Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Hallo,
Wij kunnen via KPN samen op 1 sportify account Premium. Maar het lukt me niet om mijn account te koppelen. Ik heb ook al een paar keer gebels, maar krijg het niet voor elkaar.

Groet,

Natascha

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @renenatashoog, kun je uitleggen wat je precies bedoeld met
Wij kunnen via KPN samen op 1 sportify account Premium?
Doel je op KPN Compleet of bedoel je hiermee te zeggen dat je met 2 personen gebruikt wilt maken van één account? Bij KPN Compleet krijg je geen Spotify Premium. Spotify Premium is één account voor één gebruiker. Meerdere personen kunnen de gebruikersnaam en wachtwoord wel gebruiken, maar je kunt nooit tegelijk muziek luisteren met dit account. Je kunt sinds 9 juli wel gebruik maken van Spotify Family. Je betaalt dan voor € 13,99 voor 6 accounts in totaal. Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) ook willen toevoegen aan jouw Forum profiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Dan helpen we je z.s.m. verder.
Ik wil mijn premium via mijn fb account hebben heb hem bij mijn andere account gedaan die is verkeerd
Klopt inderdaad, we hebben KPN Compleet. We zouden inderdaad op 1 Premium account moeten kunnen. Maar niet tegelijk inderdaad. Maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb mijn gegevens bijgewerkt.

Hoi @renenatashoog, kun je uitleggen wat je precies bedoeld met
Wij kunnen via KPN samen op 1 sportify account Premium?
Doel je op KPN Compleet of bedoel je hiermee te zeggen dat je met 2 personen gebruikt wilt maken van één account? Bij KPN Compleet krijg je geen Spotify Premium. Spotify Premium is één account voor één gebruiker. Meerdere personen kunnen de gebruikersnaam en wachtwoord wel gebruiken, maar je kunt nooit tegelijk muziek luisteren met dit account. Je kunt sinds 9 juli wel gebruik maken van Spotify Family. Je betaalt dan voor € 13,99 voor 6 accounts in totaal. Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) ook willen toevoegen aan jouw Forum profiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Dan helpen we je z.s.m. verder.
Ik wil mijn Spotify abonnement dat gekoppeld is aan mijn KPN account graag wijzigen Van Premium naar free. Geen idee hoe ik dat kan doen.
We hebben KPN Compleet en daarbij 1 Premium account. Daar zouden we beide gebruik van kunnen maken op onze mobiele telefoons met een wachtwoord en een gebruikersnaam. Alleen niet tegelijk. Ten eerste heb ik geen idee wat de gebruikersnaam en het wachtwoord daarvan is. We zouden een activatiecode krijgen per mail, maar deze hebben we nog niet ontvangen. Verder geen idee hoe je het koppelt.



Klopt inderdaad, we hebben KPN Compleet. We zouden inderdaad op 1 Premium account moeten kunnen. Maar niet tegelijk inderdaad. Maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb mijn gegevens bijgewerkt.

Hoi @renenatashoog, kun je uitleggen wat je precies bedoeld met
Wij kunnen via KPN samen op 1 sportify account Premium?
Doel je op KPN Compleet of bedoel je hiermee te zeggen dat je met 2 personen gebruikt wilt maken van één account? Bij KPN Compleet krijg je geen Spotify Premium. Spotify Premium is één account voor één gebruiker. Meerdere personen kunnen de gebruikersnaam en wachtwoord wel gebruiken, maar je kunt nooit tegelijk muziek luisteren met dit account. Je kunt sinds 9 juli wel gebruik maken van Spotify Family. Je betaalt dan voor € 13,99 voor 6 accounts in totaal. Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) ook willen toevoegen aan jouw Forum profiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Dan helpen we je z.s.m. verder.
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @Niels1997, bedankt voor je bericht!
Om een ander account te koppelen dienen we een nieuwe activatiecode op te sturen. Daarvoor heb ik wel wat gegevens nodig, zou je in jouw Forum profiel je postcode, huisnummer, achternaam en klantnummer (van het product waar je Spotify Premium bij afneemt) kunnen toevoegen? Dan kan ik je verder helpen!

@coenb, wanneer je geen gebruik meer wil maken van Spotify Premium via KPN kunnen wij je account laten ontkoppelen. Mijn vraag is, betaal je op dit moment voor Spotify Premium via KPN of krijg je het gratis? Als je het gratis krijgt is het namelijk wel zonde om het niet te gebruiken 😉 Wil je het toch doorzetten, voeg dan net als Niels je gegevens toe in jouw Forum profiel.
Klopt het dat ik spotify gratis kan gebruiken bij mijn KPN Compleet abonnement en dat ik hier ooit een code voor heb ontvangen?
Deze heb ik namelijk niet meer een zou ik dan graag opnieuw aanvragen.
Reputatie 7
Badge +9
Goede avond wel kom op het forum. Skittel het is zeker waar dat u er gebruik van mag maken voor Spotify misschien dat iemand van de wecar mede werkers U hier bij kan helpen. Straks veel plezier met Spotify. ?
Hallo,

mijn spotify premium werkt niet meer. hoe kan ik dit oplossen?
Hai,
Ik heb net spotify premium bij KPN aangevraagd, dit staat ook aangevinkt bij extra producten bij mijn abonoment. Maar als ik wil inloggen op Spotify wordt mijn account niet herkend.. Hoe los ik dit op??

Gr.
Joram
Ik heb al ruim 2 jaar spotify zonder reclame nu kreeg ik te horen dat bij het verlengen van m’n abonnement het vrij gebruik van spotify premium kwam te vervallen enige weken terug kreeg ik een mail dat spotify kosteloos bleef.
Alleen schets mijn verbazing dat er nu constant reclame tussendoor zit wat als zeer irritant wordt ervaren.
Hoe kom ik hiervan af??????????
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @Skittel, wanneer je nog gebruik maakt van een Alles-in-1 Standaard of Premium pakket zit het hoogstwaarschijnlijk nog gratis bij je pakket in 🙂 Ik kan dit controleren, maar dan heb ik wel wat gegevens van je nodig. Zou je jouw Forum profiel willen uitbreiden met je postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Dan ga ik voor je kijken ;)

@E dopstra, wat lastig dat het niet meer werkt! Bedoel je hiermee dat je niet meer kan inloggen of dat het account niet meer Premium is (teruggezet naar Free)? In ieder geval, veel problemen zijn op te lossen met een nieuwe activatiecode. Ik heb dan ook jouw gegevens nodig, hetzelfde als wat ik hierboven heb gevraagd!

@Joram Vahl , nadat je het hebt aangevinkt bij jouw abonnement krijg je binnen 24 uur een e-mail of SMS met activatiecode. Die activatiecode kan je activeren via deze website, je kan dan inloggen met het account dat je Premium wil maken.
Geachte meneer,mevrouw,

Graag zou ik mijn spotify premium over willen zetten naar een andere account.
Ik heb hier een nieuwe activering code voor nodig. Waar kan ik die krijgen?

Vriendelijk groet,
Bram
Reputatie 6
Badge +9
Goedenavond @Bram_G!
Die is verkrijgbaar bij onze klantenservice.
24/7 bereikbaar via 0800-0105 of via de chat.
Uiteraard is het via het forum ook mogelijk, dan zou ik je willen vragen je postcode, huisnummer en mobielnummer in te vullen in je profiel, dan pakken mijn forum collega's, de moderators, dit voor je op. 🙂
Beste KPN medewerkers.
Wij hebben thuis 2 telefoon abonnementen en een zorgeloos standaard pakket. Dan heb je toch ook een gratis spotify premium account van KPN?


Mvg Deniljo
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @Deniljo
Alleen als je het abonnement vóór 1 juli 2017 hebt afgesloten en daarna niet verlengd hebt.
Daarna zijn de prijzen veranderd.
Het abonnement is goedkoper geworden, maar zonder extra's zoals Spotify
Wel kun je dan een Spotify abonnement afnemen voor € 8,99 p maand
Hoi ik heb bij jullie een abonnoment en ook een account voor spotify premium, maar die werkt opeens niet meer. Kunnen jullie daarbij helpen want ik zou graag mijn premium account vóór de vakantie terug willen hebben!
Hoi @Danterentinck. Zou je je adresgegevens en eventueel klantnummer in je profiel willen zetten? (dat kunnen alleen jij en ik lezen ) . Op die manier kan ik voor je aan de slag en vinden we vast een oplossing.
Hoi @Taxi Ik wil dat graag voor je oplossen. Wil jij je profiel aanvullen met je postcode, huisnummer en liefst klantnummer? Zo kan ik je gegevens er bij pakken en je een goed advies geven.
Hey,
Ik heb een spotify account, en ben het wachtwoord vergeten, en ook het emailadres waar het account aan gelinkt is. Mijn gebruikersnaam weet ik wel.
Heeft iemand een oplossing zodat ik weer mijn account kan gebruiken?
Hoi xzonnetje. Zou je in je profiel je adresgegevens en klantnummer willen vermelden? ( blijft onder ons ). Op die manier kan ik voor je aan de slag! Zodra ik je gegevens heb kan ik je een nieuwe activatiecode sturen. Ik kan helaas niet het e-mail adres voor je achterhalen.
Hoi @Danterentinck. Zou je je adresgegevens en eventueel klantnummer in je profiel willen zetten? (dat kunnen alleen jij en ik lezen ) . Op die manier kan ik voor je aan de slag en vinden we vast een oplossing.
Ik heb het in mijn profiel staan!
Dankjewel, Danterentinck. Ik kan een premium spotify account vinden dat onder je vaste abonnement hangt. Dat account is al sinds 2014 actief. Kan het zijn dat deze van een familielid is?
De reden waarom ik hier over begin is dat ik een relatief nieuw mobiel abonnement zie en ik kan me voorstellen dat dit een verlenging is waarbij bij het vorige abonnement spotify inbegrepen zat.
Mocht je dit niet herkennen en is dat eerste account van jou dan raad ik je aan om daar mee in te loggen. Mocht je de gebruikersnaam niet meer weten kunnen we daar wel even via een privégesprek over praten. Ik kan trouwens ook dat account loskoppelen. Dan gaat er een nieuwe activatiecode naar jouw contact e-mail adres en kun je een nieuw account premium maken. Laat maar weten wat je voorkeur heeft.
Hallo,
Ik ben op vakantie op Kreta en wil graag op Spotify muziek luisteren. Ik heb hier helaas mijn activeringscode niet bij de hand. Kunnen jullie mij helpen?