Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Hallo, ik heb een alles in 1 pakket en daar staat bij dat ik nog wel Spotify Premium gratis kan gebruiken maar hij herkent mijn e-mailadres niet en kan dus ook geen activatie code aanvragen.

 

 

Beste, ook ik zou graag een code ontvangen waarmee ik het Spotify Premium account kan koppelen aan een ander gezinslid. Bij voorbaat dank!

Besteld, binnen elke uren zul je de code ontvangen. :relaxed:

Super! Hartelijk dank voor de snelle service. 

Reputatie 7

Hallo @HAlberts, welkom op het forum! Je bent bij ons aan het goede adres :) Vul je forumprofiel in en laat hier weten als je dat gedaan hebt, dan help ik je verder.

nog steeds reclame bij spotyfy

Badge +12

@Wsterbrug Wat bedoel je met je opmerking? Heb je voor Premium gekozen en krijg je nog steeds reclame? Graag iets duidelijker aangeven wat je wilt dan kunnen we indien mogelijk helpen.

Badge +12

@Wsterbrug Ik zie dat je de vraag ook al gesteld hebt in dit topic . Heb je de oplossing om opnieuw in te loggen al geprobeerd?

Reputatie 7

@Wsterbrug, welkom op het forum! Wat betreft Spotify heb ik je vraag verplaatst naar dit verzameltopic. Over het algemeen zien we voor klanten die ineens reclame krijgen dat het een van deze twee oorzaken is:

  • Je bent ingelogd met het verkeerde account. De oplossing is in dat geval uitloggen en opnieuw inloggen met het goede account
  • Je Premium is teruggezet op Free. Dit kan komen omdat Spotify Premium bewust is opgezegd. In dat geval klopt het. Dit kan echter ook voorkomen bij een verlenging van een mobiel abonnement als het oude mobiele abonnement Spotify inbegrepen had zitten en de nieuwe heeft het als losse optie. Je krijgt dan van ons een nieuwe activatiecode.

 

Dus, als je bent ingelogd met het goede account, en je hebt Premium niet bewust opgezegd, vul dan je forumprofiel in. Reageer hier als je dat gedaan hebt. Dan kijken we hiernaar en sturen een nieuwe code als het nodig is.

 

Wat betreft je andere vraag, daarvoor heb ik een apart topic aangemaakt. Wil je daar toelichting geven wat je precies bedoelt met die vraag?

Beste, 

Heb een andere telefoon en wil hier mijn spotify premium op zetten. 
Ik weet alleen mijn wachtwoord niet meer en ook niet welk mailadres hier aangekoppeld is. 
Gebruikersnaam heb ik wel nog. 
Kunnen jullie mij hier verder mee helpen? 
 

Alvast bedankt

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Michael85. Welkom op het KPN Forum! Zou je jouw naam, postcode, huisnummer en mobiele nummer achter willen laten in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kunnen wij uitzoeken aan welk mailadres jouw Spotify account gekoppeld is. 

Reputatie 7
Badge +21

@Michael85 Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Je ontvangt zo een privébericht van me.

 

Ik ben al een tijdje op spotify free gezet en krijg hem ook niet meer terug naar premium ik heb er wel recht op.. kan iemand helpen? 

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Anke79, welkom! Ik zie dat je je Spotify account gekoppeld hebt aan je Facebook account. Kan je daarmee uit de voeten? Als je een nieuwe activatiecode wilt, dan laat het vooral weten. Je kunt dan een ander account Premium maken. 

Hallo @Anke79, welkom! Ik zie dat je je Spotify account gekoppeld hebt aan je Facebook account. Kan je daarmee uit de voeten? Als je een nieuwe activatiecode wilt, dan laat het vooral weten. Je kunt dan een ander account Premium maken. 

Dank voor je antwoord. Ik kan me niet voorstellen dat ik het aan Facebook heb gekoppeld, maar toch geprobeerd. Ook dan geeft ie nog aan dat ik een Free account heb ipv premium. Anke

Reputatie 7
Badge +30

Wat gek! Ik stuur je een nieuwe activatiecode per sms. Die komt binnen 3 uur binnen en daar kan je je account dan Premium mee maken. 

Wat gek! Ik stuur je een nieuwe activatiecode per sms. Die komt binnen 3 uur binnen en daar kan je je account dan Premium mee maken. 

Het is gelukt. Dank voor de snelle reactie!

Ik heb Spotify Premium, al jaren via KPN. Ik heb nu een nieuw KPN abonnement, voorheen was mijn premium abonnement via KPN gratis. Nu niet meer en betaal ik een maandelijks bedrag. Maar als ik nu spotify gebruik staat er dat ik een "Free" abonnement het. Ik krijg dus nu allemaal reclame. Ik heb reeds uitgelogd bij Spotify en opnieuw ingelogd! Hoe krijg ik mijn normale abonnement weer op mijn telefoon?

Ik ontvang geen Spotify premium meer.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7

Hoi @Birgit van Loo, welkom terug! Heb jij Spotify bij een mobiel abonnement? In dat geval kan dit voorkomen. Dit komt dan omdat je oude, inbegrepen, Spotify wordt opgezegd en vervangen door een los betaalde Spotify. We geven dit door aan Spotify, die beëindigt dan je Premium, maar dit kan tot een maand duren. Zodra dat dan gebeurt is kun je met de activatiecode die we ondertussen dan opsturen, je account opnieuw Premium maken. De nieuwe code zou je dan per sms moeten hebben ontvangen kort na het afsluiten van je nieuwe abonnement. Als je die niet meer kunt vinden, of het gaat niet om een mobiel abonnement, vul dan je forumprofiel in en reageer hier even weer. Dan kijken we dit na.

 

@wim1943 Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kunnen wij het verder voor jou uitzoeken.

Ik heb een tijdje Spotify premium bij KPN pakket al een heel tijd niet meer gebruikt omdat ik de inloggegevens niet meer kan achterhalen. Is het mogelijk om het opnieuw te activeren en nieuwe inloggegevens aan te maken? 

ik had spotify via KPN, maar nu lukt het me niet Spotify te activeren

Reputatie 7
Badge +21

@FamKom, wij kunnen je gebruikersnaam achterhalen en dan kan je zelf het wachtwoord resetten. We kunnen ook een nieuwe activatiecode toesturen zodat je een ander Spotify account kan koppelen met Premium via KPN. Laat je even weten wat je wil? En laat ook meteen even je gegevens achter in je Forum profiel (naam, postcode + huisnummer, klantnummer, 06-nummer). 

@wim1943  , neem je nog steeds Spotify af via KPN? Dan kan het zijn dat er nog een ander of oud account gekoppeld is. Maar mocht je een nieuwe activatiecode willen ontvangen waarmee je een (ander) account kan koppelen aan Spotify Premium, dan kunnen we die opsturen! Zou je hiervoor jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en 06-nummer? Geef even een seintje in dit topic als het gelukt is, dan helpen we jou graag verder!

Indien mogelijk gebruikersnaam achterhalen, anders een nieuw activatie code naar mij toesturen zodat ik een andere Spotify account kan koppelen met premium van KPN.

Dank alvast.

 

@FamKom : Ik heb het huidige account losgekoppeld en een nieuwe code naar jouw e-mail adres gestuurd. Check voor de zekerheid ook even de spam map.  De code kan er drie uren over doen om te arriveren.

graag ontvang ik de spotify code voor Premium.

via e-mail en tel.nr. lukt het niet.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

wim 1943 heeft zijn profielgegevens ingevoerd in verband met (re)activeren van spotify premium bij KPN