Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Ik heb nog geen link ontvangen terwijl ik het wel bij mijn abbonement heb zitten. Vandaag geactiveerd.


Admin: topic samengevoegd met verzameltopic

Reputatie 7
Badge +19

Als je Spotify in jouw abonnement hebt, kun je het activeren via de activatiepagina: Spotify activeren Je activeert het met jouw KPN ID @Steffie1996 

Hallo, ik heb op dit moment een hussel abonnement met spotify. Deze stopt per 1 juni, en ik krijg een nieuw abonnement bij KPN, ook een hussel abonnement met spotify (kreeg een betere aanbieding bij nieuw abonnement). Nu wil ik graag mijn playlist behouden, of over zetten naar het nieuwe spotify account. Is dat mogelijk, en zo ja, hoe doe je dat? 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Onze spotify werkt maar me zus die een account heeft en altijd samen met mij erop zit kan niet toevoegen. Hoe kan dit...een nieuw account aanmaken oid heeft geen zin.…

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +20

Onze spotify werkt maar me zus die een account heeft en altijd samen met mij erop zit kan niet toevoegen. Hoe kan dit...een nieuw account aanmaken oid heeft geen zin.…

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Dag @Westerik Het ligt vast aan mij, maar ik begrijp je vraag niet helemaal. Kun je iets meer toelichting geven op waar je tegen aan loopt? Het gaat om Spotify Family of toch om Premium? Heb je je vraag ook al bij Spotify zelf neergelegd? 

Reputatie 7
Badge +20

@babsje Door deze wijziging veranderd er niets in jouw Spotify account hoor. Deze kun je gewoon blijven gebruiken zoals je gewend bent. 

Beste,

 

Ik weet mijn Spotify inlog gegevens niet meer, kunnen jullie helpen?

 

Goedemiddag, 

Momenteel hebben wij hetzelfde probleem. In ons pakket is Spofify Premium opgenomen. Wanneer ik de account echter wil activeren, krijg ik de volgende melding: 

‘Sorry! You’re not able to activate this offer just yet.
You already have Spotify Premium from KPN. Please contact KPN to cancel your current subscription before you can activate this offer.’

 

Zou u ons ook een nieuwe activeringscode kunnen toezenden per email om dit probleem op te lossen? 

*Admin: samengevoegd met bestaand topic

Goedemiddag, 

In ons pakket is Spotify Premium opgenomen. Wanneer ik de account echter wil activeren, krijg ik de volgende melding: 

‘Sorry! You’re not able to activate this offer just yet.
You already have Spotify Premium from KPN. Please contact KPN to cancel your current subscription before you can activate this offer.’

 

Zou u ons ook een nieuwe activeringscode kunnen toezenden per email om dit probleem op te lossen? 

 

*Admin: Toegevoegd aan lopend topic over Spotify Premium

afgelopen vrijdag met klantenservice gebeld omdat spotify premium al een tijdje niet meer werkte. De dame aan de telefoon vertelde mij na wat dingen na te kijken dat er aan de kpn-kant niets mis leek te zijn en dat ik een bij spotify navraag moest doen.

Zojuist chatsessie gehad met spotify en nu blijkt dat KPN het premium abonnement op 12 januari heeft stop gezet bij spotify. ik betaal hier nog wel steeds 9,99 voor iedere maand.

 

Hoop snel op een goede tegemoetkoming

 

*Admin: Samengevoegd met lopend Spotify Premium topic

Reputatie 7
Badge +17

@TC 't Laer Voor hulp bij het inloggen kun je terecht bij Spotify.

@JY59 Waar probeer je Spotify te activeren? De foutmelding die je nu krijgt, doet namelijk vermoeden dat je via Spotify zelf probeert te activeren. Bovendien lijkt het erop dat jouw Spotify Premium via KPN al geactiveerd is. Indien dit niet het geval is, dan kan je Spotify Premium via KPN activeren op de pagina Activeer Spotify Premium of Family. Lukt het niet? Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, 06-nummer, geboortedatum en klantnummer(s)? Dan kan ik even met je meekijken.

@Martin2209 Dat is wel vreemd, zeg! Wij zeggen jouw Spotify Premium abonnement namelijk niet zomaar op. Ik kijk graag even met je mee. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, 06-nummer, geboortedatum en klantnummer(s)? Alvast bedankt!

@Denise_  profiel aangevuld

Reputatie 7
Badge +20

Dank @Martin2209, ik zie 'm ook gewoon actief staan onder je abonnement dus het is vreemd dat hij als ‘opgezegd’ geregistreerd staat bij Spotify :thinking: Wellicht kunnen we dit veranderen door Spotify even écht van je abonnement af te halen, en daarna weer toe te voegen. Zou je dat zelf willen proberen via je MijnKPN account of heb je liever dat ik dit voor je doe?

@Maja_  als jullie dit kunnen organiseren graag. 

Blijf het wel raar vinden dat spotify met datum komt wanneer het door jullie stop gezet is

Reputatie 7
Badge +20

Daar heb ik zelf ook geen verklaring voor @Martin2209, er is rond die datum geen enkele bestelling of wijziging terug te vinden in de systemen. 

Ik heb vanavond Spotify voor je verwijderd en weer opnieuw aangevraagd, als die bestelling verwerkt is kan je jouw Spotify Premium account weer activeren!

 

@Maja_  hoe gaat het nu met de 5 maanden dat het niet gewerkt heeft? Heb er wel voor betaald. Zie graag het geld terug 

Ik heb hetzelfde probleem vandaag ineens omgezet naar spotify free. Heb al jaren sporify premium bij mn abonement en dat geeft ie ook aan als ik inlog. Dus graag terugzetten. Activeren geeft aan dit het abonnement geactiveerd is!

Spotify premium al jaren in mn abonnement nu ineens naar free.. Hoe komt dat? Na inloggen en activeren van spotify geeft ie aan dat het abonnement al geactiveerd is..

*Admin: samengevoegd met algemeen Spotify topic

Reputatie 7
Badge +20

@Martin2209, ik zie nergens dat Spotify 12-01-2021 gestopt is. Heb jij dat ergens staan? 

 

@Rhonestroom, dat is wel erg balen, dat begrijp ik goed. Omdat je nu omgezet bent naar Free kan ik maar 1 ding doen. Dat is Spotify loskoppelen van jouw abonnement en daarna weer opnieuw aanvragen. Zal ik dat voor je in orde maken? 

@Bart_Z  Dit kreeg ik van spotify te horen. Dat kpn op die datum had opgezegd

Reputatie 7
Badge +20

Ik kan het nergens vinden. Voor zover ik kan zien heeft het altijd aangezien? Maar als het al zolang uit staat, waarom heb je dan niet eerder aan de bel getrokken?

ik wil mijn gratie spotify activeren maar ik weet niet hoe?

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Massy. Welkom op het KPN Forum. Als je gratis Spotify in jouw abonnement hebt, dan kunnen wij een nieuwe activatiecode toesturen waarmee je een Spotify Premium account kan aanmaken. Wil je daarvoor je naam, postcode, huisnummer, klantnummer en mobiele nummer achterlaten in jouw KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan. Dan kunnen wij dit verder voor jou uitzoeken. :blush:

Sinds een aantal weken ben ik mij Spotify Premium account kwijt terwijl ik volgens mijn factuur nog steeds een gratis spotify premium account zou moeten hebben. Spotify account is nog wel steeds geactiveerd. Hoe krijg ik nu weer mijn gratis spotify premium account terug?

*Admin: verplaatst naar algemeen Spotify topic

Reputatie 7
Badge +17

Hi @M van Zutphen! Lekker muziek luisteren zonder reclame is wel zo prettig. Zou je kunnen proberen via onze website Spotify opnieuw te activeren? Dit kan namelijk tegenwoordig gelukkig gewoon via onze website! Mocht het hier niet lukken laat het ons dan even weten. :relaxed: