Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Reputatie 7
Badge +25


> Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderd worden. Wel kan je account losgekoppeld worden en teruggezet naar Free als je Premium niet meer via KPN wilt gebruiken. Reageer dan hieronder, dan helpen we daarbij.

Ik zou graag mijn Spotify willen ontkoppelen van het account waar ik dat nu gebruik. En vervolgens inzetten op een andere Spotify account. Kunnen jullie mij helpen?
Dat kan ik, @DuijnHans Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
@Bart_ Dat heb ik zojuist gedaan! Dankjewel alvast voor de moeite 🙂.

Ik heb een nieuwe code verstuurd. Die ontvang je binnen 24 uur. 🙂
Reputatie 7
Badge +20
goedemorgen,

Ik heb sinds gisteren geen toegang meer tot mijn spotify premium account. Als ik op mijnkpn inlog staat er dat spotify premium wel geactiveerd is (zie foto’s). Heb het probleem denk ik al gevonden. Hij haalt sinds deze maand de kosten voor spotify niet meer samen met mijn abonnementskosten af. Zou dit opgelost kunnen?

mvg Erwin

Hallo @ErwinSol Ik kijk graag voor je na hoe het zit. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Badge
Ik heb net voor premium gekozen maar mijn abonnement blijft op Free staan. Wat doe ik verkeerd?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Hey Bart,

Ik heb mijn kpn forum profiel aangepast met de benodigde gegevens! Hopelijk kun je snel het probleem fixen zodat ik weer gebruik kan maken van spotify.

mvg Erwin
Reputatie 7
Badge +21
Ik heb net voor premium gekozen maar mijn abonnement blijft op Free staan. Wat doe ik verkeerd?
Hoi @Astrid1973. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je nog geen gebruik kan maken van Spotify Premium. Zou je je naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter willen op het KPN Forum profiel? Zodra we je gegevens hebben ontvangen kunnen we dit verder voor je uitzoeken.

Ik heb mijn kpn forum profiel aangepast met de benodigde gegevens! Hopelijk kun je snel het probleem fixen zodat ik weer gebruik kan maken van spotify.
Ik heb zojuist een nieuwe activatiecode toegestuurd. Binnen 3 uur ontvang je deze code per sms. Met deze activatiecode kan je het bestaande Spotify account weer upgraden naar Premium. Dit kan je doen op deze pagina.
Ik heb al sinds 2016 Spotify premium bij mijn mobiel abonnement zitten, echter nadat ik net inlog op spotify zie ik opeens dat deze is teruggezet naar een Free account.
Ik heb niks gewijzigd in mijn mobiel abonnement.

Is hier een verklaring voor?
Badge
Gedaan! Hopelijk komt het zo in orde
Reputatie 7
Badge +21
@JorOfficial, eens in de zoveel tijd is er een opschoning. Helaas worden hier soms ook accounts in meegenomen die er nog wél recht op hebben. Dat zou een verklaring kunnen zijn! Om het uit te zoeken én eventueel recht te trekken heb ik wat gegevens nodig. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en 06-nummer (bij persoonlijke opmerkingen)? Dit is alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. Geef even een seintje wanneer dat gelukt is, dan helpen we je verder!

@Astrid1973, top bedankt! Ik zie dat er geen Spotify Premium bij het mobiele abonnement afgenomen wordt. Wel bij het Internet en TV pakket, (op een andere naam) maar hier zit al een account aan gekoppeld sinds 2015.. Ik weet niet of het de bedoeling is om die om te zetten naar Free. Op welke manier heb je Premium aangevraagd? Via je mobiele abonnement van KPN? Want dan is dat helaas niet goed gegaan en dien je het opnieuw even aan te vragen via MijnKPN bijvoorbeeld.
@Susan_ Heb de gegevens aangevuld!
Hallo, ik heb al heel lang 2 Spotify Premium accounts, bij KPN mobiel en compleet. (1 gebruik ik, andere niet, weet niet welke in gebruik is..). Die gaan er nu allebei uit met de verlenging nieuw abbo. wil jij ze loskoppelen zodat ik niet al m n playlists verlies? Vriendelijk bedankt, Bas
Badge
Beste Susan, dat premium via kpn staat op naam van Stevens maar blijkt niet te werken. Ik heb premium via spotify zelf aangevraagd. Had het al maar betaling was niet goed gegaan. Toen blijkbaar naar free teruggezet. Alsnog 9,95 betaald maar lukte nog niet. Toen opnieuw aangemeld, moest 0,01 betalen, 1e 3 maanden gratis blijkbaar. Allemaal gedaan maar staat nog steeds free op mijn account. Wordt beetje moedeloos van ivm feestje as zaterdag..... kan ik geen telefonisch contact hebben? Dat legt wat makkelijker uit. Hoor het graag
Beste.

IK zit in dezelfde situatie als Linda.
Kan echter niet inloggen op Spotify. Het account werkt nog wel. Enkel inloggen bij Spotify zelf lukt niet. Heb je tips??
@MarielleJ : Als je wilt dan koppelen we het account tijdelijk los en krijg je een nieuwe activatiecode. Mocht je dit iets lijken dan, vul dan je profiel in en geef ons hier een seintje.
Ik heb ook hetzelfde probleem. Is er ook voor mij een oplossing?
Hoi,

Mijn spotify app geeft aan dat ik nu een "free" account heb terwijl ik netjes betaald heb voor Premium.
Opnieuw activeringscode aanvragen werkt niet, email wordt niet herkend. Wat nu ?

Bedankt :)

Michel Huisman
Reputatie 7
Badge +21
@Romeojagroep, zeker! Ik heb een nieuwe activatiecode toegestuurd naar het bij ons bekende e-mailadres!

@Michel Huisman, het kan dan zijn dat er een ander e-mailadres bij ons bekend is. In ieder geval, ik heb een nieuwe code voor je aangevraagd!
Ik ben mijn Spotify gegevens kwijt en heb primium via kpn zouden jullie mij kunnen helpen?

Met vriendelijke groet
Ik heb een kpn abonnement, internet, tv en vaste telefoon. Daarbij heb ik gratis Spotify Premium. Mijn vrouw wil Spotify Premium op haar telefoon zetten. Ik heb geen idee hoe ik dat voor elkaar krijg. Ik lees e.e.a. over een activatiecode? Die zal ik ongetwijfeld gehad hebben. Maar heb die nu niet meer . Kun je mij helpen?

Wicher Westerbeek

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @wicher. Welkom op het KPN Forum! Zou je naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter willen laten op het KPN Forum profiel? Zodra we je gegevens hebben kunnen we een nieuwe activatiecode toesturen. Laat je een berichtje achter in dit topic nadat je je gegevens hebt achtergelaten?
goedendag, ik wil dit ook, graag mijn gratis spotify premium abonnement omzetten naar een spotify free abonnement. hoe kan ik dat doen

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +24
goedendag, ik wil dit ook, graag mijn gratis spotify premium abonnement omzetten naar een spotify free abonnement. hoe kan ik dat doen

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst


Hi rs189, dit kunnen wij voor je loskoppelen.

Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Hoi Alex, ik heb dit gedaan, ik hoor graag hoe verder. dank je wel
Reputatie 7
Badge +28
@rs189: Dank! Ik heb een nieuwe activatiecode opgestuurd. Omdat jouw doel is om het account om te zetten naar Free kun je die mail negeren. Jouw oude account wordt binnen een paar uur omgezet naar Free.
Reputatie 7
Badge +21
@Maikel040, ik heb je de gebruikersnaam via een privébericht gestuurd!
Hi, ik wil graag via KPN en spotify premium account. Ik heb deze nu via Spotify zelf en dat is duurder. Hoe regel ik dit, zonder dat ik dubbele lasten heb of dat ik mijn huidige afspeellijsten kwijt raak?

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst