Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

@Ronald L :als het goed is, is er vandaag een code verstuurd naar jouw xmsnet.nl.  adres. Kun je daar eens kijken?(vergeet de spam map niet)

Hallo Erwin,

 

Dat mailadres bestaat niet meer! Alhoewel het mijn gebruikersnaam is geweest heeft jouw organisatie besloten oude mailadressen niet meer te ondersteunen. Het mailadres wissen, alhoewel het gekoppeld is aan een gebruiker, is een ding, maar de gegevens dan niet vervangen door mijn kpnmail-adres wordt helaas overgeslagen. Dat blijft dan staan en ik maar aangeven dat het gewijzigd moet worden…. daar wordt ik moe van…. Helaas heb ik nog niks ontvangen, dus wil je nog een poging doen op het juiste mailadres?

Reputatie 7
Badge +17

Done @Ronald L. Binnen 3 uur ontvang je de activatiecode via de mail. 

Hallo, ik heb een KPN Internet en TV abonnement waarin aangegeven wordt dat ik gratis toegang heb tot spotify premium  echter weet ik niet hoe ik deze kan activeren. Bij aanvragen activatie code wordt mijn email en mobiel nummer niet herkent. Graag wil ik spotify gebruiken op mijn mobiel zodat ik deze kan koppelen met andriod auto.

 

Ik hoop dat u mij verder kan helpen.

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Hallo,

 

ik krijg 2 aparte facturen van kpn, op mijn mobiel factuur staat dat ik 9,99 betaal voor spotify premium. Op mijn internet & tv staat dat spotify premium gratis is.

Heb ik nu al jaren voor niks 9,99 via mijn mobiel abbonement betaald?

 

gr Martijn

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Hans met een vraag. Wij zullen het verder voor je uitzoeken en een activatiecode toesturen als dat mogelijk is. Wil je daarvoor jouw gegevens achterlaten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan?

Hoi, mijn gegevens heb ik achtergelaten in het KPN forum profiel.

 

Graag hoor ik van u.

 

Groet, Hans

Reputatie 7
Badge +17

@Hans met een vraag ik heb je een activeringscode laten sturen. Deze moet binnen 3 uur ontvangen zijn op het bekende mobiele nummer of e-mailadres. 

Ik ben super (snel) en goed geholpen. Thanks!!!!

groet, Hans

Spotify blijft op free staan en kan niet koppelen bij account naar bestelde premium van kpn. Wel activatiecode gebruikt. En nu?

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @Johnnywes! Zou je aan kunnen geven waar je op vastloopt? Zou je daarnaast je profiel in kunnen vullen zodat we een nieuwe activatiecode kunnen sturen als dit nodig mocht zijn?

Reputatie 7
Badge +24

Hallo,

 

ik krijg 2 aparte facturen van kpn, op mijn mobiel factuur staat dat ik 9,99 betaal voor spotify premium. Op mijn internet & tv staat dat spotify premium gratis is.

Heb ik nu al jaren voor niks 9,99 via mijn mobiel abbonement betaald?

 

gr Martijn

Hi @Campion, welkom hier. 

Ik kijk dit graag voor je na. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 
 

 

Hallo,

 

ik krijg 2 aparte facturen van kpn, op mijn mobiel factuur staat dat ik 9,99 betaal voor spotify premium. Op mijn internet & tv staat dat spotify premium gratis is.

Heb ik nu al jaren voor niks 9,99 via mijn mobiel abbonement betaald?

 

gr Martijn

Hi @Campion, welkom hier. 

Ik kijk dit graag voor je na. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 
 

 

Gedaan

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Campion, bedankt! Ik zie inderdaad zowel Spotify gratis via je Alles-in-1 pakket als ook betaald Spotify via je mobiele abonnement. Ik begrijp uit je verhaal dat je maar één account gebruikt? In dat geval zou ik Premium via mobiel opzeggen. Dat kan via MijnKPN, wij kunnen dit ook voor je doen. We doen geen check op hoeveel Premium accounts een klant afneemt: het is namelijk goed mogelijk dat je in één huishouden twee accounts gebruikt. 

Beste @Campion, bedankt! Ik zie inderdaad zowel Spotify gratis via je Alles-in-1 pakket als ook betaald Spotify via je mobiele abonnement. Ik begrijp uit je verhaal dat je maar één account gebruikt? In dat geval zou ik Premium via mobiel opzeggen. Dat kan via MijnKPN, wij kunnen dit ook voor je doen. We doen geen check op hoeveel Premium accounts een klant afneemt: het is namelijk goed mogelijk dat je in één huishouden twee accounts gebruikt. 

Ok bedankt, ik heb hem uitgezet op mijn mobiel.

 

Goedemiddag, ik heb al heel lang geen KPN abonnement meer (meer dan een jaar) en mijn Spotify abonnement blijft gekoppeld. Ik wil deze echter wijzigen, maar kan dat niet via Spotify doen zolang deze nog aan het KPN abonnement is gekoppeld. Ik heb hier al eerder over gebeld, maar hoop toch echt dat jullie het nu stop kunnen zetten.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Hoi Lisa zou jij mij ook een activatiecode kunnen sturen zodat ik mijn kpn spotify kan ontkoppelen?

Het forum staat vol met stappen en dingen hoe ik het zou moeten doen maar ik krijg het niet voor elkaar, vandaar even zo.

Volgens mij zou jij al mijn gegeven al moeten hebben maar het mag naar het telefoonnummer of mailadres 06********  & *******@gmail.com.

*admin: samengevoegd met het centrale topic en gegevens helemaal verwijderd i.v.m. privacy

Wat ook handig is om te weten:

Ik heb de studentenkorting geactiveerd op 11-01-21, klopt het dat deze automatisch en juist wordt verwerkt door kpn in het eerst volgende factuur?

Ofwel ga ik ipv 10euro nu 5euro per maand betalen bij jullie?

Indien het antwoord op deze laatste vraag ja is, dan is alles in orde en heb ik geen ontkoppelingscode nodig.

*admin: samengevoegd met het centrale topic

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @SheilaB, welkom op het forum! Dat is knap onhandig! Hoewel enerzijds een gratis Spotify abonnement wel handig kan zijn kan ik me ook voorstellen dat je het graag in eigen beheer neemt.
Ik kijk graag even mee! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Zou je daarbij je spotify gebruikersnaam kunnen toevoegen onder “persoonlijke opmerkingen”?

Reputatie 7
Badge +20

Kunnen onze activatiecode niet aanvragen. En mail en f telefoonnummer niet bekend?

Wie kan ons verder helpen?

 

We gaan het voor je nakijken, @Wjanssen Wil je je klantnummer ook nog in je Forum Profiel vermelden? De rest staat er al, zag ik. 

Hoi @SheilaB, welkom op het forum! Dat is knap onhandig! Hoewel enerzijds een gratis Spotify abonnement wel handig kan zijn kan ik me ook voorstellen dat je het graag in eigen beheer neemt.
Ik kijk graag even mee! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Zou je daarbij je spotify gebruikersnaam kunnen toevoegen onder “persoonlijke opmerkingen”?

Hoi Thomas, bedankt voor je reactie. Ik heb het ingevuld.

Hi,

Geen onbekend probleem; zojuist Spotify geopend op mijn nieuwe telefoon. Premium verdwenen en ook mijn afspeellijsten. Graag jullie hulp, alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +19

@SheilaB Goedemorgen, dankjewel! Ik heb het verzoek om Spotify Premium te ontkoppelen voor je gedaan. Dat betekent dat wij dit doorgeven aan Spotify. Spotify vernieuwt je Premium echter op maandelijkse basis. Het duurt dan ook, nadat het bij ons is opgezegd, nog maximaal een maand voordat je account weer Free is. 

@J.G.R. Goedemorgen, ik vermoed dat je met een ander Spotify account ingelogd hebt, waardoor je zowel Premium als je eigen afspeellijsten niet ziet. We helpen je graag op weg. Kan je je forumprofiel voor me invullen, inclusief geboortedatum en naam van de contractant? Vul je daarbij ook jouw Spotify gebruikersnaam in bij ‘persoonlijke opmerkingen’? Als je ons hier een seintje geeft, kijken we het voor je na.

Kunnen onze activatiecode niet aanvragen. En mail en f telefoonnummer niet bekend?

Wie kan ons verder helpen?

 

We gaan het voor je nakijken, @Wjanssen Wil je je klantnummer ook nog in je Forum Profiel vermelden? De rest staat er al, zag ik. 

Heb klantnummer ook aangevuld

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Bart.! Ik heb je vraag even naar dit topic gesleept. Hier behandelen we de meeste vragen m.b.t. Spotify. Ik heb je een nieuwe activatiecode toegestuurd. Studentenkorting regel je niet via ons. Spotify Premium kost standaard €9,99 bij ons.