Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Hallo, ik heb spotify premium via kpn maar kan helaas niet meer inloggen, herkend inlog en ww combi niet.

N een activeringsmail opgevraagt te hebben door mijn inlog achter te laten zegt ie dat ie deze mail verstuurt heeft maar ik ontvang niks.

As ik de mail aanvraag door.mijn email adres op te geven (welke ik altijd gebruik voor Spotify) zegt ie dat mijn email adres niet bekend is.

Ik heb hier al.contact over gehad via de chat met Edwin, hij heeft handmatig mij zeler 3 keer een nieuwe ww activeringsmail geprobeerd te sturen maar ik krijg niks binnen. Helaas werd de chat beëindigd doordat ik niet snel genoeg had gereageerd terwijl ik aan het afwachten was op een mail.

Kan iemand mij helpen?!

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Caroline Kee, Je hebt Spotify gratis bij je Alles in 1 Standaard pakket. De activatiecode heb ik voor je aangevraagd. Je ontvangt deze code per e-mail in de loop van vanochtend.

Hoi @Focus101, Wanneer je met 6 mensen gebruik wilt maken van Spotify Premium, dan heb je Spotify Family nodig. Dat is bij dit abonnement niet het geval. Dit is enkel Spotify Premium voor één persoon. Spotify Family is wel mogelijk, maar daarvoor moet het abonnement aangepast worden en dan pas kunnen we Spotify Family toevoegen. Je kunt dit bespreekbaar maken met de contractant. Als hij dit niet wil, maar je mag wel gebruik maken van zijn Spotify Premium account van KPN. Kunnen wij je een activatiecode sturen, daarvoor hebben we wel het klantnummer nodig, zodat we weten dat je dit in opdracht van de contractant vraagt. Het klantnummer dient als verificatie. Het is mij niet duidelijk welke actie Spotify momenteel heeft, kun je dit toelichten? Wij hebben wel aanbiedingen met Spotify wanneer je Spotify niet gratis bij jouw abonnement hebt. Zo kun je Spotify Premium gebruiken voor € 8,99 per maand i.p.v. € 9,99. Spotify Family kost € 13,99 i.p.v. € 14,99, maar dan moet je tv/internet abonnement wel geschikt zijn op Famlily daar aan toe te voegen. Het Alles in 1 Standaard abonnement valt daar niet onder. Meer informatie over Spotify Family kun je lezen op deze pagina.

@Kmulder, Welkom hier! Wij kunnen uitzoeken waarom je de activatiecode niet ontvangt. Zou je daarvoor je 06-nummer en klantnummer(s) nog willen toevoegen aan je forumprofiel? Die mis ik nog. Wil je het e-mailadres waar je het over hebt ook toevoegen aan je profiel? Je kunt je e-mailadres vermelden bij opmerkingen.

@Kmulder, Welkom hier! Wij kunnen uitzoeken waarom je de activatiecode niet ontvangt. Zou je daarvoor je 06-nummer en klantnummer(s) nog willen toevoegen aan je forumprofiel? Die mis ik nog. Wil je het e-mailadres waar je het over hebt ook toevoegen aan je profiel? Je kunt je e-mailadres vermelden bij opmerkingen.


Dankjewel, gegevens heb ik zojuist toegevoegd!
Reputatie 7
@Focus101,

Met Spotify Premium kan je maar met één apparaat tegelijkertijd on-line naar Spotify luisteren.
De andere apparaten kun wel meeluisteren naar het nummer dat jij gekozen hebt of een ander nummer kiezen maar dan luistert iedereen naar dat andere nummer.
Ook kan je op drie apparaten muziek off-line zetten. Die kan dan sowieso beluisterd worden.
Zo gebruiken wij ons Spotify Premium abonnement.

Wil je op meerdere apparaten on-line Spotify kunnen luisteren dan zal je daar €5,- per maand extra voor over moeten hebben.
Reputatie 7
Badge +19
Bedankt @Kmulder, Het e-mailadres klopt gewoon. Ik zag geen aanvragen voor Spotify Premium activatiecodes staan voor jouw abonnement, waarom het niet doorkomt is erg vreemd. Ik heb de aanvraag nu gedaan en verwacht dat je hem vanochtend nog binnen hebt. Stuur je hier nog even een bericht wanneer je de code hebt ontvangen?
Bedankt @Kmulder, Het e-mailadres klopt gewoon. Ik zag geen aanvragen voor Spotify Premium activatiecodes staan voor jouw abonnement, waarom het niet doorkomt is erg vreemd. Ik heb de aanvraag nu gedaan en verwacht dat je hem vanochtend nog binnen hebt. Stuur je hier nog even een bericht wanneer je de code hebt ontvangen?

Hoi, ik heb een nieuwe activatiecode ontvangen. Is het de bedoeling dat ik een nieuw acount aanmaak? Dus aanvinken dat ik nog geen Spotify heb..
Hallo,

ik heb spotify premium bij mijn KPN compleet. Echter is dit gekoppeld aan het account van mijn. Ex vriendin.

Graag zou ik hier zelf weer gebruik van kunnen maken. Is het mogelijk om hier een nieuwe code voor te ontvangen. Het bestaande account kan worden terug gezet naar free.

Met vriendelijke groet,

Jeroen

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +19
@Kmulder, Je kunt deze activatiecode gebruiken voor een nieuwe account, daarvoor maak je een nieuw account aan. Maar uit je reactie haal ik dat dit niet helemaal de bedoeling was? Je had het over een activeringsmail, vandaar dat ik de activatiecode voor je heb aangevraagd. Wachtwoord wijzigen kan alleen via Spotify zelf. Als het daar niet lukt, dan zit er niets anders op dan een nieuw account aanmaken. Met de activatiecode die je van ons gekregen hebt, kun je in ieder geval weer upgraden naar Premium.
Ok bedankt. Ik heb een nieuw account aangemaakt. Ik kan in ieder geval weer verder, dankjewel!
Hallo,

ik heb spotify premium bij mijn KPN compleet. Echter is dit gekoppeld aan het account van mijn. Ex vriendin.

Graag zou ik hier zelf weer gebruik van kunnen maken. Is het mogelijk om hier een nieuwe code voor te ontvangen. Het bestaande account kan worden terug gezet naar free.

Met vriendelijke groet,

Jeroen
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @JeroenFr91, Wanneer jij de contractant bent kunnen we het account van je ex-vriendin omzetten naar Spotify Free. Je krijgt dan een nieuwe activatiecode waarmee je met een nieuw/ander account kunt upgraden naar Spotify Premium. Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan kan ik of een collega van mij dit voor je regelen.
Ik heb de benodigde informatie toegevoegd.

alvast bedankt!

mvg Jeroen
Reputatie 7
Badge +19
Graag gedaan @JeroenFr91. Ik heb het in orde gemaakt. Je ontvangt vanmiddag nog een nieuwe activatiecode!
Graag gedaan @JeroenFr91. Ik heb het in orde gemaakt. Je ontvangt vanmiddag nog een nieuwe activatiecode!
Heel erg bedankt. Prettige dag nog.

mvg Jeroen
Hallo. Ik heb zojuist een premium acount gestart maar deze is automatisch op mijn Facebook acount gekomen. Kan dit verwisseld worden naar een ander acount?

Bvd

admin: topic naar centrale topic verplaatst.
@Korouwens : Ah, daar is wel wat aan te doen, gelukkig. 🙂 Kun je je profiel aanvullen en in dit topic vervolgens een seintje geven?
(Wat we kunnen doen is je account terugzetten naar 'free' en je een nieuwe activatiecode sturen. Je zult dan een volledig nieuw account moeten registreren om te voorkomen dat je weer via facebook moet inloggen)
@Korouwens : Ah, daar is wel wat aan te doen, gelukkig. 🙂 Kun je je profiel aanvullen en in dit topic vervolgens een seintje geven?
(Wat we kunnen doen is je account terugzetten naar 'free' en je een nieuwe activatiecode sturen. Je zult dan een volledig nieuw account moeten registreren om te voorkomen dat je weer via facebook moet inloggen)


Ik ben helemaal nieuw in dit wereldje. Ik heb Spotify nirt via kon afgesloten maar direct op de site. Heb wel internet en bellen via nlex. Volgens mij is dit ook via KPN of heb ik dat mis.?
Badge
Goedemorgen @Caroline Kee, Je hebt Spotify gratis bij je Alles in 1 Standaard pakket. De activatiecode heb ik voor je aangevraagd. Je ontvangt deze code per e-mail in de loop van vanochtend.

Hoi @Focus101, Wanneer je met 6 mensen gebruik wilt maken van Spotify Premium, dan heb je Spotify Family nodig. Dat is bij dit abonnement niet het geval. Dit is enkel Spotify Premium voor één persoon. Spotify Family is wel mogelijk, maar daarvoor moet het abonnement aangepast worden en dan pas kunnen we Spotify Family toevoegen. Je kunt dit bespreekbaar maken met de contractant. Als hij dit niet wil, maar je mag wel gebruik maken van zijn Spotify Premium account van KPN. Kunnen wij je een activatiecode sturen, daarvoor hebben we wel het klantnummer nodig, zodat we weten dat je dit in opdracht van de contractant vraagt. Het klantnummer dient als verificatie. Het is mij niet duidelijk welke actie Spotify momenteel heeft, kun je dit toelichten? Wij hebben wel aanbiedingen met Spotify wanneer je Spotify niet gratis bij jouw abonnement hebt. Zo kun je Spotify Premium gebruiken voor € 8,99 per maand i.p.v. € 9,99. Spotify Family kost € 13,99 i.p.v. € 14,99, maar dan moet je tv/internet abonnement wel geschikt zijn op Famlily daar aan toe te voegen. Het Alles in 1 Standaard abonnement valt daar niet onder. Meer informatie over Spotify Family kun je lezen op deze pagina.


Spotify heeft momenteel de eerste 3 maanden voor €0,99 ipv de gebruikelijke €9,99.-

Het is mij niet duidelijk waarom Spotify Family niet past op het huidige abonnement. Volgens mij hebben wij alles van jullie, vast bellen, internet, tv en mobiele abonnementen.
Ik heb het met de contractant erover gehad en zij wist niet dat we geen Family hadden.

Zoals ik het nu begrijp zijn er voor de contractant geen kosten verbonden aan het Spotify account. Maar zodra het over gaat naar Family wel.
Kun je toelichten waarom we via de huidige abonnementen wel of geen Family kunnen nemen?
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Focus101, Family past niet bij jullie huidige abonnement, omdat jullie gebruik maken van een ouder tv/internet abonnement. Spotify Family is alleen mogelijk met een nieuw abonnement. Jullie kunnen dus geen Spotify Family abonnement afnemen met jullie huidige abonnement. In mijn vorige bericht heb ik een link gestuurd naar het verzameltopic over Spotify Family. Daar wordt ook nog het één en ander toegelicht. Je kan uiteraard de eerste 3 maanden het abonnement afnemen bij Spotify zelf en daarna bij ons. Daar ben je vrij in 🙂 Heb je @wjb zijn bericht gelezen? Jullie komen met jullie huidige tv/internet abonnement wel in aanmerking voor Spotify Premium en dan kun je deze manier toepassen, zodat je met meerdere mensen Spotify Premium kunt gebruiken.

@Focus101,

Met Spotify Premium kan je maar met één apparaat tegelijkertijd on-line naar Spotify luisteren.
De andere apparaten kun wel meeluisteren naar het nummer dat jij gekozen hebt of een ander nummer kiezen maar dan luistert iedereen naar dat andere nummer.
Ook kan je op drie apparaten muziek off-line zetten. Die kan dan sowieso beluisterd worden.
Zo gebruiken wij ons Spotify Premium abonnement.

Wil je op meerdere apparaten on-line Spotify kunnen luisteren dan zal je daar €5,- per maand extra voor over moeten hebben.
Reputatie 7
Badge +19

@Korouwens : Ah, daar is wel wat aan te doen, gelukkig. 🙂 Kun je je profiel aanvullen en in dit topic vervolgens een seintje geven?
(Wat we kunnen doen is je account terugzetten naar 'free' en je een nieuwe activatiecode sturen. Je zult dan een volledig nieuw account moeten registreren om te voorkomen dat je weer via facebook moet inloggen)
Ik ben helemaal nieuw in dit wereldje. Ik heb Spotify nirt via kon afgesloten maar direct op de site. Heb wel internet en bellen via nlex. Volgens mij is dit ook via KPN of heb ik dat mis.?


Goedemorgen @Korouwens, Je maakt via NLE gebruik van de diensten van KPN, maar je bent geen klant van KPN. Je hebt je contract met andere voorwaarden afgesloten bij NLE en daar valt Spotify niet onder. Als je een mobiel abonnement van KPN hebt, kunnen we Spotify Premium wel toevoegen aan je abonnement voor € 8,99 per maand. Als je dat niet hebt, zit er niets anders op dan Spotify Premium afsluiten bij Spotify zelf.
Na wijziging in mijn mobiele abonnement, bleek dat ik geen Spotify meer had. Ik heb dit gisteren via Mijn KPN weer geactiveerd en via SMS een activatie code gekregen.
Blijkbaar is iets mis gegaan.
Wanneer ik om een nieuwe code vraag, worden zowel mijn email als mijn telefoon nummer niet herkend en als fout gezien. Ik kan dus geen nieuwe code ontvangen en heb nog geen premium.

Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Reputatie 7
Badge +30
Ha @DanielVVeen10, welkom! Super onhandig dit. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, 06-nummer en evt. klantnummer(s)? Als je hier even laat weten dat je dat gedaan hebt, dan ga ik nakijken wat er aan de hand is!

@Paul_Helix bedankt voor het aanvullen van je gegevens! Klopt het dat je je Spotify nu gekoppeld hebt aan Facebook? Is deze niet Premium? Als je wilt dat ik je een nieuwe activatiecode stuur, laat je het dan in dit topic weten?
Beste Marcia,

Ongeduldig als ik ben, heb ik ook al gebeld. Ik heb een nieuwe activeringscode gekregen en heb met succes kunnen inloggen.
Alles is dus nu in orde.
Desalniettemin, bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groet,

Daniel
Reputatie 7
Badge +30
Helemaal goed 😉. Fijn weekend!
Badge
Na het verlengen van mijn KPN abonnement werkt Spotify Premium niet meer. Zou ik hiervoor een nieuwe code kunnen ontvangen?

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic