Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Reputatie 2
Badge

Mij werd gevraagd naar contractnummer KPN alles in 1 standaard

contractnummer **********

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic over kwijtraken Spotify Premium, klantnummer aan profiel toegevoegd. 
 

Reputatie 7
Badge +16

@AlbersHuizen bedankt voor het aanvullen van jouw klantgegevens. Spotify Premium staat nog steeds geactiveerd. Heb je al geprobeerd om uit te loggen en opnieuw in te loggen in het account? Ik heb de gebruikersnaam van het Spotify Premium  account in een privébericht naar je gestuurd. Ik raad je aan om opnieuw in te loggen. Mocht je het wachtwoord van het account niet meer weten, vraag dan een nieuw wachtwoord aan bij Spotify. Laat je hier weten of het gelukt is?

Reputatie 7
Badge +16

@Rhvanlee 

@Rhvanlee zou je in dit geval ook je profiel in kunnen vullen? Dan kijk ik voor je na wat de status van de aanvraag is! :relaxed:

:point_up_tone4: Vul jij je profiel in, dan kunnen we meekijken!

Wij hebben een alles-in-1 premium abonnement.

Hoe kan ik de gratis spotify premium activeren?

Reputatie 7
Badge +20

@Beuker, welkom hier. Als het goed is heb je een activatiecode ontvanger via sms of mail. Deze kan je gebruiken om Spotify te activeren. Mocht je deze niet hebben ontvangen, wil je dan jouw profiel voorzien van gegevens. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 

Beste KPN,

Aantal jaar geleden had ik via jullie een mobiel abonnement met spotify premium. Ik ben toen overgestapt naar een ander mobiel provider. Nu wil ik mijn spotify abonnement stoppen, echter tot mijn verbazing loopt deze volgens spotify nog steeds via KPN. Kunnen jullie dit nog nakijken en het abonnement stopzetten? Graag hoor ik welke aanvullende gegevens jullie van mij nodig hebben.

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Onlangs een hussel abonnement afgesloten. Ik had zelf een abonnement bij spotify, deze heb ik moeten opzeggen en dan zou kpn het verder regelen. Zo had ik het begrepen, maar ik heb nu een free account en nog geen premium account. Moet ik hiervoor nog iets activeren?

Admin: Reactie verplaatst naar algemeen topic over dit onderwerp

Reputatie 7
Badge +24

Beste KPN,

Aantal jaar geleden had ik via jullie een mobiel abonnement met spotify premium. Ik ben toen overgestapt naar een ander mobiel provider. Nu wil ik mijn spotify abonnement stoppen, echter tot mijn verbazing loopt deze volgens spotify nog steeds via KPN. Kunnen jullie dit nog nakijken en het abonnement stopzetten? Graag hoor ik welke aanvullende gegevens jullie van mij nodig hebben.

Heeft u ook een thuis abonnement bij KPN?

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @Claudia van Goch - Valkenburg, ik heb je reactie verplaatst naar dit topic over Spotify Premium. Klopt, je ontvangt een activatiecode waarmee je jouw Spotify Free account weer kan omzetten naar Premium. Zo te lezen heb je deze (nog) niet ontvangen. Kan je je forumprofiel volledig invullen, en geef je hier een seintje zo gauw je dit hebt gedaan? Dan helpen we je verder :)

Goedemorgen @Claudia van Goch - Valkenburg, ik heb je reactie verplaatst naar dit topic over Spotify Premium. Klopt, je ontvangt een activatiecode waarmee je jouw Spotify Free account weer kan omzetten naar Premium. Zo te lezen heb je deze (nog) niet ontvangen. Kan je je forumprofiel volledig invullen, en geef je hier een seintje zo gauw je dit hebt gedaan? Dan helpen we je verder :)

Forumprofiel zojuist aangevuld!

Reputatie 7

Bedankt voor de gegevens @Claudia van Goch - Valkenburg, daarmee ben ik voor je gaan kijken en zo te zien is Spotify Premium geactiveerd op 6 januari. Daarbij was het e-mailadres gebruikt waar je de berichten van het forum ook op ontvangt. Als je met die account inlogt om Spotify, zou je moeten zien dat je Premium gebruikt.

Bedankt voor de gegevens @Claudia van Goch - Valkenburg, daarmee ben ik voor je gaan kijken en zo te zien is Spotify Premium geactiveerd op 6 januari. Daarbij was het e-mailadres gebruikt waar je de berichten van het forum ook op ontvangt. Als je met die account inlogt om Spotify, zou je moeten zien dat je Premium gebruikt.

Dat is juist het probleem. Als ik met dat e-mailadres inlog zie ik een free abonnement. 

Reputatie 7

Dat is gek inderdaad @Claudia van Goch - Valkenburg , het zou actief moeten zijn. Ik heb je nu een nieuwe activatiecode gestuurd, binnen enkele uren zal je die per mail ontvangen. Als je de account daarmee opnieuw activeert, gaat het dan wel goed?

Dat is gek inderdaad @Claudia van Goch - Valkenburg , het zou actief moeten zijn. Ik heb je nu een nieuwe activatiecode gestuurd, binnen enkele uren zal je die per mail ontvangen. Als je de account daarmee opnieuw activeert, gaat het dan wel goed?

Gelukt! Dankjewel!

Nooit een activeringscode ontvangen en opnieuw aanvragen via de site werkt niet.

admin: reactie verplaatst naar lopend topic 

Reputatie 7
Badge +15

@Lawalata Ik heb een nieuwe activatiecode voor je aangevraagd. Deze ontvang je uiterlijk binnen 3 uren per sms! 

Graag zou ik mijn Spotify Premium account willen overzetten naar een ander account. Zouden jullie mij een nieuwe activatiecode willen sturen?


Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @Jahingir, ik heb je een nieuwe code toe laten sturen! Deze moet er binnen 3 uur zijn!

Ik krijg sinds kort Spotify reclame. Dat wil ik niet. hoe los ik dat op?

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Ik heb sinds vandaag geen mobiel abonnement meer bij KPN, maar had wel Spotify via mijn abbo. Wanneer wordt het weer teruggezet naar Free??

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +17

Ik krijg sinds kort Spotify reclame. Dat wil ik niet. hoe los ik dat op?

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Hallo @LevendEcht. Heb je Spotify Premium in je abonnement? Toevallig iets gewijzigd aan je abonnement? Dan kan het zijn dat Spotify Premium opnieuw geactiveerd moet worden. Dit kun je doen op de activatiepagina. Mocht je er niet uitkomen, vul dan je gegevens in in je profiel en laat het dan hier even weten. 

Ik heb sinds vandaag geen mobiel abonnement meer bij KPN, maar had wel Spotify via mijn abbo. Wanneer wordt het weer teruggezet naar Free??

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

@Joantje Spotify ziet deze maand dat het account geen Premium rechten meer heeft. Zodra dit gebeurd, wordt jouw account teruggezet naar Free (mét reclame). Wanneer dit precies gebeurd, kunnen we niet zeggen. 

Ik krijg sinds kort Spotify reclame. Dat wil ik niet. hoe los ik dat op?

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Hallo @LevendEcht. Heb je Spotify Premium in je abonnement? Toevallig iets gewijzigd aan je abonnement? Dan kan het zijn dat Spotify Premium opnieuw geactiveerd moet worden. Dit kun je doen op de activatiepagina. Mocht je er niet uitkomen, vul dan je gegevens in in je profiel en laat het dan hier even weten. 

Ik heb sinds vandaag geen mobiel abonnement meer bij KPN, maar had wel Spotify via mijn abbo. Wanneer wordt het weer teruggezet naar Free??

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

@Joantje Spotify ziet deze maand dat het account geen Premium rechten meer heeft. Zodra dit gebeurd, wordt jouw account teruggezet naar Free (mét reclame). Wanneer dit precies gebeurd, kunnen we niet zeggen. 

 

Sinds deze maand werkt mijn Spotify Premium niet meer en staat mijn Spotify op free.

Ik heb Spotify Premium gekoppeld aan mijn mobiele telefoonabonnement. 

Activering geeft ook aan, dat mijn mail adres en telefoonnummer niet wordt herkend. 

Kan dit worden opgelost?

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb een nieuwe activatiecode voor je aangevraagd @pn1979, je hoort hem later vandaag per sms te ontvangen zodat je jouw account weer Premium kunt maken :slight_smile:

Ik heb een nieuwe activatiecode voor je aangevraagd @pn1979, je hoort hem later vandaag per sms te ontvangen zodat je jouw account weer Premium kunt maken :slight_smile:

Top, ontvangen en hij werkt weer! Merci voor de service.