ik heb nu alsnog het huidige account losgekoppeld. Je krijg de nieuwe activatiecode binnen een paar uur op hetzelfde mailadres dat je ook voor het forum gebruikt. :thumbsup_tone1:

 

Hoi @Irmamarneth, welkom! Het kan zijn dat je inlogt met het verkeerde account, of het kan zijn dat je nog de boel geactiveerd hebt. Vul alsjeblieft je forumprofiel in en reageer hier als je dit gedaan hebt. Dan kijken we dit na. 

Er is voor jou ook nog geen nieuwe code aangevraagd, @peetvd.74. Vikash, de collega die het sturen aanbood, was in afwachting van je gegevens. Maar omdat je niet expliciet had benoemd dat je jouw profiel hebt ingevuld in je volgende reactie, heeft Lisa alleen maar antwoord gegeven op de vraag die je stelde. Ik heb nu alsnog het huidige account losgekoppeld. Je krijg de nieuwe activatiecode binnen een paar uur op hetzelfde mailadres dat je ook voor het forum gebruikt. :thumbsup_tone1:

 

Hoi @Irmamarneth, welkom! Het kan zijn dat je inlogt met het verkeerde account, of het kan zijn dat je nog de boel geactiveerd hebt. Vul alsjeblieft je forumprofiel in en reageer hier als je dit gedaan hebt. Dan kijken we dit na. 

Hallo, ik heb het ingevuld 

Heb het ingevuld