Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Dit is mij vorig jaar ook overkomen. Ik ben hier niet blij mee.

Admin: bericht samengevoegd met dit verzameltopic. Originele topic ging over Spotify plotseling weer free
Reputatie 6
Badge +9
Goedenavond @ambervandenoort!
Zou je je profiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, klantnummer en eventueel mobiel nummer in de velden gemarkeerd privé?
Dan gaan mijn forum collega's, de moderators, er voor zorgen dat je een nieuwe activatiecode toegestuurd krijgt :D

Admin: samengevoegd met centraal topic
Goeie dag,
Ik heb volgens mijn extra lijst ook premium op mijn abonnement zitten (dit is ook op aan gezet)
Maar hoe krijg ik mij ingelogd hiermee op spotify?
Want die blijft aangeven dat ik premium lid moet worden.

Mvg Ron Oudsen

Admin: titel aangevuld zodat je bericht beter is te vinden


Hallo ik heb hetzelfde probleem, zou u mij verder kunnen helpen?
Mvg,
Kpn contract verlengd oude contract Spotify premium nu nieuwe contract Spotify premium extra genomes maar geen activerings code als ik email of telefoon nummer intik niet bekend.
Reputatie 7
Hoi @iPB, welkom op het forum! Vervelend te horen dat je account plotseling Free is, en dat dit eerder gebeurd is. Vul je gegevens in op je profiel (alleen zichtbaar voor jou en ons Moderators), en laat me weten als je dit gedaan hebt. Dan kijk ik dit na!

Welkom, @Steeetjeee! In de meeste gevallen betekent dit dat je met de verkeerde gegevens inlogt. Je hebt Premium via ons. WIj geven dan een activatiecode. Met die activatiecode zet je een Spotify account van Free naar Premium. Dat Spotify account heeft een eigen gebruikersnaam en wachtwoord die je beiden zelf kiest. Vervolgens log je dan ook altijd in op Spotify met die gegevens.

Als je niet meer zeker weet wat die gegevens zijn, vul je profiel in(alleen zichtbaar voor jou en ons Moderators), en laat me weten als je dit gedaan hebt. Dan controleer ik het voor je.

Hey @Olbie, welkom hier! We zie bij dergelijke wisselingen nog wel eens gebeuren dat Spotify in de tussentijd stopt. Dit komt omdat de inbegrepen variant is beëindigd, en dat signaal gaat naar Spotify. Vervolgens wordt de losse variant bij je abonnement actief, maar dat signaal bereikt Spotify dan niet voor het je Premium al gestopt heeft. Ik kan je voorzien van een nieuwe code. Vul je gegevens in op je profiel (alleen zichtbaar voor jou en ons Moderators), en laat me weten als je dit gedaan hebt. Dan komt de code zo snel mogelijk jouw kant op.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom @ambervandenoort! Ik hoop dat je met Cornelis tip verder bent gekomen? Als dat niet zo is kan ik een nieuwe activatiecode opsturen. Die kun je gebruiken om een Spotify account om te zetten naar Premium. Kun je daarvoor jouw adresgegevens en klantnummer in je profiel zetten en een seintje geven als dit is gebeurd? Dan maak ik dat in orde.

@iPB, dank voor het invullen! Nieuwe code is onderweg, die krijg je per sms.
Reputatie 7
Badge +9
Goede middag ik had Spotify Premium maar door nieuwe mobiele telefoon doet hij het niet .wij hebben als in een Premium. Ik zou graag een nieuwe code willen om weer op Spotify te komen hij heeft het even gedaan maar met reclame dat is vervelend ik ben even geholpen door Paul. Maar hij is toch naar gewoon gegaan Spotify met reclame. Met vriendelijke groet cor?
Opnieuw opvragen lukt niet; ik krijg de (onterechte) foutmelding
"Deze invoer wordt niet herkend. Voer een geldig e-mailadres of mobiele telefoonnummer in"
Op het ingevoerde emailadres ontvang ik de facturen.
Mijn abo loopt al circa 5 jaar.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Hi Erik,

I heb de gegevens aangevuld laat me weten of je nog iets mist.

Patrick
Hi Erik,
Code ontvangen Spotify premium weer actief.
Dank je wel.

Patrick
Spotify activatie code opvragen werkt niet. Melding dat mijn telefoonnummer of email niet overeen komt.
Gister contact gehad met kpn voor het opvragen van een activatie code. Deze zou binnen 24 naar me toen worden gezonden. Echter nog niks ontvangen.
Kunt u mij hiein helpen?

Hoor het graag.

Groet,

M

Admin: Samengevoegd met centraal topic
Badge
Ik denk dat er iets is misgegaan. Je kunt het beste nog even bellen met de klantenservice. 24/7😁
Reputatie 7
Badge +21
@venner @Mvgerwen Ik zal voor jullie uitzoeken of ik een nieuwe activatiecode kan versturen per mail. Zouden julie het forumprofiel willen aanvullen met julie gegevens. Postcode + huisnummer, klantnummer(s). Dan zullen we het verder voor jullie uitzoeken. Stuur je een berichtje zodra je je gegevens hebt aangevuld?

@cornelis48 Ik heb zojuist een nieuwe activatiecode voor jou aangevraagd. Je ontvangt deze code binnen 24 uur per mail
Ik ben al ruim een jaar een (gelukkige) gebruiker van Spotify premium via ons KPN alles in 1 abbonement. Sinds een paar maanden ben ik ineens alles kwijt, playlists, favorieten etc.
Hoe kan ik mijn Spotify Premium opnieuw activeren? Ik zit nu zomaar weer in de Free versie en het lukt mij niet om weer premium te verkrijgen.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +21
@Ad W. Wat vervelend dat jouw Spotify account is omgezet naar Free. Ik zal voor je uitzoeken of ik je een nieuwe activatiecode kan toesturen. Zou je forumprofiel willen aanvullen met jouw postcode , huisnummer, klantnummer(s). Stuur je een berichtje zodra je je gegevens hebt aangevuld?
ivm het gebruik van een ander account wil ik mijn kpn spotify premium van kpn overzetten naar een ander account. graag een nieuwe spotify code op te sturen.

mvg
Reputatie 7
Badge +9
Goede avond ik heb een code gehad voor Spotify maar die werkt niet. Hij zegt u kan nu naar betaalt Premium ?ik weet niet hoe ik dat moet doen ? en de code die ik heb gehad is nu weg gŕrr. Ik hoop dat het weer goed komt. Een hele fijne avond en ik zie wel ik ben een beetje terleur gesteld in mijn zelf ?
Goede avond ik heb een code gehad voor Spotify maar die werkt niet. Hij zegt u kan nu naar betaalt Premium ?ik weet niet hoe ik dat moet doen ? en de code die ik heb gehad is nu weg gŕrr. Ik hoop dat het weer goed komt. Een hele fijne avond en ik zie wel ik ben een beetje terleur gesteld in mijn zelf ?
Dat lijkt me nergens voor nodig, Cornelis. Ik wil met alle plezier een nieuwe code sturen. Dat heb ik hierbij dan ook gedaan. Jij zou vervolgens een mailtje hiervan moeten krijgen en daar staat ook een linkje in.
Het is belangrijk om het juiste account te kiezen. Als ik jou goed begrijp had jij op de andere telefoon een werkend spotify premium account. Nu met de komst van de nieuwe telefoon lijkt er iets mis te gaan. Weet jij de inlog gegevens nog wel van je spotify?
Zo ja. Is het belangrijk dat je diezelfde inlog gegevens gaat gebruiken nadat je de code hebt gekregen. Als jij nu inlogt zou dat account dus 'free' moeten zijn. Omdat dat vanaf hier is losgekoppeld. Aan jou om er vervolgens weer premium van te maken door die code te gebruiken.
Als dit niet lukt stel ik voor om het via ene privéconversatie op een andere manier te proberen 🙂
ivm het gebruik van een ander account wil ik mijn kpn spotify premium van kpn overzetten naar een ander account. graag een nieuwe spotify code op te sturen.

mvg

Hoi aaabaaa. Zou je je profiel kunnen aanvullen met je adresgegevens? Ik duik er dan onmiddellijk voor je in!
Heb een maand geleden mijn abonnement verlengd, ook meteen Spotify premium aan laten zetten maar nooit een code ontvangen om te activeren, via de site herkende die m'n mail en telefoon nummer niet
Reputatie 7
Badge +16
Ai, vervelend om te horen dat het nog niet werkt.

Heb je al je klantgegevens in je profiel ingevuld? Dan kan een KPN medewerker je net iets sneller helpen wanneer ze dit topic aantreffen 🙂
Reputatie 7
Badge +21
@venner Ik heb zojuist een nieuwe activatiecode voor jou aangevraagd en verstuurt per mail. Deze mail ontvang je binnen 24 uur.

@Mvgerwen @aaabaaa Ik zie dat jullie het KPN Forum profiel nog niet hebt aangevuld met jullie gegevens. Zouden jullie dit alsnog willen doen? Dan kunnen we alsnog een nieuwe activatiecode toesturen

@Ad W. Ik heb ook een nieuwe activatiecode naar jou verstuurt. Met deze code kan je het 'Free' account weer upgraden naar Premium.

@Stijnvdboom Wat vreemd dat je geen activatiecode hebt ontvangen. Ik zal voor je uitzoeken of ik deze activatiecode alsnog naar jou kan versturen. Zou je je KPN Forum profiel(Dit blijft alleen maar zichtbaar voor de Moderators) willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld? Dan kan ik het voor je nakijken

De activatiecode kan ingevoerd worden op deze pagina.
Reputatie 7
Badge +21
@Stijnvdboom Ik heb het voor jou nagekeken en helaas zal je nog even moeten wachten voordat de activatiecode naar jou wordt verstuurt.
Nieuw wachtwoord aangemaakt voor Spotify. Nu geen premium account meer. Lees in de topics dat dit meer voorkomt ? Graag een nieuwe activeringscode ??
Hoi Rakkers. Als je wilt: vul even je privégegevens in, in je profiel. Dan zorg ik dat het in orde komt 🙂