Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Ik heb spotify premium gratis bij het abonnement, maar ik krijg geen activatiecode

 

Admin: verplaatst naar centrale Spotift topic

Reputatie 7
Badge +17

@HansHO Heb je al geprobeerd om een nieuwe activatiecode aan te vragen?  Als dit niet werkt, laat het dan even weten.
Vul dan ook alvast je gegevens in in je profiel, zodat wij je kunnen helpen. Postcode, huisnummer, klantnummer em e-mailadres is voldoende. 

Hallo Lisa,

 

ik heb al geprobeerd om een nieuwe code aan te vragen, maar mijn e-mailadres of telefoonnummer wordt niet herkend

Reputatie 7
Badge +17

@HansHO Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan maken wij het voor je in orde!

Mijn e-mailadres is niet meer werkzaam nu kan ik niet meer inloggen op spotify ; wat te doen?

Reputatie 7
Badge +10

Goedemorgen @Cees34! Daarover kun je het beste contact met Spotify zelf over opnemen. Zij kunnen jou hier vast over adviseren! 

Hallo KPN,

Ik zie (en misschien heb ik dit al heel lang) dat ik spotify premium gratis heb bij jullie, maar ik heb geen idee hoe ik dat kan activeren…
Mijn vraag is dus, hoe kan ik dat activeren bij mijn abonnement?
 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +21

Ik zie (en misschien heb ik dit al heel lang) dat ik spotify premium gratis heb bij jullie, maar ik heb geen idee hoe ik dat kan activeren…
Mijn vraag is dus, hoe kan ik dat activeren bij mijn abonnement?

​​​​@Andy 020 Wij zullen voor jou uitzoeken of het mogelijk is om een activatiecode per mail/sms te versturen. Zou je daarvoor jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter willen laten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan? 

 

Ik heb ( als het goed is) het KPN profiel bijgewerkt.

 

Reputatie 7
Badge +21

@Andy 020 Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Je ontvangt de activeringscode binnen 3 uur op het ingevoerde e-mail adres. Op deze pagina kan je deze activatiecode invullen en een account aanmaken

@Andy 020 Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Je ontvangt de activeringscode binnen 3 uur op het ingevoerde e-mail adres. Op deze pagina kan je deze activatiecode invullen en een account aanmaken

Alvast bedankt voor de snelle service!

Hoe kan ik een activeringscode voor gratis Spotify (bij alles in een) ontvangen, systeem herkent mijn email adres (en mobiele nr) niet.

Reputatie 7
Badge +30

Dat kan bij mij, @FamJol! Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, klantnummer en evt. 06-nummer? En hier even laten weten dat je dat gedaan hebt? Dan ga ik voor je aan de slag. 

Profiel is bijgewerkt, hoor graag! Dank alvast

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb je een nieuwe code gemaild, @FamJol! Binnen drie uren heb je 'm binnen. 

Reputatie 1
Badge

Beste helpdesk,

 

Ik kom er even niet meer uit en mogelijk kunnen jullie het oplossen.

Al jaren lang maak ik gebruik van een ‘Alles-in-1 Thuis Premium’ abonnement, incl. een ‘Spotify Premium account’. Elke dag maak ik gebruik van deze dienst.

Het probleem is dat ik spontaan niet meer kan inloggen bij Spotify, terwijl ik een password manager gebruik. Nu kan ik het Spotify wachtwoord resetten, maar de responsemail wordt naar een gekoppeld e-mailadres gestuurd die ik niet (meer) ontvangt (ook niet in mijn webmail).

Met andere woorden; er is een probleem met mijn e-mailadressen van KPN?

Kunnen jullie me helpen het weer op de rails te krijgen?

 

Met vriendelijke groet,

Cor

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +19

@shorty Goedenavond Cor, wat gek en lastig dat je ineens niet meer bij je Spotify acount kan, ondanks de password manager. Als het resetten van het wachtwoord niet lukt, kan het te maken hebben met de gebruikersnaam die je daarbij invult. Fijn dat je je forumprofiel al volledig ingevuld hebt. Ik stuur je voor de zekerheid de bij ons gekoppelde Spotify gebruikersnaam toe in een privébericht. Ik raad je aan om dan nogmaals de reset van het wachtwoord te proberen, en daarbij die gebruikersnaam in te vullen. We horen hier in dit topic graag of het is gelukt.

Mijn dochter heeft ons activatiecode lang geleden gebruikt voor spotify.

Nu woont ze sinds kort met haar man samen, en zou ik voor mezelf dat spotify account willen gaan gebruiken.

Nu lees ik op het forum dat er nieuwe codes verstuurd kunnen worden.

 

Kan u mij een nieuwe activatiecode versturen? 

 

Reputatie 7
Badge +20

Mijn dochter heeft ons activatiecode lang geleden gebruikt voor spotify.

Nu woont ze sinds kort met haar man samen, en zou ik voor mezelf dat spotify account willen gaan gebruiken.

Nu lees ik op het forum dat er nieuwe codes verstuurd kunnen worden.

 

Kan u mij een nieuwe activatiecode versturen? 

 

Zeker, @Spotify omzetten Ik zie dat jij de contractant bent en wat ik dan kan doen is je account terugzetten naar de ‘Free-variant'. Vervolgens komt er een nieuwe activatiecode. Die kun je gebruiken om een account weer naar de ‘Premium-versie’ te zetten. Als ik dat voor dit account doe en je activeert hetzelfde account weer, krijg je de toegang tot het account dat je dochter gebruikt. Dan heb je dus ook je dochters afspeellijsten en voorkeuren. Je kunt wellicht beter zelf een account aanmaken en de activatiecode gebruiken om dát account premium te maken? 

Beste, 

 

Medio januari heb ik op het forum hulp gezocht op het KPN Forum om mijn spotify abonnement via kpn te beëindigen. Dit is ook snel gelukt, uit mijn hoofd iets voor 20 januari. Vervolgens heb ik voor de gehele maand januari betaald wat ik niet erg vind / logisch is.

Alleen nu verschijnt er op mijn factuur opnieuw €9,99 voor de maand februari, terwijl ik niet gebruik maak van de service via kpn.

Zou iemand mij kunnen helpen?

 

Groeten Bart

 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Bart.! Ik heb je vraag even naar dit topic gesleept. Hier behandelen we de meeste vragen m.b.t. Spotify. Ik heb je een nieuwe activatiecode toegestuurd. Studentenkorting regel je niet via ons. Spotify Premium kost standaard €9,99 bij ons. 

Ha @Bart., bovenstaande bericht is het enige bericht wat ik van ons terug kan vinden. Daarin staat dat we je een nieuwe code voor Spotify Premium gestuurd hebben, maar niet dat we het opgezegd hebben. Voor zover ik zie, heb je daar ook niet om gevraagd in je eerdere berichten in dit topic. Wellicht hebben we elkaar niet goed begrepen! Je kunt Spotify Premium gemakkelijk zelf opzeggen via MijnKPN. Mocht dat niet lukken, laat het gerust weten. We helpen je graag verder. 

Ik denk dat wij elkaar verkeerd begrepen hebben. Als ik mezelf namelijk gedeeltelijk citeer van een maand gelden vraag ik om een ontkoppeling, namelijk omdat ik overstap op studententarief Spotify wat ik in die post ook vermeld:
“Hoi Lisa zou jij mij ook een activatiecode kunnen sturen zodat ik mijn kpn spotify kan ontkoppelen?”

Antwoord van Lisa:

Lisa Moderator 5721 reacties1 maand geleden

Hoi @Bart.! Ik heb je vraag even naar dit topic gesleept. Hier behandelen we de meeste vragen m.b.t. Spotify. Ik heb je een nieuwe activatiecode toegestuurd. Studentenkorting regel je niet via ons. Spotify Premium kost standaard €9,99 bij ons. “

 

Vervolgens door deze link van Lisa te gebruiken is mijn account per direct omgezet naar een gratis spotify account. Ik vraag om hulp omdat het domme platform mijnkpn totaal niet naar behoren werkt, opzeggen daar is helaas niet mogelijk, in ieder geval met alle hulp van het internet lukt het niet.

 

Reputatie 7
Badge +30

Dat is inderdaad een misverstand geweest! Spotify ontkoppelen betekent dat we je een nieuwe activatiecode sturen zodat je een ander Spotify account kunt koppelen aan je Premium abonnement. Het opzeggen is inderdaad heel iets anders.. Ik zal de opzegging er alsnog inzetten. Je krijgt hier ook een bevestiging van. 

Hoi Marcia,
Ik heb net inderdaad de bevestiging ontvangen, bedankt voor het snel oplossen. Het nu ontvangen bericht is ook anders dan de vorige keer, waar ik dus ook overheen heb gelezen, stom van me.
Verwacht je dat ik de kosten van dit foutje nog terug kan krijgen? 

Groeten Bart

Reputatie 7
Badge +30

Zou mij ook kunnen overkomen :sweat_smile: . Voor wat betreft de kosten: daar ben ik aan regels verbonden. Ik kan je er helaas niet in tegemoet komen! :-(