Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Nee helaas werkt niet. Was al geactiveerd. 

Reputatie 7
Badge +15

@M van Zutphen Jammer om te lezen dat het niet werkt. Helaas heb ik van afstand geen mogelijkheid om een activatie te doen. 

De enige mogelijkheid die ik heb is om Spotify eerst uit te zetten en hierna weer aan te vragen. Dan ontvang je een nieuwe activatiecode. 

Mocht je hier gebruik van willen maken, zou je dan voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit is gelukt? 

Ik heb het forumprofiel aangevuld. Als je het opnieuw zou willen activeren dan heel graag. 

Reputatie 7
Badge +19

Spotify heb ik eerst uitgezet en vervolgens is het weer voor je aangezet. In de loop van vandaag kun je vervolgens weer Spotify opnieuw activeren @M van Zutphen 

Ik heb het geactiveerd maar er staat nu dat ik een proefabonnement heb en dat het over een maand wordt omgezet in een betaald abonnement van 9,99 per maand. Daar ben ik het natuurlijk niet mee eens. 

.

Reputatie 7
Badge +19

Die weergave is niet correct. Je hebt Spotify in jouw abonnement via KPN. 

Die weergave is niet correct. Je hebt Spotify in jouw abonnement via KPN. 

Ok dus daar hoef ik me dan geen zorgen om te maken begrijp ik. Dankjewel! 

Geachte lezer, in mijn factuur ontvangen d.d. 5-06-2021 is een bedrag éénmalig opgevoerd van € 60,-.

Voorrijdkosten monteur, die dit ook heeft gezegd. Helaas is het probleem niet of niet helemaal opgelost.

Ik betaal voor Spotify premium via KPN maar krijg nu al een week reclame door en dus is deze teruggevallen naar de gratis basis. Zolang dit niet opgelost is door de leverancier KPN wil ik ( volgens het klantenrecht ) een creditering van € 9.99 per maand. U dient dit met Spotify zelf op te lossen anders zijn ondergetekenden genoodzaakt verder juridische stappen te ondernemen en zover hoeft het toch niet te komen. met vriendelijke groet,

Drs. C.H.J. Beks

Arbeid -en organisatieadviseur

Voor deze : Mr. Rob de Greef

Mede-eigenaar Proof juristen

admin: reactie toegevoegd aan lopend topic

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Carool Beks. Wat fijn dat we de kans krijgen om te controleren wat de status is van jouw Spotify Premium account: daar zijn vast geen juridische stappen voor nodig.
We kunnen het controleren op basis van klantgegevens: kunnen deze aangevuld worden in het Forum profiel? Graag postcode en huisnummer, klantnummer en de geboortedatum van de contractant. Als je hier een seintje geeft zodra de gegevens aangevuld zijn, dan kunnen we het nakijken.

Hoi Shyrin,

Dank voor je reactie. Postcode : **********, het klantnummer van de contractant Drs. C.H.J. Beks heb ik niet maar dat kunnen jullie zonder twijfel vinden.

Voor deze :

Mr. Rob de Greef

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

*Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels

 

Reputatie 7
Badge +15

@Carool Beks Bedankt, ik heb je gegevens even verwijderd omdat deze anders openbaar staan. Ik heb Spotify heel even uitgezet en opnieuw aangezet.

Er zal een nieuwe activatiecode verstuurd worden naar het bij ons bekende e-mailadres. 

Dank Rutger,

Mijn huidige email adres is ***.

Groet, 

Drs. Carool Beks

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +20

Komt goed @Carool Beks, dat is het mailadres waar de nieuwe activatiemail naar toe wordt gezonden :slight_smile:

Reputatie 1
Badge

Hallo, ik heb vorige week via de extra opties spotify uitgezet maar kan dit weer ongedaan gemaakt worden? of moet ik wachten tot het stop gezet is om het opnieuw te activeren?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @chrizs, ik zie spotify inderdaad uit staan bij jouw abonnement. Als het nu nog actief is kan het zijn dat de systemen bij spotify wat achter lopen maar je betaalt er nu in ieder geval niet voor.
Als je spotify weer Free is kun je het via dezelfde route weer bestellen en koppelen als je wilt!

Hi, wij hebben nu nog Spotify vanuit een oud abonnement bij KPN. Aangezien het meeverhuizen van dit abonnement niet meer wordt ondersteund door KPN, hebben we een nieuw abonnement genomen (ook weer met Spotify). Nu wil het dat het oude abonnement eerst naar Spotify Free omgezet moet worden voordat we kunnen koppelen met het nieuwe abonnement. Ik krijg bij Spotify de melding dat dit niet mogelijk is. Kan KPN en tip geven? 

 

M.vr.gr.

Lex

*Admin: Samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Lex Haak het oude abonnement wordt opgezegd? Dan na de opzegging wordt het Spotify account omgezet naar een Free account en daarna kun je het weer activeren en koppelen aan het nieuw aangevraagde abonnement. 

Klopt helemaal, oude wordt opgezegd. Kwestie van geduld dus 😉.

Dank voor de snelle reactie! 

 

Gr.

Lex

Ik heb  spotify Premium gratis bij mijn abonnement. Alleen als ik inlog, staat er dat ik spotify free heb. Gebruikersnaam (wat overigens een rare naam is, maar heb ik automatisch gekregen) komt wel overeen met wat bij kpn staat.

Hoe kan dit?

Badge

Dag,

Al meer dan een maand geleden (2 mei) heb ik mijn spotify Premium opgezegd als extra van mijn bundel. Dit is echter nog steeds niet verwerkt.. hoe kan dit?

Mvg Eva

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb  spotify Premium gratis bij mijn abonnement. Alleen als ik inlog, staat er dat ik spotify free heb. Gebruikersnaam (wat overigens een rare naam is, maar heb ik automatisch gekregen) komt wel overeen met wat bij kpn staat.

Hoe kan dit?

We kijken het voor je na, @Paans Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

 

Dag,

Al meer dan een maand geleden (2 mei) heb ik mijn spotify Premium opgezegd als extra van mijn bundel. Dit is echter nog steeds niet verwerkt.. hoe kan dit?

Mvg Eva

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Ik durf het je zo niet te zeggen, @EvaPlien Heb je destijds wel een bevestiging gezien? Hoe heb je het opgezegd? We zullen het in elk geval nakijken; Zou jij ook je KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) 

Ik heb  spotify Premium gratis bij mijn abonnement. Alleen als ik inlog, staat er dat ik spotify free heb. Gebruikersnaam (wat overigens een rare naam is, maar heb ik automatisch gekregen) komt wel overeen met wat bij kpn staat.

Hoe kan dit?

We kijken het voor je na, @Paans Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

ik heb mn gegevens ingevuld

 

Dag,

Al meer dan een maand geleden (2 mei) heb ik mijn spotify Premium opgezegd als extra van mijn bundel. Dit is echter nog steeds niet verwerkt.. hoe kan dit?

Mvg Eva

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Ik durf het je zo niet te zeggen, @EvaPlien Heb je destijds wel een bevestiging gezien? Hoe heb je het opgezegd? We zullen het in elk geval nakijken; Zou jij ook je KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) 

 

Ik heb mn gegevens invuld op het forum profiel

Badge

Ik heb  spotify Premium gratis bij mijn abonnement. Alleen als ik inlog, staat er dat ik spotify free heb. Gebruikersnaam (wat overigens een rare naam is, maar heb ik automatisch gekregen) komt wel overeen met wat bij kpn staat.

Hoe kan dit?

We kijken het voor je na, @Paans Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

 

Dag,

Al meer dan een maand geleden (2 mei) heb ik mijn spotify Premium opgezegd als extra van mijn bundel. Dit is echter nog steeds niet verwerkt.. hoe kan dit?

Mvg Eva

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Ik durf het je zo niet te zeggen, @EvaPlien Heb je destijds wel een bevestiging gezien? Hoe heb je het opgezegd? We zullen het in elk geval nakijken; Zou jij ook je KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) 

Dat heb ik al😊

Ik heb het via de app gedeactiveerd. Zo staat hij er ook nog steeds op.

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb mn gegevens invuld op het forum profiel

 

Yes, @Paans Je hoort 'm inderdaad te hebben. even om het zeker te weten: wat gebeurt er als je 'm via deze weg probeert te activeren