Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Welkom @J0yc82! Dat kan 🙂 Kun je jouw profiel aanvullen met je naam, adresgegevens en klantnummer? Afhankelijk van of je Spotify bij je mobiele of vaste diensten hebt krijg je dan een sms of mail met een activatiecode. Die kun je weer koppelen aan een nieuw Spotify account.
Badge
Goede dag,

M'n Spotify is sinds vandaag van Premium uit het niets omgezet naar Free.
M’n activeringscode heb ik niet meer kunnen vinden en deze opvragen lukt steeds niet.
Zojuist de klantenservice gesproken maar tot nog toe geen sms ontvangen met de nieuwe code.

Kan iemand mij hierin helpen?

Met vriendelijke groet,

Randy J.

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Badge
OPGELOST, zojuist sms met de activeringscode ontvangen!

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Hoi,

Tot mijn verassing is mijn spotify account teruggezet naar de Free versie. Maar als ik in mijn KPN kijk staat er toch dat ik nog Premium heb.
Ik kan ook geen activatie code aanvragen omdat het een ongeldig emailadres / telefoonnummer is. Graag zou ik een nieuwe activatie code willen.

Thanks
Reputatie 7
Badge +20
Hoi,

Tot mijn verassing is mijn spotify account teruggezet naar de Free versie. Maar als ik in mijn KPN kijk staat er toch dat ik nog Premium heb.
Ik kan ook geen activatie code aanvragen omdat het een ongeldig emailadres / telefoonnummer is. Graag zou ik een nieuwe activatie code willen.

Thanks

Ha @mdoeve Ik zie inderdaad dat je account is teruggezet. Er is een nieuwe code onderweg. Je ontvangt binnen nu en enkele uren op je telefoon!
hallo, ik heb al jaren kpn compleet abonnement waar ook gratis spotify bij inbegrepen zit. Ik weet de code hiervan niet meer. Kan ik hiervoor een nieuwe krijgen?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Goedemiddag,

Ik heb Spotify premium geactiveerd bij mijn kpn account en wil deze graag activeren. Ik heb nog geen activeringscode ontvangen. Telksens wanneer ik deze opnieuw op wil vragen krijg ik de melding Deze invoer wordt niet herkend. Voer een geldig e-mailadres of mobiele telefoonnummer in.
Kunt u mij verder helpen?

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Reputatie 7
Badge +21
@Lati Ik zal voor jou nakijken of Spotify Premium gratis in het abonnement zit en een nieuwe activatiecode toesturen. Zou je je naam, postcode, huisnummer en klantnummer(s) achter willen laten op het op het KPN Forum profiel.Zodra ik je gegevens heb ontvangen kan ik dit verder uitzoeken. Laat je mij weten wanneer je de gegevens hebt aangevuld?
@Lati Ik zal voor jou nakijken of Spotify Premium gratis in het abonnement zit en een nieuwe activatiecode toesturen. Zou je je naam, postcode, huisnummer en klantnummer(s) achter willen laten op het op het KPN Forum profiel.Zodra ik je gegevens heb ontvangen kan ik dit verder uitzoeken. Laat je mij weten wanneer je de gegevens hebt aangevuld?
@Vikash Ik heb mijn gegevens zojuist toegevoegd!
Hoi @Lati . Dank voor de gegevens. Ik heb een spotify account gevonden dat in 2014 is geactiveerd. Zo te zien is de gebruikersnaam hetzelfde als die van jou :-)
Ik heb het account omgezet naar free en er is een nieuwe activatiecode naar het contact e-mail adres (eindigend op hetnet.nl). gestuurd en hiermee kun je opnieuw een account activeren. Laat je weten of het allemaal lukt?
Ik heb probleem met spotify hij van premium naar free gegaan

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Reputatie 7
Badge +30
Ha @LisanneG welkom! Top dat je je gegevens al ingevuld had! Ik zie dat er gisteren een nieuwe activatiecode naar je gestuurd is per sms. Heb je deze wel ontvangen of juist die niet?

@Wim1983 wat vreemd! Heb je je abonnement misschien verlengd of gewijzigd? Heb jij Spotify Premium via je vaste of via je mobiele diensten? Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Als het om mobiele diensten gaat, ook graag je 06-nummer. Laat hier even weten wanneer je dat gedaan hebt, dan helpen wij je er verder mee.
Ha @LisanneG welkom! Top dat je je gegevens al ingevuld had! Ik zie dat er gisteren een nieuwe activatiecode naar je gestuurd is per sms. Heb je deze wel ontvangen of juist die niet?

@Wim1983 wat vreemd! Heb je je abonnement misschien verlengd of gewijzigd? Heb jij Spotify Premium via je vaste of via je mobiele diensten? Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Als het om mobiele diensten gaat, ook graag je 06-nummer. Laat hier even weten wanneer je dat gedaan hebt, dan helpen wij je er verder mee.



@Marcia_
Het is al gelukt heb me account weer terug
heb via spotify zelf gedaan via hun chat
Ik zou graag Spotify willen koppelen aan een ander account dan nu het geval is. Zou ik hiervoor een nieuwe activatiecode kunnen krijgen?
Mvg.
Reputatie 7
Badge +30
Zeker, @BouwmanW! Binnen drie uur heb je 'm in de mail!
Hallo,

Ik heb een jaar of vijf, zes geleden een KPN-abonnement, inclusief
Spotify Premium, afgesloten. Daar echter nooit wat mee gedaan.

Tot ik drie maanden geleden toen ik mijn abonnement heb laten herzien, echter opnieuw met Spotify Premium, alsnog besloot hier gebruik te gaan maken. Echter, bij een poging een activatiecode aan te vragen voor Spotify P geeft ie aan dat mijn e-mailadres niet herkend wordt. Vermoedelijk heeft dit ermee te maken dat vijf jaar geleden ik een ander emailadres gebruikte dan mijn huidige.

Hoe los ik dit op?

Grt.

Peter

Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Goedendag, ik heb van het weekend mijn password gereset, maar nu heb ik opeens spotify free. Kunnen jullie mijn inlog gegevens versturen van mijn premium account?

Alvast bedankt
mvg
anthony
Goedendag, ik heb van het weekend mijn password gereset, maar nu heb ik opeens spotify free. Kunnen jullie mijn inlog gegevens versturen van mijn premium account?

Alvast bedankt
mvg
anthony

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Welkom, @peter164, Spotify is een leuke dienst om te gaan gebruiken. Ik verwacht dat je er veel plezier van gaat hebben. Vul je gegevens in op je profiel, en laat in het topic weten als je dit gedaan hebt. Dan zorg ik dat je een nieuwe activatiecode opgestuurd krijgt :)

@AnthonyK, jij ook welkom! Het klinkt alsof je dan twee accounts hebt, en per abuis de verkeerde gebruikt nu. Vul ook je gegevens in op je profiel, en laat dat hier weten, dan controleer ik je Premium account.
Ik kan krijg bij spotify geen activatiecode omdat er staat dat mijn emailadres niet herkend wordt, maar dat emailadres klopt wel, want daar log ik ook mee in bij mijnkpn
Reputatie 7
Badge +21
Ik kan krijg bij spotify geen activatiecode omdat er staat dat mijn emailadres niet herkend wordt, maar dat emailadres klopt wel, want daar log ik ook mee in bij mijnkpn

Zou je je naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter willen laten op het KPN Forum profiel? Zodra we je gegevens hebben ontvangen kunnen we een nieuwe activatiecode toesturen. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je je gegevens hebt aangevuld?
Abonnement veranderd, spotify zou gratis blijven. Nu wordt er wel € 8,99 ingehouden en onderaan bij gratis producten staat wel spotify gratis. Probeer je te bellen met 0800-0402 krijg je een sms voor de chat robot. Die slaat echt de plank mis, wat een drama is die chat robot. Ik kan nergens een normaal nummer vinden om te bellen. gr Marchel

Admin: bericht verplaatst naar lopende topic
Volgens mijn account heb ik spotify premium maar het lukt me niet om dit op mijn telefoon te krijgen

Admin: bericht verplaatst naar lopende topic
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Marchel Chaudron en @MKMA welkom! Leuk dat jullie het forum hebben gevonden! Wel spijtig om te lezen, Marchel, dat andere ingangen zo lastig bereikbaar waren. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Willen jullie je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, klantnummer(s) en evt. 06-nummer(s)? Dan ga ik kijken wat er aan de hand is.

MKMA wil jij nog toelichten wat er mis gaat op je telefoon? En wil je je gebruikersnaam vermelden onder 'persoonlijke opmerkingen'?
Marcia, ik heb mijn gegevens ingevuld.
Reputatie 7
Badge +20
Marcia, ik heb mijn gegevens ingevuld.
Yes, dank je @Marchel Chaudron Je bent overgestapt naar Kleinzakelijk Internet en tv, zie ik dat goed? We hebben Spotify een tijd gratis kunnen aanbieden, bij wat oudere abonnementen. Inmiddels is dat al niet meer mogelijk. Je abonnement verlengen, waarbij je een ander abonnementstype neemt houdt dus in dat Spotify niet meer gratis onderdeel is van je abonnement.

Ik heb nog wel even verder gekeken: qua kosten denk ik dat je nu wel goedkoper uit bent, inclusief de betaalde versie van Spotify. Maar dat doet niets af aan de vervelende verrassing, dat begrijp ik natuurlijk. Er werd bij het verkoopgesprek aangegeven dat je gratis Spotify behouden zou blijven?