Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Reputatie 7
Badge +20

@CSwitch Het hangt er een beetje vanaf hoe je dat bedoelt. Een KPN code van ons kun je ontkoppelen van een account en opnieuw koppelen aan een ander account. 
@janmeijering, ik heb je topic even samengevoegd met het verzameltopic.
Ik kijk graag even mee! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Hallo Thomas,

Ik heb mijn profiel ge-updatet. Het geval wil dat ik een spotify via KPN heb genomen, maar per ongeluk het verkeerde spotify account eraan heb gekoppeld.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo Thomas,

Ik heb mijn profiel ge-updatet. Het geval wil dat ik een spotify via KPN heb genomen, maar per ongeluk het verkeerde spotify account eraan heb gekoppeld.

Dat kan gebeuren natuurlijk, dank voor het invullen van je gegevens! Ik heb een nieuwe code voor je aangevraagd, deze ontvang je vanochtend per e-mail zodat je Spotify Premium opnieuw kunt koppelen :)

Dag Thomas,

Ik heb inmiddels een eigen Premium Spotify account afgenomen en geactiveerd. De playlists van het andere Spotify account heb ik overgeheveld. Daarmee is voor mij de melding afgehandeld. 

 

 

Reputatie 7
Badge +19

Dag Thomas,

Ik heb inmiddels een eigen Premium Spotify account afgenomen en geactiveerd. De playlists van het andere Spotify account heb ik overgeheveld. Daarmee is voor mij de melding afgehandeld. 

Helemaal goed, je weet ons hier te vinden als we iets voor je kunnen doen.

Goedemiddag. Mijn spotify premium account is gekoppeld aan een oud/vreemd emailadres dat ik niet ken/herken.

Ik kan dus niet om een wachtwoordreset vragen. Ik wil graag mijn account aan mijn huidige email koppelen. 

Alvast dank voor de hulp.

 

Reputatie 7

Hoi @Mark Varkevisser, welkom! Het veranderen van het mailadres van je bestaande account is iets wat je via je accountpagina op de Spotify website zelf kunt regelen. Alleen als je het wachtwoord niet meer weet, en die ook niet kunt resetten, wordt het lastig. Je zou kunnen kijken of Spotify support je kan helpen daarmee.

Alternatief kun je een nieuw account aanmaken op het mailadres dat je wilt gebruiken. Als je daarna je forumprofiel invult met je abonnementsgegevens en hier weer reageert kan ik je oude account loskoppelen. Je krijgt dan een nieuwe activatiecode om het nieuwe account mee om te zetten naar Premium.

@Alexandra. Ik heb mijn gegevens geupdate, bij deze het seintje

Reputatie 7

Dank je, @Hidde Kleijer, ik heb bij dezen een nieuwe activatiecode voor je aangevraagd. Je ontvangt deze binnen een paar uur per sms :)

Badge

Hallo.

Ik zie dat wij gratis Spotify Premium hebben jn het abonnement KPN Compleet.

 

Graag had ik de activatiecode nogmaals ontvangen willen hebben. 

 

B.V.D.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @JtHart, er is een nieuwe code onderweg naar het mailadres waar ook onze facturen naar worden gestuurd. Binnen een paar uur zou de mail bij jullie binnen moeten komen :slight_smile:

Hallo Ik heb een nieuw abonnement van KPN. sinds dat is ingegaan heb ik geen Spotify Premium meer. Naar mijn weten heb ik dat er wel bij gedaan. Maar ik krijg geen activeringscode.

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Pietdkkr, welkom! Heb je in MijnKPN gecheckt of Spotify Premium daar wel in staat? In dat geval kan ik je van een activatiecode voorzien :-). Wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, klantnummer en evt. 06-nummer? Als in MijnKPN geen Premium staat, adviseer ik je om het daar alsnog aan te vragen. Je krijgt dan automatisch een activatiecode toe gestuurd. 

Ha @Pietdkkr, welkom! Heb je in MijnKPN gecheckt of Spotify Premium daar wel in staat? In dat geval kan ik je van een activatiecode voorzien :-). Wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, klantnummer en evt. 06-nummer? Als in MijnKPN geen Premium staat, adviseer ik je om het daar alsnog aan te vragen. Je krijgt dan automatisch een activatiecode toe gestuurd. 

Het is al gelukt. er stond iets verkeerd.

Maar bedankt 👍

Goedenavond 

ik merk dat ook geen spotipy premium meer heb krijg reclame elke keer.

Mijn abonnement is niet gewijzigd dus hoe kan dit dus graag corrigeren.

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Dit is de derde keer in een half jaar tijd dat KPN mijn Premium Spotify account heeft gedeactiveerd. Ik kan dus weer contact opnemen met KPN om de zaak weer op de rit te krijgen. Dit is ontzettend vervelend (mildly spoken...), want ik kan dus op meerdere apparaten weer mijn afspeellijsten downloaden. Ruim 4.500 nummers in totaal. Wie kan ik daarvoor achter zijn haar/broek aanzitten om er voor te zorgen dat ik mijn Premium account weer op de rit krijg???? Ik heb het even helemaal gehad met deze toko!

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +10

Goedemorgen @Rhvanlee! Wat vreemd dat je account is omgezet naar de gratis versie. Zou je jouw gegevens in je forumprofiel willen invullen zodat ik met je mee kan kijken? 

Hallo @Leaper, ik kan me voorstellen dat dit heel irritant is! :disappointed_relieved:  Heb je inmiddels al contact gehad en is je Spotify account weer omgezet naar Premium?

Goedemorgen ik heb telefonisch contact gehad van morgen ze zouden me een activeringscode sturen.

Op de vraag hoe dat zomaar kan was het antwoord dat het wel eens uit wordt gezet per ongeluk nou laten we het daar maar bij houden hoogst irritant als trouwe klant hoop dat het straks weer normaal werkt.

 

Graag een nieuwe activatiecode voor Spotify Premium. Bij aanvragen via de reguliere weg wordt ik niet herkend. 

Reputatie 7
Badge +17

@H.J.A. Er is een nieuwe code naar je onderweg. Binnen 3 uur ontvang je die via de e-mail. 

Reputatie 2
Badge

Problemen gehad met Marantz cr M-611 music system.
Alle waarden terug gezet naar standaard/fabrieksinstellingen. Nu werkt op de musicserver spotify premium niet meer. Heb dit jaren probleemloos gehad. Als ik nu spotify opstart krijg ik de gratis versie met reclame. Bij KPN vind ik zaken als nieuwe activatie code aanvragen. maar mijn telefoonnummer en/of mailadres wordt geweigerd!

Wat te doen? Hoor graag suggesties. Hartelijk dank.

Theo Albers Huizen

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Ik zou met 3 uur een nieuwe code krijgen het is nu bijna 7 uur geleden maar nog niks activeringscode gekregen..

 

Reputatie 7
Badge +17

@AlbersHuizen zou je in je profiel de gegevens van het abonnement in kunnen vullen waarbij je Spotify hebt? Dan zorg ik dat er een nieuwe activatiecode gestuurd wordt naar het bij ons bekende e-mailadres.

Reputatie 7
Badge +17

@Rhvanlee zou je in dit geval ook je profiel in kunnen vullen? Dan kijk ik voor je na wat de status van de aanvraag is! :relaxed:

Beste Bram.

heb net weer gebeld ik kreeg nu te horen  dat ik geen Spotify heb ???? Heb het jaren gehad vanaf 2017 en nu ineens niet meer.

Kan het weer krijgen als ik er voor ga betalen te gek voor woorden.

Morgen ga ik kijken bij een andere profider wat die me kan bieden of KPN moet met een voorstel komen.