Sticky

Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box

  • 8 September 2018
  • 8565 reacties
  • 564229 keer bekeken
Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box

Toon eerste bericht

8565 reacties

Dacht dat er iemand wat ervaring had met een Netgear router router en hoe die in te stellen voor KPN glasvezel.

Wil een simpel netwerkje thuis, XR700 Router, LAN kabel naar gaming console, LAN kabel naar KPN iTV de rest van me apparaten gaan via WiFi. Geen switches of iets dergelijks.

BTW de XR700 heeft ook een SFP+ 10Gb WAN poort.

https://tweakers.net/i/6ST7JVOZD7mKFAUr7PeQ9SHNH-w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MybGzQ7IlJQXmZ9RKNQPbDOb.jpg?f=fotoalbum_large

https://tweakers.net/i/2_5aik9RZBtWHeHdqs0JvUUmn7M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/35Xrdc1ovNYh8xaa3ZS8OQyJ.jpg?f=fotoalbum_large

https://tweakers.net/i/sS35oWT48zAvbnCLcRTKVelBxl4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RRhb2Y47X3oPrT0oHtqlEyQp.jpg?f=fotoalbum_large

https://tweakers.net/i/2K_DEa2UAmR3QILr45kL9M1FmhU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n2AuPb0wQKxgNbVJGdAaa2A4.jpg?f=fotoalbum_large

Als iemand me een beetje de goede richting op kan sturen, dit werkend krijgen zou het zeer waarderen en of het überhaupt wel mogelijk is.

Reputatie 7

Je moet geen bridge opzetten voor IPTV want KPN maakt gebruik van routed-IPTV waarbij er een IGMP proxy server op de router actief moet zijn die tussen vlan 4 (WAN zijde) en het LAN (geen vlan) actief is. Dat laatste daar loopt het vast en zeker spaak. Ik ben nog niemand tegengekomen die het gelukt is om een Netgear router te configureren voor KPN incl. IPTV.

Dus dr is geen mogelijkheid om dit op te zetten i.c.m. KPN glasvezel.

@wjb maar hij geeft 2 aparte opties aan bij Vlan/Bridge settings, is het niet mogelijk bij VLAN tag group ?

Reputatie 7

Dus dr is geen mogelijkheid om dit op te zetten i.c.m. KPN glasvezel

Ik heb nog geen berichten gezien van mensen die hierin geslaagd zijn en dus heb ik inderdaad het vermoeden dat dat niet zal gaan lukken met zo'n Netgear.

In het openingsbericht van dit topic zie je een overzicht van routers waarmee wel succesvol een aansluting incl. IPTV tot stand is gebracht.

Wat zou ik wel werkend krijgen met de Netgear router dan, alleen het internet ?

En met dit is het ook niet werkend te krijgen(zie afb.)

 

Reputatie 7

Voor Internet moet je een PPPoE verbinding opzetten op vlan 6 (aan WAN zijde).

De login en wachtwoord kunnen daarbij willekeurige waarden bevatten.

Aan de LAN zijde worden geen vlans gebruikt.

Hoe zou ik dat moeten instellen dan op deze router, gewoon bij VLAN tag ?

Lijkt me toch niet dat het niet mogelijk is voor een Netgear om geen glasvezel en IPTV aan te kunnen sluiten.

Reputatie 7

Hoe zou ik dat moeten instellen dan op deze router, gewoon bij VLAN tag ?

Plaats eens screenshots van de instellingsmogelijkheden van de WAN/Internet verbinding.

 

Lijkt me toch niet dat het niet mogelijk is voor een Netgear om geen glasvezel en IPTV aan te kunnen sluiten.

Die kans is zeer groot, er zijn, zoals eerder gezegd, maar een handjevol routers die geschikt zijn voor KPN incl. IPTV.

 

Reputatie 7

En waar kan je de PPPoE verbinding configureren?

Dan moest ik 1 stap verder gaan ik stuur het hier onder

 

Reputatie 7

Zet dan de VLAN ID voor Internet op 6.

Bij de PPPoE verbinding moet zowel een login als een wachtwoord ingegeven worden. (Beide vrij te kiezen)

Bij connection mode heb je vast ook andere opties.

Ik zie dat niet staan "connection mode"

Jep staan 3 opties, 1 Always on, 2 Dial on demand, 3 Manually connect.

Reputatie 7

Ik zie dat niet staan "connection mode"

Kijk nog eens goed, ik zie het wel staan in jouw screenshot.

Jep staan 3 opties, 1 Always on, 2 Dial on demand, 3 Manually connect.

Reputatie 7

Kies voor always on.

Oke, en het VLAN id voor IPTV niet instellen ?

Reputatie 7

Waar zou je dat dan kunnen doen?

Plaats eens een screenshot.

 

Reputatie 7

Wat stel je daar dan in ... vlans op jouw LAN of vlans op jouw WAN?

Wat kan je invullen bij "Name"?

Je kan zelf met toetsenbord invullen bij "Name"

dit staat er bij help

 

Er zitten ook enkele pre-gedefinieerde ISP profielen tussen (zie afb.) Moet je ook iets instellen bij Static routes voor IPTV van KPN (zie afb.2)

 

Reputatie 7

Helaas, de XR700 is niet geschikt voor routed-IPTV van KPN. Alle vlan instellingen op de XR700 zijn pure bridges om een vlan aan WAN zijde te bridgen naar de LAN zijde en dat is niet hoe routed-IPTV werkt.

Zo te zien kan je ook geen PPPoE verbinding op vlan 6 opzetten zonder een managed switch tussen de XR700 en de NTU waarmee het Internet verkeer op vlan 6 geplaatst kan worden.

De enige manier om die XR700 in gebruik te kunnen nemen is door deze als DMZ Host achter de Experia Box te plaatsen.

Zie "Gebruik een eigen router achter de Experia Box".

Dus met een managed switch tussen de NTU en de router is dat wel mogelijk ? 

Wat heb ik daar allemaal voor nodig ?

Reageer