Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Reputatie 7
Badge +24

ik wil spotify opzeggen, maar krijg het op geen enkele manier voor elkaar

hoe kan ik dit oplossen?

Welk abonnement heeft u bij KPN?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Stefantonnie en @m br Kunnen jullie je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Ik kijk graag even mee!

Reputatie 1

Ik heb al heel lang spotify premium bij mijn complete kpn contract. Nu krijg ik alleen nog de basisversie met reclame en zonder mijn geschiedenis en voorkeuren. Op de factuur staat spotify wel met aanduiding gratis. Hoe kom ik terug naar mijn echte spotify?

 

*Admin: samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb al heel lang spotify premium bij mijn complete kpn contract. Nu krijg ik alleen nog de basisversie met reclame en zonder mijn geschiedenis en voorkeuren. Op de factuur staat spotify wel met aanduiding gratis. Hoe kom ik terug naar mijn echte spotify?

​​​​Hoi @Lotsy2. Log je wel in met de juiste gebruikersnaam en wachtwoord? Ik zal zo een privebericht sturen met daarin het gebruikersnaam dat bij ons bekend is.  Het wachtwoord kan je zelf opnieuw aanmaken op deze pagina, als je het wachtwoord kwijt bent. Als dit het probleem niet verhelpt, laat dan even een reactie achter in dit topic. Dan sturen wij een nieuwe activatiecode toe. We horen graag van je of het is gelukt! 

Ik heb per ongeluk KPN Spotify Premium aangezet, ik zie niet hoe ik het weer kan stopzetten.  Er is geen mogelijkheid, staat op grijs:

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

beste lezer,

 

Ik heb spotify permium, maar ik krijg steeds reclame tussendoor. Hoe is dit mogelijk?

k hoor het graag. mvg NK

Reputatie 7
Badge +20

Hi @nkamperman, als je nog reclame tussendoor krijgt, zal je account niet goed omgezet zijn naar Premium :thinking:  Zou je het startbericht van dit topic door willen lezen om te kijken of je alle stappen om je account te koppelen, goed doorlopen hebt? 

Reputatie 1

Ik krijg geen activatiecode in de mail. Log wel in met de juiste gebruikersnaam. En m’n mail werkt verder goed dus daar ligt het niet aan. Misschien wordt een oud e-mail adres gebruikt? Overigens is eerdere correspondentie niet meer te lezen. 

Reputatie 7
Badge +10

@Lotsy2 Een activatiecode is ook niet nodig, jouw Premium account is namelijk via ons wel gekoppeld met de gebruikersnaam die mijn collega Vikash aan jou heeft doorgegeven. Heb je al gekeken bij jouw Spotify account zelf? Staat Premium daar actief in je accountoverzicht?

Reputatie 1

Bij mijn account staat ‘spotify Free ‘en ook niet mijn afspeellijsten enzo. 

Reputatie 7
Badge +15

@Lotsy2 Het zou natuurlijk kunnen dat je nu een ander mailadres gebruikt dan bij ons bekend. 

Zou je het juiste e-mailadres willen invullen in je forumprofiel onder het kopje "persoonlijke opmerkingen", dan kan ik controleren of we wel de juiste hebben! 

Reputatie 1

Oké dat heb ik gedaan 

Reputatie 7
Badge +15

@Lotsy2 Ik zie voor Spotify inderdaad een ander e-mailadres terugkomen. 

Ik kan wel een nieuwe activatiecode versturen naar het ingevulde e-mailadres, alleen verklaart dat nog niet waarom de playlists ook verdwenen zijn. 

Deze blijven namelijk ook bij een free account gewoon behouden. Op het moment dat een free account omgezet wordt naar een premium account komen daarmee geen afspeellijsten terug helaas. 

Reputatie 1

Laten we beginnen met een activatie, zien we later wel verder

Reputatie 1

En de playlists enzovoort zie ik op geen van mijn apparaten,imac, iPad, iPhone

Reputatie 7
Badge +15

@Lotsy2 Ik heb een nieuwe activatiecode verstuurd, deze ontvang je binnen uiterlijk 3 uren op het doorgegeven e-mailadres. 

Reputatie 1

Is gelukt, maar de oude afspeellijsten en voorkeuren zijn kennelijk definitief verdwenen . Vraag me af hoe dit soort situaties kunnen ontstaan. Met de hulp op het forum ben ik overigens best tevreden.

Reputatie 7
Badge +15

@Lotsy2 Dat is een uitstekende vraag waar ik ben ik bang het antwoord op schuldig moet blijven. 

Ik durf niet te zeggen hoe de systemen van Spotify werken. Erg vervelend natuurlijk, als je al een paar mooie afspeellijsten hebt opgebouwd! 

Wel fijn om te horen dat je tevreden bent met de hulp op het forum! :)

Ik krijg geen activatie code voor spotify want hij herkend mijn e mail adres niet 

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb per ongeluk KPN Spotify Premium aangezet, ik zie niet hoe ik het weer kan stopzetten.  Er is geen mogelijkheid, staat op grijs:

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

@Kenannetje welkom! Je kunt Spotify maandelijks aan- en uitzetten. Dus dat betekent dat je nog even geduld moet hebben! Hopelijk heb je er deze maand alsnog plezier van :-).

 

Ik krijg geen activatie code voor spotify want hij herkend mijn e mail adres niet 

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

@Pietje 64 wil jij je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, klantnummer en evt. 06-nummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik er met je naar. 

Ik heb nog steeds geen goed antwoord gekregen om Spotify premium weer aan te zetten, mijn e-mailadres wordt niet herkend en mijn gsm nummer niet.Kan dus ook geen nieuwe activeringscode aanvragen. Als ik inlog krijg ik wel Spotify, maar Spotify Free.

@Campinggast : Ik heb een nieuwe code naar het e-mail adres gestuurd dat in jouw forumprofiel staat. Binnen 3 uren heb je die binnen. Controleer voor de zekerheid ook even je spammap.

Ik zou graag een ander Spotify account aan mijn KPN abonnement willen koppelen. Wat is daar voor nodig?

Reputatie 7
Badge +17

@H.Wassink Als je een nieuwe activatiecode aanvraagt, kun je die gebruiken om het andere account mee te activeren. Het eerste account wordt vanzelf omgezet naar ‘Free’.  

Mijn emailadres wordt niet herkend, terwijl ik daar wel de facturen op binnenkrijg.